Skocz do zawartości

Avatarus

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    323
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Avatarus

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

38

Reputacja

  1. Rzeczywiście, źle zmierzyłem skok i przy dużym ciśnieniu (+150 psi) w końcu dochodzi do 120mm. Przy mniejszym psi (90-100) skok dochodzi do około 115 mm. 150 psi -> 90 psi -> Rozwiązanie znalazłem w innym poście "napompuj widelec aż się cały "wyprostuje" następnie trzymając go w pozycji rozciągniętej spuść powietrze z komory głównej, następnie "porozciągaj" go kilka razy i napompuj do pożądanego ciśnienia" - spróbuję tę metodę, bez rozbierania amortyzatora. Chyba że są jeszcze inne sposoby?
  2. Dzięki za odpowiedź, ale ja mam wersję solo air (a mówisz chyba o dual air). Teraz napompowałem amortyzator do 100 psi, aby trzpień sprężyny powietrznej wysunął się na odpowiednią odległość (tak, abym mógł już wkręcić nakrętkę do tego trzpienia). Ale jak zakręcam tym sposobem śrubę od strony sprężyny powietrznej, to przy 70 psi mam z 120 mm skoku tylko 100 mm skoku, a przy 150 psi mam aż 130 mm skoku. Pewnie coś nie tak robię przy przykręcaniu tych śrub do trzpieni.
  3. Mój amortyzatora to Rock Shox Reba RL 120mm 2013 r. Mam problem z przykręceniem śrub do zaworu sprężyny powietrznej (ten po lewej). Przy braku ciśnienia w amortyzatorze zawór sprężyny powietrznej jest prawie cały schowany (rozumiem, że to normalne?). W związku z tym, przy wsuniętych górnych lag w dolne mam problem, aby przykręcić obie części, gdyż zawór sprężyny powietrznej jest za daleko schowany, a ja nie mogę do niego przykręcić nakrętki. Próbowałem na siłę wciskać amortyzator do końca, ale samemu nie udało mi się go dosunąć, zawsze pozostawał 1-2 cm luzu od końca skoku (a do zaworu brakowało mi 0.5-1cm). Co w tym wypadku mogłem zrobić źle? Przy dopompowaniu powietrza zawór sprężyny powietrznej znów się wysuwa, ale kolejność powinna być odwrotna - pierwsze dokręcam śrubki, a potem dopiero pompuje amortyzator.
  4. To olej w tłumiku tak chlupocze (jest to wersja solo air, więc do sprężyny powietrznej się nie wlewa). Wcześniej go było nieco mniej niż producent zaleca dla wersji solo air (około 90ml), teraz wlałem 105 ml, tak jak jest w manualu.
  5. Cześć, przed chwilą po raz pierwszy zrobiłem serwis reby rl 2013 rok. Zastanawiam się, czy czegoś nie sknociłem, bo teraz podczas potrząsania amortyzatorem słychać olej (podobnie jakbym potrząsał butelką wody). Przez chwilę męczyłem się z włożeniem tłumika MC, ponieważ go nie odblokowałem (musiałem w tym celu drugą ręką trzymać nakrętkę w pozycji otwartej, bo automatycznie była w zamkniętej). Ostatecznie wszystko ładnie złożyłem, ale wciąż słychać odgłos potrząsanego oleju. To normalne?
  6. A gdzie zamawiałeś? Bo wygląda przyzwoicie, przynajmniej gdy idzie o długość górnej rury.
  7. Rzeczywiście, dystrybucja jest bardzo słaba. Nie znalazłem ani jednego sklepu, który teraz je sprzedaje. Co do ceny 50/60zł to chodziło mi o modele sprzedawane przez osoby prywatne np: http://allegro.pl/komplet-opon-cst-patrol-29x2-10-i5769054240.html http://allegro.pl/opona-maxxis-cst-patrol-eps-29x2-10-zwijana-i5707465481.html
  8. Opony dostałem, ale na allegro przewijają się w cenie ~50/60zł.
  9. Szukałem w miarę uniwersalnych opon, które dałyby mi poczucie pewności w wilgotnym terenie oraz nie wytwarzały koszmarnych oporów toczenia. Bieżnik tej opony wydał mi się ciekawy, posiadający z jednej strony klocki dość zbite a z drugiej strony wystarczająco wysokie, aby nie zabić się przy pierwszym-lepszym błotku. Do tego opona posiada dodatkową powłokę zabezpieczającą ją przed przebiciami (nie od dziś CST ją stosuje, a testując już 3 komplet opon od cst na przestrzeni lat ani razu nie złapałem kapcia z powodu przebicia środkowej części dętki). Od 20 sierpnia tego roku, przejechałem 5 maratonów oraz około 1.5 tys. km na tych oponach. Opona jest w wersji zwijanej, 60 TPI - cena ~50zł/szt. Pierwsze wrażenia i zakładanie Producent deklarował wagę 690g. (na rok 2015), rzeczywiście trochę się z nią minął i wyszło 710g. Trochę dużo, ale z drugiej strony opona ma wkładkę zabezpieczającą ją przed przebiciami. Niestety, ale opony (rocznik 2015) koszmarnie wchodzą na obręcz. Po części jest to też kwestia moich obręczy (Ztr Crest), jednakże 30-40min walki z jedną oponą po prostu zniechęca! Po założeniu musiałem ją jeszcze trochę ułożyć i w drogę! Ale nie tak szybko, pomimo poprawnego osadzenia w rantach opona wydała mi się dość "chuda". Rzeczywiście, suwmiarka pokazała 50mm przy klockach. Jazda Opory toczenia zdają się minimalnie większe na asfalcie niż w przypadku opon typu Maxxis Crossmark czy też Schwalbe RaRa - jednakże tego się spodziewałem, za to w terenie pozwalają na znacznie więcej. W szczególności, gdy przejdą opady to na poprzednio wskazanych modelach musiałem uważać, aby przy skrętach nie wylecieć z łuku. Na CST Patrol wilgotna nawierzchnia nie robi większego wrażenia. Ponadto jej wada, czyli stosunkowo mała szerokość pomaga utrzymać tor jazdy podczas przepraw przez błoto. Na wilgotnych stromych podjazdach dzielnie się trzymała, nie buksując przy pierwszej okazji. Dopiero glina zrobiła z niej slicka. Czyści się w miarę szybko. Po 1500km Bieżnik nie pokazuje jeszcze większych śladów starcia (może 20-30% czołowych klocków), w tym czasie złapałem jednego kapcia (dobiłem oponą do obręczy na zjeździe). Byłem z niej zadowolony w tym okresie podczas startów na Bike Maraton Myślenice, Bike Atelier Tychy i jeszcze na jednej lokalnej imprezie. Za to podczas Bike Maratonu w Świeradowie Zdroju i na jednej imprezie w Czechach (gdzie 90% tras to były szerokie szutry/asfalt) jej klocki stwarzały niepotrzebnie opory toczenia (ale tu by się nadały nawet slicki).
  10. To normalne, że obręcze 29 są słabsze niż ich odpowiedniki w wersji 26/27.5. Są większe, przez to bardziej podatne na centry/uszkodzenia. Dobrze kiedyś było to przedstawione na stronie ZTR, ta sama obręcz w wersji 26 była w stanie wytrzymać znacznie więcej niż ten sam model 29. Jak dla mnie to miałeś po prostu pecha, obręcz wymieniłbym na nową (co najmniej 450g, nawet 500) i cieszył się dalszą jazdą Z swojej strony mogę polecić: https://www.facebook.com/serwisrowerowytychy - z centrowania jestem zadowolony, gościu porządnie składa kółka. W innych serwisach w Katowicach potrafili odwalić niezłą fuszerkę ..
  11. Mi Smart Sam wytrzymał około 3 tys. km, jeździłem nim w połowie po szosie a w połowie po okolicznych lasach. Nawet szybka opona, bieżnik bardzo mały, jedynym miunusem są te klocki boczne które oddalone są od klocków centralnych przez co dziwnie się skręca - przynajmniej ja nigdy nie potrafiłem wyczuć momentu kiedy będzie gleba a kiedy mogę jeszcze mocniej skręcić. Crossmarka miałem przez jakieś 2 tys. km, opona pod względem szybkości podobna do smart sama (może i minimalnie szybsza). Na szosie nie zamula, bieżnik mały i szybki. Przez te 2k km w wersji zwijanej/UST nie zauważyłem większych śladów zużycia. Pewnie jeszcze kolejne 2 tys. by pociągneła Ja bym brał na twoim miejscu Crossmarki, na slickach bałbym się puścić w lesie hamulce
  12. Avatarus

    [rower] rozbudowa

    To chyba należę do mniejszości w zakresie doświadczeń użytkowo-eksploatacyjnych, w garażu mam XCR-a i Rebę - prędzej Reba ma tendencje do podwijania się pod ramę niż XCR. Żadnego dzwonienia nigdy nie słyszałem, przy zmianie na rebe też myślałem że będzie wow, super, ekstra - niestety tak nie było :/ "Trakcja", czułość minimalnie lepsza i to wszystko. A w bajki o wybieraniu liści etc. nie ma co wierzyć, w szczególności iż twórca postu jest póki co zadowolony. Ja bym na jego miejscu przynajmniej nie wydał 700-1500zł na nowy amortyzator, bo po okolicznych lasach w Tychach spokojnie można nawet na sztywnym widelcu pomykać z uśmiechem na twarzy
  13. Avatarus

    [rower] rozbudowa

    Ten amortyzator waży 2.5 kg, z pewnością nie jest wiotki jak patyczek. Jeździłem na nim 2 lata i na sztywność nie narzekałem, już reba jest znacznie gorsza gdy idzie o sztywność bo od nowości ma minimalny luz. Czasem nawet potrafi wpaść w małe drgania. Ja bym niczego nie wymieniał, szkoda kasy. Komfortu wiele nie zwiększysz gdy idzie o amortyzator, trakcji moim zdaniem również - w szczególności iż jest to 29er.
  14. rowerek.pl - zamawiałem okulary accent stingray białe - po zapłacie dowiedziałem się że nie mają takiego koloru i musiałem czekać tydzień dłużej na dostawę (chociaż miałem opcję rezygnacji z zamówienia) - Negatyw. sport-bike.eu - zamawiałem opony cst, wysyłka szybka, za dwa dni opony były już u mnie - Pozytyw.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...