Skocz do zawartości

wnoto

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    129
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomek
  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia użytkownika wnoto

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Warto podpytać jakie to jazdy bedą: do pracy, rekreacyjnie czy zgubić kilogramy. Według mnie biegi powinne być wewnętrzne. Szkoda czasu na zajmowanie się słabymi(tanimi) przerzutkami zewnętrznymi (chyba że w ramach hobby, ale rozmawiamy o kobietach a te mniej lubią nasze smary, wola swoje). Łańcuch 1 rzędowy to też trwałość i taniość. Koła obowiązkowo 26. 28 może lepiej wygląda. Ale chcecie lekki rower a zakładacie duże opony (28 zamiast 26) i podnosicie masę rotującą. To rower miejski nie na wyścigi. Ma łatwo ruszać i lepiej hamować.
  2. To dobry moment aby się zastanowić czy nie warto zmienić korby na większą ilość zębów. Znajoma przy podobnym narzekała że na najniższym biegu jedzie zbyt wolno. Oczywiście inne biegi też się zmienią.
  3. I jak potoczył się projekt ? Chętnie zobaczyłbym ten kosztorys.
  4. Czy jest coś takiego jak jednokierunkowa ścieżka rowerowa ? Jak oznaczony jest (powinien byc) zakaż wjazdu na nia z drugiej strony ?
  5. namów rodziców na raty. każda stówa więcej daje istotny przyrost jakości roweru.
  6. poszukaj czegoś w stylu http://allegro.pl/2015-solidne-mtb-lazaro-e-v1-men-shimano-21-gra-i6353139499.html tu masz cenę 789 zł.
  7. Ten ma przełożenia. I dobrze. Osoby starsze tym bardziej powinne korzystac z przełożeń bo kolana już nie te i nie powinno się ich mocno obciażąć.
  8. Dziwne, że mozna się o coś obrażać. To wymiana informacji i spostrzeżeń. Jesli z liczb wyjdzie dla mnie że warto zadam Wam pytanie na jakie koła moje zmienić aby było lepiej Beż żadnego obrazania sie !!! Rzeczą ludzką jest się mylić..... i jeśli masz inne wiadomości to podziel się nimi i je uzasdnij. To takie trudne ? Ważę ciut ponad 100kg mój rower (Kross preria) coś pewnie z 15 kg. Jak się przekonam to zainwestuje. Jak nie to kupię kominiarkę (kaptur robi się jak żagiel podczas jazdy)
  9. Czytam, że pojęcia z Fizyki nie są dla Ciebie problemem. Czy mógłbyś na podstawie wzorów pokazać równicę w siłach potrzebnych do poruszania rowerem o masie 100 kg z kolami o masie 1,5 kg i 2 kg. Rozmiar koła 70 cm (średnica) - głównie chodzi o przyspieszenia (te dla mnie są bardziej zawiłe). Ja pokazałem róźnicę w układzie ruchu stałego o tej samej prędkości. (w moim wyliczeniu samo koło ma jeszce energię ruchu prostoliniowego (nie ma tego wyszczególnionego w wyliczeniach))
  10. Dlaczego tragikomiczny ? Forum to miejsce wymiany wiedzy i doświadczeń. Liczby są chyba najbardziej obiektywne - o ile są dobrze wyliczone. Dlatego prosiłem o sprawdzenie. Argument co poniektórych o ciezarkach na krześle obrotowym ma się nijak bo działa tutaj siła odśrodkowa która rożciąga nam ręce (przypominam że rozstaw ramion to ok 1,7 m a koła to tylko 0,7m - mamy tutaj do czynienia z kwadratami wartości). Gdybyśmy te cięzarki zamontowali na kiju od szczotki to już by nam nie rozciągało tylko właśnie dłużej byśmy się kręcili bo energia zmagazynowana byłaby większa. Oczywiście taki układ trudniej rozkręcić. Ale to tylko dodatkowe kilka kilo. Nasza percepcja w tym wypadku jest mocno zaburzona siła odśrodkową. Dlaczego Ci co się ściagają na rowerach (hale) użwają zamiast szprych cięższych kół pełnych (wydaje mi się, że są cięższe niż szprychowe) ? Bo opór jest istotniejszy w prędkości niż masa koła. Człowiek nawet jak chce być obiektywny to jest subiektywny bo podświadomość nie pozwala nam tak łatwo zmienić zdania. Dlatego staram się szukać obiektywnych argumentów (np. liczb) Jeśli potwierdzą się moje wyliczenia to będzie wiadomo w co nie warto ładować kasy Dużo więkcej zyskasz dla roweru i siebie jeśli wymienisz elementy nie ze względu na wagę tylko na takie które mają mniejszy opór i tarcie. Ty sam na rowerze masz dużo większy współczynnik oporu niz większość dużo większych samochodów osobowych. Dobra koszulka (obcisła, opływowa) i czepek (jak masz bujna fryzurę ) da ci więcej niż sciągnięcie 1 kg masy. I jak to jest jest. Kupujemy extra lekkie elementy a potem dodajemy inny osprzęt do roweru który zwiększa masę i opór (pompki, oświetlenie, pianki na ochwyty itp).
  11. Nie jestem fizykiem ale ... zostałem "zmuszony" do pewnych wyliczeń. Mogę się mylić. Proszę o sprawdzenie ... http://pl.wikipedia.org/wiki/Energia_kinetyczna Energia kinetyczna obracającego się koła W przypadku obrotu wokół jednej z osi głównych wyrażenie na energię kinetyczną w ruchu obrotowym upraszcza się do: E=1/2*I*w^2 I - moment bezwładności http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_bezw%C5%82adno%C5%9Bci w - predkość kątowa http://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99dko%C5%9B%C4%87_k%C4%85towa Dla koła mamy (przyjmujemy zamiast koła wzór na obręcz) I=mR^2 m= masa koła (przyjmujemy te 1200g - 1,2 kg - gorszy wariant) v = 7m/s, czyli 25,2km/h. R= 1/2*70 cm = 0,35m I=1/2*1,2*0,35^2= 0,0735 w=R*v/R2 = 0,35*7/0,35^2=20 E= 1/2*I*w^2 = 1/2*0,0735*20^2= 14,7 J A teraz porównajmy to z moją energią kinetyczną podczas jazdy v = 7m/s, czyli 25,2km/h. Ja i rower to 100kg. (lekko licząc energia kinetyczna całego układu to E=1/2 * m * v^2 ) energia kinetyczna całego układu to 1/2*100*7^2 = 2450 J Czy mozna porównać 15 J do 2450 J ? Dodatkowo jeśli masa koła miałaby aż tak duże znaczenie dla prędkości poruszania się to koło 26 cali jest lżejsze niż 28 cali - czyli na mniejszym kole powinniśmy uzyskiwać większe prędkości ? (wkładając taką samą siłę) Kolejny dopisek: Gdybyśmy na przód roweru dołożyli taką szybkę jak mają w skuterach (lub większą) to mimo podniesienia masy roweru (np o 5 kg) nasza prędkość mogłaby istotnie wzrosnąć
  12. Uśmiałem się czytając wątek. Mam ok. 100 kilo ... jeżdziłem kilkoma roweru aby popróbować na czym będzie mi lepiej. I rzeczywiście na tych lżejszych wydawało się że jest lepiej. Ale nie dlatego że były lżejsze. Były lżejsze bo były droższe. I ptzrz to miały lepsze komponenty z elementami o mniejszym tarciu. Stawiam skrzynkę piwa temu kto wyczuje w tym samym rowerze obręcze cieższe trzykrotnie od oinnych. Ywaga nie zmieniamy opon bo mogą mieć inne opory toczenia. W całej tej technice chodzi bardziej o tarcie , opeory aerodynamiczne. Masa ... na samym końcu. Ci którzy uważają inaczej niech nie zabierają Bidonu ze sobą ... to prawie 1 kg wagi itp. Ale firmy sprzedające "lekkie" rozwiązania zarabiają ....
  13. Warto pisać w jaki sposób szukaliście złodzieja - być może innej osobie to pomoże. Złodziej też może z tego korzystać. Ale myślę że i tak oni mają większe doświadczenie więc to my powinniśmy się "dozbroić" w wiedzę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...