MLajni Napisano 5 Maja 2015 Napisano 5 Maja 2015 Wszystko wygląda super już nie mogę się doczekać efektu finalnego. Sam mam na oku Sporta i w związku z tym pytanie. Czy w oryginale te napisy to również były naklejki takie jak wrzucił Venec czy jakas inna metoda ? Pozdrawiam Cytuj
Crisso Napisano 5 Maja 2015 Autor Napisano 5 Maja 2015 "MLjani" - Tak, oryginalnie to były naklejki. A jeśli przymierzasz się do renowacji Rometa, przygotuj się na BMW... Będziesz Miał Wydatki...;-))) Cytuj
adamtulak Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 U mnie w piwnicy stoi Romet Sport, kupiony przez ojca, wyprodukowany prawdopodobnie do 1986 r. Stan "na oko" słaby,ale ojciec twierdzi, że gdy przestał nim jeździć wszystko było sprawne. Jeśli rama byłaby sprawna, chętnie bym go wyremontował, ale NIE starając się zachowywać oryginalne części. Czy do takiej ramy da się bez większych przeróbek (np. mocowania hamulców) dopasować jakieś współczesne koła (popularny rozmiar) ? Cytuj
Garlock Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Czy do takiej ramy da się bez większych przeróbek (np. mocowania hamulców) dopasować jakieś współczesne koła (popularny rozmiar) ? Nie, choćby ze względu na inny rozstaw haków/widelca (węższy). Jeśli ten Romet faktycznie jest w dobrym stanie, to proponuję go wyczyścić a wręcz "odpicować" (polerka lakieru, chromów, może nawet nowa owijka czy pancerze linek) i wystawić na znanym portalu aukcyjnym. Te rowery w oryginalnym stanie (masz może jakieś papiery, instrukcję, gwarancję itp od tego roweru - to podnosi wartość) potrafią osiągnąć niezłe ceny. Np (choć oczywiście nie wiem, czy za tyle pójdzie) http://olx.pl/oferta/rower-kolarzowka-romet-sport-100-oryginal-CID767-ID3gDW1.html Sprzedaj a za otrzymaną kasę + ew. część tego co chciałeś doinwestować kupisz coś bardziej współczesnego Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Garlock Cytuj
Crisso Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Napisano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Sprzedaj a za otrzymaną kasę + ew. część tego co chciałeś doinwestować kupisz coś bardziej współczesnego Podpisuję się rękami i nogami . Tych rowerów jest już naprawdę niewiele, zatem szkoda go modyfikować tylko dlatego, że chcesz mieć współczesne części lub nie masz czasu / chęci na jego oryginalną odbudowę. Pokaż kilka zdjęć lub skontaktuj się ze mną prywatnie na forum, powiem Ci ile jest wart w takim stanie jak jest i wtedy będziesz mógł podjąć decyzję co dalej. I tylko nie pisz proszę, że chcesz z niego zrobić "ostre koło... Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Crisso Cytuj
adamtulak Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 W weekend bardziej mu się przyjrzę. Zrobię fotki i odpiszę. Cytuj
BudekPL Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 Ruszyło się coś?Jestem ciekawy, sam lubię takie wątki bo już Supera torowego poskładałem, odnowiłem Jaguara.. Cytuj
Crisso Napisano 2 Listopada 2015 Autor Napisano 2 Listopada 2015 Ruszyło się coś? Jestem ciekawy, sam lubię takie wątki bo już Supera torowego poskładałem, odnowiłem Jaguara.. Ruszyło się i już dawno skończyło ;-). Niestety przez całe wakacje nie miałem czasu, żeby zrobić porządną sesję zdjęciową. Jeśli w najbliższy weekend pogoda pozwoli, wyjmę Sporta z piwnicy i wrzucę fotki z efektem finalnym. Cytuj
Crisso Napisano 4 Listopada 2015 Autor Napisano 4 Listopada 2015 Witam,Czekał, czekał, aż się doczekał... . Po długich przygodach wreszcie przedstawiam finalny efekt mojej pracy nad Sportem:Szczegółową galerię znajdziecie tutaj:Romet Sport FinałDodatkowo pozwoliłem sobie zrobić kilka zdjęć porównawczych "przed" i "po":Rower został ukończony przed wakacjami ale nie było czasu, żeby zrobić obiecaną sesję zdjęciową (mam nadzieję, że kiedyś się uda). Dlatego w końcu zabrałem na spacer rower i mojego "głupiego jasia" i takie są tego efekty.Poniżej "specyfikacja" mojego egzemplarza:Rama: Romet Sport rocznik 89', stal, rozmiar 580, malowana proszkowoWidelec / Stery: RometKierownica / mostek: Romet, aluminiumSuport: Romet, drążony, stalBlaty: Romet, 50 / 46, aluminiumWolnobieg: Romet, stal, 5 biegów, 14 / 22Przerzutka przód: RometPrzerzutka tył: JókaManetki: przód Romet, tył FavoritŁańcuch: RometHamulce: Romet, aluminiumKlamki: Romet, aluminiumObręcze: Romet, 18 x 630, aluminium, 32 szprychyPiasty: Romet, aluminium, 32 szprychySiodło: RometPedały, noski: JAR, aluminium / stalSzprychy: CN Spoke SilverOpony: Schwalbe HS 159, 27 x 1 i 1/4Owijka: Fizik Superlight Glossy BlackJak widać nie wszystko udało się w oryginale. Szprychy wymieniłem na nowe, bo zmieniła mi się w trakcie odbudowy ilość (miałem koła i piasty na 36 otworów), a tym samym długość. Poza tym chcę jednak na nim czasem pojeździć, stąd szprychy "mocniejsze" niż w oryginale. Nie znalazłem opon z "epoki" w stanie NOS lub przynajmniej w dobrym, dlatego na razie jest Schwalbe (zakładam, że lepsze to niż Kenda:dodgy:). O owijce nie wspomnę.Na tym koniec / początek przygody ze Sportem. Dużo się przy nim nauczyłem, z portfela też zniknęło parę złotych . Teraz tylko czekać na kolejny sezon. A tymczasem działam z kolejnymi klasykami...Pozdrawiam Cytuj
dovectra Napisano 6 Listopada 2015 Napisano 6 Listopada 2015 gratulacje super wyszło zabytek na kółkach jak nówka Cytuj
itr Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Piękny !!! Z racji złych doświadczeń z pękaniem, sugeruję okresowe inspekcje osi suportu, pęka powoli w okolicy spłaszczeń na kliny, mocno się zdziwiłem demontując, oś pedałów pękła mi tuż przy korbie, i to już zabolało, upadłem. widać było że pęknięcie dojrzewało dość długo w połowie było już stare, może po jakimś upadku, może i dlatego ośka też była pęknięta. Ale podobno warto sprawdzać raz na jakiś czas i reagować, chociaż tak piękny rower pewnie nie zrobi 10 000 km w 2016 r więc nie ma co demonizować Naprawdę miło popatrzeć, sam powinienem coś podobnego zrobić, bo jak dotąd zrobiłem takie pseudo renowacje. Jak się jeździ na takim klasycznym napędzie, bardzo to terkocze? Biegi zmienia się z gruchotem pod stopami? Od lat 90 już na takim nie jeździłem Cytuj
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Listopada 2015 Mod Team Napisano 7 Listopada 2015 Super robota Serce roście, jak się takie renowacje ogląda. Znaczy, że ciulofonizacja społeczeństwa nie jest jeszcze powszechna. Szacunek... I. Cytuj
Crisso Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Panowie, dzięki za dobre słowo . Co do wrażenia z jazdy - rzeczywiście przeżyłem "lekkie rozczarowanie" . Spodziewałem się, że niemal trzydziestoletnia technologia będzie lekko odstawać od dzisiejszych standardów, no ale jednak nie aż tak. Główny problem rzeczywiście leży w napędzie, a wynika z tego, że mam nowe zębatki z tyłu i stary łańcuch oraz blaty z przodu. Niestety nie ma szans na zakup tych elementów w stanie NOS, a tylko to dałoby pożądany efekt. Skrócenie łańcucha nic nie dało. Efekt jest taki, że ustawienie biegów bez charakterystycznego terkotania graniczy z cudem. No ale coś za coś. Mam klasyk z epoki więc nie narzekam. Zwłaszcza, że Sport służył w wakacje wyłącznie do niedzielnych przejażdżek i zapewne tak pozostanie - po prostu mi go szkoda "tyrać" na codzień. Jeśli kiedyś uda mi się trafić elementy napędu w stanie "nowym", na pewno zostaną wymienione. Na razie cieszę się tym co mam, a wierzcie mi - samo patrzenie na niego sprawia ogromną przyjemność ;-). P.S. Dzięki za zwrócenie uwagi na ośkę - będę jej pilnował . Pozdrawiam Cytuj
dovectra Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 łańcuch nie-epokowy też podejdzie, taki na napędy 6-7-8, A strzelanie łańcucha przy zmianie przełożeń, no niestety tu nie ma żadnych profilowań zębów. Cytuj
Crisso Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) łańcuch nie-epokowy też podejdzie, taki na napędy 6-7-8, A strzelanie łańcucha przy zmianie przełożeń, no niestety tu nie ma żadnych profilowań zębów. Wiem, że współczesny łańcuch podejdzie ale teraz już takich nie robią. Mój ma dodatkowe tulejowanie każdego ogniwa no i sygnaturkę pegaza na każdym łączniku. Pozostaje tylko polować na egzemplarz w stanie NOS. Na marginesie - wczoraj trafiłem na aukcję z nowymi blatami (w oryginalnym opakowaniu z epoki). Tyle, że w cenie... 150 zł . No to na razie "postrzelam" sobie napędem . Pozdrawiam Edytowane 10 Listopada 2015 przez Crisso Cytuj
dovectra Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 http://olx.pl/oferta/kolarzowka-romet-universal-27-100-org-masa-nowych-czesci-CID767-IDc3OwR.html#8c9f7f9d7d wpadło mi w oko może coś się nada? pozdro Cytuj
Crisso Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 http://olx.pl/oferta/kolarzowka-romet-universal-27-100-org-masa-nowych-czesci-CID767-IDc3OwR.html#8c9f7f9d7d wpadło mi w oko może coś się nada? pozdro Dzięki za info. Niestety rozmawiałem ze sprzedawcą, w grę wchodzi wyłącznie komplet z rowerem. Pozdrawiam Cytuj
mark54 Napisano 24 Sierpnia 2023 Napisano 24 Sierpnia 2023 Też posiadam rower ROMET SPORT z lat 80-tych. Niestety ze względu na jego wiek, awarii mam coraz więcej. Pisałeś w swoich postach, że masz dobry serwis rowerowy w Krakowie. Czy możesz podać mi jakieś namiary ? Pozdrawiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.