Skocz do zawartości

[4000-4700zł] MTB 29r


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Poszukuję roweru 29" HT o zacięciu sportowym. Mój budżet wynosi ok. 4700zł

 

Waga: 70kg

Wzrost: 180cm

Przeznaczenie: Leśne ścieżki, góry Świętokrzyskie ,okazjonalnie asfalt

 

Chciałbym aby rower posiadał amortyzator min. Reba, oraz dobre hamulce.

 

Moje propozycje to:

- Cube race one (tylko przez internet) http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-race-one-black-n-flashyellow-238104/wg_id-117

- Cube LTD pro http://www.allegro.pl/rower-cube-ltd-pro-29-spicy-yello-bl-19-2015-i5265575256.html

- Silverback sola 1 (mój faworyt) http://www.allegro.pl/rower-29-silverback-sola-1-full-xt-reba-no-tubes-i5293583806.html

- Canyon al 6.9 (slx 7.9 warto?)

 

Dziękuję za pomoc.

Napisano

Witam.

Kolego Silverback z tych rowerów był by ostatni ,który bym wybrał.

Celuj w Canyona 7.9 bo podałes 6.9 ale w pieniądzach Silverbacka kupisz ten pierwszy.

Chyba ,że pozostaniesz przy Cube to Race.

 

 

 

 

 

 

 

lekki-rower.blogspot.com

Napisano

silver raczej wypada tu najlepiej, jest najlżejszy od niektórych to nawet o kg, osprzętowo wszystkie są podobne jeden ma lepszą zmieniarkę drugi lepsze hample, to co w silverze jest dużą przewagą to koła odkąd nabyłem takie za prawie 2 klocki fakt że cały zestaw obręcze szprychy piasta plus mleczko i wentle od stan`s zapomniałem co to powrót z gór prowadząc rower i szukając kogoś by przyjechał mam je od zeszłego sezonu i ani pękniętej szprychy, scentrowania nawet nie pamiętam czy kapcia raz złapałem a przy mojej 100 kg wadze i poprzednich mach1 neo discach to średnio co drugi trzeci wyjazd strzelały mi szprychy 

 

a i z tego co się tu chwalili po forach to ponoć na silvera można coś utargować z ceny także masz pole do manewru 

Napisano

Dzięki za odpowiedź olek19.

Osobiście skłaniałbym się ku zakupowi silvera. Czy jego geo jest wyścigowa?

Mówisz o targowaniu ceny tego z aukcji allegro?

Silver dostępny jest w rozmiarze 18" i 20", która jest odpowiednia dla wzrostu 180?

Napisano

na 180 to 18 i tu w tym silverze ramy są długie przy 18 masz ramę długą na 605 mm, także dobrze wyciągnie sylwetkę, geo jest bardziej sportowe niż rekreacyjne, fajnie podgięta podsiodłówka zapewni dobrą trakcje tylniego koła 

 

co do targowania to na forum trochę ludzi chwaliło się lepszą ceną także może i tobie uda się coś ugrać 

 

tu masz coś o nich pisali http://www.forumrowerowe.org/topic/177014-rower-29-silverback-sola-1-full-xt-rreba-no-tubes/

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/181049-3000zl-czy-kross-level-r6-2015-w-tej-cenie-to-dobry-pomysl/page-2?hl=megamo&do=findComment&comment=1665000

 

kiedy jeszcze mi się rzuciło w oczy że ktoś pisał że dał 4550 za sola 1 ale nie mogę tego za bardzo znaleźć 

Napisano

no canyone to jeszcze grubszy sprzęt, sztywna oś z tyłu, widelec foxa, hample slx z radiatorami, zawsze dokładając parę złotych masz coś lepszego, tu z wysyłką wyjdzie ci z tysiaka więcej, canyone ma jedynie od soli słabsze koła 

Napisano

Tylko się zastanawiam czy jest sens dokładać aż 1000zł do czegoś czego tak naprawdę nie wykorzystam  :icon_confused: .

Czytając opinie o silverze wydaje się być w miare dobry.

Rozumiem że silver ma oś 9mm z tyłu?

Do mojej wagi i jakby nie patrzeć amatorskiej jazdy niewiem czy ma to sens. Reba jest porównywalna z foxem, a hamulce i przerzutkę zawsze moge łatwo zmienić.

Czy rama silvera ustępuje tej z canyona?

W silverze obręcze również 'wsółpracują' z systemem dętkowym?

Napisano

te hample deore też bardzo dobrze hamują w budowie podobne do SLX klamki różnią się tylko regulatorem odchylenia w slx kręcisz palcami a w deore imbusem, budowa zacisku jest identyczna, slx ma ruchome podłączenie wężyka, do deorki jest wkręcany, klocki metaliczne z radiatorami do deorki też wsadzisz ale same kosztują z dobrą 100 za kpl ale zapewne lepiej odprowadzają ciepło

 

zmieniarek bym nie ruszał wielkiej różnicy w pracy między mieszanką tył xt przód slx a pełnym xt raczej nie ma, w soli na plus są 2 blaty vs canyone 3, niby mniej kombinacji ale też mniej możliwości w których łańcuch się zatnie, ja mam 3 blaty z przodu i jako inwestycje na ten sezon przewiduje zmianę z 3 na 2 blaty w swoim potworze ;) bo nic mnie tak nie denerwuje jak zacięcie się łańcucha

 

geo z tego co widzę jest podobne kąty canyone 74-70 silver 73-70,5, cnayone przy M 440 wys 590 długość a przy L 485 wys 610 długość, także po środku plasuje się silver z 450 wys i 605 długośc, nawet jest ciut dłuższy przy niższej ramie ale to już są mm, w razie czegoś można pokombinować mostkiem zmienić na 5 czy 10 mm krótszy lub dłuższy 

 

tak w stan`s możesz i jeździć z dętkami, nawet seryjnie masz zamontowane dętki na bez musisz sobie przerobić kupując wentle i mleczko, ale warto naprawdę warto bo oponka o wiele lepiej trzyma się nawierzchni i trudniej ją przebić bo te mleczko wypełnia w razie czego dziurę 

Napisano

Bardzo dziękuję za pomoc i porady Olek. Będę brał tego Silverbacka o rozmiarze 18" (rozumiem że pod 180-182cm 20" będzie za duży)

Mam nadzieje że będzie to dobra baza do przyszłej rozbudowy. :)

Napisano

Cześć.

Widzę ,że przegłosowaliście Silverback-a .

Co jest najważniejsze w rowerze ? Rama , koła , amortyzator.

Rama Silverback jest najgorzej zaawansowana technologicznie i jest najcięższa i najbrzydsza(kwestia gustu).Koła nie są lepsze od konkurencji tylko lżejsze bo wszadzili opony evo.Rower też liczy się jako całość.Wsadzili  części ,które są uważane za jedne z" lepszych" obręcze ztr, xt itd. i co z tego.Jak rower jest jak choinka każda częśc z innej bajki i nie tworzy całości.

A jak piszesz ,że chcesz miec rower do rozbudowy i bierzesz najgorsza ramę to nie wiem co mam myśleć.

 

 

 

 

lekki-rower.blogspot.com

 

Napisano

Tak mówi a Ty łykasz wszystko jak pelikan :whistling: Bo wyklepać dzisiaj ramę to iście kosmiczna technologia. Zwłaszcza Cube posiadł tą tajemną wiedzę. Tym "Gargamelom" nawet się nie chce wstawiać do sprzętu za tyle kasy widła na sztywnej osi.

 

Silver jak najbardziej. Co do Rometa to jak już brać to tylko z tego roku i najwyższy model R-line 2.0.

 

 

Napisano

Jeszcze w tym budżecie masz http://sport-bike.eu/gorskie-29/kellys-gate-50-2015 - sztywna oś przód i tył, reba z manetką blokady, osprzęt/hamulce to połączenie slx/deore, koła mavic crossride, rower można kupić bezpośrednio u sprzedawcy i targować się co do ceny. Co do geometrii to ma długą górną rurę i dość długą bazę kół, najlepiej jakbyś sam się przejechał.

A co do obręczy w Silverback-u nie wpadałbym w zachwyt, sam je mam i prawdopodobnie następnym razem wybrałbym coś cięższego w okolicach 400-450g, aby mieć większą pewność że po wypadzie w górach kół nie trzeba będzie zaraz centrować.

 

Napisano

Witam.

Ciekawosta to co kolega pisze. Skoro tak łatwo wyklepać ramę to powiedz mi dlaczego firmy takie jak Cannondale ,Lapierre,Scott itd. w rowrze np.za trzy kawałki większość ceny stanowi właśnie rama(bo co bo napis ma bardziej markowy)jak co nie którzy piszą.?Marki mniej znaczące wkładają xt i ludzią wydaje się ,że mają super maszynę.Tym bardziej jak będziesz dużo jeździł to i tak z czasem będziesz musiał wymienić napęd.

Ale oczywiście to jest tylko moje zdanie. Wybierz maszynę ,która Ci się podoba lub jak koledzy doradzają.

Napisano

Witam.

Ciekawosta to co kolega pisze. Skoro tak łatwo wyklepać ramę to powiedz mi dlaczego firmy takie jak Cannondale ,Lapierre,Scott itd. w rowrze np.za trzy kawałki większość ceny stanowi właśnie rama(bo co bo napis ma bardziej markowy)jak co nie którzy piszą.?Marki mniej znaczące wkładają xt i ludzią wydaje się ,że mają super maszynę.Tym bardziej jak będziesz dużo jeździł to i tak z czasem będziesz musiał wymienić napęd.

Ale oczywiście to jest tylko moje zdanie. Wybierz maszynę ,która Ci się podoba lub jak koledzy doradzają.

 

Widzę, że jesteś mocno zindoktrynowany przez marketing. Owszem, te firmy mają w ofercie produkty z dopracowanym zawieszeniem, czy wykonane w zaawansowanej technologii, tyle, że nie w tym przedziale cenowym.

 

Napisano

 

 

A co do obręczy w Silverback-u nie wpadałbym w zachwyt, sam je mam i prawdopodobnie następnym razem wybrałbym coś cięższego w okolicach 400-450g, aby mieć większą pewność że po wypadzie w górach kół nie trzeba będzie zaraz centrować.

 

widzisz każdy ma swoje zdanie, ja bym tych kół na inne nie zmienił,

 

 

 

Cannondale ,Lapierre,Scott itd. w rowrze np.za trzy kawałki większość ceny stanowi właśnie rama

 

myślę że takie firmy jak cannondale i lapierre nie za bardzo rozwijają nowe technologie produkcji ram aluminiowych bardziej poszli w carbon bo przy tych rowerach jakie produkują to chyba on stanowi z jakieś 80% ich sprzedaży

 

 

 

jeszcze w tym budżecie masz KELLYS Gate 50 2015 - sztywna oś przód i tył, reba z manetką blokady, osprzęt/hamulce to połączenie slx/deore,

 

właśnie niestety hamulce to grupa ALIVIO  BR-M447, nawet zastosowanie wyższego modelu klamek ich nie uratuje bo ten sam model jest stosowany np w rowerach po 1649, naszego rodzimego producenta KANDS, a gdyby było tak jak piszesz że są DEORE to kellys prezentowałby się w tych pieniądzach dość zacnie 

 

no i koła proste może ułomne porównanie ceny powinno dać jakiś obraz czym są obręcze stan`s

 

mavic http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/czesci/kola/mavic/11552/crossride_disc_29

 

stan`s http://lemonbike.eu/stans-notubes-ztr-crest-hd-29.html

 

oczywiście to są ceny za komplety koła - piasty - szprychy przy czym w zadnym z tych rowerów nie ma kompletnych kół mavica czy stan`s są tylko obręcze z piastami od shimano i stalowymi szprychami

Napisano

Poleciłem tego Canyona 7.9 bo kiedyś przewineła mi się cena na stronie chyba 4900. Możesz zapytać bo robią od czasu do czasu wyprzedaże.

Adekwatnie do tego co wcześniej pisałem. Takim tokiem rozumowania to takie firmy jak Kands ,Rockrider,Silverback nie miały by żadnej konkurencji i ludzie by kupowali tylko te firmy.

Ale nie chcę się spierać bo każdy ma swoją rację.

Ty kolego zdecydowałeś się na tego Silverbacka i potrzebujesz tylko widzę aby każdy Ci potwierdził ,że to dobry wybór więc kup i ciesz się z jazdy.

Moją intencją nie było napisanie ,że ten Silverback to jakiś szit tylko chodziło mi o to abyś sobie sprawdził jakieś inne rowery i miał alternatywę.

 

 

 

 

 

 

lekki-rower.blogspot.com

Napisano

 

 

Kands ,Rockrider,Silverback

 

kolego ale zestawieniem kands rockrider i silverback to pojechałeś na grubo weź się ogarnij bo pier****** takie głupoty że się tego słuchać nie da 

Napisano

Cześć.

Znowu muszę tłumaczyć.

Rowery w cenie powiedzmy 1700zł patrząc na wasze założenia wygrał by za każdym razem Kands , Rockrider w stosunku do konkurencji.

W przedziale cenowym powiedzmy 4000zł Silverback,Romet itd.

O to mi chodziło,że inne firmy na samym początku już by były przekreślone.

 

Ale kolega maszynę już wybrał więc tylko mu pogratulować i prosił o zamknięcie tematu.

 

 

 

 

 

 

lekki-rower.blogspot.com

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...