Cebulaa1 Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Cześć. Planuję kupić rower. Wybór padł na MTB 27.5". Rower chce zakupić za cenę od 2000zł do 2800zł na raty 10x0%. Ostatnio na allegro pojawiła się taka opcją i poszukałem trochę rowerów i kilka znalazłem. Mam kilka pytań odnośnie osprzętu- który wypada najlepiej, opinii użytkowników, może znajdzie się coś lepszego w tym przedziale cenowym? Dodam, że będzie jeździł głównie po płaskich terenach ( lasy, błoto itp) od czasu do czasu wypady w góry. Modele jakie znalazłem to:1.http://allegro.pl/kross-level-r4-promocja-m-lub-l-dwa-kolory-2016-i6464450869.html 2.http://allegro.pl/cube-aim-pro-29-27-5-2016-blue-14-16-18-17-19-21-i6375745043.html czy warto np. dopłacić do: 3.http://allegro.pl/rower-romet-mustang-27-5-l-19-2016-deore-30speed-i6474753861.html 4.http://allegro.pl/kross-level-r6-kola-27-5-cala-2016-slx-20-i6448382941.html Jakie jest wasze zdanie na temat tych modeli, może macie jakieś inne propozycje?
pablos43 Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Hej, Wśród tych które wyszczególniłeś, zdecydowanie Romet Mustang. W tej cenie ma najlepsze wyposażenie. Kross ma słabe, zwłaszcza hamulce i piasty. Ogólnie ta marka jest zdecydowanie przereklamowana. Generalnie w miarę dobre rowery MTB o porządnym wyposażeniu zaczynają się tak od ok. 4 tys. zł w górę. Pzdr.
Cebulaa1 Napisano 8 Września 2016 Autor Napisano 8 Września 2016 A jakieś alternatywne propozycje w tej cenie na allegro, albo w sklepie z ratami 10x0%? Czy Romet jest najlepsza opcja?
pablos43 Napisano 8 Września 2016 Napisano 8 Września 2016 Szukaj, przeglądaj, negocjuj. Ja zmieniałem przez 10 lat kilka razy sprzęt i wierz mi że nikt mi nie pomagał w tym. Na podstawie analiz, przeglądania różnych wpisów, studiowania tematu podejmowałem różne decyzje (nie koniecznie właściwe). Uważam jednak, że rower aby miał jakiś power musi kosztować min. te 3,5 - 4 tys. zł. Wszystko poniżej nie daje komfortu i radości z jazdy.
jmayday Napisano 14 Września 2016 Napisano 14 Września 2016 Cześć, właśnie zarejestrowałem swoje konto i chciałem założyć wątek z prośbą o poradę ale skoro ten jest dość aktualny i jeszcze niezbyt mocno przedyskutowany to dorzucę swoje pytanie. Założenia Chcę kupić nowy rower, ważę 71kg i mam jakieś 179cm wzrostu. Od kilkunastu lat jeżdżę na Giancie 19" (sztywny widelec, 26" koła, waży 14kg) Jeżdżę nim po mieście codziennie do pracy (ścieżki są, ale często też krawężniki, których nie zauważam albo chcę po nich przejechać) oraz czasem po lesie. Nie chcę, żeby był bardzo ciężki. Super, jeśli będzie ważył jak najbliżej 12kg (rower dźwigam codziennie kilka pięter) Rower który chcę kupić: - Unibike Expert 27,5. Cena katalogowa to 4199PLN, mam obiecaną zniżkę i cena to 3700 PLN. W sklepie przymierzyłem się do innego Unibike 19" - był w porządku, tzn stojąc butami na ziemi nie opierałem się o ramę. Rowery, które znalazłem na allegro: ROMET MUSTANG R-LINE 1 SLX RECON OŚ 12MM cena 3700 PLN Fuji Nevada 27,5 Deore XT 1.0 LE Rock Shock 781 cena 3890PLN ROWER MTB 27,5 KTM ULTRA SPORT 48 CM cena 3759PLN Rowery, które nie zrobiły na mnie wrażenia: - Creon. Oglądałem w sklepie, nie spodobały mi się. Miały raczej słabszy osprzęt niż Unibike i były nieco cięższe (ponad 13kg). - Giant. Także oglądane w tym samym sklepie, bez szału. Ten same zastrzeżenia co powyżej. Rowery OK: - Author Instinct 27,5 (w porządku, ale cena w sklepie w którym go oglądałem bardzo wysoka - 4399PLN i moim zdaniem nie jest wart tych pieniędzy). Prosiłbym o poradę, czy rowery, do których podałem linki są godne rozważenia czy może zostać lepiej przy Unibike. Dodam, że nie jeździłem wcześniej rowerem z kołami 27,5" (29" uważam, że będzie za duży na mnie). Nie mam pojęcia też o tych subtelnych różnicach w geometrii ram. Dzięki Kuba
yaro8558 Napisano 14 Września 2016 Napisano 14 Września 2016 Witam, Może taki rower: http://www.ceneo.pl/40271358;0280-0.htm#tab=click_scroll Ja również rozważałem Unibike Experta 27,5. Ostatecznie wybrałem Krossa Level R8. http://www.forumrowerowe.org/topic/202886-rower-kellys-thorx-10-2016-vs-unibike-expert-275-2016/
jmayday Napisano 14 Września 2016 Napisano 14 Września 2016 Nie jestem przekonany co do tego Krossa; - rzekomo gorsze hamulce (db3 vs m675) - nieco wyższa waga (12,6kg vs 12,1kg).
pablos43 Napisano 14 Września 2016 Napisano 14 Września 2016 Ja też bym nie kupował Krossa. Z tego co wymieniłeś to chyba KTM byłby najsensowniejszy.
jmayday Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Polecasz KTM zamiast Unibike? Mógłbyś podać argumenty?
Piotrek383 Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 KTM ma słabiutkie hamulce spotykane w rowerach za 1600 zł. Moim zdaniem najlepszy jest Mustang w z postu z wczoraj. Recon Gold to raczej znacznie lepszy wideł niż Raidon
pablos43 Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Zależy po czym głównie delikwent będzie jeździł, jeśli nie po terenie górzystym to na co mu super hiper amortyzator? Ten w KTM w zupełności wystarczy. Poza tym w rowerze głównie liczy się jakość i wytrzymałość ramy, a ta w KTM jest najlepsza. Pozostałe rowery w tym względzie są daleko w tyle. Każdy podzespół w rowerze prędzej czy później trzeba wymienić i wówczas klient może sobie w KTM wymienić amorek na jakiś bardziej wypasiony.
jmayday Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Ale czy podążając tym rozumowaniem nie można powiedzieć, że "super hiper" wytrzymałość ramy też nie jest potrzebna ?
Marcin86Poznan Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 W tych czasach jak widzę liczbę biegów 30 w rowerze MTB za prawie 4tys. to mnie trzęsie.
jmayday Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Marcin86Poznań rozumiem, że wg Ciebie taka cecha "nie przystoi" dzisiejszemu MTB i zalatuje rowerem "komunijnym" sprzed kilkunastu lat, tak ?
Piotrek383 Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Zależy po czym głównie delikwent będzie jeździł, jeśli nie po terenie górzystym to na co mu super hiper amortyzator? Ten w KTM w zupełności wystarczy. Poza tym w rowerze głównie liczy się jakość i wytrzymałość ramy, a ta w KTM jest najlepsza. Pozostałe rowery w tym względzie są daleko w tyle. Każdy podzespół w rowerze prędzej czy później trzeba wymienić i wówczas klient może sobie w KTM wymienić amorek na jakiś bardziej wypasiony. Czyli lepiej kupić droższy i gorszy rower, bo taki "wystarczy" użytkownikowi...? Co takiego ekstra jest w tej ramie KTM?
Marcin86Poznan Napisano 15 Września 2016 Napisano 15 Września 2016 Nie tylko rower mtb to mtb i w tych czasach gdzie jest kilkanaście typów rowerów oraz dostęp do wszystkiego nie ma sensu robić uniwersalnych. Po prostu wizualnie nie pasuje i kto w terenie jeździ na zębatce 40/42. Miałem też stary nazwijmy to MTB z trzema blatami i największy używałem przy regulacji przerzutki. Przepraszam ,że nie na temat. Co do kupowania roweru dla dobrej ramy to moim zdaniem tylko w przypadku cannondale.
jmayday Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Słuchajcie, póki co widzę to tak, że Unibike Expert to dobrze wyposażony rower rekreacyjny. W między czasie dostałem ofertę kupna roweru Fuji, konkretnie Tahoe 1.3. Co sądzicie o tych rowerach? Fuji Tahoe 1.3, Tahoe 1.1. Ogólnie na forum nie znalazłem wiele. Chyba te rowery u nas nie cieszą się taką popularnością jak chociażby Cube.
cervandes Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Mi się tego 1.3 strasznie malowanie podoba, ale generalnie osprzęt średni, do tego diabli wiedzą jakie koła. Ale chodzi lisek koło drogi i kusi...
jmayday Napisano 16 Września 2016 Napisano 16 Września 2016 Też mi się wydaje, że jeśli chodzi o osprzęt to 1.3 nie powala na kolana. Co z Fuji Tahoe 1.1? Jest to model wyższy od 1.3. Link do allegro: http://allegro.pl/fuji-tahoe-27-5-1-1-19-2015-i6497906278.html Nie jestem tylko pewien, czy zdjęcie załączone przy aukcji to faktycznie zdjęcie wersji 1.1. Nawet wersja 1.3 wydaje się mieć dużo bardziej sportową geometrię (tutaj aukcja z dokładnymi zdjęciami wersji 1.3 - http://allegro.pl/rower-fuji-tahoe-29-1-3-kola-29-r-s-i6495910181.html) Ogólnie to czy taka sportowa geometria będzie OK także do jazdy rekreacyjnej? Powiedzmy chcę zrobić wycieczkę po leśnym terenie, łącznie z 80km (w czym z 40 to dobrze utwardzona droga po której rower miejski nawet przejedzie). Czy rower typu Tahoe (1.1/1.3) sprawdzi się? Rozumiem, że nie będę miał przełożeń szosowych - co widać gołym okiem po wielkości zębatek / specyfikacji. Pytanie tylko czy ogólnie pozycja umożliwia kilkugodzinną jazdę. Wybaczcie takie amatorskie pytania, ale jestem amatorem i bardzo mi się temat MTB podoba. update: może za bardzo pośpieszyłem się z tym pytaniem. Nie chcę was zamęczać - najpierw poczytam tutaj: http://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/
pablos43 Napisano 17 Września 2016 Napisano 17 Września 2016 No, niezły jest ten Fuji Tahoe 1.1 - osprzęt całkiem fajny. Tyle że w tej cenie, czyli ok. 5 tys. zł to można już wyłowić rowerek carbonowy, znacznie lżejszy, może z podstawowym Deore ale ważący ok. 10 kg. Ale ogólnie dobry rower i z pewnością wart rozważenia zakupu.
Marcin86Poznan Napisano 17 Września 2016 Napisano 17 Września 2016 Kiedyś bardzo chciałem karbon ale po częstych wypadach w trudny teren wolę jednak aluminium gdyż nie martwię się po wywaleniu, czy rower nadal jest sprawny. Wiem, wiem, że zawodnicy mają karbony tylko oni po upadku wywalają ramę i mają to gdzieś
jmayday Napisano 17 Września 2016 Napisano 17 Września 2016 @pablos43: nie chcę karbonu. Zresztą, jeśli zacznę szukać karbonu za około 5k, to znowu okaże się, że mam karbon ale osprzęt słaby, amortyzator słaby... I wszystko od nowa. Wiesz, ja tak naprawdę to raczej karbonu nie wykorzystam - jestem amatorem. Mam także podobne obawy jak @Marcin86Poznan.
marcin_ostrów Napisano 17 Września 2016 Napisano 17 Września 2016 Pokaż no może jakiś przykład karbona z wagą ok 10 kg za 5 tys
pablos43 Napisano 17 Września 2016 Napisano 17 Września 2016 Bzdury pleciecie. Karbon nie jest taki delikatny jak wam się wydaje. Sam na nim jeżdżę od maja w różnych warunkach terenowych, w tym m.in. zaliczony tygodniowy wypad w góry Izerskie i nic się z nim nie dzieje. Jak chcecie dobry rowerek to polecam np. ten: http://allegro.pl/norco-revolver-carbon-27-5-2x10-m-nowy-canada-i6489954027.html Kosztuje 5 tys. zł, waży ok. 10 kg no ale pewnie ta firma nie jest wam znana ale co się dziwić - w Polsce może kilka osób ma ten sprzęt. A szkoda, bo jest jedną z lepszych na świecie w tej klasie rowerów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.