Skocz do zawartości

[Suport] ht 2 uszczelniony-wytrzymaly


hyx

Rekomendowane odpowiedzi

mam accenta i daje radę. Ja tam wolę co jakiś czas zdemontować, wymyć łożyska i włożyć nowy smar. W razie potrzeby nowe łożyska i problem z głowy. O Tokenie też czytałem jednak nie mam osobistego doświadczenia z nimi. Jak nie jeździsz w non stop w błocie, wodzie po kolana to raz na sezon serwis suportu (smarowanie lub wymiana łożyska) powinien wystarczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MT800 pojeździsz znacznie dłużej niż na accencie (bez grzebania). Jak się chcesz grzebać z łożyskami to bież BB52 i do niego 10 łożysk na ali (to samo co oryginał) a wyjdzie i tak taniej niż accent. Do tego w shimano masz znacznie lepiej dopasowane te plastikowe adaptery do korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, malutki napisał:

mam accenta i daje radę. Ja tam wolę co jakiś czas zdemontować, wymyć łożyska i włożyć nowy smar. W razie potrzeby nowe łożyska i problem z głowy. O Tokenie też czytałem jednak nie mam osobistego doświadczenia z nimi. Jak nie jeździsz w non stop w błocie, wodzie po kolana to raz na sezon serwis suportu (smarowanie lub wymiana łożyska) powinien wystarczyć

Kupiłem Accenta. Wytrzymał (nowy) dokładnie z 15km w błocie na wyścigu XC.  Fakt, syf był straszny, ale to tylko błoto. Po wyścigu rower wrzuciłem do przedpokoju i tak sobie stał, nie myty myjką ciśnieniową, nie myty w ogóle, ze trzy tygodnie. Ostatnio chciałem go umyć przed kolejnym startem, ruszam korbą, przyspawana. Zdjąłem korbę, suport, w łożyskach pełno piachu i innego syfu, trafił do kubła, kupiłem na szybko Shimano bo akurat taki mieli w sklepie. Gorszego doświadczenia z wkładem Accenta mieć chyba nie można :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2018 o 09:44, hyx napisał:

jaki suport kupić pod ht2 z jak najlepszym uszczelnieniem łożysk w jak najniższej cenie?

Zwykły BB70 i po padnięciu łożysk przebudować go zgodnie z tą instrukcją:

Żaden Accent i tego typu wynalazki chińskie. By Suport był dobrze uszczelniony (to jest główną przyczyna padania łozysk) muszą być podwójne uszczelki, te w łożysku i dodatkowa zewnętrzna. Takie suporty robi np. Enduro, ale to droga zabawa, a ten jest w rozsądnych pieniądzach i łatwo jest go przebudować zgodnie ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2018 o 18:46, Dokumosa napisał:

Możesz. Ale za cenę accenta i praski masz shimano, praskę i siatkę przyzwoitych łożysk i co najważniejsze korba w accencie nie siedzi sztywno w łożyskach. 

Dasz link do łożysk do bb52?

Jak korba to nie siedzi sztywno, są luzy? Sam chciałem kupić właśnie Accent BB-EX PRO, bo dotychczas widziałem pochlebne opinie i wymiana/dostępność łożysk bezproblemowa, a tu takie rewelacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, pand0ra napisał:

Dasz link do łożysk do bb52?

Jak korba to nie siedzi sztywno, są luzy? Sam chciałem kupić właśnie Accent BB-EX PRO, bo dotychczas widziałem pochlebne opinie i wymiana/dostępność łożysk bezproblemowa, a tu takie rewelacje.

 

Wszyscy klną na łożyska w Shimano, to kupiłem BB-EX Pro, bo tam nie dość, że łożyska z obu stron mają uszczelkę to jeszcze łatwo je wymienić i są znormalizowane, tj dostępne u dużych i renomowanych producentów. Wolę Accenta, praskę i jak padnie wsadzić dobre łożysko niż kupować siatkę łożysk, skrobać kołnierze i przerabiać coś, co inżyniery zaprojektowały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4/20/2018 o 18:32, cervandes napisał:

Do accent na bitulu można kupić praskę i wprasować sobie co się chce. 

Tym samym bitulem mozna wymieniac lozyska w shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2018 o 11:49, cervandes napisał:

Wszyscy klną na łożyska w Shimano, to kupiłem BB-EX Pro, bo tam nie dość, że łożyska z obu stron mają uszczelkę to jeszcze łatwo je wymienić i są znormalizowane, tj dostępne u dużych i renomowanych producentów. Wolę Accenta, praskę i jak padnie wsadzić dobre łożysko niż kupować siatkę łożysk, skrobać kołnierze i przerabiać coś, co inżyniery zaprojektowały.

I tu się mylisz.

Te uszczelki zainstalowane w łożyskach, nie są wielką przeszkodą dla wody czy brudu z którym spotyka się rower. Pewnym lekarstwem byłoby wstawienie łożyska nierdzewnego (+40zł/szt) i liczenie na to, że uszczelka sobie jakoś poradzi z tym co do niej się przyklei wraz z syfem. Prawdziwym antybiotykiem jest tylko system podwójnego uszczelnienia taki jak ja zrobiłem, taki jak stosuje Campagnolo w swoich korbach, taki jak stosuje Enduro w niektórych swoich systemach i może ktoś jeszcze. Ma być nie tylko łożysko 2RS, ale i ono same ma być dodatkowo uszczelnione, a nie tylko przykryte kawałkiem plastiku. Jako kogoś stać, to niech kupuje drogie oryginały, jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk do pracy, to przedstawiony patent z przejściem na pełnowymiarowe łożyska 6805 jest powyżej. Wybór należy do nas.

18 godzin temu, pand0ra napisał:

Jakbym brał Shimano to lepiej BB70, BB52, albo jeszcze coś innego, jest jakaś różnica poza fabrycznymi łożyskami?

Sęk w tym, że te wkłady nie różnią się łożyskami, siedzą w nich dokładnie te same chińskie łożyska co w liku podanym wyżej. Jedyna różnica sprowadza się do systemu uszczelnienia i ten w BB70 jest nieco lepszy, a dodatkowo da się łatwo przerobić na naprawdę szczelny system. Dlatego jak wybierać sposród Shimano to tylko BB70, a po padnięciu łożysk przebudować wkład pod już normalne, firmowe łożyska 6805 zgodnie z opisem lub na skróty i wsadzenie ponownie chińskiego wynalazku tak samo jak to robi Shimano.

 

Jak ktoś ma pewne wątpliwości odnoście chińskie łożysko vs markowe vs dobre uszczelnienie, to polecam poczytać pewne wypociny, a szczególnie pkt. 4:

http://www.uzurpator.com.pl/new_blog/documents/_ozyska_a_sprawa_rowerowa.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobiłem ciut inaczej i pod plastikowy dekiel oraz od środka posmarowałem mobigreasem, to też może mieć jakiś wpływ na szczelność i wodoodporność. Nadmiar smaru dekielek wypchnął, ale cośtam w środku zostało. Przez ścianki łożyska nic nie przejdzie, przez uszczelkę też nie, problemem jest tylko łączenie łożyska z uszczelką. I tam ma działać ten dodatkowy smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar z pewnością pomoże, nie ulega to wątpliwości, ale smar + dodatkowa uszczelka pomogą jeszcze bardziej. Problem w tym, że dekielek się kręci, a więc smar pod nim także się mieli, miesza z wodą, brudem, syfem. Gdy łożysko nie jest nierdzewne, to nawet nic do jego wnętrza wchodzić nie musi, korozja zacznie postępować od zewnątrz jak próchnica na zębie.

Jak pod deklem będzie najpierw nieruchoma uszczelka, a pod nią dopiero smar i łożysko, to całość zostaje uszczelniona niemal idealnie, bo już z tym smarem nie bardzo ma co się mieszać, a gdzie tu dopiero dostać się do środka łożyska? No nie ma szans praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bikester.pl/race-face-x-type-team-xc-suport-rowerowy-bsa-68-73-mm-szary-srebrny-470074.html

Jeżeli ktoś ceni sobie czas to polecam z cała stanowczością. Łożyska typu LLU MAX (brak wianków).  Suporty szymano ze sprasowanego ryżu  jestem w stanie zajechac w 500km (pierwsze luzy) a ten po 10000km dalej sprawny. Zestaw naprawczy 80PLN. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...