Skocz do zawartości

MajkeL92

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika MajkeL92

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Znaczy to takie strzelanie/stukanie które czuć na kierze i to identycznie jak przy poruszaniu kierą przód-tył na zaciśniętym przednim heblu. Wtedy słychać bicie przez ten luz i jest to odczuwalne na kierownicy. No ale w każdym razie zobaczymy co będzie jak zamontują nowy.
  2. Oddałem na serwisu. Przyznali że w Manitou występuje ten problem i robi się luz na tulejach ślizgowych. Mają odesłać amor do producenta i prawdopodobnie przyślą nowy
  3. Problem jest z amortyzatorem, stery wykluczyłem. Szukałem trochę w sieci na ten temat, i okazuje się że to nie jest odosobniony przypadek. Na innym forum ktoś opisywał ten sam problem na tym samym amortyzatorze, i kilka innych osób podpięło się pod ten problem. Odsyłać to na gwarancję? poniżej wklejam link do wątku, jest tam też film jednego użytkownika tej "usterki" u mnie wygląda to tak samo https://forum.szajbajk.pl/topic/21287-manitou-markhor-w-lewej-ladze-amortyzatora-słychać-stuki/
  4. Będę to miał na uwadze 🙂 jak będzie pogoda to sprawdzę czy nasmarowanie łożysk coś dało. Ogólnie to też zgłupiałem trochę, ponieważ bicie które słychać też jest wyczuwalne jak się dotyka ręką goleni, więc i czuć to jak się rusza przód tył na zaciśniętym przednim hamulcu, jak się zaciśnie tylni dodatkowo to jest cisza
  5. Zdemontowałem łożyska, smaru nie było jakoś dużo fabrycznie i troche brudu się dostało do łożyska na dole, ale wyczyściłem i nasmarowałem i poskładałem. Tyle że nie testowałem, bo pogoda się zawaliła 😂 natomiast w międzyczasie zorientowałem się że to chyba nie jednak stery. Jak wcisne przedni hamulec i ruszam przód-tył to słychać bicie, przykładałem rękę tam gdzie jest połączenie amortyzatora z ramą żeby sprawdzić czy jest luz na sterach, ale tam wszystko na sztywno bez luzu. Słychać bicie na lagach amortyzatora jakby, i czuć to na kierownicy jak bije, aczkolwiek jak patrzyłem to na lagach nie widać żeby były jakieś luzy 😕 jakieś pomysły?
  6. No właśnie tak stawiałem też że to mogą być stery albo połączenie choć chciałem się mylić 😄 to możliwe jest, skoro rower ma przejechane ok 500km? zrobiłem też test, zaciskając przedni hamulec i ruszając kierownicą, i mam wrażenie że jest luz
  7. Witam. Posiadam od września ubiegłego roku Meridę Big nine 500 lite, ostatnio zauważyłem, że z okolicy kierownicy albo amortyzatora wydobywa się dźwięk "strzelania" czasami to czuć na kierownicy. Myślałem, że to może coś z blokadą amortyzatora się dzieje i ale sprawdziłem i wszystko ok. Co to może być? dodam że dzieje się to często jak jest nacisk na kierownicę w pozycji stojącej albo przy najechaniu na jakiś dół
  8. No więc tak. Nie bawiłem się w wymianę samych konusów i zakupiłem całe kompletne ośki + kulki, złożyłem wszystko do kupy i po prawidłowym skontrowaniu jest bardzo dobrze, jednak nurtuje mnie jedna rzecz. Przed złożeniem wszystkiego czyściłem bieżnie, i po stronie kasety jak oczyściłem miskę w bębenku, to ukazały się niewielkie wżery, nie są jakieś duże jak na konusach które zmieniłem ale jednak są. Z tego co wyczytałem to miska bębenka to jest element którego się nie da osobno dokupić, i pytanie jest następujące. Czy jeśli na nowych ośkach, konusach i kulkach teraz wszystko dobrze śmiga to jest sens zmieniać bębenek dla tej samej bieżni? zupełnie nie wiem co z tym fantem zrobić... No i jeszcze mam luz na samej kasecie, taki delikatny. Kaseta dokręcona
  9. Dzięki, tak zrobię :) Tak, kupiłem go trzy lata temu w Decathlonie. Trafiłem na taki artykuł w międzyczasie, i z niego wynika że te rowery są poprostu niezbyt dobrze składane w fabryce. https://www.endurorider.pl/decathlon-rockrider-st-540/
  10. Tutaj to jakieś piasty noname niestety, ale jak zerkałem to mają po 9 kulek z przodu jak i z tyłu, tylko nie wiem jak z rozmiarem. Ale obawiam się o bieżnie w przedniej piaście, jeśli jedna kulka została zmielona
  11. No właśnie będę musiał sprawdzić jeszcze w innych serwisach, jeśliby się nie udało to załatwie suwmiarkę i pomierzę. Jeszcze jedno pytanie o kulki, wiem że są wymiarowane w calach ale czy w obydwu piastach są takie same, czy różnią się rozmiarem? no i jak wygląda kwestia jeśli np bieżnia łożysk jest walnięta, da się ją wymienić czy wtedy już piasta do wymiany?
  12. Witam. posiadam rower B'twin Rockrider ST540. Po 3 latach użytkowania roweru troche wyszła dziwna sytuacja, ponieważ rower jeździł dobrze i normalnie i zupełnie przypadkiem zobaczyłem, że jak się zakręci kołami to zwalniają szybciej niż powinny. Koła oczywiście zdjąłem, i jak palcami pokręciłem konusami to strasznie się zacinały, więc rozebrałem no i okazało się, że w przedniej piaście było pełno opiłków metalu i brakowało jednej kulki - została zmielona, a na stożku konusa są mocne uszkodzenia, z kolei z tylną piastą podobny problem z tym że tam kulki są wszystkie a konusy mają wżery jedynie. Czy ktoś się orientuje jaki rozmiar konusów oraz kulek jest w tym rowerze? bo ja zupełnie nie wiem co kupić. Byłem w jednym pobliskim serwisie to powiedzieli mi, że takiego rozmiaru konusów nie zamawiają...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...