Skocz do zawartości

[Amortyzator] Rock Shox Recon Silver RL - problem ze sprężyną powietrzną?


Enadxx

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam nowy amortyzator: Recon Silver RL (FS-RCNS-RL-D1).
Prosto po wyjęciu z pudełka i napompowaniu,  amortyzator po wciśnięciu zapadał się i nie ma siły wrócić to stanu gotowości. Musiałem go ręką wyciągnąć z goleni.
Dzięki wskazówkom pomocnych ludzi z innego forum (pozdrawiam @Accent_Szaj ;) ) Wziąłem się za serwis 0:
-rozdzieliłem golenie (w goleniach wręcz pustynia, może kropelka wyleciała)
-wyczyściłem 
-rozebrałem sprężynę powietrzną i ponownie ją złozyłem nakladajac sram butter na uszczelki i wlewając olej rock shox wg. manuala sram
-nasaczyłem gąbki
-posmarowałem uszczelki kurzowe sram butter 
-złożyłem wszystko do kupy i wlałem olej rock shox w dolne golenie (więcej niż instrukcja przewiduje ok 10-12 ml na golen)
* tłumika nie ruszałem
** blokada skoku działa

Bez mojego nacisku amortyzator jest wyprostowany, jednak problem z zapadaniem niestety nadal nie jest rozwiązany. Dopiero gdy napompuje amortyzator w rejony wartości maksymalnej (ok. 205psi), to po naciśnięciu kierownicy jest w stanie się wyprostować. Gdy zjadę z ciśnieniem do np 120psi (do mojej wagi 70kg wartością referencyjną jest ok 80psi) usiądę na rower ugięcie wstepne pochłonie prawie 70 powierzchni skoku, a i po zejściu z roweru amortyzator nie wraca do pozycji gotowości. Mój poprzedni rock shox recon już przy wartości 50psi pracował idealnie.

Proszę o pomoc co jeszcze mogę zrobić, poza odsyłką reklamacyjną.

 

Edytowane przez Enadxx
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Accent_Szaj Objaw ten występował z bardziej widocznym efektem już po wyciągnięciu z pudełka, przed moim serwisem 0. Coś mam robić z lagą z tłumieniem?  Googlując znalazłem dwie sprzeczne informacje dotyczące sprężyny powietrznej: raz było napisane, że nie smarować bo smar może zatkać zaworek,  a na filmiku od szaja widać ,że nie żałuje sram butter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem podlinkowany filmik z zasadami działania spręzyny i tłumika. Czy w jakikolwiek sposób tłumik ma wpływ na to,że dopiero przy maksymalnym ciśnieniu ok 200psi, amortzator osiąga względnie akceptowalną "twardość"?

 

p.s.

Sama komora powietrzna też ma zamontowane te opcjonalne elementy (all travel spacer).

image.thumb.png.e7c0af0d1363a68a1538df66b6804693.png

Edytowane przez Enadxx
dodatkowe info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pompka (manometr) nie domaga? Jeśli pompka ma 100% sprawna to prob jest zapewne z zaworkiem w tłoku (zakładam, że oring tłoka dokładnie obejrzałeś i jest cały).

Sprężyny powietrznej nie musisz smarować wewnątrz smarem. Olej jest wystarczający. Travel spacers są do zmiany skoku. Usuwając zwiększasz skok.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes pewny ze pompujesz widelec? U mnie pompka GYIO miala focha, manometr pokazywal cisnienie a nic sie nie pompowalo. Koncowka pompki nie naciskala zaworka, badz naciskala go minimalnie. Pompowalem wezyk a nie widelec. Pomoglo uzycie wezyka przejsciowki z jakiejs chinskiej pompki. Zeby nie bylo, miesiac wczesniej na innym widelcu dziala idealnie. 2 lata wczesniej na jeszcze innym tez. Przestala dzialac na dokladnie takim jak Twoj.

Przy 250 PSI bys nie ugial widelca.

Ile wykonujesz ruchow pompka zeby napompowac do 50 PSI? 

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dokumosa napisał:

Może pompka (manometr) nie domaga? 

Mam tylko jedną. Wydaje mi się, że jest ok.

 

7 godzin temu, Dokumosa napisał:

prob jest zapewne z zaworkiem w tłoku (zakładam, że oring tłoka dokładnie obejrzałeś i jest cały).

Jak mogę sprwadzić czy z zaworkiem jest wszystko ok?

 

43 minuty temu, skom25 napisał:

Jestes pewny ze pompujesz widelec?

WIdelec wygląda na pompowany, im dłużej pompuje tym dłuższe syknięcie przy spuszczaniu powietrza.

 

43 minuty temu, skom25 napisał:

Ile wykonujesz ruchow pompka zeby napompowac do 50 PSI? 

ok 35 ruchów tłoczkiem pompki.

Edytowane przez Enadxx
literowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy poprzednim amorze też  mniej-więcej tyle ruchów potrzebowałem do poziomu 50 psi.  Aby SAG był na ok 15% to musiałbym nabić ponad 200 psi (wg. wskazania mojego manometru). A o wysokim ciśnieniu w komorze mówi mi fakt, że praktycznie już wtedy dużo więcej siły należy przyłożyć do wciśnięcia tłoczka pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz, skom25 napisał:

Dlaczego nie odeslales na gwarancje?

dopiero otrzymałem go około  tydzień temu. Liczyłem ,że serwis 0 wszystko naprawi.

Biorę się za ponowne rozebranie. Mam już wyciągniete lagi. Czy po spuszczeniu powietrza na tłoczku spręzyny powietrznej powinien byc wyczuwalny opor? Czy ma chodzić gładko?

P.s. tłumik  ładnie pracuje. zmiana z zająca na zółwika powoduje ,że dużo ciężej mi wyciągnać tłoczek tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Accent_Szaj napisał:

Czyli masz odpowiedź. Rozbierz i złóż jeszcze raz. Jakiś o-ring musiał się zawinąć.

Chyba mamy winowacje? Uszczelka wygląda na uszczypiętą. O! oględziny pod lepszym światłem pokazują,że jest w kilku miejscach sparciała.

W sklepie hydraulicznym da radę dostać takie coś?

IMG_1318.jpeg

Edytowane przez Enadxx
dodatkowe info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Rower skręcony. Jutro przetestuję w terenie.

2 godziny temu, skom25 napisał:

Taka jakosc RS jest teraz. U mnie w tym modelu w srodku byl wielki wior metalu. Ukryl sie za gabka.

W poprzednim amortyzatorze nie robiłem serwisu 0 zaraz po zakupie. Po kilku przejażdzkach głęboka pionowa rysa na ladze:

 

 

IMG_1245.jpeg.4e3d000d1dc1cc16a8b7471102f3bb41.thumb.jpeg.ff8845479aeb0dda165405fa5dd1687f.jpeg

Edytowane przez Enadxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...