BartecK Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Witam! Tak jak w temacie,mam problem z wypadającą lewą korbą.Pomimo tego,że dokręciłem " na chama" śrubę to i tak po chwili korba się zaczyna chwiać i jest niestabilna.I tutaj pytanie czy jest jeszcze jakaś szansa naprawy tego czy trzeba kupić nową korbę?Dodam tylko,że sama korba wydaje się być solidna tylko ten sam gwint w środku prawdopodobnie jest trochę wyrobiony.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jaki wkład suportu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roxorloops Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jeżeli masz suport na kwadrat, to jeżeli jeździłeś na odkręconej to zapewne wyrobił się kwadrat w korbie i z tym nic już nie zrobisz. W takim wypadku pozostaje jedynie wymiana.Ale jeżeli nie wrzucisz zdjęcia albo lepszego opisu to nie pomożemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Zależy co tam dokładnie masz. Przy kwadracie może wystarczyć klej do gwintów , albo wymiana suportu. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jeśli kwadrat jest trochę obrobiony - śruba może dochodzić do dna otworu i nie trzymać, albo tylko wydaję się, że trzyma, a w czasie jazdy luzuje się na skutek minimalnych ruchów korby. W takiej sytuacji może pomóc włożenie podkładki pod śrubę. Może, ale nie musi. Lewą korbę można kupić za kilkanaście zł. Zwróć tylko uwagę, czy długość jest zgodna z prawą i czy ma tak samo usytuowany kwadrat względem osi. Wg mojej wiedzy - są 2 rodzaje. Prosto i w karo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartecK Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Zrobiłem zdjęcia samej odkręconej korby i śruby którą próbowałem dokręcić.Niestety nie mam odpowiednich narzędzi żeby dostać się do suportu,chyba że da się to zrobić bez nich chociaż wolałbym nie bo prawdopodobnie coś rozwalę ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Wydaję mi się czy to się robi na okrągło ? Jeśli idzie na okrągło to wymiana ramienia. No i trzeba by obejrzeć suport w takiej sytuacji. Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartecK Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 NIgdy tego w sumie nie robiłem więc jestem laikiem w tej dziedzinie,ale żeby dostać się do suportu potrzeba jakiś odpowiednich narzędzi?Po odkręceniu śruby w prawej korbie próbowałem zdjąć ten cały mechanizm no,ale niestety nie dało się tego zrobić.Nie chce tam niczego rozwalić więc wolałem zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Kawałek kwadratu jeszcze widać. Włóż podkładkę, skręć i zobacz czy wałek nie wyszedł do wierzchu. Jeśli nie - spróbuj jeździć i zobacz, co będzie. Jednemu z moich znajomych - pomogło. Jak będzie źle - odpalaj jakiś portal ogłoszeniowy i na pewno coś znajdziesz. Może nawet w swoim mieście. Tylko koniecznie zwróć uwagę na położenie kwadratu. Masz typ - ten rzadziej spotykany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanio Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Tak jak koledzy pisza w tej sytuacji jedynie w grę wchodzi wymiana starego wkładu suportu wraz z korbą i zakupienie nowego zestawu. Do zdemontowania potrzebne będą tobie następujace narzędzia Nie zapomnij przy odkręcaniu suportu o https://www.forumrowerowe.org/topic/11240-suport-w-ktora-strone-odkrecac-miski/ forum jest naprawdę kopalnią wiedzy trzeba troszkę poszukać odpowiedzi jaka nas nurtuje Zrób zdjęcie i pokaż nam ramię prawej korby jak wygląda i jej model wraz z suportem i jego wymiarami. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej wymienić ten set na nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartecK Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jak na razie zrobiłem kilka zdjęć,ale nie wiem czy się przydadzą Musiałbym rozkręcić to wszystko żeby było jasne co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Suport się rzadko wyrabia- stal hartowana. Lewe ramie do wymiany. Pomysły z klejami nigdy nie działają ;-) Idź do sklepu rowerowego, weź na wzór swoje ramię może dopasują ci takie same (ważna długość i ustawienie kwadratu) lub podobne kształtem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartecK Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 No też tak mi się wydaje,że to najlepsze rozwiązanie Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanio Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jeżeli nie zalezy tobie na bezpieczeństwie to nie zmieniaj suportu. Ja tu widzę trochę wyjechaną oś suportu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jeżeli nie zalezy tobie na bezpieczeństwie to nie zmieniaj suportu. Ja tu widzę trochę wyjechaną oś suportu ????? ja przez 30 lat spotkałem może z 3 przypadki wyrąbanej osi suportu na kwadrat - były to paździerzowe suporty z rowerów pseudogórskich produkowanych w latach boomu MTB w latach 90 (polskie produkcje typu tecnobike/girardengo.....taka radosna twórczość z rur kanalizacyjnych na najtańszym dostępnym osprzęcie) Owszem w marketowcach współczesnych mogą się pojawić takie kwiatki..... Jak widzę mamy tu do czynienia z jakimś ostrym kołem na pięknej mufowej ramie .....i dość markowymi tajlami ;-))) (znów ktoś zbeszcześcił świętość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukanio Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Jeżeli ramię korby nie będzie miało żadnych luzów na osi suportowej zero ale to zero, to warto zostawić. Jeżeli coś się będzie działo z tym nie polecam bo można poważnie się potłuc. Warto zainwestować w klej do gwintów bo robi robote Polecam też co jakis czas sprawdzać czy śruba jest dokręcona jeżeli nie będziesz miał zamiaru użyć kleju do gwintu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Polecam też co jakis czas sprawdzać czy śruba jest dokręcona jeżeli nie będziesz miał zamiaru użyć kleju do gwintu to jest podstawa. Kwadrat się wyrobił dlatego, że nie było kontrolowane połączenie gwintowe.....a korba była dokręcona za słabo. Każde połączenie gwintowe trzeba kontrolować i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiersztor Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Osobiście nic bym nie kleił. Tylko wymiana. Jeśli to faktycznie jest ostre, to tym bardziej. Średnia przyjemność stracić zęby, bądź co gorsza stłuc klejnoty rodzinne w momencie jak ramię korby odjedzie Ci spod buta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Klej do gwintów nie ma tu zastosowania. Korba ma się zacisnąć na ośce. Jeśli się nie zaciśnie, to jak przykleisz śrubę - też będzie latać. Jeśli stara korba nie zaciśnie się po podłożeniu podkładki, to chyba nie warto ryzykować zakładania nowej na obrobioną ośkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartecK Napisano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Tak zgadza się to jest ostre koło.Czyli ostatecznie bede chciał wymienić lewą korbę bo raczej nic juz z niej nie bedzie.Mam tylko nadzieję ze nowa bedzie sie dobrze trzymać na tym "gwincie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
J67 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Korba nie trzyma się na gwincie. To, co się potocznie nazywa kwadratem - to ostrosłup ścięty. W korbie jest negatyw końca osi. Śrubą wpychasz korbę na oś, a ona zaciska się na wałku. Dopóki będzie zaciśnięta - śruba nie ma prawa się odkręcić. W trakcie użytkowania może nastąpić poluzowanie połączenia oś-korba i dokręcając śrubę - wpychasz ją głębiej. Teoretycznie - można to robić aż do momentu gdy śruba dojdzie do dna otworu lub czoło wałka zrówna się z krawędzią gniazda w korbie. Pozdrawiam kolegę po fachu (ostre koło), z tym, że u mnie - kliny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Korba do wymiany. Suport do wymiany jak nie będzie się trzymać z nową korbą. Klej do gwintu nie potrzebny, śruba służy tylko do wciśnięcia korby na suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.