Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nicebike

Cześć , proszę użytkowników forum o pomoc z moim suportem lub korbą. Mianowicie zaczęła strasznie ciężko kręcić , rower ma dwa miesiące więc może wada fabryczna? Mój rower to cannondale trial 3 , jak na razie próbowałem odkręcić korbę i zajrzeć do środka.
Znalazłem film z parktoola gdzie człowiek przekręca pierścień który trzyma korbę w lewo i mówi że to wystarczy.
W moim przypadku po przekręceniu pierścienia w lewo nie mogę odkręcić korby kluczem imbusowym , po prostu się blokuje po małym obrocie w lewo.

Jeśli ktoś wie jak pomóc , proszę o wskazówki

Korba :

 

SR-Suntour CW16 XCM-AX-D mechanizm korbowy dwurzędowy 38/24 z, 175mm

sr-suntour-cw16-xcm-ax-d-mechanizm-korbo




 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nicebike

20180209_144118.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Imar

Wewnętrzny insert na klucz imbusowy działa jako ściągacz. Odkręcasz w lewo i ramię schodzi.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nicebike
Napisano (edytowane)

Cześć , dzięki za odpowiedź próbowałem tym sposobem i klucz po lekkim obrocie w lewo zaczął się blokować.
Przestałem kręcić ponieważ pomyślałem że mogę uszkodzić gwint , jutro spróbuję ponownie dam znać jak poszło.

Edytowane przez nicebike

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • rowerbike
      Przez rowerbike
      Cześć!
       
      Właśnie rozkręciłem swojego suntour'a XCM. Na goleniach pojawiła się rdza. Ale nie o to chciałem zapytać. Chciałem wymienić smar, który znajduje się w goleniach (tam gdzie znajdują się sprężyny). Czy ŁT-4S3 moge tam użyć? Zastanawiam się czy wogole te sprezyny wyplukac w nafcie/b ekstrakcyjnej?
    • Dzejjkobo
      Przez Dzejjkobo
      Witam forumowiczów. Na początku chce napisać że szukam głownie porad bo nie wiem nawet czego tak dokładnie szukać. Obecnie mam rowerek Merida matts TFS-300 z 2010 roku i mam w nim amortyzatorek XCM V3 SR suntour który od około roku sprawuje sie ch.. źle Chciałbym go wymienić na cos lepszego jednak nie mam zbyt dużego budżetu około 500zł i do tego jestem dość zielony w temacie amortyzatorów. Koła 26' V-brake i zapinane na szybko złączki. Jeżdżę głownie po szosie i ulicach jednak czasem zdarza mi się wybrać do lasu. Czy jest ktos w stanie mi doradzić ? Pozdrawiam
    • Ninjago
      Przez Ninjago
      Witam,
       
      posiadam od 2 miesięcy amortyzator Suntour XCM V3 HLO SF-13. W zasadzie działa, ugina się (jak przystało na uginacz), blokada działa. Naszło mnie jednak dzisiaj żeby go rekreacyjnie rozkręcić. Dobrałem się w zasadzie do wszystkiego. Po wyjęciu kartridża hydraulicznego miałem jednak okazję się nim pobawić i poznać to ciekawe stworzenie. W położeniu najbardziej wyciągniętym i najbardziej wciśniętym chodzi ładnie i gładko. Jednak po środku, mniej więcej na takim ściśnięciu jakie występuje na luźno w stojącym rowerze, słychać nieprzyjemne dźwięki. Określam to jako chrzęszczenie, trzaski, chrobotanie. Odgłos, który przywodzi na myśl wytarte ślizgacze (jeśli tam są), zdarty metal i piach pośrodku. Oczywiście w niewielkim stopniu, ale jest to słyszalne podczas pracy amortyzatora.
      Cóż to takiego może być ? Ten typ tak ma ? Wadliwy tłumik ? Zniszczenie na skutek czegoś (nie oszczędzam tego amortyzatora...) ?
       
      Pozdrawiam.
    • Stouter
      Przez Stouter
      Witam, szukam informacji na temat amortyzatorów Suntour, dokładniej o ewolucji tańszych modeli. Sądzę że ogólnie jest to ciekawa sprawa, stąd ten temat.
      Sam posiadam starego XCM'a i mam go już serdecznie dość  . Ma on sprężynę w obu lagach i elastometr w jednej. Do tego regulacje wstępnego naprężenia sprężyny. Amortyzator o dziwo nie był bardzo zasyfiony w środku po dwóch latach, dostał też trochę oleju i uszczelniłem go na dole. Mniejsza z nim.

      Na forum można przeczytać że obecne XCM posiadają dodatkowo tłumik olejowy i są to stare modele XCR. Czy XCR w wersji olejowo-sprężynowej też dostał jakieś udoskonalenia? Lepsze uszczelki, niższą wagę, cokolwiek?

       Oraz jaka jest różnica między XCR 2015 oraz 2016, intersuje mnie zarówno w przypadku wersji olej-powietrze jak i olej-sprężyna.
      Wiadomo że nikt z nas nie lubi przepłacać, więc pytanie czy warto dołożyć do nowszej wersji?

      Pozdrawiam
    • Bazyss
      Przez Bazyss
      Amortyzator SR SUNTOUR XCR 011 series  z blokadą skoku na kierownicy + regulacja twardości
      Jest w doskonałym stanie. Posiada nabitą gwiazdkę sterową.
      Rocznik 2011/12 przebieg ok. 4,5-5tys.
      Używany amatorsko - 95% asfalt i polne drogi, 5% leśne dukty
      Waga użytkownika 70-75kg
       
      Lekkie otarcia w okolicach tarczy hamulcowej, powstałe na skutek zakładania, zdejmowania koła.
      Lagi czyszczone systematycznie, nie porysowane.

        -  średnica koła 26"
        -  średnica rury sterowej 1-1/8" ( over )
        -  długość rury sterowej  205 mm
        -  materiał rury sterowej STKM
        -  golenie magnezowe
        -  mocowanie pod hamulec tarczowy Postmount
        -  skok amortyzatora 100 mm
        -  element odpowiedzialny za amortyzację: sprężyna
        -  amortyzator wyposażony w blokadę skoku
        -  amortyzator posiada regulację naprężenia sprężyny
        -  amortyzator przeznaczony pod oś 9 mm
        -  przeznaczenie rower MTB
        -  wersja na hamulec tarczowy 180mm
        -  waga 2263 g
       
      Cena: 250zł +kw
       
      Zdjęcia: Dropbox - Amortyzator

×