Skocz do zawartości

[amortyzator] rockshox sid sl dual air kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki amortyzator, prawdopodobnie jest to rockshox sid sl dual air, jest to starszy typ, bez blokady, nie mam go od nowości i mam w związku z tym pytania.

1. Co może być przyczyną, że amortyzator troszkę stuka podczas jazdy, a jak podniosę koło na ułamek sekundy koło przednie, to tak jakby golenie

    się delikatnie wysunęły tj. nie ma obciążenia to amortyzator się wyciąga - rozpręża? (jakoś tak ?).

2. Czy jak wsiadam na rower to golenie powinny troszkę się schować pod obciążeniem ?

3. Na zdjęciu 2 i 3 wentyl od komory negatywnej, jak można to napompować, czy w ogóle trzeba pompować, nawet nie wiem jak sprawdzić ciśnienie.

 

Amortyzator trzyma ciśnienie, pod moją wagę 100kg jest 105psi, i jest twardy, bo kiedy nie wsiadam na rower, to ciężko jest mi ugiąć amorek, a kiedy wsiadam na rower sam się lekko amorek chowa.

post-186797-0-93192700-1434265199_thumb.jpg

post-186797-0-22703900-1434265209_thumb.jpg

post-186797-0-45192700-1434265217_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie poprzerabiany masz ten amor, to na wstępie. Czy u dołu prawej goleni masz regulację tłumienia? Pozwoli to zidentyfikować model bo niekoniecznie musi to być SL.

1. Masz zapowietrzony tłumik - częsta przypadłość w widłach z tamtych lat. Przy zużytych uszczelkach tłumika gubi on olej i do środka dostaje się powietrze, przez co przy rozprężaniu słuchać charakterystyczne stukanie, bo nie masz tłumienia. Tylko niektóre tłumiki dało się odpowietrzyć. Reszta była jednorazowa i fabrycznie zamknięta - wymieniało się je jako całość.

2. Tak, w tym widelcu to tzw. SAG czyli ugięcie wstępne

3. Potrzebna Ci specjalna przejściówka

 

Pamiętaj, że te amory są niskociśnieniowe (do 75 PSI) i były dedykowane maksymalnie do 85 kg. Oczywiście da się go nabić do 100 PSI, ale to najprostsza droga do jego zniszczenia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejściówka wygląda tak:

31Ys%2B4C3VVL.jpg

Aktualnie jest znów w produkcji, bo służy m.in. do tylnych amortyzatorów Monarch. Możesz ją bez problemu kupić w Polsce. 

Prawdopodobnie masz rzeczywiście SL-kę z roku 2000. Na stukanie może pomóc tylko odpowietrzenie tłumika, ale taką operację trzeba będzie powtarzać co jakiś czas (w zależności od stanu tłumika i oleju wewnątrz) w nieskończoność. Problem tkwi w zużytych uszczelkach, których wymienić się nie da i zalanie nowym olejem jest środkiem doraźnym. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam niestety tego nie zrobisz, potrzeba kilku precyzyjnych narzędzi i wiedzy w temacie chyba, że już serwisowałeś stare Rock Shox'y. 

Tłumik jest w prawej goleni. Tak, trzeba rozebrać cały wideł.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakich narzędzi, ojciec ma warsztat samochodowy, troszkę umiem się obsługiwać narzędziami:) Czy ten serwis będzie podobny troszkę do tego tu w opisie ?

http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ Jeśli tak to nie jest to jakoś mocno złożone.

Czy jest sens robić ten serwis nie wymieniając uszczelek na nowe ? 

Ile może kosztować taki serwis, zajmuje się Pan czymś takim

 

Jest jeszcze tak, że jak zdejmuje korek od zaworu komory negatywnej, tam gdzie potrzebna jest ta specjalna przejściówka, to jest troszkę oleju, znaczy się ten korek był w oleju....

 

Edytowane przez xxxpavlo
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem Ci PW. Nie jestem Pan tylko Grzegorz :-) Olejem na dole nie musisz się przejmować, zawsze trochę go tam znajdziesz (a w szczególności przy spuszczaniu powietrza czy wykręcaniu pompki).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Popularne aktualnie

  • Podobna zawartość

    • Przez jasi0
      Witam, posiadam w swoim rowerze rebę dual air z 2009. Ostatnio robiłem jej pełen serwis. Gdy zlałem olej z tłumika, wyszło jakoś koło 100 ml. Po wyczyszczeniu wszystkich części dokładnie zalałem tyle ile mówi producent, czyli 123ml oleju. Już na początku okazało się, że jest go widocznie trochę za dużo, ponieważ amortyzator prawie wcale się nie uginał. Wyssałem trochę strzykawką, i było lepiej. Ostatnio zauważyłem że mimo wszystko amortyzator nie chodzi do końca tak jak bym chciał, tzn nie wykorzystuje całego skoku. Dzisiaj, gdy dokładnie czyściłem rower chciałem to sprawdzić, i okazuje się, że gdy spuszcze powietrze z obu komór amortyzator nie ugina się do końca, tylko zostają 2-2,5 cm. Według was, powinno tak być czy dalej mam w nim zaduzo oleju, mimo tego że producent sugeruje aby wlać jeszcze więcej? Może są jakieś ograniczenia, aby nie dobić amortyzatora? Ale prawie 3 cm bez wykorzystania skoku to chyba trochę dużo.
    • Przez Szympek
      Witam wszystkich na wstępie po przeczytaniu forum chce zaznaczyć wytłumaczyć/określić o co będzie chodzić
      Golenie - >dół
      lagi ->góra
      Po wstępie przechodzę do pytania mam amor marzocchi 888 VF2 2005 i pękły mi golenie w bardzo nietypowym miejscu nie wiem cy kiedykolwiek ktoś z was widział  pękniecie w tym miejscu mniej więcej na wyskośći środka napisu poziomo pod niego (narzazie w tym miejscu sie poci / cieknie ale tylko przy dobiciach ) starałem sie to pokleić i liczyć na łud szczęścia bo jest to po stronie hamulca ;( i mnie wkurzyło brak jego działania i ciągłe odtłuszczanie, i znalazłem ogłoszenie na olx gdzie sprzedawca ma części , napisem do niego i odpowiedział mi ze jego golenie od 66sl1ata 2006/07  będą pasowały ? i niepokoi mnie to ze że to 66 i niby średnica ta sama wyglądają podobnie, to ślizgi mogą być na różnych wysokościach, czy ma to jakiś sens ? oraz niedawno ktoś dał mi sie przejechać na 888 w rc i nie powiem polubiłem go , a ten sam sprzedający ma tłumik rc2 do 888 i tu co do pasowania nie mam pytań ale jak wy to widzicie warto wymienić jeden tłumik w vf 2 ? bo niby cartrige X mógłby zastąpić ten co jest w nim fabrycznie (kompresja )niby to samo, robi to samo tylko w otwartej kąpieli i czy  wymiana tłumika zmieni prace ? bo mój lubi sie przyciąć tzn. ma taki niezamierzony fabryczny brain jak stoję i pedałuje to sie nie ugina a jak dostaje uderzenie od dołu to się ugnie choć nie wybiera liści jak rc ;) tylko większe rzeczy , oraz moje kombinowanie z racji braku dostępności części :) a mianowicie temat juz prze-zemnie poruszmy na forum i bardzo korcący a nie moge się powstrzymać mianowicie części z boxxera będą pasować do marzo? Prosze o konkretna odpowiedz
    • Przez Matiaszek
      Witam.
      Mam pewien problem z moim rock shoxem revelation dual air u-turn (120mm-150mm). Chodzi o to, że pompuje do obu komór po 150psi, amortyzator powinien być wtedy twardy niestety jest dalej miękki jakby nie miał powietrza, ale normalnie odbija i nie ma martwego skoku. Drugim problemem jest jego praca. Strasznie powoli pracuje.
      Wie ktoś co jest przyczyną? Jak to naprawić? Ewentualnie ile za naprawę czegoś takiego wzięliby w serwisie?
    • Przez Rafal_TREK6000
      Cześć
      Kupiłem używana Rebe RL Dual Air 100mm i chciałem zrobic serwis, ale nie moge ustalić rocznika. Na goleni jest nalepka Motion Control (chyba chodzi o tłumik?), a nr seryjny jest pokazany na zdjeciu.
      Próbowalem po nr zidentyfikować rocznik, ale na stronce SRAMa wyszukiwarka nie daje wyniku.
      Czy ktoś jest ogarniety w temacie i potrafi pomóc? 
      Rzecz w tym, ze nie wiem ile ml oleju wlać, a znając rocznik łatwiej się dowiem.
      Bede wdzięczny za wszelkie wskazowki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...