Skocz do zawartości

[ramy]Ramy Orbea seria MX


Endurance

Rekomendowane odpowiedzi

Sprecyzuj co wg. Ciebie oznacza "dobre"...

 

Sama firma jest mocno OK i nie słyszałem za wiele o pękajacych ramach tego producenta a to co widziałem mieści sie w granicach błędu statystycznego.

 

Na prawie każdej ramie mozesz zbudować dobry rower ale to juz od Ciebie zalezy czy odpowiada Ci ta geometria i jaki osprzęt chcesz wrzucić do tego roweru [emoji1]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre, dokładnie chodzi mi o o samą markę firmy i czy nie ma analogii do pękających ram innych producentów. Geometria mi odpowiada, osprzęt początkowy także. Pytanie jest czy do tej ramy w przyszłości technicznie możliwe jest wrzucenie lepszego amortyzatoar i osprzętu conajmniej Deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz mieć coś prawdziwie przyszłościowego pod rozbudowę to totalnym minimum jest aby główka ramy była typu Tapered (1,5 cala na dole i 1i1/8 u góry).

Pod taką główkę zdecydowanie łatwiej będzie kupić sensowny widelec w przyszłości.

Wszystkie "rasowe" sprzęty ociekają z systemu prostej rury sterowej 1 i 1/8 cala.

 

Miłym ale niekoniecznym dodatkiem do przyszłościowej ramy jest sztywna oś z tyłu o średnicy 12 mm.

 

 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, tylko w tej cenie do jakiej mogę kupić rower to widzę że wszyscy producenci robią ramy własnie 1 - 1/8 cala. Przeglądnałem strony Suntour i Rockshox, na których jest jeszcze dużo wersji zarówno taperowanych jak i 1-1/8. Czy ktoś może mi jeszcze powiedzieć czego mogę się spodziewać bo tej rami?styl prowadzenia przy tej geometrii?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama z serii "bardziej rekreacyjnej", rasowy ścigany to z niej nie będzie ... bardziej wygodny rower do rekreacji w terenie

 

To że producenci robią takie widły nie koniecznie oznacza że są/ będą swobodnie dostępne w handlu 

Swego czasu taki Epicon w katalogu występował z piwotami pod "v`ki" a w rzeczywistości był jak UFO ... na zdjęciu w katalogu wszyscy go widzieli na żywo nikt ...

 

Jak amortyzatory ze "średnioniskiej" i niskiej półki są i będą  dostępne z rurą 1 i 1/8 tak lepsze sprzęty będą jak osławiony Epicon z piwotami.

Przy rurze tapered dodatkowo będzie większa szansa wyrwać coś fajnego używanego w "prostej rurce" niekoniecznie.

 

Rób jak uważasz i uważaj jak robisz ... nie znam twoich ambicji do jakich finalnie aspirujesz z ulepszeniami ...

Ja tylko zwracam uwagę na moim zdaniem dość istotny element który rama "przyszłościowa" raczej koniecznie powinna mieć.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzimy właśnie do sedna, jakie są ambicje? Myślę że nie za wysokie, głownie i tak jeżdżę po ścieżkach rowerowych, asfalt, maksymalnie leśne ubite dukty. Rozmawiałem dziś ze sprzedawcami w dwóch sklepach - opinia jest taka że jeżeli nie będę jakoś intensywnie zjeżdżał z gór ala downhill to taper mi nie potrzebny do rekreacyjnej jazdy.

Najtaniej jak dziś znalazłem z taperowaną głowką jest rower Authora.

 

http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/author/spirit-29-2015 

 

W sumie więc czy do rekreacyjnej jazdy dopłacić do Spirita czy zostać przy Orbea MX40? Sugestie mile widziane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym "DownHillem" poszedł po bandzie ... bo rowery XC raczej nie są do tego stworzone ...

 

Co do ambicji ... :) a jak te ambicje z czasem urosną odrobine wyzej ? :D

 

Aktualnie znamy tylko ceny katalogowe obu sprzętów i do Authora masz tylko 100 zł dopłaty ...

Ale na starcie masz Tapered i nieznacznie lepsze elementy w napędzie ... reszta jest porównywalna.

:).

 

Czy warto dopłacić ... według cen katalogowych/  wyposażenie ... moim zdaniem  tak 

Najlepiej jak się do obu przymierzysz ... Author jest dłuższy ... i podaj ceny rzeczywiste za jakie te sprzęty możesz mieć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że Author, którego pokazałeś, ma zauważalnie dłuższą ramę niż Orbea. Ma trochę nowocześniejszy napęd 3x9 i lepsze manetki oraz tylna przerzutkę. 

 

Nie wiem, jakiej wielkości koła Cię interesują, ale w identycznej cenie co Orbea ma Authora Spirit na kołach 27,5 cala: http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-275/author/spirit-275-2015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena graniczna to 2400PLN, Orbea jest za 2399 Author za 2499, przymierzę się jeszcze po weekendzie do Authora.

Chciałem zadać jeszcze jedno pytanie - jaki efekt osiągnę przy wymianie amortyzatora w Orbei na coś takiego 

http://allegro.pl/rock-shox-xc-30-gold-29-solo-air-100-mm-1i1-8-i5243920428.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszą pracę widelca ... możliwość ustawienia idealnie pod swoja wagę ... tłumik powrotu kiepski bo kiepski ale zawsze ... do ceny dolicz jeszcze koszt pompki do amortyzatora.

 

Tylko że to jest bez sensu ... bo za sumę ceny roweru i tego amorka kupisz finalnie lepszy sprzęt niż ta Orbea z tym amortyzatorem ...

 

Author Traction będzie wtedy blisko budżetu na poziomie orbea + amorek + pompka ... i będzie miał już powietrze na amortyzacji, taperowaną główkę i w kilku miejscach lepszy osprzęt.

 

Myślenie o "perspektywicznej" ramie pod rozbudowę ma tylko wtedy sens kiedy teraz jesteś wyżyłowany do ostatniej złotówki i poprawki do specyfikacji będą robione za rok dwa ...

Jak chcesz kupić sprzęt i od razu w nim wymieniać części to lepiej poszukać czegoś co od razu je będzie miało ... wyjdzie taniej.

 

Rama z główka Tapered nie ogranicza możliwości włożenia amortyzatora z prostą rurą sterowa ... kwestia redukcji sterów, która jest dostępna.

Rama ze zwykła główką ogranicza ci bezpowrotnie możliwość założenia lepszego widelca. 

 

Pozdro 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej jeżdżę po sklepach tym mniej wiem :) byłem dziś za granicą w Czechach znalazłem tam Author Traction 29 z roku 2014 w cenie około 2499, tylko że rama 19 cali, niech mi ktoś powie czy taka wielkość wystarczy przy 189 cm i ~86 do kroku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie fakt, mogłem się przymieżyć..mój bład. Może to jeszcze dziś naprawię. Ale podobał mi się komentarz sprzedawcy, który po popatrzeniu na tabelkę rozmiarów i na mnie powiedział mniej więcej  cyt. "Jak będziesz kiedyś potrzebował awaryjnie usiąść na ramie to przy większej ramie już nie będziesz mieć co święcić na wielkanoc :D" Facet powiedział że ciut mniejsza rama jest bardziej zwrotna.Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ... mniejsza rama to zazwyczaj mniejsza baza kół a to z kolei robi większą zwrotność ...

Jednak w dzisiejszych czasach ... w dobie rowerów na dużym kole rozmiar jako taki przestał mieć znaczenie w sensie  samego rozmiaru.

Teraz kluczowymi parametrami pod względem wielkości jest przekrok ramy i jej długość ...

 

W rowerze na kołach 26` jeździłem na ramie 19 - 20 cali i było mi z tym świetnie przy wzroście 180 i nogą 84 cm ...

29`era mam 17`5 ... rama 19 - 20 mogła by się okazać środkiem trwale antykoncepcyjnym.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dziś dosiąść Treka X-Caliber 7 i przy rozmiarze ramy 19,5 miałem zaledwie 2 palce pod krokiem. Porównałem z geometrią Authora, wychodzi że rama 19'' powinna być ok.

Link do tego Authora

www.librakola.cz/kolo-author-29-traction-mtb-11131

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja po sprawdzeniu w sklepie:

- rama 19" Authora jest większa niż 19,5" treka

- powietrzny amortyzator z regulacją oporu, według mnie laika, zdecydowanie lepiej pracuje niż olejowo sprężynowy.

- neutralna trochę wysunięta do przodu pozycja na rowerze.

 

I tylko brak taperowanej główki ramy...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

dokładnie chwilę przed Tobą doszedłem do specyfikacji Tractiona rok 2013, tak dokładnie wychodzi na to że to model z 2013 roku. W sumie z tym osprzętem do mojej rekreacyjnej jazdy to by mi to wystarczyło w zupełności. Na siłę wchodzić w taper?Ech

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak siedzi w nim Aerial to jest Traction II mieli taki dziwny myk wtedy z 2 modelami w jednej nazwie ...

Aerial jest niżej od Firsta w hierarchii ... brak mu regulacji tłumienia i ma większą wagę ( inne materiały) ... 

Po odklejeniu naklejek są prawie nie do rozróżnienia :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziś stałem się właścicielem Author Traction model 2013....jestem już po pierwszych km przejażdżki po mieście. Jestem zachwycony (jak to laik który kupił nowy sprzęt) prędkość z jaką się jeździ, praca amortyzatora na nierównościach i mnogość przełożeń :) 

Jupi.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...