Skocz do zawartości
Wiktor123321

[Korba i śruba mocująca] FSA- problem z odrecajaca się śruba korby

Rekomendowane odpowiedzi

Wiktor123321

Witam, mam problem z odrecajaca się śruba mocującą korbe co kilka dni. Słyszałem o locktite czy jakoś tak. Kolega mi nałożył ale nie powiedział, że trzeba czekać i chyba znowu zaczęło się luzować, przeczytalem, że można zastosować podkladke sprezynujacej i lakierze do paznokci na srubie , moje pytanie czy to dobry pomysł oraz czy lakier nic nie zaszkodzi. Korba swoje lata ma jak i śruba, ale z tego co widziałem gwinty są cale. na razie mam zamiar odtluscic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Co to za korba? Jak na kwadrat to może być po prostu wyrobiona i żadnym klejem tego nie naprawisz a problem nie tkwi w śrubie tylko suporcie i korbie. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wiktor123321

Problem nie leży raczej w kwaddacie bo jak śrubę odkręce to żeby zdjąć ramię korby trzeba się nasilowac 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Masz jakiś słaby ściągacz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jeśli trzeba się nasiłować ale schodzi bez ściągacza to jest trochę wyrobiona. 

Odtłuszczenie to słaby pomysł bo w przyszłości może być problem ze zdjęciem. 

Jeśli faktycznie na korbie nie ma luzu to poproś kogoś o klej do gwintów, niebieski Loctite i powinno pomóc. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wiktor123321

Jest luz na korbie po obu stronach ale to dlatego bo suport do wymiany, ale to nie ma nic wspólnego z śrubą która się wykreca

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
41 minut temu, Wiktor123321 napisał:

luz na korbie

Ale ścigasz ściągaczem do korb?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kamusial
      Przez kamusial
      Witajcie,
      przeszkadza mi twarde stopniowanie napędu producenta (Marin Nicasio) przy wyższych prędkościach. Zestaw to claris 2x8, korba przód 50/34 (FSA Tempo contact 175mm), kaseta sunrace 11-32T.
      Przy jeździe na 50t przejście z 18 na 15 daje spory spadek kadencji. Dodatkowo 11 i 13 nigdy nie zobaczyły łańcucha - jeżdżę w 90% po płaskim. Zastanawiam się jakie mam opcje żeby zwiększyć użyteczny zakres biegów, na tę chwilę widzę takie warianty:
      1. zmiana 50t na coś mniejszego np 44t. Tylko szukam i szukam i nie znajduję blatu 110mm BCD na 8 rzędowy zestaw... :/ <- ktoklowiek widział?
      2. Zmiana całego zestawu: korba + suport (sztywny) + zębatka -> sporo kasy, ale może coś wezmę za obecną korbę i będzie sztywno
      3. zmiana kasety -> widzę że kasety są albo 11-28, albo 13-26. Chyba 13-26 będzie optymalnym wyborem choć czasem korzystam z 28 czy 32 w trudniejszym terenie. Optymalna byłaby 13-32, czy nawet 15-32 ale takich nie widziałem.
      4. kaseta 13-26 + przód 44t?
       
      Na szybko patrząc chyba najłatwiej zacząć od wymiany kasety na 13-26?
      Czy istnieją 8 rzędowe 13-32?
       
      pozdrowienia i dziękuję za pomoc
    • Malinowy
      Przez Malinowy
      Na sprzedaż używana korba Tiagra 4700 z blatami 52x36 i długością ramion 172,5mm.
      Używana jeden sezon, zęby w świetnym stanie. Do kompletu dorzucam gratis suport  SM BB4600 
      cena: 250 PLN
      https://www.olx.pl/oferta/korba-tiagra-4700-52x36-172-5mm-suport-gratis-CID767-IDwFIdt.html

    • Mihauok
      Przez Mihauok
      Sprzedam korbę Sram, model XX. Stan techniczny bdb, wizualnie gorzej. Działa, w pełni sprawna, tylko duża zębatka kwalifikuje się do wymiany. Dla forumowiczów suport pressfit gratis. 
      WIęcej info tutaj:
      https://www.olx.pl/oferta/korby-sram-xx-175-2x10-mtb-xc-karbon-enduro-CID767-IDuX47R.html
    • Gość Bart
      Przez Gość Bart
      Szanowni,
      po prawdzie zwracam się tu z dość nietypowym pytaniem, mianowicie - gwarancja na części zużywalne, gdzie w tym przypadku chodzi mi o zespół korbowy.
      Pokrótce opisując historię: jazda prostą nawierzchnią, brak dużych oporów, przerzucenie przerzutki przedniego zespołu napędowego z 2 na 3 (czyli największą zębatkę) i niespodzianka..
      Nie mając zielonego pojęcia co się stało (wykluczam jakąkolwiek ingerencję ciała obcego, tj. kamyk, patyk, cokolwiek), doszło do delikatnego przesunięcia  prowadnicy przerzutki (oczywiście nie standardowego przesunięcia, tylko przesunięcia jej pod kątem!), po czym jak łatwo się spodziewać, mimowolny nacisk stopy na pedał, spowodował odgięcie największej zębatki i to w bardzo brutalny sposób.
      Rower nie nosi śladów zniszczenia, zarysowań, uderzeń, żadnych, jednak serwisant idzie w zaparte, że rzecz nie podziała się sama i najpewniej sam specjalnie doprowadziłem do uszkodzenia (WTF?).
      Jest dla mnie zrozumiałym, że producent jest w stanie uznać w/w jako część zużywalną, nie podlegającą gwarancji, pytanie tylko, czy możliwe jest spowodowanie takowego zużycia po około 2 miesiącach użytkowania? Bazując na wcześniejszych modelach rowerów (różnych) - szczęśliwie nigdy nie było żadnych problemów. Wg. mnie jest to nieprawidłowe sprawdzenie roweru przez autoryzowany serwis (karta oddawcza a'la carte blanche poza oczywiście wpisanym numerem seryjnym). Po oddaniu i zażądaniu gwarancji, po około tygodniu otrzymałem tylko informację że tarcza została.. odgięta, ręcznie.. i po problemie. Zakładam, że osoby mające dość bogatą historię rowerową, mają świadomość czym takie historie mogą się skończyć - z mojej strony nadmienię tylko, że raczej nie mam ochoty odwiedzać takowego serwisu w przeciągu kolejnego tygodnia, od odbioru po rzekomej naprawie.
      Czy ktoś miał kiedyś podobną przygodę, która "podziała" się w tak krótkim od zakupu czasie, jeśli tak - to jak wyglądała przygoda z serwisem autoryzowanym i chęć współpracy serwisanta do wymiany gwarancyjnej takiej części?
      PS. Osobiście najbardziej rozbawił mnie komentarz serwisanta: "Rower, który Pan kupił służy do jazdy rekreacyjnej, powolnej, niemęczącej mechanizmów, dodatkowo jest jednym z tańszych w swojej klasie, dlatego takie przypadki są normalnością" - i właśnie ten komentarz spowodował, że roweru nie odebrałem, a z tamtym Panem poszedłem sobie na wojenkę. Szczerze sądziłem, że hardtaile których grupa cenowa wyskakuje od 6k. w górę, mogą posłużyć do nieco bardziej ambitnej jazdy - a tutaj tymczasem rowerek zrobił kuku na prostej, delikatnej, spokojnej dróżce asfaltowej :/ 
    • efv
      Przez efv
      Witam,
      Mam w swoim rowerze korbę FC-M610 - 42X32X24T na wkładzie SM-BB51.
      Przerzutka SLX M670 Shadow i kaseta 11-36T
      Zapragnąłem zmienić korbę na dwurzędową, wytypowałem dwie FC-M6000 (34X24) lub FC-M617 (36X22). Czy są między nimi jakieś istotne różnice? Czy brać tańszą ? Czy może M6000 bo nowsza?
      Dzięki!
       
×