Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Wiktor123321

[Korba i śruba mocująca] FSA- problem z odrecajaca się śruba korby

Rekomendowane odpowiedzi

Wiktor123321

Witam, mam problem z odrecajaca się śruba mocującą korbe co kilka dni. Słyszałem o locktite czy jakoś tak. Kolega mi nałożył ale nie powiedział, że trzeba czekać i chyba znowu zaczęło się luzować, przeczytalem, że można zastosować podkladke sprezynujacej i lakierze do paznokci na srubie , moje pytanie czy to dobry pomysł oraz czy lakier nic nie zaszkodzi. Korba swoje lata ma jak i śruba, ale z tego co widziałem gwinty są cale. na razie mam zamiar odtluscic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Co to za korba? Jak na kwadrat to może być po prostu wyrobiona i żadnym klejem tego nie naprawisz a problem nie tkwi w śrubie tylko suporcie i korbie. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wiktor123321

Problem nie leży raczej w kwaddacie bo jak śrubę odkręce to żeby zdjąć ramię korby trzeba się nasilowac 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Masz jakiś słaby ściągacz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Jeśli trzeba się nasiłować ale schodzi bez ściągacza to jest trochę wyrobiona. 

Odtłuszczenie to słaby pomysł bo w przyszłości może być problem ze zdjęciem. 

Jeśli faktycznie na korbie nie ma luzu to poproś kogoś o klej do gwintów, niebieski Loctite i powinno pomóc. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Wiktor123321

Jest luz na korbie po obu stronach ale to dlatego bo suport do wymiany, ale to nie ma nic wspólnego z śrubą która się wykreca

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
41 minut temu, Wiktor123321 napisał:

luz na korbie

Ale ścigasz ściągaczem do korb?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • kondi83
      Przez kondi83
      Witam,
      Będzie trochę niecodzienny temat.
      Mam zamiar wymienić m.in. korbę w rowerze zasada maxim highlander 211, ale natknąłem się na problem już przy zdejmowaniu zaślepki. Próbowałem użyć dwóch śrubokrętów oraz małych szczypiec do podważania(pod kątem i prosto), ale blokuje się po wyciągnięciu na ~milimetr. Wyciąganie na siłę jedynie zdziera gumę i zaślepka pozostaje w bezruchu. Psiknąłem WD w szczeliny po odchyleniu, ale nadal nie rusza(tylko dookoła jak nakrętka co nic to nie daje). Czy ktoś miał styczność z taką zatyczką? Macie jakiś sposób na demontaż lub używacie dedykowanego narzędzia? W ostateczności mogę ją pociąć.
      Możecie mi alternatywnie rozszyfrować producenta mechanizmu co ułatwi mi samodzielne poszukiwanie w necie.
      Zdjęcia
       
      Pozdrawiam
    • Wiktor123321
      Przez Wiktor123321
      Witam, mam problem z luzem na korbach ok. 0.5mm-1mm oraz z odkrecająca się śrubą w lewym ramieniu korby  . Kwadrat idealny śruba chyba też, czy może coś pomoc dokręcenie sportu? Spróbuję takze wymienić śrubę. Nie zabardzo chce wymieniać pieniądze na nowy suport bo zbieram na lepszy rower. 
    • kamusial
      Przez kamusial
      Cześć,
      zamierzam zmienić suport/korbę z kwadratu na HTII (suport wydaje niepokojące dźwięki i chciałbym mieć większą sztywność zestawu). Obecnie używam kompaktu FSA Tempo 50/34 175mm na 8 rzędowym zestawie, ale chciałbym jeździć bardziej 'miękko'. Ideałem byłoby coś w stylu 46-30 i 172.5mm, ale nic takiego nie znalazłem.
      W przystępnej cenie są kompakty, np. Claris ~200 pln, ale ramiona korby są albo 170, albo 175mm. Dopiero 172.5mm ma Tiagra za ~280pln (zakładam, że korba 10s będzie pasować do 8s łańcucha i kasety).
      Jest CX50 za 330pln, zewnętrzna zębatka 46, jednak wewnętrzna trochę za duża - 36, a ramiona korby tylko w opcjach 175 i 170. Ale że jeżdżę 70% szosa, 30% teren wydaje się pasować do takich warunków.
      Do clarisa i tiagry nie znalazłem niestety mniejszych zębatek które można by podmienić. 
       
      Pytanie: jakie alternatywy warto jeszcze rozważyć? Czy się poddać i brać Clarisa?
       
      Z góry dziękuję za pomoc
       
       
    • Kacper1305
      Przez Kacper1305
      Witam
      Kupię :
      -mechanizm korbowy 52/36 , długość ramienia 175 mm, najlepiej pod HT II - budżet 250 zł .
      -przerzutkę tylną Shimano 105 , 10 rzędów , wózek GS - budżet 100 zł
       
    • victor89
      Przez victor89
      Cześć!
      Jestem właścicielem wspaniałego roweru peugeot. Mam go już 10 lat i nawinąłem sporo kilometrów i fantastycznie mi się na nim jeździ. Przez ten czas napęd kompletnie się zużył zatem poszukuję możliwości upgradeu napędu na coś nowszego.
      Obecnie mam:
      Suport z gwintem francuskim - dwie miski, łożyska kulkowe oraz oś na klin. Miski mają bardzo duże wżery mniej więcej od momentu zakupu - powiększają się. Oś jest krzywa (145mm - za długa). Szerokość mufy suportu 68mm, gwint o skoku 1mm. Korba - 10 lat temu kupiona jakaś francuska używana z allegro na klin 2 rzędowa ze zdemontowanym małym blatem - 52 zęby - przez to oś suportu jest za długa i mam tylko 3 najmniejsze biegi. Łańcuch - standardowy z decathlonu 5-7 rzędowy. Wolnobieg - Sunrace 5rz 14T - 27T Tylna przerzutka - stary simplex - sterowana bezstopniową manetką przy kierownicy. Aktualne problemy w kolejności od najbardziej uporczywych:
      Możliwość korzystania tylko z 3 ostatnich przełożeń - pod górkę trzeba mieć stalowe mięśnie by wyjechać. Napęd jest strasznie głośny przy kadencji już powyżej 50 obr/min, mimo bardzo dobrego nasmarowania. Suport wiecznie łapie luzy, chodzi źle przez wżery Kliny muszę często dobijać bo łapią luzy - z tego rozwiązania chciałbym zrezygnować Co chciałbym zmienić oraz co udało mi się znaleźć:
      Suport - najlepiej na zintegrowany. Bardzo ciężko w mojej ocenie znaleźć coś nowocześniejszego do francuskiego gwintu. To co znalazłem to suport firmy Velo Orange: KLIK Korba 1rzędowa pod suport - ilość zębów pomiędzy 48-52 (większe się nie zmieści) Tylny wolnobieg - coś mocniejszego od sunrace bo sam się przekonałem że nie jest to najlepsza część napędu Jeżeli trzeba to przerzutkę, choć ze swojej jestem zadowolony. Ewentualnie wymienić w niej kółka bo są wytarte i w sumie niemal nie mają zębów. Do tego jakiś łańcuch który zgra się z napędem i będzie cichutki. Pytania:
      Czy suport który wybrałem będzie dobry, oraz czy istnieją jakieś alternatywy? Jak dobrać pozostałe elementy napędu by ten był cichy i bezawaryjny. Co należałoby jeszcze wymienić by rower jeździł naprawdę bezawaryjnie i cichutko.  
      Proszę o pomoc i porady!
      Pozdrawiam Serdecznie.


×