Skocz do zawartości

humorek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do kupna nowych kół 26” do roweru MTB. Budżet jak przewiduję to max 500 PLN. Około 70% kilometrów to asfalt, a pozostałe 30% to bezdroża i teren górski. W tym budżecie zależy mi aby kupić jak najlżejsze koła na piastach maszynowych i gdyby były na center lock to byłoby idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro są składane koła na piastach Novatec i obręczach AlexRims. Tyle że są na 6 śrub.

W tej cenie nie oczekuj niczego lekkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie znalazłem, ale do ideału im trochę brakuje:
http://e-bmx.pl/opis/9332117/komplet-kol-26-sun-ringle-eq-21--bulls-by-formula-disc-cl--sapim-d-light-1510-gr.html

dość wąskie obręcze, piasty formula, nie wiem jak z dostępnością części zamiennych, cieniowane szprychy i te lekkie obręcze, ktoś kto się zna musiałby ocenić wytrzymałość i sztywność takiego połączenia.

Waga, jeżeli realna to bardzo dobra.

ps. Napisz jeszcze ile ważysz i pod jakie ośki te koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

11 godzin temu, skom25 napisał:

Co znaczy dla Ciebie lekkie? Tak będzie łatwiej :)

Obecnie używam kół na piastach XT, których łączna masa to 499g. Byłoby świetnie gdyby nowe piasty miały podobną wagę.

 

10 godzin temu, pand0ra napisał:

Takie znalazłem, ale do ideału im trochę brakuje:
http://e-bmx.pl/opis/9332117/komplet-kol-26-sun-ringle-eq-21--bulls-by-formula-disc-cl--sapim-d-light-1510-gr.html

dość wąskie obręcze, piasty formula, nie wiem jak z dostępnością części zamiennych, cieniowane szprychy i te lekkie obręcze, ktoś kto się zna musiałby ocenić wytrzymałość i sztywność takiego połączenia.

Waga, jeżeli realna to bardzo dobra.

ps. Napisz jeszcze ile ważysz i pod jakie ośki te koła.

Proponowane przez Ciebie koła to jakieś rozwiązanie, są na piastach z łożyskami maszynowymi i pod tarcze center lock dzięki czemu mogę obniżyć koszty związane z wymianą kół. Zastanawiam się czy warto w takie połączenie mało znanych elementów inwestować…

Ośka przedniej piasty to 9 mm, a tylnej 10 mm.

Masa jaką będą transportowały koła to około 72kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, humorek napisał:

których łączna masa to 499g

Masa piast rozumiem? A co z całą resztą?

Koła z linku fajne, tyle że tak jak sam zauważyłeś piasty mocno podejrzane. Szukaj używek lub właśnie jakiś promocji, za 500 zł nie kupisz/ złożysz nic lekkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdążyłem się zorientować, że 500 PLN to mało, dlatego zdecydowałem się zwiększyć budżet. Niestety nie wiem ile ważyą w całości koła. Są to standardowe koła  jakie mam przy swoim kellys thorx 80.

Tak 499 g to waga samych piast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piast bym się nie bał w tamtych kołach, jak już to ogólnej sztywności tych kół i wytrzymałości na centrowanie, no ale to musiałby się wypowiedzieć ktoś kto ogarnia, czy połączenie szprych SAPIM D-LIGHT i obręczy SUN RINGLE EQ 21 da radę. Elementy w tych kołach są markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam szprychy Sapim Laser. Wszyscy mówili że się nie nadają do jazdy, ledwo co wytrzymają na szosie. 

Mam zrobione na nich koła do MTB z sztywnym widelcem i hamulcami tarczowymi. Raz na rok oddaję na "kosmetyczne" poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, fakt, celna uwaga. Ja jeżdżę po płaskim, czasami zdarzają się jakieś zjazdy po korzeniach, ale to pewnie i tak promil tego co macie w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście góry zawsze były, są i będą. Mam do nich zaledwie kilkanaście km co stanowi idealną rozgrzewkę. Tak jak wspominałem zdecydowałem się zwiększyć budżet i wynosi 1000 PLN. Mam nadzieję, że teraz będzie łatwiej znaleźć coś godnego uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie szukał gotowych tylko złożył na zamówienie. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. Mimo że waga nie powala, to najcięższe są piasty, czyli wszystko co po zewnętrznej stronie koła jest dość lekkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...