Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem jakiś gravel i rama ma mocowania typu flat mount, a jak tak to lepiej zobacz najpierw, raz - czy na tyle z koniecznym adapterem się zmieści ten zacisk jak masz we wnętrzu widełek ulokowane mocowanie,  a dwa - czy nie masz krótkiego podejścia wychodzącego z ramy dedykowanego pod zacisk typu flat mount gdzie przewód idzie po wewnętrznej a nie zewnętrznej stronie, bo te zacsiski mają po zewnętrznej i może być problem tak powyginać przewód, moim zdaniem lepsze będą BR-M8100. Przerabiałem sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ramę z mocowaniami Post Mount. Nie ma zacisków GRX pod takie mocowanie. Adaptery są, ale wtedy musiałbym dać większą tarczę(Adapter FM>PM +20mm tarczy), a pchanie 180mm tarcze do gravela to przesada.

Oczywiście nie chce zmieniać ramy. 

Tu przykład jak starszy GRX działa z zaciskami XT:

EDIT: Faktycznie BR-M8100 wyglądają lepiej. 

 

Edytowane przez no1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad przejściem z 105 2x11 na 105 di2 2x12 najmniejszym kosztem. Mam pełną grupę R7000 hydrauliczną.

Czy wystarczy wymiana klamkomanetek na di2 (bez wymiany zacisków i przewodów) + przerzutki + kaseta + łańcuch?

Czy to będzie działać ok?

Czy do podłączenia 105 di2 potrzebuje jeszcze baterii BT-DN300 i 2 x przewody EW-SD300? Czy coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch wg strony deca to "KMC X9 ze spinką" więc taki uniwersalny i na kasecie shimano na pewno zagra ... ale warto się zastanowić czy nie jest na tyle sfatygowany że nowej kasacie zaszodzi...

Piszę tak na 99% - może MS jakieś swoje cudowne zmiany do konstrukcji kasety 9s wprowadził i ich przerzutka gorzej pracuje na obcych, ale wątpię

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o zmianie napędu 3x9 (22-32-44; 11-34, bębenek Shimano HG) na jeden blat w KROSS level r4 2016 27.5.

 Mam kilka pytań: 

1. Jaki maksymalny blat mogę zamontować z przodu? (Jeżdżę głównie po mieście, dojazdy do pracy zimą)

2. Czy mogę zamontować jakiś napęd 1x12 czy jestem skazany na 1x11?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2024 o 10:20, Michal2008 napisał:

Szybkie pytanie, jeżeli chodzi o napędy szosowe jakie są odpowiedniki grup shimano u srama? dobrze myślę?:

dura ace - RED

ultegra - FORCE

105 -RIVAL 

tiagra - APEX

?

Tak, Apex stoi ułamek jakości wyżej niż Tiagra w mojej opinii, ale jest dokładnie tak jak napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Proszę o pomoc odnośnie zmiany napędu w Romet Rambler R9.1 

Manetki przód    Shimano ST-EF500 3 speed
Manetki tył Shimano ST-EF500 7 speed
Przerzutka przód     Shimano Tourney TY300
Przerzutka tył    Shimano Acera RDM-360
Mechanizm korbowy    Shimano FCTY-301 42/34/24T 170 mm
Hamulec przód    tarczowy mechaniczny
Hamulec tył    tarczowy mechaniczny
Tarcza hamulcowa przód    160 mm
Tarcza hamulcowa tył    160 mm
Opony    29×2,1
Obręcze    aluminiowe dwukomorowe
Piasta przód    JoyTech D041DSE aluminiowa
Piasta tył     JoyTech D242DSE aluminiowa
Kaseta/wolnobieg    Shimano TZ500-7 14-28T 7 speed

 

Chciałbym niewielkim kosztem wymienić cały mechanizm tj. korbę na jednorzędową oraz wolnobieg na kasetę wraz z manetkami i przerzutkami. 

Proszę o pomoc w dobraniu osprzętu, bo przyznam, że jestem lajkiem w tym temacie, a chciałbym sam to wymienić, bo jakieś zdolności manualne posiadam.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie dotyczy to kompatybilności ale ten temat 'się czyta' więc zapytam tutaj. Czy ktoś odkręcał kółeczko Avida z przerzutki GX Eagle? Mnie się to zapiekło i chyba obrobiło/kręci się w kółko, w sensie śruba w gwincie. Przerzutka już i tak idzie do wymiany i się zastanawiam czy w nowej nie odkręcić od razu by potem nie było problema.

THX

image.png.6d155442f2c0f0068687a7ef2c7db37a.png

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, normalnie się to demontuje np. do czyszczenia. Tylko potrzebujesz do tego dwóch imbusów po obydwu stronach, inaczej nie odkręcisz i nie dokręcisz. :)

Tu masz to dobrze pokazane (6:55):

 

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, skleroza nie boli. Dzięki. Już wiem co było. Nie mogłem kiedyś tego Avida rozkręcić, wszystko się w kółko kręciło i spiłowałem tą większą śrubę razem z kawałkiem mięcha przerzutki licząc że jakoś to zdemontuję i skręcę inną + nakrętka. Ale i tak nie puściło bo z drugiej strony się kręciła w kółko, więc już zostawiłem aż do śmierci zmieniarki która właśnie nadeszła. Widzę z filmiku że to nieco inaczej teraz wygląda bo śruba inna. Widać połapali się ze coś projekt spitolili we wcześniejszych wersjach tej zmieniarki gdzie ta śruba czarna wyglądałą inaczej/mniejsze gniazdo na jakiś mini imbus którym nic się przytrzymać nie dało jak 'pospiekało' się to razem. Ale w sumie jak widzę na filmiku tam nie ma żadnego łożyska i jak przepsikane/przedmuchane się teraz kręci luźno to może jeszcze pociągnie.

20240314_144848.jpg

20240314_144835.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2024 o 10:58, manianatozor napisał:

Cześć, 

Proszę o pomoc odnośnie zmiany napędu w Romet Rambler R9.1 

Manetki przód    Shimano ST-EF500 3 speed
Manetki tył Shimano ST-EF500 7 speed
Przerzutka przód     Shimano Tourney TY300
Przerzutka tył    Shimano Acera RDM-360
Mechanizm korbowy    Shimano FCTY-301 42/34/24T 170 mm
Hamulec przód    tarczowy mechaniczny
Hamulec tył    tarczowy mechaniczny
Tarcza hamulcowa przód    160 mm
Tarcza hamulcowa tył    160 mm
Opony    29×2,1
Obręcze    aluminiowe dwukomorowe
Piasta przód    JoyTech D041DSE aluminiowa
Piasta tył     JoyTech D242DSE aluminiowa
Kaseta/wolnobieg    Shimano TZ500-7 14-28T 7 speed

 

Chciałbym niewielkim kosztem wymienić cały mechanizm tj. korbę na jednorzędową oraz wolnobieg na kasetę wraz z manetkami i przerzutkami. 

Proszę o pomoc w dobraniu osprzętu, bo przyznam, że jestem lajkiem w tym temacie, a chciałbym sam to wymienić, bo jakieś zdolności manualne posiadam.

Z góry dziękuję za pomoc.

Do wymiany byłoby wszystko łącznie z kołami, nie ma to za wielkiego sensu ekonomicznego, bo modyfikacja znacząco przekroczy wartość roweru.

Niemniej by uzyskać korzystny stosunek ceny do jakości poszedłbym w kompletną grupę shimano M5100 1x11 oraz koła shimano wh-mt500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ostatnio młodemu używanego Ramblera z klamkomanetkami Acery, przerzutką tył Deore, przód turniej. Przejechała się nim żona i podobnie jak ja ,stwierdziła że manetki chodzą o znacznie lżej niż na jej Orkanie. A na orkanie ma tył Alivio, przód Acera ale klamnkomanteki ST-EF500 i ciężko one chodzą. Sam miałem takie w Kandsie i po całym dniu jazdy lewy kciuk odpadał, zresztą z prawym nic lepiej nie było.

Chcę zmienić jej te klamkomanetki. Ale nie wiem czy kupić manetki (SL-M3100 za 125 zł) i klamki (BL-T4000 Alivio za 59 zł) osobno i Alivio jako nowe czy coś z Deore używane. Znalazłem Deore LX  ST-T660 za 149 zł.

No i nie wiem czy od razu nie zmienić kasety na 9 rzędową, no i pewnie łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamkomanetki działają ciut gorzej niż zwykłe, ale jak jej kciuk odpada to jest wina uwalonej linki i pancerza. Klamkomanetka LX ST-T660 i tak będzie wymagać wymiany kasety na 9sp. Poza tym będzie lepsza niż klamka alivio i manetka m3100, która jest do kitu. Jak chcesz osobno wziąć klamki/manetki to Manetki M4000 kup

https://allegro.pl/oferta/shimano-sl-m4000-alivio-manetka-dzwignia-przerzutki-9-rz-prawa-15199643841

https://allegro.pl/oferta/manetka-shiamano-alivio-sl-m4000-przednia-3-rzedowa-lewa-z-linka-oem-15299421455

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2024 o 12:37, gad napisał:

Zmieniam napęd na 5100

Który łańcuch wybrać do napędu 1 x 11

Przerzutka tylna M5100

Kaseta 5100  11 - 51

Shimano CN-HG701-11 11/ (5,5 mm)

Czy? 

Shimano CN-HG601 11/ (5,5 mm)

I jeszcze jaka długość łańcucha powinna być? 

Zębatka przednią 34

 

Następne pytanie

Czy ta manetka będzie pasować? 

https://allegro.pl/oferta/dzwignia-przerzutki-shimano-deore-sl-m5100-i-spec-ev-prawa-11-rzedowa-15159483415

Teraz mam taką

 

Shimano SLX SL-M670, I-Spec, Rapidfire- Plus

Rower

https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/cube/37908/ltd_race_29/2

Dzisiaj montowałem wszystkie zakupione elementh

I niestety jest problem ze spadający łańcuchem

Przekos jest bardzo duży, wcześniej przy napędzie 1 x 10 i kasecie 11-36 tego nie było

Teraz przy napędzie 1x11 i kasecie 11-51 jest

Jeszcze muszę dokupić podkładek pod korbę, suport. 

Aby przednią zębatkę ustawić maksymalnie blisko tylnych widełek. 

Przednią zębatka 34 NW

Edytowane przez gad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam 2 grubsze podkładki lewej strony i 1 cieńsza z prawej. 

Jest jeszcze parę mm luzu

Po przełożeniu zębatki na lewą stronę pająka, zmieniam podkładki 

2 z prawej i 1 z lewej

Wtedy zębatka ociera lekko o tylne widełki. 

Czy w pierwszym przypadku dać 3 podkładki z lewej i 1 z prawej strony, albo po przełożeniu zębatki 3 z prawej i 1 z lewej strony ? 

Czy lepiej dawać podkładki pod śruby, kominy? 

Aby przesynąć zębatkę bliżej ramy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w swoich przepastnych zapasach, pewnie tych 'Davidowych', jakiś łańcuch SIURAM'a Eagle, obity tylko kodem 350 - wiecie z jakiej grupy to będzie łańcuch? NX/SX cz GX?

20240318_105331.jpg

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mentos napisał:

Znalazłem w swoich przepastnych zapasach, pewnie tych 'Davidowych', jakiś łańcuch SIURAM'a Eagle, obity tylko kodem 350 - wiecie z jakiej grupy to będzie łańcuch? NX/SX cz GX?

 

Na moje oko to NX. GX jest czarno/srebrny.

SX chyba używa tego samego łancucha co NX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam rower na Apex 1x11. Marzy mi się pomiar mocy - jest dostępny fabrycznie w wersji APEX 1x12. Z tego co doczytałem ramię z pomiarem dedykowane do napędów 1x12 nie pasuje do mojej korby. I tu pytanie. Orientuje się koś czy jest jakieś przeciwwskazanie do zamiany całego mechanizmu korbowego na ten z napędu 1x12 i czy będzie to dobrze chodzić z napędem 1x11?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...