Skocz do zawartości
Polassar

[Hamulec] Problem z ustawieniem Magury MT5

Rekomendowane odpowiedzi

Polassar
Napisano (edytowane)

Cześć, 

Zamówiłem 2 nowe hamulce Magura MT5 (już zalane i odpowietrzone) , przy montażu szybko okazało się, że jest problem gdyż bez względu na to jakbym nie gimnastykował się z ułożeniem zacisku na adapterze to klocki trą o tarczę. Hamulec ustawiałem zgodnie ze sztuką czyli trzymając za klamkę z poluzowanymi śrubami adaptera (przód).

Mój zestaw to:

Widelec: Rock Shox Pike DJ (standard PM)
Tarcza: Tarcza hamulcowa MAGURA STORM HC 180mm 6 śrub IS
Adapter: Shimano - PM/PM 180mm SM-MA-F180P/P

Generalnie gołym okiem widać i czuć, że zacisk nawet w stanie spoczynku wchodzi na tarcze z lekkim oporem, tak jakby tłoczki po jednej ze stron były za bardzo wysunięte. Nie udało mi się nawet zdjąć tych magnetycznych klocków gdyż ewidentnie jest za mało wolnej przestrzeni aby te zagięte blaszki mogły przejść przez szczellinę. Probowałem ze swoją starą tarczą Avid Centerline UCI 180 ale efekt ten sam. Czym to może być spowodowane? Zbyt dużą ilością oleju? Zapowietrzeniem? W drugim hamulcu widzę, że jest ta sama historia więc nawet nie próbowałem go zakładać.

Nadmienię, że założenie swojego poprzedniego hebla Sram Level ST trwało tylko chwilę i odbyło się bez żadnego problemu. 

Z góry dziękuję za pomoc.  

Edytowane przez Polassar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

Hamulce są fabryczne, czy były skracane w sklepie na życzenie? Przyszły do Ciebie z włożonymi blokadami tłoczków/klocków? Bawiłeś się nimi przed założeniem?

Spróbuj rozepchnąć tłoczki (np. plastikową lub pokrytą tworzywem łyżką do opon - żadnych metalowych przedmiotów jeśli nie masz wprawy!). Jeśli się nie da lub będą wracać do tej pozycji co teraz - ktoś spartolił robotę (przy zalewaniu/odpowietrzaniu częściowo wystawały) i w układzie jest za dużo oleju. Gdyby były zapowietrzone, to efekt byłby inny.

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar
Teraz, TheJW napisał:

Hamulce są fabryczne, czy były skracane w sklepie na życzenie? Przyszły do Ciebie z włożonymi blokadami tłoczków/klocków? Bawiłeś się nimi przed założeniem?

Hamulce zamówiłem w bikecenter.pl, są ewidentnie nowe, oba mają długi przewód więc nie były skracane. Przyszły z włożonymi blokadami, instrukcją i dodatkami w fabrycznie zgrzanej folii, nie bawiłem się nimi przed montażem. Spróbuję rozepchnąć tłoczki czymś plastikowym, jeśli nie pomoże to chyba czeka mnie serwis. Dzięki za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

To w takim razie dość dziwne, skoro były fabrycznie zapakowane... Gdyby były na płynie hamulcowym (DOT), to w przypadku jakichś leżaków magazynowych byłaby szansa, że wchłonął wodę, ale Magura chodzi na oleju...

Poczekaj jeszcze chwilę, może wypowie się ktoś mający większe doświadczenie z Magurami, bo może się okazać, że jest jakiś "myk" lub znany problem. :)

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar
Teraz, TheJW napisał:

Poczekaj jeszcze chwilę, może wypowie się ktoś mający większe doświadczenie z Magurami, bo może się okazać, że jest jakiś "myk" lub znany problem. :)

ok, poczekam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar

mały UPDATE.
Napisałem do sklepu w którym zakupiłem hamulce i otrzymałem taką odpowiedź:
 

Cytat

 

Dzień dobry, 
przykro nam, że jest problem z montażem hamulców. Jest to produkt fabrycznie nowy, możliwe że wymaga niewielkiej regulacji w zależności od danego roweru. 
Polecamy rozepchnąć klocki i jednocześnie poluzować odpowietrznik przy klamce. Wypłynie kropla czy dwie płynu, hamulec się nie zapowietrzy a tłoczki powinny się wsunąć i zostać w takim położeniu, co umożliwi montaż w rowerze. Mamy nadzieję że to pomoże i zapewni bezproblemowe użytkowanie.
Pozdrawiamy 

 

Tak też zrobiłem, wypłynęła kropla-dwie oleju, śrubkę zakręciłem. Przy pierwszym wciśnięciu klamki tłoczki zostają w swojej pierwotnej, "fabrycznej" pozycji i znowu obcierają o tarczę. Próbowałem kilkukrotnie powtórzyć cały proces, efekt ten sam. Krótko mówiąc wygląda to tak jakby tłoczki po zwolnieniu klamki nie chciały chować się do końca co skutkuje zbyt małą przestrzenią między klockami, a więc tarciem o tarcze. 

Ktoś ma jakiś pomysł oprócz ponownego zalania hamulca?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Na moje gdzieś jest powietrze bo nie robi się podciśnienie które powoduje powrót tłoczków.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar
Napisano (edytowane)

Możliwe. Przewertowałem net i jest też coś takiego jak "Sticky pistons" czyli tłoczki które nie chowają się do końca z różnych względów - najczęściej zabrudzenia ale dotyczy to też nowych hamulców stąd Magura wstawiła na swoją stronę film pt. "Mobilising pistons": Video Sprawdzałem, niestety nie pomogło. Tak czy siak sprzedali ten zestaw jako "zalany i odpowietrzony" czyli gotowy do montażu, a oba hamulce nie działają odpowiednio więc tak czy siak czekają mnie dodatkowe koszta na serwis lub zestaw do odpowietrzania + olej. Ech...

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
7 godzin temu, Polassar napisał:

Nie udało mi się nawet zdjąć tych magnetycznych klocków gdyż ewidentnie jest za mało wolnej przestrzeni aby te zagięte blaszki mogły przejść przez szczellinę.

Za dużo oleju w układzie.  Czy przy założonym hamulcu klamka staje się bardzo twarda po dwóch-trzech naciśnięciach ? Spróbuj wyjąć klocki , zablokuj jeden tłoczek i delikatnie nacisnąć klamkę sprawdź, czy wszystkie tłoczki równo się wysuwają i chowają. Tak zrób z każdym tłoczkiem.

Inna sprawa ,że ustawienie MT5 wymaga czasu i cierpliwości ( zależy czego masz więcej ) , a wyjęcie fabrycznych klocków to ....( tu dowolne wulgaryzmy ).

6 godzin temu, Polassar napisał:

Przyszły z włożonymi blokadami, instrukcją i dodatkami w fabrycznie zgrzanej folii, nie bawiłem się nimi przed montażem

Czy przyszły w oryginalnym pudełku Magury? Blokada taka jak niżej?

main_2126223452.jpg

Miałem kontakt z 4 kompletami MT5 i żaden nie miał "sticky piston" jako nowy. Sposób na filmie nie działa w MT5, musisz "mobilizować" każdy tłoczek oddzielnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar
5 godzin temu, durnykot napisał:

Za dużo oleju w układzie.  Czy przy założonym hamulcu klamka staje się bardzo twarda po dwóch-trzech naciśnięciach ? 

Gdy rozepchnę tłoczki z włożonymi klockami i założę na tarczę to klamka za pierwszym razem wpada do końca. Po kilku przyciśnięciach tłoczki chowają się do połowy i klamka nabiera sztywności - czy dużej/małej, ciężko powiedzieć, pierwszy raz mam Magurę. W każdym razie klamka od tej pory dochodzi do mniej więcej połowy, jest w miarę sztywna a klocki ocierają o tarczę.

5 godzin temu, durnykot napisał:

Spróbuj wyjąć klocki , zablokuj jeden tłoczek i delikatnie nacisnąć klamkę sprawdź, czy wszystkie tłoczki równo się wysuwają i chowają. Tak zrób z każdym tłoczkiem.

OK. Jutro dalej powalczę.

5 godzin temu, durnykot napisał:

Czy przyszły w oryginalnym pudełku Magury? Blokada taka jak niżej?

main_2126223452.jpg

Tak. Przyszły do mnie 2 identyczne zestawy.
IMG_2633.thumb.JPG.bfdbe7ea4c69d791699609dba9edc74f.JPG IMG_2634.thumb.JPG.6a810ebf06b9a48b2b9a48f18379e532.JPGIMG_2635.thumb.JPG.053038dacb7b6c26f02968fba43a76b2.JPG

 

5 godzin temu, durnykot napisał:

Miałem kontakt z 4 kompletami MT5 i żaden nie miał "sticky piston" jako nowy. Sposób na filmie nie działa w MT5, musisz "mobilizować" każdy tłoczek oddzielnie.

Ok, rozumiem więc, że nie jest to normalny stan rzeczy. Czy mam czas i cierpliwość się z tym bawić? Czas się znajdzie, wolałbym jednak wykorzystać go na jazdę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1
8 godzin temu, Polassar napisał:

Czas się znajdzie, wolałbym jednak wykorzystać go na jazdę ;)

Może pojeździj trochę przytrzyj klocka zobaczysz czy problem będzie dalej występował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

...albo złóż reklamację i jeździj przez ten czas na tym, co masz...o ile masz. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slavi

Magury cofają klocki o grubość kartki ledwie, tarcze muszą być idealnie proste. Do tego tarcze są grubsze i mają 2mm.

zresztą tu już chyba wszystko było 

 

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1
Napisano (edytowane)

Posiada nowe hamulce oraz nowe tarcze magury :) 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Prawidłowo odpowietrzone Magury z nowymi klockami nie powinny ocierać o tarcze.

Pytanie do Autora- czy klocki ocierają po jednej stronie czy po obu?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar
Napisano (edytowane)

Po obu. Po prostu prześwit jest zbyt mały między klockami więc ieśli w ogóle jest jakaś szansa na ustawienie tego ustrojstwa to chyba tylko z pomocą mikroskopu elektronowego :D. Naszła mnie taka refleksja, że oba przewody są tak długie, że i tak je trzeba dociąć, a więc i zalać ponownie hamulce... - może więc tu jest pies pogrzebany. Ktoś "mądry" doszedł do wniosku, że skoro i tak będzie je trzeba ponownie zalać to nie ma sensu ich odpowiednio ustawiać (?). W poniedziałek jadę na serwis na docięcie kabli więc niech się bawią. Trochę szkoda kasy ale zanim to zwrócę i dostanę przelew (o ile w ogóle) to miną tygodnie.

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Huberto20

Może się uda. Myślałem że masz może źle tarcze, ale pisałeś że tarcze są nowe magury. Ile płaciłeś za komplet? Napisz czy było warto potem. A jakie miałeś hamulce teraz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
11 godzin temu, Polassar napisał:

Naszła mnie taka refleksja, że oba przewody są tak długie, że i tak je trzeba dociąć, a więc i zalać ponownie hamulce... - może więc tu jest pies pogrzebany.

Nie ma to związku ( długość przewodu ) . Choć podejrzewam, że dobrze odpowietrzone hamulce będą działały poprawnie ( po dotarciu klocków ). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar
Napisano (edytowane)
6 godzin temu, Huberto20 napisał:

Może się uda. Myślałem że masz może źle tarcze, ale pisałeś że tarcze są nowe magury. Ile płaciłeś za komplet? Napisz czy było warto potem. A jakie miałeś hamulce teraz?

Jedna nowa tarcza Magury, druga to 160 Sram Centerline ale jest idealnie prosta więc nie ona powoduje problem. Moje poprzednie hamulce to Sram Level z tarczą 180 Sram Centerline (przód) i Sram Level T z tarczą 160 Sram Centerline (tył). Hebelki bardzo przyjemne ale nie nadają się do wyczynowej jazdy - do street/trial i podobnych celów są niestety za słabe, "puszczają" przy dużych obciążeniach i mają mizerną modulację.

Z chęcią opiszę swoje wrażenia po jeździe z Magurami. Koszt zestawu to 405 zł bez tarczy czyli 810 zł Magury + 96 zł tarcza Magura Storm. Można kupić taniej bo widziałem zestaw 2x Magura Mt5 + 2x tarcza 180 Magura Storm za 799 zł. 

Edytowane przez Polassar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Huberto20

@Polassar A nie chcesz sprzedać tarczy 180 srama?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Polassar

Hej, rower właśnie wrócił z serwisu - hamulce sprawne i działają elegancko. Będę je teraz docierał ale już obecnie stwierdzam, że siła i modulacja są naprawdę zacne.  

Co zostało zrobione:
- przedni układ został ponownie zalany (oryginalnym płynem Magura Royal Blood rzecz jasna)
- tylny został odpowietrzony

Rozmawiałem z panem z serwisu, generalnie taka jest specyfika Magur, że mają bardzo mały skok tłoczków i ustawienie ich standardowo (za pomocą zacisku klamki) lub na oko bez żadnych narzędzi jest bardzo trudne. Oni wspomogli się czymś takim: Disc Brake Caliper Alignment Tool (lub podobnym, nie wiem) które ustawia klocki w odpowiedniej pozycji względem tarczy. Zamówiłem sobie to dziś na Allegro. 
 

W dniu 26.01.2020 o 18:08, Huberto20 napisał:

@Polassar A nie chcesz sprzedać tarczy 180 srama?

Na razie nie ale jak coś to dam znać.

Temat można zamknąć. Dziękuję wszystkim za pomoc i chęci.
Pozdro!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Ta blaszka na Ali 1usd kosztuje ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
5 godzin temu, Polassar napisał:

hamulce sprawne i działają elegancko.

 

5 godzin temu, Polassar napisał:

Co zostało zrobione:
- przedni układ został ponownie zalany (oryginalnym płynem Magura Royal Blood rzecz jasna)
- tylny został odpowietrzony

Mówiłem? Pisałem?

Tak a propos tych hamulców

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

Regulacja 4 tłoczków to nie to samo co 2. Tu trzeba więcej zabawy, np. dokręcenie jednej śruby , potem drugiej a czasem i znów odkręcenie pierwszej. Da sie to wyregulować, ale @#%#$& jest niezły :icon_lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Huberto20
Napisano (edytowane)

Ale coś za coś. 4 tloczki to inna kultura hamowania

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Pawel20044
      Przez Pawel20044
      Witam ostatnio kupiłem rower a mianowicie dartmoora primala, jeździłem nim wczoraj i dzisiaj a tu nagle zobaczyłem to. Nie co się stało nie wiem czy to ja zrobiłem ale nie skakałem czy to będzie przeszkadzało i czy jest możliwość że pęknie mi rama całkowicie. Oddawać go do sprzedawcy? Czy jeździć tym bo się nic nie stanie? 


    • Gość Michał
      Przez Gość Michał
      Dzień dobry,
      Proszę o pomoc w ocenie tego konkretnego roweru;
      https://www.olx.pl/oferta/giant-crs-2-0-sport-series-CID767-IDpBNsW.html
      Jestem po rozmowie ze sprzedawcą, to handlarz używanymi rowerami - można zobaczyć jego ofertę na olx. Z racji tego, że mieszka w mojej okolicy zaoferował przywiezienie roweru do mnie abym przez kilka dni sprawdził, czy mi odpowiada. W cenie proponuje także przegląd zerowy w: https://pl-pl.facebook.com/SportAtelierPL. (raczej uczciwe podchodzi do sprawy)
      Według sprzedawcy rower pochodzi od kolegi pracującego w Wielkiej Brytanii, skąd ściąga je na nasz rynek. Moje poszukiwania, co do modelu, doprowadziły mnie do https://www.thebikelist.co.uk/giant/crs-bikes, z czego wnioskuje, że baranek i niektóre rzeczy z osprzętu otrzymał on dzięki byłemu właścicielowi znającemu się nieco na przeróbkach.
      Zapoznałem się z poradnikami co robić przy kupnie używanego jednośladu, ale nie jestem pewien co do rozmiaru ramy. Właściciel pisze 48cm (19" ?- mówi że jest mały), czy przy 173 cm wzrostu i +- 80 cm przekroku będzie nadzieja na dopasowanie?
      Przechodząc do meritum, co sądzicie o tym rowerze, biorąc pod uwagę cenę 550 PLN (na razie) to dobra okazja?
      Więcej napiszę, gdy rower do mnie dotrze.
       Dziękuję i pozdrawiam!
       
    • boniek11
      Przez boniek11
      Dzień dobry.
      Szukam kompletu kół 27,5 cala pod hamulce tarczowe, tylna oś 130mm w cenie ok.400- 500zł, najchętniej z aliexpress. Wszystko co znajduje z hamulcem tarczowy na tylnej osi to 135m. Czy pozostaje mi tylko zaplecenie czy nie wiem gdzie szukać?
    • Se_BasTiaN
      Przez Se_BasTiaN
      Witam mam problem z doborem rozmiaru ramy do mojego wzrostu.
      Znalazłem ciekawy rower lecz jest na ramie 12 cali na kołach 26 i nie wiem czy osoba o wzroście 177 cm będzie się dobrze czuła na takim rowerze.
    • WiktorB7
      Przez WiktorB7
      Moje Hamulce: Tektro Aries MD-M300 
      Rower: Kross Hexagon 4.0
      Mam 14 lat i źle zrozumiałem jego budowe i odkreciłem dużą srebrną śrubę (gdzie były napisy in ,out i szczałki) po odkręceniu wyleciała jedna mała metalowa kulka i sprężynka, więc postanowiłem to dać na miejsce tak jak widziałem jak wypadało. Podczas zakręcania poczułem opór wiec szybko odkręciłem a ta mała sprężyna sie skrzywiła i złamała.
      Co zrobić? Jak wstawić jak będę mieć sprężynkę 
      Ta śruba na zdjęciu
       

×