Skocz do zawartości

[serwis] RS Recon Solo Air- odpowietrzanie


ctm

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Czytałem o tym kiedyś w kilku miejscach, przypadkiem i teraz jak potrzebuję, to nie potrafię znaleźć. Gdyby ktoś z Was był tak uprzejmy i raz jeszcze opisał w punktach jak prawidłowo odpowietrzyć RS Solo Air. Nie chodzi mi o wpychanie try-tytek pod uszczelki kurzowe, tylko odpowietrzanie przez dolne śruby (rower stoi kołami do góry). 

 

Robiłem to kilka razy i za każdym razem amor inaczej pracuje. Ważę ok 84 kg, początkowo pompowałem ok 75-80 psi, amor pracował znośnie, jak dołożyłem do 100 psi, to był twardy jak skała. Po jednym z serwisów, "udało mi się" zachować (tak mi się wydaje) dobrą kolejność, idealnie odpowietrzyć i przy 80 psi amor był tak miękki, że zapadał się, a przy 100 psi, było idealnie. Niestety, nie potrafię tego powtórzyć. Mam wrażenie, że każda kolejna próba powoduje, że w dolnych lagach wytwarza się podciśnienie i całkowicie zaburza pracę widelca. 

 

Wracając do sedna, proszę o aby ktoś poświęcił kilka minut i opisał pkt po pkt, jakie czynności wykonać, aby wideł był dobrze odpowietrzony.

 

Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego filmiku wynika, że gość zakłada i skręca amor przy napompowanej komorze powietrznej. Może coś źle kojarzę, ale ktoś tłumaczył, że odpowietrza się na spuszczonym powietrzu i wciśniętych lagach, tak by powietrza na dole było jak najmniej. Scenariuszy może być kilka i czułość widelca w zależności od wybranej kolejności też jest różna. Próbował ktoś z Was różnej kolejności przy składaniu amora i zauważył, że amor inaczej działa / zmienia się jego czułość przy takim samym ciśnieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jak prawidłowo odpowietrzyć RS Solo Air.

Bardzo prosto. Zalej olej do goleni, tyle ile ma być. Ok 12-15ml. Spuść powietrze z widelca tak byś go mógł spokojnie rękoma dobić. Obróć go sterówką w dół i oprzyj na ziemi. wciśnij delikatnie golenie dolne az pojawią sie popychacze od sprężyny i tłumika. Wkręć śruby mocujące ale tylko troszkę. wciśnij golenie do oporu, najlepiej robiąc to nogą, a rękoma popychaj śruby by pozwolić ujść powietrzu. Jak popychacze będą stawiać zbyt duży opór, zaklinują sie w goleniach, i trzeba będzie stuknąć młotkiem.

 

Można tez wciskać golenie jednocześnie kontrolując śruby ... metod jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...