Skocz do zawartości

[rower] Kellys Thorx 10 2016 vs. Unibike Expert 27.5 2016


yaro8558

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym prosić o pomoc w wyborze roweru. Opcje na razie są dwie:

 

- Kellys Thorx 10 2016 - http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2016/gorskie/hardtail-27-5/thorx-10#.VzoOtL6qWUk

- Unibike Expert 27.5 2016 - http://www.unibike.pl/expert27.html

 

Proszę o pomoc w wyborze, który z nich będzie lepszy (geometria ramy, prowadzenie linek itp., osprzęt, hamulce, koła) według Was.

 

Mam 170 cm wzrostu i 90 kg wagi. Na dzień dzisiejszy jestem amatorem, który chce spalić trochę kalorii na rowerze, ale w przyszłości chciałbym trochę mocniej pojeździć.

 

Będę jeździł po drogach asfaltowych, polnych i leśnych w terenie mocno pagórkowatym.

 

Będę chciał jeździć z SPD.

 

Ceną obu rowerów proszę się nie sugerować.

 

Mogę ewentualnie wziąć pod uwagę jakiegoś krossa w budżecie do około ceny unibike.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thorx kusi kilkoma emblematami XT i to wszystko , geometria ramy jest delikatnie mówiąc dyskusyjna , koła to też ich własny twór który ciężko do czegoś porównać. Z tej dwójki Expert wypada  korzystniej ,  rama z normalną geometrią , przyzwoity amor i bardzo dobre hamulce SLX M675. W podobnych pieniądzach masz jeszcze Krossa R7  http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-275/level-r7 (obie sztywne osie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej dwojki dla mnie Expert jest rozsadniejszy.

 

- o wiele lepsze hamulce (m675 to praktycznie ideal w porownaniu do oemowych db3)

- o wiele lepsze kola na markowych obreczach, piastach i szprychach. Do tego bardzo dobre opony zwijane kontra ciezkie rapid rob drutowane. Obrecze w Expert maja szerokosc 19mm a w Kellys 18. Dla opony 2.25 twierdzi sie ze 19 to minimum.

- prowadzenie linek na zewnatrz to wygoda moim zdaniem i brak dziur w ramie. Nie ma tez problemow z dzwonieniem kabli ktore sie telepia w srodku rurki.