Skocz do zawartości
Matiaszek

[amortyzator] rock shox revelation - problem z ciśnieniem

Rekomendowane odpowiedzi

Matiaszek

Witam.

Mam pewien problem z moim rock shoxem revelation dual air u-turn (120mm-150mm). Chodzi o to, że pompuje do obu komór po 150psi, amortyzator powinien być wtedy twardy niestety jest dalej miękki jakby nie miał powietrza, ale normalnie odbija i nie ma martwego skoku. Drugim problemem jest jego praca. Strasznie powoli pracuje.

Wie ktoś co jest przyczyną? Jak to naprawić? Ewentualnie ile za naprawę czegoś takiego wzięliby w serwisie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca
2 godziny temu, Matiaszek napisał:

Chodzi o to, że pompuje do obu komór po 150psi, amortyzator powinien być wtedy twardy niestety jest dalej miękki jakby nie miał powietrza, ale normalnie odbija i nie ma martwego skoku.

Może kwestia ustawienia kompresji?

2 godziny temu, Matiaszek napisał:

Strasznie powoli pracuje.

Rebound ustawiałeś na żółwia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
8 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Może kwestia ustawienia kompresji?

Brak związku ,nawet jeśli ten amorek ma regulację kompresji. 

11 godzin temu, Matiaszek napisał:

Mam pewien problem z moim rock shoxem revelation dual air u-turn (120mm-150mm).

Ten problem pojawił się nagle, po serwisie czy go dopiero kupiłeś ? Kiedy ten amorek miał serwis? Dual Turn to już trochę zabytek, może amortyzator potrzebuje przeglądu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

1- czy jesteś pewien, że pompka i zaworki sa ok i trzyma ciśnienie? 

2- mamy rozumieć, że po podłączeniu pompki i podłączeniu w obu komorach jest powtarzanie ?

3- próbowałeś pompowac tylko pozytywną bez negatywnej czy dalej jest tak samo? Próbowałeś bawić się cisnieniami na skróconym max u-turnie? 

Manuali na YT masz od groma,  rozebrać całość, sprawdzić uszczelki, możesz po napompowaniu jak zwykle to robisz po jakimś czasie wsunąć  trytytke pod uszczelkę kurzowa, max głęboko czy coś psiknie  powietrzem, wtedy powietrze migruje z którejś komory. Co do wolnego powrotu, sprawdzić na pokrętle reboundu czy widać duża różnicę pomiędzy skrajnymi ustawieniami. Zawsze coś może być z samym MC, nie do końca otwarte, tu możesz po prostu to wykręcić-górny tłumik z prawej strony, i ostrożnie aby olej się nie wylał sprawdzić czy prawidłowo odbija i reaguje na zmianę tłumienia. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Matiaszek
20 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Rebound ustawiałeś na żółwia?

Jest ustawiony na królika

11 godzin temu, durnykot napisał:

Ten problem pojawił się nagle, po serwisie czy go dopiero kupiłeś ? Kiedy ten amorek miał serwis?

Problem pojawił się wtedy gdy dałem się przejechać w lesie mojemu koledze na moim rowerze. Kolega jest cięższy. Skoczył hopkę, dobił amortyzator i wtedy powstał problem ,,fałszywego" ciśnienia. Amortyzator mam od połowy wakacji 2018 i nie było żadnego problemu, przechodził parę podstawowych serwisów zobaczyć czy wszystko jest ok i wymienić olej (zawsze 5w, ale raz sam robiłem serwis miałem tylko 10w i normalnie na takim oleju działał)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

A może przy pompowaniu manometr w pompce przekłamuje wynik?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Matiaszek
8 godzin temu, shotgun napisał:

1- czy jesteś pewien, że pompka i zaworki sa ok i trzyma ciśnienie? 

2- mamy rozumieć, że po podłączeniu pompki i podłączeniu w obu komorach jest powtarzanie ?

3- próbowałeś pompowac tylko pozytywną bez negatywnej czy dalej jest tak samo? Próbowałeś bawić się cisnieniami na skróconym max u-turnie?

1 pompka jest dobra, trzyma wszystko ciśnienie. 

2 nie wiem o jakie powtarzanie chodzi.

Pompowałem samą pozytywną i jest tak samo, raz udało mi się wsadzić uszczelkę pomiędzy tą czarną część a szarą część komory, Skręciłem u-turn na najmniejszy skok, złożyłem amortyzator i działał. Jak zacząłem zwiększać skok u-turnem stracił ciśnienie w komorze pozytywnej.

Teraz, BMXdoPieca napisał:

A może przy pompowaniu manometr w pompce przekłamuje wynik?

Pompowałem nawet ponad zaleceniom tabeli ciśnień żeby sprawdzić czy może barometr oszukuje ale dalej amortyzator był miękki. Wydaje mi się, że ciśnienie wychodzi za komorę i dlatego amortyzator jest miękki pomimo wysokiego ciśnienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość

2 czyli jeśli kilka razy powtorzysz czynność z podłączeniem pompki to jest wszystko powtarzalne..

Wsadź trytytke pod uszczelkę kurzowa,  jak idzie poza komory to ci syknie.

To wersja po 26 czy 29", bo miałem w tej wersji pod 26.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Matiaszek
11 minut temu, shotgun napisał:

Wsadź trytytke pod uszczelkę kurzowa,  jak idzie poza komory to ci syknie.

Jutro spróbuję i dam znać

11 minut temu, shotgun napisał:

To wersja po 26 czy 29", bo miałem w tej wersji pod 26

To jest pod 26

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




    • islandzkimedyk
      Przez islandzkimedyk
      Witam, mam problem z doborem rury sterowej do mojej ramy średnica główki ramy to 3 cm, średnica miski sterowej to 2,7 cm a średnica rury sterowej mojego amortyzatora wynosi 2,8 cm, teraz moje pytanie jest takie czy mogę gdzieś kupić taką rurę bo ona jest wymienna ?. 
    • pska12
      Przez pska12
      Witam
      Posiadam od pewnego czasu amortyzator rock shox lyrik u turn. Od wczoraj po skończonej jeździe przestała mi reagować regulacja wolnej kompresji (kręci się cały czas bez końca).
      Regulacja floodgate jak i szybkiej kompresji działa bez zarzutów. 
      Przez co regulacja przestała działać i jak to naprawić ?
    • CzerwonyChlopak
      Przez CzerwonyChlopak
      Witam, mam mianowicie problem ze sterami rowerowymi.Na początku lutego postanowiłem, że zrobię serwis sterów, poszło idealnie ładnie przesmarowałem, następnie potem złożyłem.
      Mianowicie problem zaczął się 2 dni temu, jak zacząłem robić serwis amora, zdjąłem ramę z widelca, stery rozebrałem, ale zgubiłem (nie wiem, jak się to nazywa, ale to taka uszczelka, gumeczka płaska) która jest na początku amortyzatora i potem na nią idzie wianuszek z łożyskami (nie wiem, czy dobrze piszę)Po tym jak złożyłem bez ten gukeczki kierownicą ciężej sie obraca, znaczy sama się obróci, ale czuć, że coś ją zatrzymuje. W rower włożyłem dużo pracy. W ciągu dalszym nie jestem pewniej, czy to są stery Neco H142, wnioskuję z ofert i przeczytanych podzespołów roweru oferty. Chciał bym je wymienić na te same, ponieważ dla swojej świadomości, chcę mieć spokój, ale przy okazji przydałoby się nowe stery, problem w tym, że właśnie nie jestem pewnien jakie to są, czy ahead, czy półzintegrowane.
      Czy jest ktoś mi w stanie pomóc, Pozdrawiam
    • lakazs
      Przez lakazs
      Witam jakiś czas temu na wycieczce miałem przez chwilę dziwny dźwięk, ciężko mi go opisać, takie szuranie z podkręconym basem, w okolicach tylnego koła, nie wiem gdzie dokładnie, drgania czuć na korbie również.
      Od jakiegoś czasu potrzeba coraz niższej prędkości aby uzykać ten efekt.
       
      Kiedy pedałuję nie ważne jak szybko jadę dźwięku nie ma, natomiast kiedy przestanę jest to nie do zniesienia i dla mnie i dla osób w okolicy, bardzo głośny dźwięk którego wcześniej nie słszałem więc ciężko mi go opisać.
      Teraz wystarczy po prostu nie pedałować żeby znowu buczało
      Rozumiem że podałem mało informacji więc jesli wpadnie wam do głowy pomysł co spróbować/sprawdzić piszcie będę aktualizował na bieżąco
      położyłem rower do góry nogami, nie dało się uzyskać tego przy kręceniu korbą ręcznie, ponadto kiedy jadę po ulicy i nie ma akurat tego, to po niewielkiej przeszkodzie czy krawężniku a nawet wjazdu na owy zaczyna buczeć, tak samo jak jest efekt i zjadę lub "spadnę" z krawężnika, wszystko wraca do normy
       
      Podczac kręcenia korbą do tyłu również to słychać
      Rower trek ex9 
      Korba deore xt
      Jutro postaram się nagrać dźwięk
×