Dokumosa Napisano 18 Kwietnia 2019 Napisano 18 Kwietnia 2019 Wszelkie specyfiki tego typu mogą przynieść wręcz skutek odwrotny od zamierzonego - zmniejszą tarcie pomiędzy koronkami... Cytuj
cervandes Napisano 18 Kwietnia 2019 Autor Napisano 18 Kwietnia 2019 Dżizas, przecież to ironia była z tym silikonem czy kremem nivea. Następnym razem bym to posmarował borsuczym łojem, ciekawe czy zda egzamin Cytuj
Garlock Napisano 18 Kwietnia 2019 Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Teraz, cervandes napisał: bym to posmarował borsuczym łojem, ciekawe czy zda egzamin Nie zda. Borsuk jest zbyt powolnym stworzeniem. Tu lepiej zastosować końską maść. Tylko uwaga, występuje w odmianach: 1.Chłodząca: i tę stosujemy latem 2. Rozgrzewająca: i ta jest na zimę. Zastosowanie maści rozgrzewającej latem może spowodować przegrzewanie się piasty! Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez Garlock Cytuj
Dokumosa Napisano 18 Kwietnia 2019 Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Miałem na myśli silikon czy klej termo. Myślisz, że na poważnie podjąłbym się rozważań n/t wpływu kremiu nivea na głębokość wżerów w aluminiowym korpusie bębenka piasty dt swiss na łamach forum? To wymagałoby szerszego opracowania ;). Może @uzurpator się tym kiedyś zajmie Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez Dokumosa Cytuj
cervandes Napisano 18 Kwietnia 2019 Autor Napisano 18 Kwietnia 2019 Dla mnie przy zasadzie działania roweru, okolicznościach powstawania nacięć jest to bez różnicy czy posmarujesz kremem nivea czy klejem termo. Ale nie wiem czy jestem autorytetem, bo wyżej ktoś napisał o wadze posiadanych narzędzi jako skali skilla. U mnie to pi razy oko ze 2-3 tony w tym tokarka ze 400kg. Cytuj
Gość Napisano 1 Sierpnia 2019 Napisano 1 Sierpnia 2019 (edytowane) Hau Hau hau, odszczekuje poniekad z mojej winy, zdecydowanie za lekko dokrecilem kasete i chyba sam bede musial zasotsowac takiego patchworka.... mialem sprawdzic beben po tysiacu, nazbieralo sie z 1500km, moja kaseta to zdaje sie 12-25 - ostatnia koronke jaka udalo mi sie zdjac z niej bez wiekszych problemow to 16T, nastepna jest wgryziona na jakies 2mm, a moze i wiecej, nie chcialo mi sie mocowac, ale siedzi tam jak przyspawana, ;-( W sumie to problem mozna ocenic bez zdejmowania kasety z bebenka, wystarczy rzucic okiem jak sie maja sekcje zmiany do siebie na sasiednich koronkach - u mnie widac dosc duze przesuniecie w polowie kasety. Czas podjechac po jakas szpryche do sklepu Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez Gość Cytuj
Gość Napisano 4 Sierpnia 2019 Napisano 4 Sierpnia 2019 Nie moge juz edytowac... mysle ze w ciagu 6tys bym mogl obkrecic ze dwie zebatki.... Cytuj
Kolmark Napisano 5 Sierpnia 2019 Napisano 5 Sierpnia 2019 Co to za kaseta, która tak wysoko ma pojedyncze tarcze? Moja XT CS-M771 (10s) ma pierwsze 6 największych na 2 pająkach, luzem sa 4 najmniejsze, z czego tylko dwie 15 i 17 mogą się tak wciąć, bo są cienkie. 11 i 13 są dość grube i problemu nie ma. Bębenek DT Swiss 350, aluminiowy. Podejrzewam (nie wiem na pewno, bo jak każdy prawdziwy Polak nie czytam instrukcji), że przy piastach DT jest zastrzeżenie, żeby używać kaset na pająkach. Cytuj
Gość Napisano 5 Sierpnia 2019 Napisano 5 Sierpnia 2019 Kaseta ultegra 6700 25-12. Bebenek z napisem road ;-) Te ktore naciely to 19, 17 i 16. Trzy najwieksze sa na pajaku. Az przerwalem sniadanie i sprawdzilem kasete 11s road shimano tez 12-25 i tez na pajaka wsadzili tylko 3 najwieksze. Juz lepiej by bylo jakby te luzne zebatki mialy wszystkie zeby pod bebenek, a niektore maja co drugi, u mnie widac ze 17 i 16 maja co drugi a 19 ledwo nadgryzl bo ma wszystkie. Cytuj
abdesign Napisano 5 Sierpnia 2019 Napisano 5 Sierpnia 2019 Dlatego przy 11s rozwiązaniem jest np. Cs-r8000. Ultegra ma dwa pająki a mniejsze koronki z tego co pamiętam (Nie chce mi się zdejmować kasety) mają wszystkie wypustki. Cytuj
SoloTM Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 (edytowane) Pytanie o insert. Szprycha się nada czy raczej za gruba ? ( 2 mm ) Jakieś pomysły czego użyć jako insertu ? Jakiej grubości powinien być insert 1 - 1,5 mm ? Edytowane 12 Marca 2020 przez SoloTM Cytuj
1415chris Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 To zalezy od bebenka ale 2mm to chyba za duzo. Ja wkladalem to bebenka Tune zszywki tapicerskie, czy cos w tym stylu. Wieksze i twardsze od tych biurowych rozmiarow. W sumie z tego co pamietam udalo mi sie ich kilka wcisnac. Widzialem tez bebenki, gdzie nie bylo miejsca na nic, no moze na kartke papieru. Cytuj
Gość Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 1 minutę temu, 1415chris napisał: To zalezy od bebenka ale 2mm to chyba za duzo. No do bebenka DT to bankowo za duzo, trzeba sobie naciac ten bebenek i wpasowac tam to co chcemy uzyc jako insert... wiec albo zrobimy wieksze naciecie na bebenku, albo mneijsze ... ale i tak trzeba bedzie ta szpryche obrobic. Bez nacinania bebenka nie ma miejsca na nic sensownego. Cytuj
cervandes Napisano 12 Marca 2020 Autor Napisano 12 Marca 2020 Gdyby dało się nabić cokolwiek bez szlifowania to tak bym zrobił. Uznałem jednak, że pakowanie czegoś cieńszego jest bezsensowne, bo cieńsza stal się zetnie. Myślę, że najlepszy będzie drut o przekroju takim, jak grubość wypustek na bębenku. Pi razy oko 1mm. A skoro temat odżył to po pierwsze informuję, że ze trzy razy rozbierałem kasetę do czyszczenia i wymiany koronki bo była podjechana i z drucikami nic się nie dzieje. Są jak były, może za jakiś czas cyknę je w makro jak to wygląda. Ale to w cieplejsze dni, jak będę robił wiosenne czyszczenie. No i z tego miejsca pozdrawiam @Dokumosa wg którego problem jest błahy, nieistniejący bo serwisował TYLE rowerów. Od zawsze twierdzę, że jak ktoś ma kopyto, to nie ma siły, bębenek się podda. 1 Cytuj
SoloTM Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 No właśnie kolega u którego chcę to zrobić to rasowa konina. Pytanie pomocnicze. Ty robiłeś to niedużą precyzyjną szlifierką. Nie wiem czy uda się coś takiego znaleźć na szybko. Czymś mniej zgrabnym dam radę zdjąć rowno materiał z bębenka ? Pilnik, szlifierka kątowa z niedużą tarczą ? Twardy ten alu bębenek? Cytuj
cervandes Napisano 12 Marca 2020 Autor Napisano 12 Marca 2020 Miękki jak twaróg. To aluminium jest, jakie by nie było - się podda. Myślę, że gdybym musiał to jechał bym zwykłą flexą, ile to roboty drapnąć o włos po długości. Mocujesz bębenek żeby nie uciekał spod tarczy, szlifierkę łapiesz w dwie łapki żeby było precyzyjniej i jedziesz z koksem. Teraz to sobie myślę, że i kamieniem szlifierskim bym dał radę i wkrętarką akumulatorową to zrobić gdyby taka potrzeba zaistniała. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 Godzinę temu, cervandes napisał: No i z tego miejsca pozdrawiam @Dokumosa wg którego problem jest błahy, nieistniejący bo serwisował TYLE rowerów. Od zawsze twierdzę, że jak ktoś ma kopyto, to nie ma siły, bębenek się podda. Dziękuję za pozdrowienia. W każdym razie nadal uważam, że jak się ma kasetę z większością koronek na pająkach to problem jest marginalny. Pod warunkiem odpowiedniego przykręcenia kasety. A jak ktoś ma elektryka (względnie jeśli potrafi kopytem zrobić 700W na najwyższych przełożenich) to powinien wyposażyć się w bębenek do elektryka HWRABX00S6530S (mam alergię na druciarstwo). Cytuj
Quell Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 Panowie,a ja mam dylemat. Na mtb novatec 772sb z którego jestem mega zadowolony,wżery po przejechaniu sporej ilości km są niewielkie,ale po pierwsze stalowy insert daje radę,dwa kaseta hg50,czyli poza dwoma najmniejszymi,pełny pająk. Tylko nowa piasta na drugim rowerze,792sb czyli praktycznie to samo,ale kaseta 105 r7000 czyli pająk tylko na trzech największych zębatkach. Zastanawiam się czy też nie poprawić novateca drugim wzmocnieniem jak u Cervandesa. Cytuj
kudizc Napisano 12 Marca 2020 Napisano 12 Marca 2020 Do przeprowadzenia prawie fachowo operacji ściągania "nadmiaru" materiału z bębenka dt idealnie nadaje się połączenie wiertarki stołowej z imadłem krzyżowym, wyposażonej we frez walcowy fi 4 mm . Cytuj
cervandes Napisano 5 Kwietnia 2020 Autor Napisano 5 Kwietnia 2020 Update. 10.000km na patencie. Cytuj
BeniuFilozof Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 Jakim pilnikiem polecacie zetrzeć wypustki? Chodzi mi o ziarnistość. Nie mam szlifierki. Cytuj
Alsew Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 (edytowane) A ja 2 dni temu w zwìązku z wymianą napędu ściagnełem kasete slx 11-36 (3 największe zębatki na pająku) po niespełna 5 tys km z bębenka w moich xm1501 i kaseta zeszła palcami, a wrzery były ledwo wyczuwalne paznokciem. Fakt ze kaseta była dokręcona z siła 45 Nm a ja mam 72kg i jeżdżę z wysoką kadencją. Edytowane 24 Maja 2020 przez Alsew Cytuj
Brombosz Napisano 24 Maja 2020 Napisano 24 Maja 2020 7 godzin temu, BeniuFilozof napisał: Jakim pilnikiem polecacie zetrzeć wypustki? Chodzi mi o ziarnistość. Nie mam szlifierki. Daruj sobie. Mój Dremel jakiś czas temu się spalił, więc zamiast niego rzeźbiłem to wkrętarką, kombinując z zakładaniem frezów, tarczek, kamyczków itp... Nie było ani łatwo ani przyjemnie. Pilnikiem będziesz to robił tydzień i porysujesz ten bębenek tam gdzie nie trzeba. Upgrade jak najbardziej potrzebny, ale jakbym miał to robić ręcznie to już bym wolał za to komuś zapłacić. Cytuj
cervandes Napisano 25 Maja 2020 Autor Napisano 25 Maja 2020 Matko boska, dopiero otworzyłem oczy i czytam: 'jakim palnikiem...' Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.