Skocz do zawartości

[trwały napęd] jaki zamontować trwały napęd


Rudder

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Mam rower INDIANA X-ROAD 3.0 a w nim napęd: 

kaseta z tyłu - SHIMANO CS-HG 31,8 rzędów

łańcuch Shimano

korba 3 rzędy Acera

Po  1000 km ten złom jest do wymiany. Dbałem o ten napęd cały czas, jednak bardzo słaba produkcja Shimano nie pozwala na jej dobry stan przez dłuższy okres czasu.

W związku z tym proszę o poradę co mam zamontować aby napęd  mojego roweru był trwały i wytrzymał conajmniej 3 lata. Proszę o poradę dlatego że nie jestem rowerzystą, który lubi wymieniać podzespoły roweru co chwile a firma Shimano produkuje swój sprzęt dla takich rowerzystów, którzy je wymieniają.

Dziękuje serdecznie

W przeciwnym przypadku gdy takiego napędu nie będzie to wywalam rower i przesiadam się na skuter którego kupie. 

Napisano
3 minuty temu, Rudder napisał:

Po  1000 km ten złom jest do wymiany.

Jedno to kupić do nowego napędu porządny łańcuch, a drugie to musisz zmienić sposób pedałowania bo jeśli napęd ci przeskakuje po 1000 km to znaczy że jeździsz zbyt siłowo. 

Napisano

Co to znaczy, że jeżdzę zbyt siłowo ? Rower ma jechać w wyniku pedałowania nie myśląć czy siłowo czy słabo się pedałuje. 

Napisano
8 minut temu, Rudder napisał:

W przeciwnym przypadku gdy takiego napędu nie będzie to wywalam rower i przesiadam się na skuter którego kupie. 

Uważaj bo twój rower obrazi się na ciebie za taki szantaż :D A tak poważnie to wystarczy wydać w Twoim przypadku 80 zł żeby było ok (obstawiam że korba żyje). 

Napisano

Jeśli wystarczy to na 3 lata to mogę wydać, natomiast jeśli będzie to tylko na 3 miesiące tak jak było to teraz to kupuję skuter.

Napisano

Kupiłeś rower za 1400 i dziwisz się że łańcuch się szybko poddał, no to ci niespodzianka. A teraz na serio musisz ostro cisnąć w korby skoro łańcuch tak szybko się wyciągnął. Do tego o łańcuch trzeba dbać, czyścić i smarować bo inaczej każdy będzie szybko padał. A jak chcesz żywotny napęd to mogłeś sobie kupić coś na piaście wielobiegowej, ale na 7 biegów+ to wydatek ok. 2 tysięcy i więcej.

  • Mod Team
Napisano

Z takim podejściem to od razu lepiej kupić skuter, który w serwisowaniu może się okazać jeszcze droższy...

Napędy, części są różnej jakości - te tanie zazwyczaj są nieco gorsze i na krócej starczają, ale to także kwestia gdzie i jak się jeździ.
Raczej nikt Ci nie poleci łańcucha za 4 dychy, ale dwa, czy trzy razy droższy z reguły ma już lepszą opinię i powinien wytrzymać dłużej - przynajmniej w teorii, bo w praktyce różnie bywa.
Kolega Alsew miał na myśli zapewne pedałowanie z niską kadencją, czyli właśnie siłowe, bo w każdy obrót korby trzeba włożyć więcej siły i jeśli przy tym jeździ się głównie na 3, 2 lub w skrajnych przypadkach na jednej zębatce kasety, to nie dziwne, że łańcuch zaczyna przeskakiwać stosunkowo szybko - chociaż szczegółów nie znamy, bo nic bliżej na ten temat nie powiedziałeś.
Czasem jednak zdarza się tak, że napęd jest już zużyty, ale nadal można na nim jeździć - dopóki coś całkiem nie nawali...
W związku z tym można uznać, że są dwa podejścia - jedni regularnie wszystko robią na tip top, a inni po pewnym czasie po prostu zajeżdżają napęd do końca i tym sposobem przy odrobinie szczęścia taki napęd może służyć spokojnie przez 2, czy 3 sezony ( znów wraca kwestia jak, gdzie i ile się jeździ ), tyle że potem będzie do wymiany w całości.
Ja jestem właśnie na tym etapie - wcześniej wymieniałem 3 razy łańcuch, a teraz już jeżdżę ile się da - ostatni łańcuch ma prawie 4 k km przebiegu, a reszta napędu ponad 8,5 k...
Jeżdżę dość dynamicznie po lasach, więc nie są to sterylne szosowe warunki.

 

Napisano
16 minut temu, Piter233 napisał:

Kupiłeś rower za 1400 i dziwisz się że łańcuch się szybko poddał, no to ci niespodzianka. A teraz na serio musisz ostro cisnąć w korby skoro łańcuch tak szybko się wyciągnął. Do tego o łańcuch trzeba dbać, czyścić i smarować bo inaczej każdy będzie szybko padał. A jak chcesz żywotny napęd to mogłeś sobie kupić coś na piaście wielobiegowej, ale na 7 biegów+ to wydatek ok. 2 tysięcy i więcej.

Nie chodzi tu o kwestie ile wydałem pieniędzy i na co natomiast chodzi o to, że obecnie są produkowane słabe napędy, żeby jak najwięcej sprzedać (ilość sztuk, nie pieniędzy) a kwestia jakości nie ma żadnego znaczenia. Ja szukam napędu który posiada dużą trwałość, w produkcji którego niekoniecznie chodziło o ilość. Kiedyś tak produkowano kasety 5 i 6 rzędowe na których przejechałem kilkanaście tysięcy kilometrów.

Napisano

Kupując nowy, nie zawsze tani, rower, zawsze się zwraca uwagę na łańcuch. Jak jest słabej jakości i ma negatywne opinie to się go wymienia na lepszy od razu, zanim zacznie się jeździć i go wyciągać. Warto też dokupić dwa kolejne i zużywać je po trochę zawsze w takiej samej kolejności. Efektem jazdy na wyciągającym się szybko łańcuchu jest zjechana kaseta/wolnobieg, a niedługo po tym zębatki korby. I tak jakoś jest na tym świecie, że większość osób, łącznie z tobą i ze mną postanawia się o tym dowiedzieć już po fakcie, kiedy napęd jest do wymiany.

Napisano

Kup kasetę hg51-8, dwa łańcuchy kmc x8.99, ( mają spinki ) zamieniaj je co 200-300 km i przy dbaniu o czystość napędu oraz smarowanie właściwe masz szanse na wynik 5-10 tyś km ( różnica stąd czy mocno ciśniesz - niska kadencja - czy jednak jeździsz bardziej miękko lub czy masz masę podjazdów na trasie czy płaski teren oraz czy korzystasz z wielu przełożeń a nie tylko z jednego ulubionego np.    2x8 )

Napisano

To ja łańcuch mam wymieniać co 3 tygodnie (250km) ?

Jak sprawdzić czy zęby na kasecie/korbie są zużyte ? Niby robi się ostry ząb ale Ja tego nie zauważam

Napisano

Tak, zamieniaj jeden z drugim co 250-350 km. To nie problem mając spinkę, która umożliwi Ci rozpięcie łańcucha palcami i zapięcie ponowne. Zrób zdjęcia zębatek korby.

Spinki przydają się też do szejkowania łańcucha w benzynie, jeśli chcesz szybką metodą porządnie wyczyścić łańcuch, potem najlepiej jak odparuje i dopiero nakładasz olej do łańcucha.

Napisano
2 minuty temu, Rudder napisał:

Jak sprawdzić czy zęby na kasecie/korbie są zużyte ? Niby robi się ostry ząb ale Ja tego nie zauważam

Jak czujesz, że niektóre zębatki kasety mają zadziorki i jeździłeś na jednym łańcuchu to już po ptakach, nowy łańcuch będzie przeskakiwał. Zębatki korby bierze trochę później, więc może się nadają.

Napisano

Nie ważne jakby dbał o łańcuch w rowerze "za 1400"zł ten i tak momentalnie się wyciągnie bo w 99,999% przypadków jest to guma od majtek hg40. Spokojnie na jednej taniej kasecie i dwóch łańcuchach KMC X8 jest osiągalne 5kkm. Przy czym jak się poszuka to w bardzo dobrej cenie można kupić X8 silver (cały niklowany).

Napisano

Jutro wstawie zdjęcia zębatek od korby, dzisiaj mam jeszcze kilka pytań.

Co ile km oczyszczać i smarować łańcuch i jakim olejkiem do łancucha jeśli łancuch to kmc x8.99 a jazda będzie ulicami. Jaki nabyć przymiar do tego łańcucha ?

Jaką wybierać kadencje/przełożenia jeśli jazda będzie na ulicach ?

Napisano

Trzeba się nauczyć smarować tak żeby się łańcuch mało brudził. Jest tu całkiem obszerny temat o polecanych smarowidłach, wystarczy przeczytać 2 ostatnie strony. Ja czyszczę jak jest usyfiony na maxa a dosmarowuję jak zaczyna być słyszalny.

Napisano

Ponieważ napęd + korba były już wymieniane w zeszłym roku w sierpniu na SHIMANO. Swoją drogą gdzie podejrzałeś ta specyfikację X-ROAD 3.0, przecież w internecie jej już nie ma.

Napisano

To Kross dla nich robi, ale mniejsza z tym, jaką korbę tam włożyłeś?

Shimano są takie :

http://allegro.pl/korba-shimano-fc-ty301-48-38-28-170mm-wyprzedaz-i6953391039.html

i takie:

https://www.olx.pl/oferta/korba-shimano-deore-fc-m510-48-36-26-nowa-okazja-wysylka-CID767-IDqVezl.html#c39d8e4693

( tylko tutaj suport 113 mm jest potrzebny - w oryginale masz 122 mm )

A ta korba fc-m510  to okazja cenowa, stary dobry model z twardymi zębatkami, kosztowała minimum 200 kiedyś.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...