Skocz do zawartości

[pompka] Pompka stacjonarna do roweru


Horban

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam rower GIANT ROAM 1 DISC 2018. Chciałbym zakupić do niego pompkę. Zakładam, że lepiej kupić pompkę stacjonarną więc takowej szukam. Jaką polecicie do tego roweru? Rower posiada też przedni amortyzator (SR SUNTOUR NCX D-LO 700C Air, skok 63mm) więc nie wiem czy nie trzeba kupić pompke do pompowania go... Jeśli tak to dobrze by było, aby pompka wspierała pompowanie zarówno kół jak i amortyzatora.

GIANT posiada w ofercie akcesoriów pompke GIANT CONTROL SHOCK, czy warta ją kupić czy szukać czegoś innego?

  • Mod Team
Napisano

Potrzebujesz trzech pompek;

- do domu stacjonarną, pompuje szybko i przyjemnie (z tańszych Beto są ok, szukaj na Allegro)

- w trasę małą pompkę (stacjonarki przecież nie będziesz ze sobą woził)

- do amortyzatora (dobre są Giyo)

Bez stacjonarki można się obejść, ale pompowanie małą pompką trwa dłużej i się bardziej namęczysz. Także polecam zakup kompletu.

Napisano

Dzięki!

A jaką bys polecił do roweru na trase?

Kupić od GIANT
http://allegro.pl/pompka-giant-control-mini-1-z-manometrem-czarna-i7196990076.html 
czy będzie dobra, czy brać np. jakąś lepszą (Lezyne)?

Jeśli chodzi o pomke do amortyzatora to wystarczy taka 300psi?
http://allegro.pl/pompka-do-amortyzatorow-manometr-giyo-gs-01-i5047000309.html
http://allegro.pl/pompka-giyo-20-do-amortzyatorow-300-psi-precyzyjna-i6722104875.html
 

Myśle że zrezygnuje ze stacjonarnej, bo mam w garażu kompresor jak co, a bardziej mi sie przyda na trasie.

  • Mod Team
Napisano

Ja mam tania pompkę AIMa w trasy za 20plnów kupiłem i daje radę, a ma już sporo lat. Jak nie lubisz machać możesz kupić pompkę na naboje CO2, podłączasz, odkręcasz zawór i samo pompuje.

Pompki do amorów zazwyczaj maja takie parametry ze bez problemu "obsłużą" każdy amortyzator/damper. Tylko nie kupuj Beto, bo się szybko psują.

Napisano

Okazuje się że ten amortyzator co posiadam (NCX D-LO) to jest olejowy i się go nie pompuje, dzwoniłem właśnie do serwisu GIANT i mi to wyjaśnili...

Także odpada pomka pod amortyzator, potrzevbuje tylko pomki do kół.

Napisano

Skoro główne źródło powietrza jest w garażu (kompresor/pompka stacjonarna) to użycie pompki ręcznej będzie awaryjne, więc sporadyczne, unikalne. Moim zdaniem szkoda kasy na manometry, wysokie ciśnienia, czy jakieś ultra-lekkości-miniturowości (pożądane przy rowerach szosowych). Sprawdzi się solidny standard za 20-30 złotych, plus jeśli teleskopowy, z rozkładaną dla wygody rączką (T) i może z uchwytem dodatkowo zabezpieczonym gumką lub taśmą na rzep (jeśli pompka ma jeździć zamocowana do ramy).
Może po prostu warto odwiedzić lokalny sklep rowerowy, obgadać sprawę i coś wybrać.

Ze swej strony również polecę markę Giyo - mam pompkę stacjonarną i podręczną - bardzo podobną do tej.
http://allegro.pl/pompka-reczna-giyo-gp-65-teleskopowa-100-psi-i7173741519.html

Zapłaciłem więcej, ale jeśli to ta sama, teleskopowa, to jest genialna.
Z kolei moi znajomi są zadowoleni z najtańszych pompek z Decathlonu - taką pompkę po prostu trzeba mieć zawsze przy sobie, choćby przez cały rok nie użyć. Więc nie ma co się nadwerężać.

Napisano
2 godziny temu, Horban napisał:

to jest olejowy i się go nie pompuje

To się dowiedz jeszcze raz lepiej i dokładnie może gdzie indziej:D Jak masz Air w nazwie to jest powietrzny i się pompuje, a takiego czegoś jak olejowy amortyzator to w ogóle nie ma. Amortyzator może, a nawet powinien mieć olejowy tłumik, a sprężyna może być powietrzna, albo mechaniczna i takie są typy amortyzatorów.

Najprościej to sprawdź czy masz zakręcany kapsel po lewej stronie i pod spodem wentyl - jeśli jest to wszystko jasne.

Napisano

Jest pod lewym kapslem zaworek jak wentyl od samochodu, załączam zdjęcie...

 

Znalazłem jeszcze opis producenta:

Producent: SR Suntour
Model: NCX LITE
Zastosowania: trekking / cross, jazda turystyczna
Rozmiar kół: 28"
Średnica rury sterowej: 1 i 1/8 cala (standard)
Długość rury sterowej: 205mm
Skok: 63mm
Blokada: pokrętłem u góry prawej goleni (Speed Lockout)
Amortyzacja: sprężyna
Tłumienie: olejowe
Mocowanie hamulca: V-brake + tarczowy PostMount (PM)
Maksymalna średnica tarczy: 185mm
Dolne golenie: magnezowe
Górne golenie: stal wysokiej jakości
Rura sterowa: stalowa
Korona: aluminium /  AC4C
Waga: 1930g
Gwarancja producenta:  2 lata 

zawor.JPG

Napisano

Czyli wracamy do początku, gdzie potrzebuje pomki do amortyzatora oraz pompki na trasy.

Dziwne że sklep nie wie co sprzedaje twierdząc że to jest amortyzator bez pompowania....

Jeszcze pytanie jak nalezy pompować taki amortyzator? Tak jak normalnie koło? Na co sie zwraca uwagę i jakie ciśnienie powinno być nabite? Rozumiem że pompowanie to inna sprawa a regulacja skoku na drugiej stronie to jest zakres twardości amortyzatora?

Rozumiem że pompka do amortyzatora do 300psi wystarczy? Nie można jej zastąpić zwykłym kompresorem?

Napisano

Ciśnienie dobierasz pod swoją wagę tak, aby SAG, czyli ugięcie wstępne było odpowiednie - masz to wszystko na filmiku wyżej.

Ciśnieniem reguluję się twardość amortyzatora, a pokrętło z drugiej strony to blokada. Czasem jest jeszcze regulacja tłumienia od spodu, ale nie u Ciebie.

Kompresorem w najlepszym razie nie uda Ci się napompować, a w najgorszym wywalisz uszczelki. Tam jest bardzo mała komora i powietrze musi być podawane małymi porcjami, a do tego głowica pompki musi mieć mechanizm zamykania zaworu przed jej zdjęciem, bo inaczej większość powietrza ucieknie w ułamku sekundy.

Napisano

Filmik wszystko ładnie pokazał...

Czyli mam zwolnić blokadę na prawej stornie a następnie podpompować amortyzator przez zaworek z lewej stoprny pod moja wagę.
Skoro mam mieć ryzyko uszkodzenia kompresorem, to już zainwestuje w tą pompke do amortyzatora, ale się zastanawiam czy nie kupić tej 2 w 1 od GIANT... Tylko na razie nigdzie nie jest dostępna :/ może na wiosne cos ruszy w sklepach...

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...