Skocz do zawartości
Szosowy_

[Grupa] Wyminana Capagnollo na SH

Rekomendowane odpowiedzi

Szosowy_

Witam wszystkich,

od kilku tygodni jestem posiadaczem przełajówki od Guercotti model Libra Cross w carbonie. Od razu zaznaczę, że nie jestem specjalistą a raczej początkującym "szosowcem". 

Rower jest zbudowany na osprzęcie Capagnollo/FSA, a w szczegółach:

- przerzutka tył/klamki: Campagnollo Xenon 10s

- kaseta: Campagnolo Centaur 10s (wymieniona rok temu)

- przerzutka przód: Campagnolo Veloce

- korba: FSA Vero CT

- hamulce: Tektro Onyx 992AG

Od czasu zakupu roweru noszę się z pomysłem wymiany grupy/poszczególnych części osprzętu na SH105 R7000. Z tego co udało mi się dowiedzieć przeglądając forum i porównując z moim rowerem to bezwzględnie będę musiał wymienić: przerzutki przód/tył, korbę z suportem, kasetę i klamki. 

Miałbym do Was prośbę o pomoc w doborze odpowiednich modeli poszczególnych komponentów i/lub ewentualną korektę jeżeli o czymś zapomniałem. 

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Korby nie musisz zmieniać, chociaż bezwzględnie warto. A masz też do wymiany bębenek i niekoniecznie jest to możliwe, może skończyć się wymianą piasty/koła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szosowy_

Piękne dzięki. Właśnie wymiany bębenka/piasty (koła) się obawiałem. Może więc lepiej zastanowić się nad Ultegrą 6700?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szosowy_

Odwołuję poprzednie, bo kaseta Campy i tak nie będzie kompatybilna z SH.

Ostatecznie mam na oku taką konfigurację:

- przerzutka tył: SH 105 RD-R7000 GS (długi wózek)
- korba: SH 105 FC-R7000 50/34T
- suport: SH SM-BBR60
- przerzutka przód: SH 105 FD-R7000 na obejmę 34,9mm
- klamki: SH 105 ST-R7000

Oczywiście zakładając, że da się wymienić bębenek, bo w innym przypadku dojdzie jeszcze koło.

Zaczynam się powoli zastanawiać czy warto się w to bawić, bo niedługo koszty przekroczą cenę nowego roweru. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
W dniu 14.08.2020 o 08:35, Szosowy_ napisał:

Od czasu zakupu roweru noszę się z pomysłem wymiany grupy/poszczególnych części osprzętu na SH105 R7000

Można wiedzieć po co? Ciekawi mnie to choćby ze względu na koszty.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szosowy_
Napisano (edytowane)

I jeszcze gdzieś mi umknęła kaseta: SH 105 CS-R7000 11-32

 

Teraz, durnykot napisał:

Można wiedzieć po co? Ciekawi mnie to choćby ze względu na koszty.

 

Względy sentymentalne. Chociaż też zaczynam się zastanawiać czy to ma sens. Obecnie przerzutka przód i tył nadają się do wymiany.

Edytowane przez Szosowy_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
6 godzin temu, Szosowy_ napisał:

Względy sentymentalne.

Sentyment do Shimano?? Coś takiego istnieje? :)

6 godzin temu, Szosowy_ napisał:

Chociaż też zaczynam się zastanawiać czy to ma sens.

Zależy. 

Ekonomicznie nie bardzo ( jak wiele innych rowerowych apgrejdów).  Jeśli jednak specyfika i filozofia działania Campy ci kompletnie nie leży ,to jakiś sens jest.

Mi nie pasuje zmiana biegów i kształt klamkomanetek shimano co było głównym powodem przejścia na SRAM. W tym przypadku aspekt ekonomiczny zszedł na dalszy plan.

Mając Campę ( abstrahując od kosztów oczywiście ) nie myślałbym o przejściu na Shimano . Tym bardziej ,że poza jednym dodatkowym biegiem raczej nie odczujesz potężnej zmiany w pracy poza inną filozofią działania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Ekonomiczny bezsens, tym bardziej, że to przełaj na canti a jesteś "szosowcem"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szosowy_

Pisząc "wzgledy sentymentalne" mialem na myśli że to w pewnym sensie spadek i nie chciał bym go sprzedawać. Co do przwiązania to całe rowerowe życie spędziłem na Sh stąd pomysł na zmianę na 105 a dodatkowo Campa przerasta mnie finansowo. Przyznam jednak że klamki Campy Xenon choć stare są lepsze w obsłudze niż 105 (opinia subiektywna).

Nie przesiadam się na ten rower, a raczej chcę go doprowadzić do stanu używalności bo obecnie nic poza hamulcami i klamkami właśnie nie działa poprawnie. Czytając Wasze opinie i po podsumowaniu kosztów na razie dam sobie chyba jednak spokój. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)

Bardzo rzadko to akurat przerzutki same w sobie stanowią problem...

Absolutnie nie ma sensu finansowego taki lifting na shimano...

Pomieszane xenony, veloce i centaury (to jak mi się zdaje są przy 10s różne lata produkcji) do tego korba fsa na kwadrat, hamulce tektro na raz do kupy w jednym rowerze (generalnie ta campa w cyclocrosie...)  to oznacza chyba jakiegoś niemłodego składaka pełną gębą, ale to nie jest tak że to kiepski rower i nie może działać dobrze. Ja to bym zaczął od:

- regulacji

- sprawdzenia haka i wózka czy są proste

- stanu kasety, łańcucha

- kółek przerzutki

- koronki korby 

- stanu kół - łożysk, bębenka - generalnie zacięć luzów, etc. centy.

10 minut temu, Szosowy_ napisał:

Przyznam jednak że klamki Campy Xenon choć stare są lepsze w obsłudze niż 105

a to chyba jesteś w skrajnej mniejszości. 

ps. ja nie jestem campowy - tylko "liznąłem"

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szosowy_
39 minut temu, abdesign napisał:

Ja to bym zaczął od:

- regulacji

- sprawdzenia haka i wózka czy są proste

- stanu kasety, łańcucha

- kółek przerzutki

- koronki korby 

- stanu kół - łożysk, bębenka - generalnie zacięć luzów, etc. centy.

1. Regulacja zrobiona przeze mnie i sprawdzona w serwisie.

2. Hak i wózek proste.

3. Kaseta i łańcuch sprawdzone w super stanie (po ok. 300km).

4. Koronki korby do wymiany ale to nie podstawowa przyczyna "złej pracy".

5. Koła, łożyska sprawdzone, wycentrowane, rozebrane i nasmarowane - bez zarzutu.

Zgodnie z sugestią zacznę od korby i suportu, bo to na pewno jest do roboty a dalej sukcesywnie drogą eliminacji będę szukał przyczyny. Obawiam się tylko że tym sposobem mogę i tak dojść do grubszej inwestycji.

Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomoc i naprowadzenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
2 godziny temu, Szosowy_ napisał:

Nie przesiadam się na ten rower, a raczej chcę go doprowadzić do stanu używalności bo obecnie nic poza hamulcami i klamkami właśnie nie działa poprawnie. Czytając Wasze opinie i po podsumowaniu kosztów na razie dam sobie chyba jednak spokój. 

Jak rama pasuje, to dlaczego nie. Zawsze to taniej niz nowy rower na 105, 7000 :). Campa to już coraz bardziej egzotyk niż sensowna alternatywa dla Shimano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Napisano (edytowane)

Co by nie pisac, to R7000 dziala swietnie, chyba identyko jak ultegra R8000 - mialem przez pereset km R7000 (na hydraulice, wiec co do hamowania na lince sie nie wypowiadam, na tarczach dzialalo b.dobrze) i nie ma sie czego czepic poza trymowaniem (ktore to w 6800 cy 5800 dziala lepiej i zawsze dobrze), wszystko w R7000 wyglada jak w R8000, te same kształty, te same rozwiazania, tylko materialy inne, a sprężyna w RD chyba nawet mocniejsza niz u ultegry :>  jedyne co bym kupil z poza R7000 to przednia przerzutka 5800 :P lub ew 6800 i powinno byc perfekt.

Gdyby wyszlo ze nie wejdzie Ci na ten beben kaseta 11s shimano i trzeba kupic nowe kolo/piaste to zabawa od czapy, juz lepiej uskladac na nowy rower.... 

 

Ja powiem tak, Camy nigdy ie mialem, ale Shimano szosowe 11s dziala tak dobrze, ze nie musze kombinowac i sprawdzać Campy czy Srama :P jedyne inne rozwiazanie ktore ma sens to elektryka :P 

Bo jakos nie wierze ze mechaniki od kogokolwiek moga dzialac lepiej ... 

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Mortyr01
      Przez Mortyr01
      Witam wszystkich! W ostatnich miesiącach musiałem dokonać kilku poważnych napraw w rowerze i połknąłem bakcyla majsterkowicza. Postanowiłem złożyć własny jednoślad z wybranych części. Zależy mi na jednorzędowej korbie i kołach 28. Oglądałem kalkulatory przełożeń, ale nie znalazłem czego szukałem. Chciałbym poszukać (przeliczyć) przełożenia dla nowego roweru, które będą odpowiadać przełożeniom w moim obecnym rowerze, oczywiście przed zakupem części. Obecnie mam rower z trzyrzędową korbą 42/34/24 z wolnobiegiem 7-rzędowym shimano 14-28 t i kołami 26 (opona 1.95). Najczęściej używam przełożeń:
      42/14, 42/18 - teren płaski
      38/22, 38/20 - lekkie wzniesienia
      24/24 - wzniesienia
      Chciałbym złożyć rower do dłuższych przejażdżek (drogi asfaltowe i szutrowe), duże zróżnicowanie wysokości terenu. Korba 42 wydaje mi się za mała, 48 za duża, mam dosyć wachlowania przerzutkami. Myślałem nad korbą 46 z kasetą 10 rz. np. 11-46 shimano decore przy kołach 28. Jaki odpowiednik 42/14 26 cali mogę przeliczyć dla korby 46 i koła 28?
    • Mizuro
      Przez Mizuro
      Witam.
      Do sprzedania jest NOWA korba w systemie HT2 wraz z suportem, kominami, śruba kontrującą i kluczykiem. BCD 104
      Długość ramion to 170mm, kolor czarny
      Całość dopełnia NOWA zebatka ekfan narrowwide 34T. BCD 104
      Kolor czarny
      Wysyłka tego samego dnia
      Cena 200zl +kw paczkomat inpost/poczta polska.
      Proszę o wiadomości prywatne


    • QmtB
      Przez QmtB
      Witam, w nowym rowerze przeskakuje mi łańcuch na najmniejszej koronce, wymieniony z tego powodu został już wolnobieg i łańcuch, korba nowa zatem odpada jej zużycie. Przerzutka wyregulowana w każdy możliwy sposób, poustawiane krańce i wyprzedzenie wózka, luzy robocze w Shimano Acera ok, hak przerzutki ok. Kolega ma identyczny napęd i u niego zero problemu. Jakieś pomysły Panowie?
    • TommyPL
      Przez TommyPL
      Czy ktoś może używał bo nie wiem czy warto takie cuda kupić. Szukam butów do jazdy rekreacyjnej MTB na platformy i wszystko co mi wpadnie w oko to SPD. Takie cudo o znalazłem na stronie Decathlonu, niestety stacjonarnie nie ma w moim mieście i zastanawiam się czy warto.
      https://www.decathlon.pl/buty-mtb-sh-am5-id_8594279.html
       
    • diafora
      Przez diafora
      Wiajcie! Czy ktoś miał do czynienia z korbami MIRANDA z Portugalii?  Jakie jest wasze zdanie? Warto nabyć taką do intensywnej jazdy miejsko-turystycznej ? Mam do wymiany napęd w trzech rowerach 28-mio calowych z lat 90-tych i szukam jakiejś "budżetowo przyjaznej" wersji
      https://www.olx.pl/oferta/nowy-mechanizm-korbowy-korba-miranda-alfa-42-32-22z-170mm-os-kwadrat-CID767-IDzRWrs.html
×