Skocz do zawartości

[opony] Wymiana opon - alternatywa dla Schwalbe Land Cruiser 28x1,6


jaruone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałem zasięgnąć rady bardziej doświadczonych użytkowników.

Muszę zmienić opony w trekkingu, w którym "od nowości" były opony Schwalbe Land Cruiser 28x1,6.

Całkiem fajnie mi się na nich jeździło, więc w pierwszym odruchu miałem zamiar kupić takie same opony i nic nie kombinować ( tym bardziej, że dla budżetu ta opcja byłaby najlepsza, bo może nawet kupiłbym tylko jedną oponę na tył, przód jeszcze powinien trochę wytrzymać ;) ).

Ale pomyślałem, że może są jakieś ciekawe alternatywy (w kwocie do 100 PLN za szt.), które warto by było rozważyć. A gdzie jak nie na forum, można znaleźć pomocnych i kompetentnych ludzi ? Stąd mój post :)

60% mojej jazdy to jezdnie, ścieżki rowerowe, utwardzane drogi , zaś 40% dukty leśne, polne drogi - ogólnie wybieram lekki teren gdzie trekking daje radę, nie porywam się "z motyką na słońce".

Z rzeczy, do których przy starych oponach mógłbym mieć zastrzeżenia, to, że nie były najszybsze na asfalcie (choć to może być subiektywne odczucie, sam rower Unibike Voyager do najlżejszych nie należy :P ) - więc chyba tutaj widzę największe pole do poprawy parametrów.

W terenie dawały radę, oczywiście dopóki nie trafiło się na luźniejsze podłoże (np. polna ścieżka, zryta ciężkim sprzętem rolniczym, czy łachę piachu). 

Poczytałem trochę o Continentalach Double Fighter 3, ale tam rozmiar opony na koło 28" to 28 x1.4  - czy to trochę nie za wąska opona, aby w miarę pewnie przemieszczać się w lekkim terenie ?

Bo z moich obserwacji (fakt, że są to obserwacje mało obiektywne bo czynione jako porównanie z rowerem "miejskim" znajomego) wynikało, że szerokość opony 1.6 to rozsądne wyśrodkowanie  dla podłoży o których wspominałem - jeżdżąc po ścieżkach rowerowych biegnących przez lasy koledze koło o szerokości 1.4 uskakiwało, i trzeba było bardziej uważać (fakt , w rowerze miejskim kolegi jest inny bieżnik , więc różnice w komforcie prowadzenia, mogą wynikać nie z szerokości opon, a typu bieżnika). Za to na twardszej nawierzchni potrafił mi nieźle odskoczyć ;) 

 Zdaję sobie sprawę, że "złoty środek" pewnie nie istniej, i że nie można mieć niskich oporów toczenia na asfalcie, i super przyczepności w terenie - każdy wybór będzie jakimś kompromisem.

 

 Dlatego mój post proszę traktować jako chęć uzyskania opinii o innych oponach, niż Land Cruiser, którego znam i znalezienia czegoś lepszego od wspomnianych opon (w wymienionym już wcześniej budżecie - 100 PLN/szt).  Ten model ma już swoje lata, więc pewnie w międzyczasie powstało coś wartego polecenia.

 

PS. Wytrzymałość opony nie może być słabsza niż w Land Cruiser - czytałem recenzję jakiejś opony, gdzie parametry jezdne były b. dobre, ale wytrzymałość tragiczna .

Opisujący je "tester" zaliczył chyba z 6 przebić dętki, na przestrzeni miesiąca - dwóch, gdzie wcześniej jeżdżąc po tej samej okolicy zaliczył 1 przebicie w ciągu 2 lat. Oczywiście mówimy o normalnej jeździe i awaryjności, a nie, że 6 razy pechowo wjechał na deskę z gwoździem czy potłuczone szkło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Schwalbe Marathon Mondial. Zjeździłem 1 komplet Land Cruiserów. Mondiale w porównaniu z nimi mają podobne własności terenowe ale mniejsze opory toczenia oraz większą odporność na przebicie. Przez wiele osób są uważane za najlepsze opony wyprawowe na świecie. W tej cenie bez problemu kupisz wersję drutową. Wersja zwijana różni się tak naprawdę tylko wzmocnioną ścianką boczną. Waga obydwu wersji jest ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chrismel dzięki  za opinię - po wrzuceniu posta pogrzebałem jeszcze chwilę w sieci, i czytałem o Mondialach. 

Wydają się bardzo ciekawą opcją, i chyba na nie się skuszę -  a Twoja opinia utwierdza mnie w przekonaniu, że to dobry ruch. 

Z ciekawości - jakiej szerokości używasz : 1.4 czy 1.6 ? Bo widzę, że na koło 28" są 2 opcje do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, jaruone napisał:

Z ciekawości - jakiej szerokości używasz : 1.4 czy 1.6 ? Bo widzę, że na koło 28" są 2 opcje do wyboru.

1,75 i mam tylko na przodzie. Z tyłu natomiast mam założoną Schwalbe Almotion 2,0. Miałem przez kilka tysięcy na obydwu kołach 1,75 Mondial ale chciałem poprawić komfort jazdy. Stąd pomysł z wymianą tyłu na inną. Różnica w komforcie jest znaczna. Natomiast jest też znaczna różnica w przyczepności (na niekorzyść). Nie założyłbym Almotion na przód. Liczyłem że przy okazji zmniejszę ciut opory toczenia. Bo wg. testów ze strony:

https://www.bicyclerollingresistance.com/

Almotion ma je na bardzo niskim poziomie. Jednak w realnym użytkowaniu jeżeli są mniejsze to na tyle mało że nieodczuwalnie. Może wynika to z ciut większej szerokości. Ale różnica pomiędzy Mondial 1,75 a Almotion 2,0 to około 2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Również rozpatruje te opony jako zmiane za land cruiser plus.

Wg tej strony https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/compare/schwalbe-energizer-plus-2015-vs-schwalbe-marathon-2015-vs-schwalbe-marathon-mondial-2016

najlepszą opcja wydaje się marathon greenguard. Ma najmniejsze opory toczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...