Skocz do zawartości

n3wbie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam od miesiąca marin muirwoods z oponami vee tire speedster 700x40 i mam wrażenie że te opony są dość ociężałe przy prędkościach powyżej 25km/h a zwłaszcza przy pułapach 30km/h i powyżej na prostych. 
Na starym rowerze (rambler 26”) mam założone continental III double fighter 1.9 z których jestem mega zadowolony i zastanawiam się czy założenie do marina opon race king 2.0-2.2 lub double fighter poprawi szybkość/gładkość toczenia się przy większych prędkościach? Przyznam ze rometem nie osiągałem takich prędkości jak na muirwoods wiec nie mam za bardzo jak porównać.

Jezdze zazwyczaj po prostym terenie w mieście, chodniki, ścieżki, asfalt, nie wybieram szutru i lasu gdy nie muszę.

Moze inni użytkownicy maja podobne doświadczenia z opona speedster? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich prędkościach opory powietrza i pozycja na rowerze gra główną rolę jeśli chodzi i pochłanianie mocy. Nie mówiąc już o tym, że chcesz zmienić węższe opony na szersze i oczekujesz lepszego toczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Double Fighter w wersji 29 to straszny kloc, ponad 900 gram. Sama opona fajna, używam w wersji 700x35c. 

Ale nie bardzo rozumiem czego chcąc przyspieszyć rower bierzesz pod uwagę opony 29. Fajnie się jeździ na szerokiej gumie, w swoim mam Kendę Piedmont 29x2.0 ale komfort kosztem prędkości. Sam piszesz że Rometem nie osiągałeś takich prędkości jak Marinem.

Prędzej poszedłbym w jakieś gładkie, lekkie slicki o podobnej szerokości co Speedster. Na przykład Panaracer Pasela. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze o continentalach bo często tutaj przewijają się wokół muirwoods. Nie znam się raczej zbyt dobrze na temacie. Rozumiem ze opony które wymieniłem są raczej nastawione na komfort?

Nie jestem jakoś specjalnie nastawiony na prędkość, natomiast czasem fajnie jest pojechać szybciej a wyraźnie mam wrażenie ze ten speedster stawia pewien opór.

Mam jeszcze jeden zarzut co do tych opon, a mianowicie ich estetyka. Wspomniane continentale po jeździe po błocie, deszczu, lesie, wystarczy spłukać i wyglądają jak nowe, natomiast speedster zachowuje się jak odkurzacz. Wszyskto się do niej przykleja, ciężko to ściągnąć nawet szczotka. To akurat najmniejszy problem ale trochę irytuje na dłuższa metę gdy trzymam rower w mieszkaniu.

 

bardziej zależy mi ma zachowaniu komfortu na tym poziomie i lepszym zachowaniu przy wyższych prędkościach i tu moje pytanie czy takie opony w ogóle istnieją? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - np. Double Fighter 700x35c. 

To tak jeszcze może rozwinę wypowiedź, żeby nie wyszło że "mam i polecam" ;)

Zmieniłem inne opony na Double Fighter, w sumie trochę podobne do Speedsterów, z drobnymi klockami na środku, z racji  tego że chciałem opony szybsze i bardziej ciche. I sprawdzają się świetnie - jest cicho, opory toczenia zmalały, bardzo fajnie trzymają na zakrętach. Biorąc pod uwagę że masz z nimi osobiste i pozytywne doświadczenia nawet bym się nie zastanawiał - tylko właśnie zamiast wersji 29 wziął 28. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co już zostało wspomniane - szersza opona daje większy komfort jazdy, można jeździć na niższym ciśnieniu, lepiej sprawdzi się na dziurach krawężnikach i całej reszcie takich atrakcji. 

Węższa opona to konieczność stosowania wyższego ciśnienia, mniejszy komfort, bardziej odczuwalne dziury kostka itd. Ale opony o szerokości 37-37C są już względnie komfortowe i odbiegają na plus od węższych. 

Poza tym to te same opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...