Skocz do zawartości
  • 0
Gość Marcin

PIERWSZY rower - INTEGRAL V3 vs TRIBAN 500 FB - 1500 zł

Pytanie

Gość Marcin

Witam forumowiczów, jak już kupię swój pierwszy rower być może zadomowię się tu na stałe, tymczasem proszę o pomoc, więc:

 

nie jeżdżę na rowerze poza tymi z wypożyczalni, zamierzam to zmienić. Regularnie biegam i pływam i chce wkomponować w to rower (jednak póki co raczej nie rozważam triathlonu), głównym celem byłby regularny trening np. przed pracą (2x3 razy w tygodniu pewnie na starcie do 20 - 30 km). Byłem przekonany do Crossa, jednak szosa zrobiła na mnie miłe wrażenie stąd pytanie, których z tych dwóch rowerów będzie dla mnie odpowiedniejszy (odrobiłem lekcje w sieci i ustaliłem budżet do 1500 zł stąd ograniczę pytanie do Lazaro Integral V3 2016 - 1499zł oraz B'twin TRIBAN 500 FB - 1299zł ), warunki użytkowania:

 

- miasto, trasy rowerowe itp. w formie dojazdów "na około" do pracy waga jakieś 70 %

- wypady z żoną "spacerowe" po leśnych ścieżkach 14 %

- ewentualna frajda z jazdy i prędkość pod kątem treningu i możliwych startów w triathlonie 16 %

 

1. Czy taka szosówka spisze się jakkolwiek na powiedzmy "ubitej" leśnej ścieżce, nie pognę kół, nie złapię gumy co 15 metrów, etc. oraz w mieście - krawężniki etc.

2. Czy jako zupełnie początkujący rowerzysta będę w stanie osiągać większą przyjemność i prędkość średnią na szosówce, czy np. blokując amortyzator w Integral'u będzie to raczej pomijalne

 

Zakładam, że jedyne co dokupię lub wymienię w rowerze to póki co błotniki i lampki, więc powiedzmy że o modernizacji nie bedziemy rozmawiać.

 

Liczę na pomoc doświadczonych cyklistów, może coś dyskwalifikuje jeden lub drugi wybór. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

 

Marcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Gość Marcin

Może ktoś znajdzie chwilę na odpowiedź, poradę. Być może przesiadaliście się niedawno z Crossa na budżetową szosówkę ? Będę wdzięczny za wiadomość. Pozdrawiam, Marcin.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Piter233

Na szosówce po lesie nie będzie za przyjemnie, jednak pojeździć się da. Kwestia tego jakie podłoże. Ciężko ci jednoznacznie doradzić, pod kątem thriatlonu to lepszym wyborem będzie triban, pod drugim katem czyli dojazdy do pracy i wycieczki po lesie lepszy będzie lazaro. 
Co do odczuć, na szosówce będzie bardziej trzęsło, ale za to będzie lżejsza, więc prędkość i przyśpieszenie będzie trochę lepsze. Co do błotników do lazaro będzie łatwiej dobrać w dobrej cenie, w tribanie trochę przeszkadzają hamulce szosowe. Sam musisz podjąć decyzję co będzie dla ciebie lepsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
piwko365

Do użytku jaki wymieniłeś, lepszy będzie Lazaro. Triban to "twardy" rower i niewygodny na ścieżki leśne. Albo zdecydujesz się na szosę ale wtedy wg mnie masz do wyboru zwykłego Tribana z "barankiem" albo rower typu cross. Typowa szosówka pozwoli cieszyć się, przyspieszeniem, szybkością i lekkością roweru, a kierownica zapewnia wygodę bo można ją trzymać na wiele sposobów. Nie wjedziesz nią niestety do lasu. Cross to rower uniwersalny, pojedziesz szybciej niż na miejskim po asfalcie i możesz wjechać do lasu.

Jeśli zdecydujesz się na szosę, to w tym budżecie przemyśl kupno używki. Za te same pieniądze możesz mieć lepszy osprzęt. Z drugiej strony gwarancja w Deca jest poważnym atutem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Piter233

Ewentualnie zrób tak: dołóż 200 do tribana 500, tego nowego, i wymień opony na szersze, wchodzą chyba 28c, musiałbyś dopytać się jeszcze w sklepie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Gość Thai
      Przez Gość Thai
      Cześć! 
      jestem początkującą miłośniczką kolarstwa szosowego i z racji że marzy mi się jakiś drobny sukces w tymże sporcie sprawiłam sobie na zimę trenażer ( ten taki z decathlonu inride 300). Przydałaby się do niego jakaś opona coby w trekingowym rowerze który mam zamiar pod niego wstawić nie zużyła się tak szybko. Aktualnie na trekkingu mam opony 700x40c / 42-622 / 28x1,60 i nie bardzo potrafię znaleźć oponę o takiej szerokości która nadawałaby się do trenażera. Moje pytanie brzmi jaki inny rozmiar opony mogę założyć? Czy w ogóle jakiś inny rodzaj opony się nadaje? 
    • blazini
      Przez blazini
      Cześć,
       
       
      mam idiotyczne pytanie. Możecie mnie wyśmiać, ale odpowiedzcie, proszę. Jak się domyślacie, wielkim kolarzem nie jestem, ale zainwestowałem w Giant Anyroad 2 (model z 2017) do moich kolarskich wojaży.
       
      Z roweru jestem zadowolony bardzo, ale idzie zima, a ja mam cele. Postanowiłem zainwestować w trenażer, ale nigdy nawet nie widziałem takiego ustrojstwa na własne oczy. Obejrzałem kilka filmików na youtubie i przypasował mi:
       
      TRENAŻER IN'RIDE 320 CONNECT 550 W B'TWIN
       
      Cichy i w pełni spełni moje oczekiwania. Pytanie brzmi: czy rzeczony rower będzie pasował do tego trenażera, czy będę go w stanie bezproblemowo na ten trenażer założyć po przeczytaniu instrukcji?
       
       
      Mówiłem, pytanie głupie, ale kompletnie nie mam pojęcia czy te trenażery są uniwersalne i z zasady pasują na wszystkie rowery i odwrotnie - czy może tylko rowery stricte szosowe nadają się do trenażerów. 
       
    • magnum146
      Przez magnum146
      Witam forumowiczów, 
      Do sprzedania (ze względów finansowych) mój Rockrider 540 w cenie 1600 PLN
       
      Rower MTB Rockrider 540 z zestawem akcesoriów (uchwytem na bidon, torbą podsiodłową wypełnioną zestawem naprawczym, oświetleniem, nowym bidonem).

      Rozmiar ramy: L (od 175 cm do 185 cm)

      Rower zakupiony 21.10.2016 (jest faktura zakupu), od tego czasu przejechał maksymalnie 500 km - używany dopiero od jesieni 2017).

      Stan techniczny, wizualny: IDEALNY!

      Obecna cena na stronie decathlon (bez akcesoriów): 1899 zł:
      https://www.decathlon.pl/rower-mtb-rockrider-540-275-id_8379537.html
      Zapytania - olx/telefonicznie 517740700
       
      https://www.olx.pl/oferta/rockrider-540-27-5-rozmiar-l-przebieg-max-500-km-CID767-IDo9EkU.html
    • adamlucky
      Przez adamlucky
      Witam, na początku napiszę, że przeczytałem już wszystkie tematy na forum dot. tego modelu i nie znalazłem dostatecznej odpowiedzi.

      Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy, wybór padł na Tribana 500 za 1699zł z Decathlona (poniżej link). Niestety, nie jest to takie łatwe, żeby wejść, kupić i wyjść. Mam ~181cm wzrostu, noga wew. 83cm, waga 70kg. Mierzyłem M i L - jestem pomiędzy tymi rozmiarami, niestety nic mi to nie dało, czuje dobrze się na tym i na tym, nie widzę różnicy po przejechaniu się po sklepie. Dlatego też dla posiadaczy tego modelu oraz bardziej doświadczonych mam kilka pytań:

      1. Jaki rozmiar wybrać? Jeśli wybiorę M - czułem minimalnie większy komfort jak jechałem po sklepie jadąc na tym rozmiarze, po podniesieniu go poczułem różnice w wadze roweru to będzie możliwość potem regulacji w jakiś sposób roweru aby był "większy"? Dłuższy mostek, wyżej siodełko itd?
       
      2. Przy przymiarce tak na oko jak ustawiać  siodełko w sklepie? Tak, aby jak siędzę na nim to czubki butów dotykały ziemi?
       
      3. W razie jakby zachciało mi się zamiast szosy, raz kiedyś pojezdzić nad jeziorkiem (mam na myśli ubite dróżki, bez piachu itd.) to mogę tym rowerem tak robić? Po zmianie opon na jakieś większe? 
       
      4. Po czym od razu poznać po wejściu na rower, że jest na pewno za mały?

      https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-500-id_8379069.html

      Bardzo proszę o rzeczowe odpowiedzi i pozdrawiam!
    • johnnyzarizony
      Przez johnnyzarizony
      Szanowni Państwo,
      Szukam roweru miejskiego lub trekkingowego dla kobiety, wzrost 156, wymagania:
      - wyprostowana pozycja (problemy z kręgosłupem)
      - rama poprowadzona bardzo nisko (typowa damka)
      - do jazdy po mieście, weekendowe wypady
      - amortyzowany przedni widelec
      - hamulce vbrake, bębnowe, tarczowe (tylko NIE torpedo)
      - zmienne przełożenia
       
      Budżet to 2000 zł (+/- 500). 
      Zastanawiam się nad rowerami nowymi i używanymi.
      Z jednej strony używane Gazelle, Batavusy, np.
      http://allegro.pl/gazelle-orange-comfort-c7-igla-stan-rower-2015-i6911538030.html#thumb/6
       
      Z drugiej nowe B'twin, BBF, Krossy, Meridy, Wheelery, np.
      https://www.decathlon.pl/rower-miejski-elops-920-id_8353686.html
      https://www.krolestworowerow.pl/kross-trans-arctica-2017-rower-trekkingowy
      https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/miejskie-city/p,rower-smilewave-28-7b-czarny-bbf-bike,643220.html
       
      Uprzejmie proszę o poradę i rzeczowe argumenty dotyczące zakupu roweru nowego lub używanego. Jestem otwarty na inne oferty, inne marki rowerów.
      Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
      Johnny
       
×