Skocz do zawartości

[Koncern] Shimano what You're doin' shimano shtaaaap!


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Nieciekawa sprawa z tą korbą,osobiście zaliczyłem trochę gleb na korbę i pedały,na m440 i m617 nie mogę złego słowa powiedzieć pod tym względem.

Pedały zmasakrowane,korba (ramiona) żyje.

Nie wiem,może zdarza im się dać d... z stopami w poszczególnych partiach ?

Ale 28 stron tego tematu wyjaśnia raczej wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem zadanie bojowe przeglądu delorki fh-m618 tył,powód "ciężko chodzi".

Zadanie o tyle proste,że mam taką samą i wielokrotnie była serwisowana.

Po godzinie kontrowania,wielu słowach na "k",ona dalej ciężko chodziła  :icon_confused:

Co się okazało,średnica uszczelnienia od strony bębenka,miało minimalnie większą średnice niż moje,po wciśnięciu po chwili lekko się wykrzywiało i tarło o stożek osi.

Notabene,tego uszczelnienia nie ma w pdf tej piasty.

Chwila z papierem ściernym i pełen sukces.

Ciekawe ilu ludzi śmiga na tych ocierających piastach.

Na serwisie mało kto to wykryje,"krzywi się dopiero po kilku chwilach,luzu nie ma koło się kręci,następny klient.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Mod Team

Nowy sezon nowe kwiatuszki ;) na poczatek :

DP3blmK.jpg

To jak by się ktoś pytał czy XT tez się sypią. Tak sypią się. Czemu tylko tyle? bo tych hebli jest ułamek całej reszty a jednak kisną. A ja nawet wiem czemu :D I da się temu zaradzić w prosty sposób ;) Ale trzeba rozbierać zacisk na części pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Generalnie sprawa nie tyczy się samej uszczelki a styku uszczelki z zaciskiem. No, przynajmniej tu, na północy. Tam jest gołe, nie zabezpieczone alu, które z czasem zaczyna korodować, puchnie, robią sie strupy jak na nadkolach w aucie a to juz nie jest szczelne i puszcza ... Wczoraj reanimowałem jednej z powyższych zacisków. Raptem 2 godziny babrania sie w oleju.

Wyczyściłem jak umiałem dokładnie, złożyłem i działa. Póki co nie cieknie. Klocki z oleju tez wypaliłem i hamuje jak na XT przystało. Pytanie jak długo...

 

W domu rozbierałem 615, ten sam problem. Nie rozbierałem tych szitów marki 315 etc ... ale pewnie ta sama historia. Uszczelka w XT od strony zacisku wyglądała na nowa.

Remedium ? Póki działa, rozebrać i nasmarować uszczelkę wewnątrz. Powinno pomoc. Jednak to tylko moje analizy i domysły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Rzekomo, teraz już wszystkie lubią siknac. M7000 są mocniejsze, ale jak smigasz po Mazowszu czy generalnie mało wymagającym terenie to M6000 będą aż nadto. Nawet jak coś nawali w tych hamulcach to będziesz miał od ręki nowy zacisk/klamkę bo Shimano jest bezproblemowe w kwestii gwarancji. Zatem ogólny wniosek- brac, nie bać się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Można sie ubezpieczyć ... trzeba rozebrać zacisk, tłoki, uszczelki, nasmarować smarem stałym, i poskładać do kupy. To powinno zapobiec przed cieknięciem.

Z moich obserwacji wynika ze ciekniecie jest spowodowane przez korozję zacisku pod uszczelką, jest tam gole nie zabezpieczone alu wiec to kwestia czasu. 

Mi sie udało naprawić kila zacisków. Ale bez specjalnych adapterów jest to mozolna, brudna i mokra robota, zmarnuje sie sporo oleju i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

To zawsze jest myśl, by kupić i oddać na gwarancje przed 2 rokiem. problem polega na tym ze w Polsce to będzie ok 3-4 lat lub i więcej ;) Wyjecie tłoków w zasadzie jest proste.

Łatwiej to poskładać niż rozebrać a odpowietrzanie shimano to jedno z najprostszych w hamulcach hydraulicznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
11 godzin temu, edtheduck napisał:

Czy Zee są w miarę nie awaryjne?

Nie słyszałem o żadnym 4 tłoku który by padł ... może sie boją mieć ofiary śmiertelne na koncie, wszak na tych hamulcach po plażach sie nie jeździ. 

5 godzin temu, durnykot napisał:

W czym tkwi problem ze skracaniem?

Jak bym sie miał czepiać można zepsuć całą klamkę :D Dokręcanie przewodu jest zupełnie inne jak w aluminiowych odpowiednikach. |Trzeba to zrobić mocno ale delikatnie bo pęknie korpus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - a jak jest z jakością hamulców Zee? Pułap cenowy porównywalny z XT. Jest tam lepiej? Nie ciekną? Mam 615 i 675 - wszystkie zaciski ciekną na odpowietrznikach, klocki metaliczne raz OK a raz wyją, co chwile wszystko czyszczone i odtłuszczane żeby jako tako jeździć. Pomimo, że nie potrzebuję aż takiego ognia jak Zee to wolałbym go kupić zamiast SLX/XT gdybym miał pewność, że jeszcze tam się ostała jakaś szczelność i poczucie pewności. Jak w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...