Skocz do zawartości
OnionBro

[blokada na kierownicy] Jak rozkręcić tą część?

Rekomendowane odpowiedzi

OnionBro

Zacznijmy od tego że mam amor Manitou Skareb Platinum(jeśli to coś da). Wziąłem się za rozebranie go, blokada na kierownicy nie działa bo najprawdopodobniej linka zacięła się w środku. Próbowałem już rozkręcić tą część na zdjęciu trzymając klucze w zaznaczonych na zielono miejscach. Wiem już że składa się to z więcej niż 3 części ale linka się napięła jak już zobaczyłem drugi gwint (w okolicy zaznaczonej na czerwono) i trzyma wszystko w jednym kawałku. Tu pojawia się moje kolejne pytanie: Czy jedynym wyjściem z tej beznadziejnej sytuacji jest przecięcie linki na manetce i jeśli będę musiał ją wymienić, jak grubej muszę do tego użyć? Tej od przerzutki, tej od hamulca czy jakiejś konkretnej do sztućców?

Zdjęcie i zdjęcie.

Edytowane przez OnionBro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Ściąganie linki w tym modelu musisz zawsze zaczynać od jej poluzowania - inaczej linka będzie cały czas napięta i nie dasz rady rozebrać tłumika.

Ściągnij końcówkę do zabezpieczania linki np. łapiąc kombinerkami (niebieska strzałka), następnie odkręć śrubkę na manetce, która trzyma linkę (czerwona strzałka), jak widzisz nie trzeba nic przecinać

manetka.jpg

Dopiero teraz z luźną linką możesz spróbować rozkręcić tłumik.

Mimo, że linka nie jest przecięta to sam fakt zacinania świadczy o tym, że warto ją wymienić, zastosuj zwykłą linkę do przerzutki.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
OnionBro

Takiej odpowiedzi oczekiwałem. Bóg ci w dzieciach wynagrodzi. 

Dopiero teraz z luźną linką możesz spróbować rozkręcić tłumik.

Jednak problem jest nierozwiązany, po rozkręceniu wszystkiego na części pierwsze pozostała jeszcze ta rurka pod "kapslem" lewej lagi, tam wszystko się zaczęło i kończy. To stąd nie mogę jej wyciągnąć, linka rusza się max 0,5 cm w górę i w dół. Próbowałem dłubać igłą w miejscach zaznaczonych na czerwono ale nic to nie dało, w miejscu zaznaczonym na pomarańczowo znalazłem zardzewiałą i połamaną 2 razy sprężynę.

IMG201610_arxawrn.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Hmm musisz tą dolną rurkę odkręcić to wtedy wypadnie na pewno, tylko nie pamiętam czy da się to zrobić bez miękkich szczęk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • KloPeraN
      Przez KloPeraN
      Witam, szukam amortyzator do Boss Convert koło 26' hamulce tarczowe. Jazda głownie po asfalcie i drogi polne, czasem las. Do 400zł
    • Kacper101
      Przez Kacper101
      Witam, chciałbym kupic amortyzator najlepiej  firmy FOX  do 800 zł do 150 mm skoku w stanie db/bdb w małopolsce/podkarpaciu
    • marcinusz
      Przez marcinusz
      Cześć,
      kupię amortyzator 29" 100mm w co najmniej dobrym stanie. Kolor czarny. Sterówka tapered minimum 18cm. Od biedy może być prosta sterówka. Rozważę wszystkie propozycje od Raidona Air po Rebę. Wyłącznie QR15x100 (nie-boost).
    • szamysz83
      Przez szamysz83
      Witam. Mam kilka pytań, zadam po kolei:
       
      1. Zasadnicza różnica między RS XC30 TK coil a RS 30 TK Silver Coil - tylko waga?
      2. Podrzuci ktoś jakiś dobry tutorial do serwisu RS 30 TK Silver Coil?
      3. Ile oleju, jak i gdzie wlać? Chodzi o RS 30 TK Silver Coil
      4. Jest możliwość zmiany skoku ze 100mm na 120mm? RS 30 TK Silver Coil
      Oczywiście pod koła 26 cali. Dziękuję.
       
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.