Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
KrissDeValnor

[2018] Romet

Rekomendowane odpowiedzi

KrissDeValnor

Tadam :icon_exclaim:

Panie i Panowie, a oto kilka świeżutkich jak ciepłe bułeczki Rometów :icon_cool:

Są gravele ( w tym zdaje się absolutna nowość ), szosy, elektryk, MTB, a nawet smaczek na A.D. 2019 :icon_exclaim:

Staropolskiem " prosiemy " zapraszam do komentowania i zaczynamy gorący jak sądzę temat :icon_redface:

 

 

Więcej informacji na temat nowych modeli : https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/16834/romet_2018_gravel_szosa_i_mtb

Edytowane przez KrissDeValnor

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mike78

te gravele to na przecenach za rok będa brylować.. tak obstawiam :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
daniel33mc

Ciekawe czy wraz z nową kolekcja rowerów będą mieli haki przerzutki do Jiga bo nie mogę kupić od roku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
daniel33mc

A nie wiem wyglonda podobnie. Muszę zadzwonić i się dowiedzieć

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtas7

do Toola na szczescie mozna kupic od CTMa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czarnaMAMBA

do Toola na szczescie mozna kupic od CTMa.

 

 

Czyli masz? :)))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipcior

Gravel Aspre

Biegów 18 ale

Manetki tył Claris R2000 8 speed

a Kaseta Shimano HG31 9 speed
To coś tu się nie gra. Do tego to jedyny gravel z napędem 2x. Zawiodłem się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Niestety jedyny gravel na sztywnych osiach to topowy model, czyli Nyk, ale skoro ma nastąpić popularyzacja graveli, to niższe modele nie mogą mieć wszystkiego.

Czasem można się zawieść, ale są też pozytywy jak np. karbonowy Huragan CRD Team na Ultegrze, który ma podobno kosztować 8,5 k.

Czy mnie wzrok nie myli, że ma piasty 12 mm :icon_question:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Moim zdaniem ma szybkozamykacze. Zresztą jest przy nim ikonka QR-RW.

 

W NYK-u drażni mnie kształt rury podsiodłowej (wolę proste kształty), ale poza tym całkiem fajny rower. Ma chyba otwory na bagażnik, podobnie jak Accent Feral.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtas7

Czyli masz? :)))

 

Mam w zapasie i wożę. Koszt niebagatelny już nie pamiętam ale ponad stówę. Ale na przykład już nietypowej śruby do linka koledzy ze Srebrnej nigdzie nie mogą dostać.

 

Prawdę mówiąc nie daję wiekszych szans na normalną sprzedaż Rometa, to co pokazali w zeszłym roku sprzedając Toola - teraz mają jeszcze więcej nietypowych/drogich rowerów. Jak oni to ogarną skoro przy małych seriach całkiem się gubią i nie dotrzymują terminów to nie wiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czarnaMAMBA

Mam w zapasie i wożę. Koszt niebagatelny już nie pamiętam ale ponad stówę. Ale na przykład już nietypowej śruby do linka koledzy ze Srebrnej nigdzie nie mogą dostać.

 

Prawdę mówiąc nie daję wiekszych szans na normalną sprzedaż Rometa, to co pokazali w zeszłym roku sprzedając Toola - teraz mają jeszcze więcej nietypowych/drogich rowerów. Jak oni to ogarną skoro przy małych seriach całkiem się gubią i nie dotrzymują terminów to nie wiem.

 

No ja musiałam dorabiać u tokarza śrubki :))))))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arty

te ich gravele to takie bardziej przełajówki, ten tańszy model nie ma otworów pod błotniki (?)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

Aspre ma clarisa 8b, kaseta też oczywiście 8b, jest po prostu pomyłka. W ogóle nie wiem, co to za nowości, jak już miesiąc temu to wszystko było znane chociażby z relacji z targów. A aspre był testowany przez Bike chyba 2 miesiące temu. Za Nyka dostali nagrodę na targach i jest naprawdę fajny. W ogóle przyzwoite te rowery. Aspre rokuje ceną i estetyką, nowy claris ma schowane pancerze, fajnie to wygląda i spójnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Jeden z kolegów wrzucał katalog w PDF ponad 2 miesiące temu ( Romet 2017 ), ale pewnie nie wszyscy widzieli relacje z targów, a że tematu takiego nie było, to jest.

Niedobrze :icon_question:

Rowery, których nie ma jeszcze w sklepach są dla mnie ( i chyba dla wielu ) nowościami, a że garstka osób widziała je kilka miesięcy temu ( część tylko na papierze ), no cóż...

Poza tym ciekawe jak się sytuacja rozwinie i czy dotrzymają obietnicy, że tym razem będzie lepiej niż w roku bieżącym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Przeczytałem ten tekst i moim zdaniem jest kiepski. Przede wszystkim powinni wkleić pełną geometrię NYK-a. Na stronie Rometu jej nie widzę (być może jest w katalogu w wersji PDF), a w teście wymienili tylko kilka parametrów.

Cytat

Dlatego też nie możemy absolutnie stawiać znaku równości pomiędzy gravelem i przełajem - szutrówki chociaż wyglądają praktycznie tak samo, jak przełajówki, wyrosły tak naprawdę z szosy. 

Czy przełajówki nie wywodzą się również z szosy?

Cytat

Nie jest to charakterystyka przełajowa, ani typowo endurance - geometria NYK-a jest w zasadzie zbliżona do klasycznej szosy – to zasługa rury sterowej (150 mm) oraz górnej (545 mm). To proporcje zbliżone do rowerów wyścigowych, co zresztą da się zauważyć w mocno sportowej sylwetce roweru.

Czym w takim razie charakteryzuje się geometria przełajowa? Jest mniej czy jeszcze bardziej wyścigowa? Poza tym pisanie tylko o górnej rurze i główce ramy (rura sterowa to przecież co innego...) bez uwzględnienia obniżenia suportu, a w przypadku szosy również długości widelca jest bez sensu. To bardziej stack i reach by się przydały w tym kontekście.

Cytat

W zasadzie więc ramę NYK można traktować tak, jak nam się żywnie podoba, a i ewentualny start w zawodach przełajowych powinien być bardziej efektywny, niż na rowerze o skrajnie komfortowym rodowodzie (bo zbyt wysoka sterówka czy za duża baza kół przeszkadza na krętych trasach). Charakterystycznym dla graveli jest dłuższy ogon, mierzący w naszym przypadku 425 mm – wszystko za sprawą konieczności wygospodarowania większej ilości miejsca na oponę. To jednak automatycznie zwiększa stabilność prowadzenia takich konstrukcji, co sprzyja szybkiej jeździe w terenie.

Dłuższy ogon w porównaniu do czego? Chyba do szosy, bo w przełajach są podobne, ale w tym fragmencie piszą o zawodach przełajowych. Za duża baza kół ogólnie przeszkadza w krętych trasach, ale jednocześnie dłuższy ogon w NYK-u sprzyja szybkiej jeździe w terenie... Nie podali nawet jaka ta baza kół jest w przypadku NYK-a.

Cytat

Jeśli chodzi o komfort jazdy - o ten element dba przede wszystkim materiał ramy (karbon z natury lepiej pochłania drobne wibracje) oraz szerokie opony, które naprawdę potrafią zdziałać cuda i dać więcej, niż niejeden mikrosystem amortyzacji. Reasumując - sama rama jest stosunkowo twarda, ale podczas jazdy i tak jest bardziej komfortowo, niż na przeciętnej szosówce.

Rama jest twarda, ale jednocześnie wkleimy standardowy tekst o tłumieniu drgań przez karbon, mimo że w praktyce nie mamy zielonego pojęcia, czy cokolwiek było czuć. Ostatnie zdanie jest chyba skierowane do kompletnych laików. To oczywiste, że rower na oponach 38 mm będzie bardziej komfortowy od szosówki.

Cytat

Z drugiej strony NYK-a błyskawicznie można zaadaptować do szybkiej jazdy na szosie, chociaż w tym przypadku przełożenie z 40-zębową koronką z przodu może być niewystarczające.

Ano właśnie, zębatka z przodu to jedno, a drugie i być może ważniejsze to stopniowanie kasety 11-42.

Napisali, że NYK jest bardziej wyścigowy od większości graveli i to jest jakiś konkret. Reszta tekstu pokazuje, że chcieli ten rower po prostu pochwalić. Myślę, że jest za co, ale te dywagacje i porównania do przełajówek są moim zdaniem na siłę. Trochę jak w testach samochodów klasy C. Na co dzień większość jeździ podobnie, ale trzeba coś wymyślić o pracy układu kierowniczego itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Rower ogólnie ok.

Podoba Wam się rama? Mi nie pasują te wysokie tylne widełki, no jakoś tak nie, nie mogę się przekonać. Łączenie górnych rur - jakbym nie wiedział że to Romet, to na 100% byłbym pewny, że to Marin ;) Jednak zdecydowanie bardziej podoba mi się płynne przejście górnych rur, a nie taki uskok...

 

Jakbym się decydował na Rometa, to na pewno nie na Nyka, tylko zapewne na Boreasa jeden (+ lekkie zmiany). Na razie ujeżdżam Tribana 100 (z oponami 1.4 - 1.5"), żeby się przekonać, czy rower tego typu mógłby być moim jednym jedynym... ;)

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulk14

Orientujecie się czy Boreas 2 posiada mocowania pod "standardowy" bagażnik?

Edytowane przez hulk14

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Psobol
W dniu 21.12.2017 o 15:36, rzymo napisał:

Podoba Wam się rama? Mi nie pasują te wysokie tylne widełki, no jakoś tak nie, nie mogę się przekonać. Łączenie górnych rur - jakbym nie wiedział że to Romet, to na 100% byłbym pewny, że to Marin ;) Jednak zdecydowanie bardziej podoba mi się płynne przejście górnych rur, a nie taki uskok...

A ja byłbym pewny, że to karbonowy Jamis Renegade.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
porcelanowy

Powitoł

W dniu 30.10.2017 o 20:39, mike78 napisał:

te gravele to na przecenach za rok będa brylować.. tak obstawiam :D

Będą brylować w jakim sensie?

Tak jak w tym/zeszłym sezonie wyprzedażowym, który upłynął pod hasłem: nikt wam nie sprzeda tak fajnych rowerów jakie my wam obiecamy? ;)  :D

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maciej83

dokładnie tak będzie, jedynie co będzie dostępne w promocji to katalog z poprzedniego roku :P

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Romet.Wojciech

Witajcie!

W ramach kampanii informacyjnej mam przyjemność być Waszym doradcą online. Pozostaję do dyspozycji wszystkich zainteresowanych szeroko rozumianym kolarstwem. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, chętnie na nie odpowiem zarówno w tym jak i skorelowanych wątkach.

Wojciech, Doradca online Romet http://nowyromet.pl/

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • gdy
      Przez gdy
      szosy + gravel (od 16:18)
       
      https://www.facebook.com/btwin.bikes/videos/10154857524311196/
    • arghael
      Przez arghael
      Nowy katalog Dartmoora na 2018 rok.
      https://issuu.com/dartmoor-bikes/docs/dartmoor_2018_products_eurobike_edi
      Cen jeszcze nie podali.
    • MD11
      Przez MD11
      https://www.kellysbike.com/pl/gravel-c603/
       
      Soot, czyli sadza.
       
      - sztywne osie przód/tył
      - 3 mocowania na bidon
      - TRP Spyre
      - piasty Novatec
       
      Soot 50
      - shimano 105
      4.800 PLN
       
      Soot 30
      - shimano claris
      3.800 PLN
       
      Całkiem ciekawe rowery. Drażni trochę przewód tylnego hamulca puszczony na zewnątrz ramy, ale poza tym chyba nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Nigdy nie wiem, czy te otwory na dole to na bagażnik, czy tylko do montażu błotników. Przednia przerzutka jest chyba direct mount. Obręcze 17 mm i Rapid Roby szału nie robią, ale to zrozumiałe. Są przynajmniej piasty na maszynach.
       
      Soot 50 można porównać do GT Grade 105, który cennikowo kosztuje 5.700 PLN, a nie ma sztywnych osi (ma z kolei hamulce TRP HY/RD).
      Merida Cyclocross 400, która nie ma sztywnej osi z tyłu, ma sztycę na 1 śrubę i nie jest gravelem została w tym roku wyceniona na 5.200 PLN. Z Silexem to już w ogóle pojechali.
      Krótko mówiąc, ceny katalogowe Kellysa są dobre.
       
      Ten Claris w tańszym modelu to chyba nowość. Moim zdaniem przeskoki pomiędzy przełożeniami przy 8rz są za duże, więc raczej warto dopłacić do wersji na 105, ale fajnie, że się nie cackali i wsadzili sztywne osie w obydwu modelach.
       
      Przy okazji zwróćcie uwagę na pewną kwestię (tylne widełki / kąt podsiodłowy / kąt główki / górna rura / rozstaw kół):
      Kellys Soot | 430 / 73 / 71.5 / 568 / 1033.5
      GT Grade | 430 / 73 / 71.5 / 565 / 1031
      Giant TCX | 430 / 73 / 72 / 560 / 1030
       
      Giant ma większy kąt główki (co prawda tylko o 0.5 stopnia, ale jednak), a mimo to rozstaw kół ma taki sam albo proporcjonalnie większy niż pozostałe rowery (np. Kellys ma górną rurę o 8 mm dłuższą od Gianta, ale jego rozstaw kół jest większy tylko o 3.5 mm). Myślę, że Giant ma po prostu bardziej wygięty do przodu widelec i wcale nie byłby bardziej "nerwowy", a wniosek z tego taki, że sam kąt główki niewiele mówi i rozstaw kół jest bardzo istotny.
    • HubsON24
      Przez HubsON24
      Poszukuje niezawodnego dirta do 2000zł
      Podszebuje go do skakania po górkach
    • cichy66
      Przez cichy66
      https://retyre.no/
       

×