Sabarolus Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 5 godzin temu, wkg napisał: Z Microspline są te same problemy ? Po 2k km jazdy na MS po zdjęciu kasety są jedynie naprawdę minimalne ślady/nagnioty po zębatkach. Generalnie problem raczej zostal rozwiązany, samo Shimano zresztą zrobiło bęben z alu, zatem już w założeniach alu może być stosowane, czego nie było w bębenku HG gdzie alu to tylko pomysł innych producentów na zmniejszenie wagi kosztem trwałości. Cytuj
Dokumosa Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 W MS koronki mają więcej punktów podparcia na bębenku. Odnośnie stalowych bębnów do DT - są i do 350/240 i są też do 370. Dodatkowo np. piasty w kołach DT segmentu H (czyli do elektryków) posiadają na standardzie bęben stalowy i takie też ratchety (w tym przypadku 24T). Cytuj
wkg Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 https://www.nubuk-bikes.de/rotor-dt-swiss-shimano-stahl-schwarz-hwrabm00s4188s/a-21105605 Ten będzie dobry ? Co innego ma w tytule a co innego w opisie ... Wiesz może o ile on jet cięższy od alu ? 11 godzin temu, Brombosz napisał: Nie zrozumiałeś aluzji i zarazem pytania: Na Słońcu czy przed telewizorem? Chyba dalej nie rozumiem. Chodzi o to czy na trenażerze czy w plenerze ? Co za różnica - pomiary pokazują mi równo. W plenerze trochę łatwiej o wysokie FTP ale to chyba kwestia wentylacji i motywacji ale różnicy w max mocy nie zauważyłem. Cytuj
cervandes Napisano 27 Maja 2020 Autor Napisano 27 Maja 2020 @wkg, gdybyś zamawiał i opłacalny byłby podział kosztów wysyłki to ja chętnie. Tylko musiałbyś mi wtedy jeden wysłać, oczywiście koszt pokrywam. W razie czego PW. Wg mojej wiedzy to dokładnie taki jaki potrzebuję w 240s. Cytuj
wkg Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 (edytowane) A to będzie pasować do 350 ? No i dobrze by było wiedzieć ile to waży. Wysyłka 10E Edytowane 27 Maja 2020 przez wkg Cytuj
Sabarolus Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 To wklejone powyżej jest do piast zapadkowych, 370-tek. Cytuj
cervandes Napisano 27 Maja 2020 Autor Napisano 27 Maja 2020 Bartek z Firmalizard ma HWYABX00S5569S http://www.jpracingbike1.com/en/dt-swiss/2244-dt-10v-freewheel-body-shimano-steel-with-endcap-mtb.html#/freewheel-shimano_10_11s_steel Nie pytałem jeszcze za ile. Jest tu jakiś szpenio co się zna i odpowie nam maluczkim czy to taki bębenek jakiego potrzebujemy? Do 240tki z endcapem QR9 u mnie i 350tki u @wkg Łożysko chyba się zgadza, ja mam 6902 w piaście i bębenku z tego co pamiętam. Pytanie czy pozostałe wymiary są ok. Cytuj
wkg Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 (edytowane) https://www.allbike.dk/dt-swiss-body-sram-10-speed-hwrabx00s6530s.html Napiszę do tego nubuka z zapytaniem czy to pod ratcheta Edytowane 27 Maja 2020 przez wkg Cytuj
cervandes Napisano 27 Maja 2020 Autor Napisano 27 Maja 2020 (edytowane) w firmalizard mam potwierdzenie, że ten HYBRID pasuje. 120pln+KW Ależ szybko poszło Jeśli kto chętny, to firmalizard@gmail.com p. Bartek ma jeszcze 6 sztuk. Edytowane 27 Maja 2020 przez cervandes Cytuj
cervandes Napisano 27 Maja 2020 Autor Napisano 27 Maja 2020 Jak przyjedzie, to zważę, nie będę mu gitary zawracał. Cytuj
Brombosz Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 7 godzin temu, cervandes napisał: I o co chodzi z tą niby zniszczoną zębatką z przodu, o przytartą anodę na węższych zębach? Zniszczona to może złe określenie. Raczej słabe ogniwo w całkiem sprawnym napędzie, którego choroba właśnie zaczyna postępować. Na zdjęciach jakoś tak tego nie widać, ale większość żłobków z równego "U" zostało troszkę poszerzone. Cały czas jeździło i było dobrze, a potem dziwnie się złożyło, że zaczęło ją brać akurat wtedy kiedy zapomniałem o bębenku. Cytuj
wkg Napisano 27 Maja 2020 Napisano 27 Maja 2020 (edytowane) Skomplikowane to wszystko : ) Jak dojadę napęd na jesień i bębenek będzie faktycznie ponacinany to po prostu kupię stalowy bogatszy już o waszą wiedzę albo zmienię napęd na Microspline i po problemie. Jakoś nie jetem przekonany, że rzeźbiąc będę potrafił sobie polepszyć : ) Edytowane 27 Maja 2020 przez wkg Cytuj
cervandes Napisano 3 Czerwca 2020 Autor Napisano 3 Czerwca 2020 (edytowane) Zważyłem też oryginalny, waży 55g. Myślałem, że różnica w wadze będzie mniejsza, ale cóż, coś za coś. Już założony, pasuje, identyko jak ten w mojej 240S. Edytowane 3 Czerwca 2020 przez cervandes 3 Cytuj
BeniuFilozof Napisano 3 Czerwca 2020 Napisano 3 Czerwca 2020 Wszysko jedno pod jaką oś jest piasta? Do każdej będzie ten bębenek pasował (do każdej 240/350)? Cytuj
cervandes Napisano 4 Czerwca 2020 Autor Napisano 4 Czerwca 2020 Fabrycznie ten bębenek jest sprzedawany z endcapem 12mm, u mnie akurat rama ma 9mm i przełożyłem po prostu mój endcap. Cytuj
SoloTM Napisano 4 Czerwca 2020 Napisano 4 Czerwca 2020 18 godzin temu, wkg napisał: 50 g na bębenku idzie przeżyć ... Do novateców 77x 79x różnica jest bodaj 60 gr i na ali kosztował około 120 pln. Cytuj
bts Napisano 5 Czerwca 2020 Napisano 5 Czerwca 2020 To jak 50g więcej, to jednak nie żałuję zabawy z mikroszlifierką Jak na razie pręciki wytrzymały ze 3 wymiany kasety bez większych uszczerbków. 2 Cytuj
cervandes Napisano 26 Września 2021 Autor Napisano 26 Września 2021 Przy FTP max 39W nie dziwota 🤡 1 Cytuj
abdesign Napisano 27 Września 2021 Napisano 27 Września 2021 Szosowo to go ciężko ciąć przy mocno przykręconej kasecie. Ten problem to występuje głównie w mtb przy pierdo-koronkach z przodu pokroju 30-36 gdzie nie tyle mocne waty idą co po prostu "kopy". Też w szosie mam ledwie rysy na bębenku, za to kaseta 11-40 a konkretnie 11t ścięła mi bębenek w 180-ce... nowy jeździ już na szpilkach z pancerza. Zresztą po doświadczeniach z mtb już wszystkie aluminiowe bębenki mam "zklinowane" drucikami z pancerza. Co drugi wypust bębenka po prostu docięty drucik (dwa żeby się dobrze ułożyło) i już, nic nie waży, zero pracy a bębenek nie ma jak się ścinać. Cytuj
tomo63 Napisano 31 Października 2021 Napisano 31 Października 2021 Ja kiedys probowalem naprawiac zszywkami bebenek alu, ale uwazam to za nieporozumienie. To wszystko trzeszczalo a zszywki pekaly. Kolo sprzedalem i kupilem kolejne juz ze stalowym bebenkiem (DT 370 starego typu z 2 zapadkami - szajs, ale ma stalowy bebenek). Wszystkie nowe kola skladam na Novatecach ze stalowymi bebenkami - albo d042sb albo d462sb. Moze jak ktos wazy mniej niz 90kg to takie druciarskie naprawy maja jakis efekt, ale nie jak juz wazysz >110. Wtedy i waga piasty ma male znaczenie. Ot moje 5 groszy do dyskusji. 1 Cytuj
Brombosz Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 No jak nawciskałeś tam zszywek to co się dziwisz, że było na chwilę. Ja np. ważę pod 100kg i mi taka druciarska naprawa stalowym prętem zamknęła temat wżerów na bębenku. Jedyna co tam teraz może klęknąć to łożyska. Cytuj
Dokumosa Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 (edytowane) Ostatnio przeplatałem swoje tylne koło z DT350 na 240. Zrobione około 12kkm, kaseta cs-m771. Dowalone momentem 65Nm. ZERO nacięć na bębenku. Moja masa w okolicach 100-110kg. Jazda wyłącznie "pagórki" sudeckie. Edytowane 1 Listopada 2021 przez Dokumosa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.