alyjen Napisano 23 Maja 2015 Napisano 23 Maja 2015 Dzień dobry, a w zasadzie dobry wieczór mam pytanie o to jak powinna przebiegać prawidłowa praca zestawu, manetka SL-M590 z przerzutką SLX M662 Shadow? Rower, nowy po przeglądzie zerowym Kross evado 5.0 z 2014 http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-5-0 Moje wątpliwości budzi czas zmiany tarczy 'w dół" w szczególności jeżeli z przodu mam środkową tarczę i schodzę z 6 na 5 tarczę z tyłu i, jak by to nie śmiesznie opisać, bardzo krótko/płytko kliknę manetką, to napęd zaczyna wydawać podejrzane dźwięki, kolejne szybkie kliknięcie ucisza napęd Jeżeli odrobinę przytrzymam dźwignię przy zmianie to wszystko gra. Gryzie mnie to o tyle, że w zasadzie dla tej jednej kombinacji, 2 z przodu 6->5 ten objaw zauważam, w pozostałych sytuacjach nie muszę aż tak uważać przy zmianie. Zmiany z mniejszych tarcz na większe idą błyskawicznie i bez żadnych dodatkowych efektów dźwiękowych. Jak na sucho sprawdzałem działanie przerzutek to wszystko chodzi gładko i bez szarpnięć. Drążyć temat czy cieszyć się rowerem i ewentualnie po sezonie zwróć uwagę przy przeglądzie?
BikerLight Napisano 23 Maja 2015 Napisano 23 Maja 2015 Obstawiam krzywy hak przerzutki Naprostują w przyzwoitym serwisie za około 20 zeta. Inna rzecz że SLX mają opinię dość chimerycznych przerzutek.
alyjen Napisano 23 Maja 2015 Autor Napisano 23 Maja 2015 Toś mnie pocieszył na wieczór da się to organoleptycznie sprawdzić? Niezły serwis mam pod domem i 20 pln to nie majątek ale jak coś to rower jest na gwarancji i niech się sklep martwi, szczególnie przy takiej pogodzie
chudeusz09 Napisano 23 Maja 2015 Napisano 23 Maja 2015 Mam taki sam zestaw i da się to wyregulować. Prosty hak i regulacja śrubą b. Zakładam, że okablowanie masz dobrej jakości bo to też istotne przy tej przerzutce. Rzeczywiście, jest ona dosyć wymagająca .
BikerLight Napisano 23 Maja 2015 Napisano 23 Maja 2015 Toś mnie pocieszył na wieczór da się to organoleptycznie sprawdzić? Niezły serwis mam pod domem i 20 pln to nie majątek ale jak coś to rower jest na gwarancji i niech się sklep martwi, szczególnie przy takiej pogodzie Do usług Organoleptycznie da radę stwierdzić jeśli jest konkretnie wygięty, ale w wielu przypadkach gołym okiem zdaje się być prosty a po wkręceniu przymiaru jest ewidentnie krzywy. Jeśli rower nowy i niewiele jeżdżony to powinni to usunąć gratis według mnie, delikatnie krzywy hak to norma w wielu nowych rowerach
alyjen Napisano 23 Maja 2015 Autor Napisano 23 Maja 2015 chudeusz09: jak piszesz o tym okablowaniu to może być coś na rzeczy, jak odbierałem rower ze sklepu to chłopak po wyciągnięciu go z magazynu jeszcze przy mnie pancerz i linkę właśnie od tylnej przerzutki wymieniał, pancerz był uszkodzony, zahaczony przez inny rower lub skręconą do przechowywania kierownicę, cała operacja zajęła mu ~10 minut więc pewnie regulacja pozostawia trochę życzenia. Podjadę do jakiegoś bliższego warsztatu zobaczę co mi powiedzą i jak będzie drobiazg to dam lokalnie zarobić a jak poważniejsza sprawa to sklep tak w ogóle to będzie trzeci taki detal i zaczynam myśleć że ten przegląd "zerowy" to był dosyć dosłownie zerowy, koła napompowane na ~2 bary, powinno być 3.5-6 a hamulce tak przykręcone że po 10km trzeba było poprawiać bo klocki ocierały o tarcze
Mod Team safian Napisano 23 Maja 2015 Mod Team Napisano 23 Maja 2015 Generalnie (o ile masz normalną sprężynę w przerzutce) przy zrzucaniu na mniejsze zębatki luzujesz linkę, dlatego jeżeli cokolwiek jest nie tak z linką/pancerzem to będzie się to objawiało przede wszystkim właśnie w taki sposób. Być może należałoby wymienić cały pancerz i linki, ale trudno powiedzieć przez internet
tobo Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Sugerowałbym mocne przemyślenie zmiany na inny model. Sprzedaj póki jest praktycznie dobra, kup nawet niższy model, deore. Kup wersję bez shadow, która jest o wiele bardziej przewidywalna i przyjazna użytkownikowi, szczególnie jeśli masz crossa - w tym przypadku shadow nie daje żadnych korzyści.
alyjen Napisano 24 Maja 2015 Autor Napisano 24 Maja 2015 No dobra zapytałem to mam za swoje jak na razie opcje są: 1. przerzutkę da się ustawić ale chimeryczna i może chwilę zająć 2. wymienić asap i nie oglądać się wstecz źródła potencjalnych problemów: 1. linka/pancerz 2. skrzywiony hak 3. no i regulacja ogólnie fakt w internecie ciężko zdiagnozować ale i tak jestem mega wdzięczny za sugestie, co mogę to sprawdzę sam lub w okolicznym warsztacie Na razie nie jeżdżę dużo a rower jest praktycznie nowy i na gwarancji, ba nawet sklep do końca sezonu oferuje darmowy przegląd (choć mam wątpliwości co do ich usługi) więc od jakiś zdecydowanych ruchów bym się raczej powstrzymał na razie i kilka dni na ewentualne serwisy mogę zmarnować. Jak już zacznę wymieniać to obawiam się, że tanio się nie skończy Samć nie do końca kumam dlaczego akurat taką a nie inną tylną przerzutkę producent wrzucił do tego roweru, dla mnie kryterium było sensowne dobranie reszty napędu i rewelacyjny amortyzator
tobo Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Wrzucił taka bo taka była cena roweru, koncepcja produktu i miejsce wśród innych rowerów producenta.
chudeusz09 Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Banalnie prosty przyrząd do prostowania haka zrobisz sam za kilka pln . Gdzieś na forum jest manual. Wymiana linki to też nie jest jakiś duży koszt. Regulacja skomplikowana nie jest bo w końcu ile można kręcić jedną śrubką ? Ustawiłem raz i nie zaglądam tam od dawna. Przesiadłem się z deorki 591 i jestem zadowolony. Nie twierdzę, że był to olbrzymi skok jakości ale zauważalny .
alyjen Napisano 24 Maja 2015 Autor Napisano 24 Maja 2015 Hej, spoko dzięki za rady będę się stosował! Dzisiaj zamiast kręcić w garażu bez sensu byłem pojeździć i kurde działa wszystko ok, zobaczymy jak będzie dalej i jak będzie coś do poprawy to informacyjnie dam znać o co biegało. btw oczywiście źle napisałem w którą stronę jest zmiana, z 6 na 5 bieg to z mniejszej zębatki na większą i generalnie jeżeli coś się blokuje (głównie jak sprawdzam na sucho) to właśnie jak ma przerzucić na większą tarczę.
cervandes Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Z mniejszej zębatki na większą. Przerzutki masz dwie - przednią i tylną.
alyjen Napisano 24 Maja 2015 Autor Napisano 24 Maja 2015 Poprawiłem... Sorry i dzięki za zwrócenie uwagi
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2015 Mod Team Napisano 24 Maja 2015 Ja używam w warsztacie narzędzia do sprawdzania. Zasada jego działania jest banalna. Najprościej mówiąc jest to ruchome ramie przykręcane do haka prostopadle do niego czyli na dobą sprawę jest równoległe do haka. Na drugim końcu ma jakiś znacznik, np pręt wysuwany, który przysuwamy do obręczy i blokujemy. Sprawdza się w ten sposób czy w pionie i poziomie odległości są takie same a tym samym hak jest prostopadły do osi ramy. mniej wiecej coś takiego.
alyjen Napisano 24 Maja 2015 Autor Napisano 24 Maja 2015 Sprawdzę przy okazji przeglądu hak, na razie korzystając z porad i tej instrukcji http://www.forumrowerowe.org/topic/123555-przerzutka-slx-tyl-rd-m662-sposob-regulacji/ popracowałem śrubą b, bo opisana odległość to nie było 5-6mm tylko bardziej 2 cm, biegi wchodzą dużo płynniej a opisany problem korygując delikatnie naciągnięcie linki śrubą przy manetce udało się prawie całkowicie wyeliminować podczas regulacji miałem warunki się poprzypatrywać pracy przerzutki i przy zmianie koronki z mniejszej na większą przerzutka zamiast się przesunąć wykonywała jedynie "dygnięcie" po którym zamiast kolejnego biegu miałem opisywany w pierwszym poście efekt dźwiękowy i w 10 na 10 przypadkach dotyczyło to "środkowej tarczy", którą jak przeskoczyło to później kolejne wrzucało bez zająknięcia, nawet jak zostawiłałem z przodu środkową tarczę zamiast zejść na najmniejszą
FigoiFago Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Mam SLX 662 w moim rowerze i czasami dostaje z nią szewskiej pasji.
alyjen Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Napisano 4 Czerwca 2015 Hej, mały update po przeglądzie gwarancyjnym. Po mojej regulacji jak pisałem było lepiej, ale na upartego mogłem wywołać zacinkę w okolicy środkowej zębatki. Wczoraj odebrałem rower z serwisu i niebo a ziemia Hak nie był ruszany a przerzutka została wyregulowana od zera i teraz chodzi jak w zegarku bez żadnej zwłoki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.