Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rover
Napisano (edytowane)

Chciałem zrobić serwis tylnej piasty w rowerze, wiem, że muszę zdjąć wolnobieg, ale, poza bacikiem, nie bardzo wiem jaki klucz do wolnobiegu powinienem kupić. Mógłby mi ktoś doradzić czy któryś z poniższych kluczy by pasował do kształtu wolnobiegu na poniższym zdjęciu lub ewentualnie podać link do odpowiedniego klucza?

Klucz nr 1

Klucz nr 2

Zdjęcie wolnobiegu:

DSC-0910-2.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez Rover
zdjęcie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Klucz nr.2.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo
Napisano (edytowane)

Oj, chyba nie ten.

To jest wolnobieg Suntour z zębatkami blokowanymi nakrętką podobną do lockringu w kasecie (tych nie ma potrzeby zdejmować), ale do zdjęcia go z piasty potrzebny jest klucz z dwoma zębami (a Ty proponujesz klucz do typowego wolnobiegu Shimano). 

Potrzebny będzie taki klucz (lub o takich samych wymiarach): https://www.parktool.com/product/freewheel-remover-fr-2

Poczytaj tu: https://www.parktool.com/blog/repair-help/freewheel-removal-and-installation

Klucz nr 1 też chyba nie będzie pasował (inna długość zęba i średnica zewnętrzna).

Prędzej coś takiego: https://allegro.pl/oferta/super-b-tb-1035-klucz-do-wolnobiegu-suntour-2-zeby-7503151891

 

 

Edytowane przez marvelo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo

 Chyba znów pudło ;-) .

Ja tam widzę dwa wcięcia, nie cztery. Ale może mam słaby wzrok. Niech Rover wymaca dokładnie, ile tam jest tych wcięć i jaka jest średnica po zewnętrznej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marvelo

No i to chyba będzie ten.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Do 3 razy sztuka :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • 2wheels4ever
      Przez 2wheels4ever
      Założyłem już temat dotyczący roweru, którego zakup rozważam (Kross Trans 3.0), w bardziej ogólnym dziale, ale ten dział może jest bardziej odpowiedni, jeśli chodzi o nurtującą mnie kwestię, mianowicie o to, czy współczesne wolnobiegi faktycznie mielą tylne ośki w szybkim tempie. Wiem, że jest to rozwiązanie nieco przestarzałe, że obecnie dominują kasety, no ale jednak produkuje się koła z wolnobiegiem i gdyby faktycznie te ośki od razu padały, to chyba wycofano by się z tego rozwiązania. Bo jak się kupuje nowy rower, nawet z niższej/średniej półki, to raczej nie po to, żeby od początku cały czas bujać się z serwisem. Ważę czasem trochę poniżej, czasem trochę powyżej 100 kg. Z bagażem raczej nie powinienem przekraczać 110. Jeżdżę raczej rekreacyjnie, po zróżnicowanym terenie. 2000-3500 km rocznie.
      Czy ktoś z Forumowiczów jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć, jakoby piasta wolnobiegowa rzeczywiście do niczego się nie nadawała / uniemożliwiała spokojne przejechanie, powiedzmy, 3 tys. km? Bo że wszystko się z czasem zużywa, to oczywiste. Nie chciałbym jednak musieć co chwilę wymieniać ośki.
    • Looser
      Przez Looser
      Cześć,
      Za przeciętna opłatą oddam w dobre ręce kompletny napęd wyjęty z roweru. Link do galerii: Google gallery
      Wspomniane części to:
      1. Korba - SHIMANO Deore XT M780 Holowtech II (42x32x24)
      2. Manetki - SHIMANO SLX SL-M670 Rapidfire Plus i-spec
      3. Przerzutka przód - SHIMANO Deore XT M781 (34.9mm) - uwaga, drobny detal, śruba od mocowania linki została wymieniona na nieoryginalną, poprzednia straciła kiedyś głowę podczas odkręcania
      4. Przerzutka tył - SHIMANO Deore XT M780
      5. Kaseta - SRAM CS PG-1030-10 (11-32)
      6. Łańcuch - Campagnolo C10 - przymiar 0,75 nie wchodzi
      Mam również do sprzedania hamulce m675 dostępne w oddzielnym temacie.
      Napęd ma za sobą jakieś 7-8 tys. km, z czego kaseta tak ponad 2 tys. km, natomiast łańcuch w okolicy tysiąca.
      Dla osoby, która weźmie cały napęd bez miauczenia cena wynosi 450 pln (700 pln z hamulcami)
      Cena regularna:
      1. 250 pln
      2. 100 pln - komplet
      3. 40 pln
      4. 110 pln
      5. + 6. 70 pln
      Do powyższych cen należy doliczyć cenę dostawy przez wybranego 'spedytora'.
       
    • WeronikaW
      Przez WeronikaW
      Witam,
      W moim góralu Kross Level B10 domyślnie zamontowany był napęd Sram Eagle NX 1x11, lecz zamieniony został na Shimano SLX M7000 1x11 z kasetą 42. Brakuje mi kilku ząbków i korzystając z okazji, że stary napęd zaczyna się zużywać planuję dokupić manetkę, kasetę i przerzutkę z SLX m7100. Poprzednio wymiana bębenka nie była potrzebna, jednak teraz nie jestem tego pewna, ponieważ wyczytałam o Micro Spline. Ktoś wymieniał w ten sposób napęd lub wie jak wyglądają wymagania co do piasty/bębenka?
      z góry dziękuję 
    • Matiaszek
      Przez Matiaszek
      Witam. Mam pytanie co do napinacza. Posiadam ramę Merida one-sixty 3000 2013r rozmiar 17. Czy ktoś wie jakie jest tam mocowanie napinacza? Iscg 03 (old) czy iscg 05? Chciałbym kupić napinacz i kolega ma iscg old na sprzedaż ale nie wiem czy będzie pasowało a nie mam jak przyjechać do niego z rowerem.
    • Arheus3
      Przez Arheus3
      Cześć, szukam suportu i korb do roweru dirtowego pod ramę dartmoor two6player proszę o propozycje. Dziękuję.
      Link do ramy: https://www.rowertour.com/p/58206/dartmoor-two6player-rama-26-dirt-street-red-devil
×