markuskus Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Witam,Obecnie kończę remontować stary rower szosowy. Teraz na obręczach założone są opony 700x35c i dętki pasujące do tych opon.Czy jest sens zmieniać je na węższe np 25 lub 23? Dodam, że rower służy do jazdy po Krakowie gdzie w centrum jest dużo bruku. Raz na tydzień wybieram się na dłuższe trasy ale po asfalcie. Jak ma się sprawa z dętkami jeśli zmienię opony na węższe? Czy koniecznym jest zmieniać i dętki czy większa dętka równie dobrze sprawi się w węższej oponie?Z góry dzięki za pomoc.PozdrawiamMarek
seraph Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Sprawdź jakiej szerokości są obręcze, bo jeśli mają wewnątrz np 19 mm to nie powinno się zakładać węższej opony niż 28 mm, a jeśli 17 to węższej niż 25 itd. Dętki możesz upchać w węższej oponie, ale zawsze istnieje ryzyko podwinięcia i przetarcia, a poza tym węższe dętki są lżejsze po prostu. Co do nawierzchni to może być twardo. A może kompromis i jakaś dobra, lekka opona 28 lub 32 mm by wystarczyła? Albo na tyle 25/28, a na przodzie 28/32?
radziuGD Napisano 28 Kwietnia 2016 Napisano 28 Kwietnia 2016 Jeśli gonisz wagę, to jest "sens" zmieniać. Jeśli komfort ważniejszy to nie ma sensu. Na oporach też nie zyskasz zbyt wiele. Co do upchania dętki 35 do opony 23 - tu może być problem i sporo gimnastyki
markuskus Napisano 28 Kwietnia 2016 Autor Napisano 28 Kwietnia 2016 Co do wagi, to rower i tak jest na starej cienkiej stalowej ramie więc te kilkadziesiąt gramów na oponach i dętkach różnicy nie robi. Bardziej własnie chodziło mi o opory toczenia takiego koła, Opona ma bieżnik typowy dla rowerów crossowych. Chyba na razie nie będe tego zmieniał jeśli piszecie że i na oporach nie zyskam wiele. Poczekam aż sie wyeksploatują i wtedy dopiero wymienie. Dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.