m0d Napisano 13 Maja 2017 Napisano 13 Maja 2017 (edytowane) Nie ma m8000 z długim wózkiem więc nie masz też dylematu I nie ma też z krótkim, ten gs to średni. Spokojnie działa z 42 i z 46 też powinien. Edytowane 13 Maja 2017 przez m0d Cytuj
m0d Napisano 13 Maja 2017 Napisano 13 Maja 2017 To w takim razie jakaś nowość, jak kupowałem swoją to była tylko wersja GS. SGS był wtedy do wyboru tylko w slx m7000 i to była w dodatku stara konstrukcja pod 10s tylko z nowym numerkiem. Tak czy siak długość wózka nie wpływa na to jaką kasetę to może obsłużyć, to bardziej ukłon w stronę użytkowników korb z większą różnicą między zębatkami niż wypromowane przez Shimano 10 zębów, którzy chcieliby do tego nowe kasety z szerszym zakresem. Cytuj
Nastar Napisano 13 Maja 2017 Napisano 13 Maja 2017 W sprzedaży są zarówno M8000 GS jak i SGS. Stąd moje pytanie. I nie jest to nowość bo w zeszłym roku też tak było. Czyli mogę spokojnie brać GS do kasety 11-42 ? Cytuj
m0d Napisano 13 Maja 2017 Napisano 13 Maja 2017 (edytowane) U mnie działa z kasetą 10s 11-42, tak samo działa przecież z firmową 11s 11-46, co powinno już dawać odpowiedź. Dobór długości wózka będzie zależał od tego co masz do kompletu z przodu. W każdym razie o żadną kombinację 1x10/11 bym się nie martwił. Co najwyżej łańcuch będziesz musiał dać dłuższy. Ja tam z utęsknieniem czekam na Zee/Saint 11s SS z obsługą kaset 11-42/46 Edytowane 13 Maja 2017 przez m0d Cytuj
Nastar Napisano 13 Maja 2017 Napisano 13 Maja 2017 (edytowane) Z przodu będzie 36TNW i nic poza tym ;-) W takim razie zamawiam GS-a. Aha - u mnie z tyłu to będzie też kaseta 10sp. po prostu zakładam przerzutkę 11sp. żeby lepiej to śmigało. Sprawdzone. Edytowane 13 Maja 2017 przez Nastar Cytuj
m0d Napisano 14 Maja 2017 Napisano 14 Maja 2017 Z tym brakiem długiego wózka rzeczywiście coś mi się porąbało, jest culpa... :| Cytuj
llancer Napisano 14 Maja 2017 Napisano 14 Maja 2017 Szybkie pytanie. Czy jakas przerzutka nx lub gx srama bedzie dzialala z manetka xt 10. I kasrta 10 czy trzeba by tez manetke zmieniac ? Sram 10/11 tez jest kompatybilny jak shimano i zalezy od manetki wszystko ? Nie ukrywam ze sram 11 ma lepszy wyglad... Cytuj
Nastar Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Czy korby typu PF 30 (BB30) np. SRAM-a występują z BCD 104 ? Zastanawiam się nad spasowaniem takiej korby z zębatką Argon NW 36T w napędzie 1x10. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Tak występują . Ale według mnie lepiej zapolować na spiderlessa Cytuj
Bane Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Panowie, jaką spinkę polecacie do łańcucha 9rz - XT HG-93? Zębatka Hello Mtb 32. Cytuj
rooted.manatee Napisano 18 Maja 2017 Napisano 18 Maja 2017 Panowie, jaką spinkę polecacie do łańcucha 9rz - XT HG-93? Zębatka Hello Mtb 32.Ja w 9rz. używam złotą spinkę Powerlink SRAM z łańcuchem Shimano i działa bardzo dobrze. Cytuj
Ador Napisano 19 Maja 2017 Napisano 19 Maja 2017 Witam , może tutaj ktoś się wypowie. Chcę zmienić napęd z 2x10 na 1x11 , posiadam obecnie korbę sram s-1250 PF30, wiem,że przeróbką na 1x11 z powodu linii łańcucha to kiepski pomysł , mogę mieć korbę FSA COMET 175mm 32T BB30 za 255 zł http://www.bikehobby.pl/index.php?id_product=294&controller=product ...zasadnicze pytanie czy warto? Cytuj
Arni220 Napisano 19 Maja 2017 Napisano 19 Maja 2017 (edytowane) wiem,że przeróbką na 1x11 z powodu linii łańcucha to kiepski pomysł Nieprawda, obowiązkowo jednak należy zastosować zębatkę z offsetem i LŁ wyniesie wtedy ok. 50mm czyli tyle co mają seryjne korby 1rz zasadnicze pytanie czy warto? . Moje zdanie - jeśli nie ścigasz się w typowym XT, to nie warto. Na maratony MTB przy słabszej nodze, na wycieczki po lesie czy turystykę znacznie lepiej sprawdzi się korba 2rz, a zmian lepiej dokonywać na kasecie zmieniając ją w zależności o terenu z typowo terenowej 11-42 na znacznie ciaśniejszą 11-32. Nie wspomnę tu o kosztach eksploatacyjnych napędów 11s gdzie kasety kosztują od ok. 300 do 600+zł Edytowane 19 Maja 2017 przez Arni220 Cytuj
Ador Napisano 19 Maja 2017 Napisano 19 Maja 2017 Mam na maluchu (26") napęd 1x10 zębatka od Thora jajo 34" , kaseta 11-42 i faktycznie wszędzie śmigam a mieszkam na Mazurach Garbatych i wzgórza 200 m nie należą do rzadkości . Na 29" zębatka 32 od Argon Components ( z 2mm offsetem) i kasetą 11-42 powinno być jeszcze lepiej a jak twierdzisz,że nie muszę wymieniać korby to i na hamulce nowe będzie spory zadatek bo obecnie w moim specu mam shimano BR- 506. Cytuj
Arni220 Napisano 20 Maja 2017 Napisano 20 Maja 2017 Tak to wygląda w praktyce, a wszystko i tak jest sprawą indywidualną i zależną od potrzeb. Moje zdanie jest takie jak napisałem, 2xX wcale nie jest złe i ma wiele, wiele zalet. Cytuj
Sabarolus Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Nie wspomnę tu o kosztach eksploatacyjnych napędów 11s gdzie kasety kosztują od ok. 300 do 600+zł No nie do końca 11-42 za 219 z wysyłką w gratis: http://allegro.pl/kaseta-shimano-slx-cs-m7000-11-42s-i6821270136.html Ceny są coraz niższe. I to chyba jedyny większy koszt. Manetka kosztuje takie same pieniądze jak do 9/10sp. Korby i przerzutki podobnie. Łańcuchy są droższe, ale też nie ma dużych różnic, pierwszy rzut oka na allegro i łańcuch KMC 10.93 kosztuje 74zł a 11.93 85zł. Co prawda kaseta m7000 11-46 kosztuje już faktycznie 300zł jednak to jedyny znacznie droższy element. SLX na 10 rzędów kosztuje około 155 zł. Cytuj
Arni220 Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Uuu, to nieźle w dół lecą ceny. Pamiętam jak początkowo ten SLX kosztował właśnie 300zł. Generalnie to i tak stosunkowo napędy 11rz podrożały jako całość, a co gorsza nie ma w nich tańszych opcji. Nie każdy założy przecież kasetę za 220zł do roweru, by turystycznie pojeździć po mieście. Generalnie lekko nas użytkowników wydymali, spadły koszta bo nie ma manetek i przednich przerzutek, ale eksploatacyjnie nadrobią to z nawiązką. Wiesz, tu 10, tam 20zł i robi się z tego niezła sumka, a dolicz do tego opony, drugi rower do obsługi itd. Cytuj
Sabarolus Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Tak, to prawda, jest drożej, ale jeżeli ktoś z założenia stosuje komponenty od SLX w górę to tak naprawdę te różnice nie są duże i są do przełknięcia wydaje mi się. Póki taki napęd nie zejdzie do grupy Deore będzie drogo. A póki co nie zapowiada się na to. Deore M6000 pozostanie dalej 10sp. i pozwoli zapewne za względnie nieduże pieniądze zbudować napęd 1x10. Sram też raczej nie stworzy grupy 1x11 tańszej od NXa, który tani nie jest... Dlatego jeżeli ktoś chce mieć napęd 1xXX i chce, aby był względni tani to musi to być 1x10 Cytuj
godzinilla Napisano 21 Maja 2017 Napisano 21 Maja 2017 Hej, 40 parę stron i w końcu nie znalazłem tego co szukam, ale może przeoczyłem... Kaseta Sunrace MS3 10-40 + Zee M640 + HCC okrągła 30T (docelowo będzie 32 albo 34) na korbie SLX M660, a to wszystko w ramie Hornet 2017 Mka. Będzie to hulać? Cytuj
Nastar Napisano 7 Czerwca 2017 Napisano 7 Czerwca 2017 Koledzy, mam pytanie w kwestii linii łańcucha. Składam nowy projekt i napęd to 1x10: korba SLX FC-M675, zębatka Argon 36T Narrow Wide (z offsetem), kaseta Sunrace 11-42 10sp. rama Merida Big.Seven Team karbon (szerokość mufy suportu 73mm ale założona jest przejściówka na BSA i wkręcony suport Accenta BB-EX1). Założyłem przejściówkę + suport bez żadnych podkładek, zmierzyłem linię łańcucha i wychodzi mi 52mm (pomiar suwmiarką). Za chwilę będę montował kasetę i łańcuch + resztę gratów i chciałbym od razu regulować co się da od ręki. Czy muszę coś zmienić czy można zostawić tak jak jest ? Cytuj
Arni220 Napisano 7 Czerwca 2017 Napisano 7 Czerwca 2017 A niby jak byś chciał zmienić tę linię łańcucha? Zrobiłeś co mogłeś, dałeś zębatkę z 2mm offsetem i na tym koniec. Swoją drogą to z taką zębatką powinno ci wyjść ok. 50mm, a nie 52. Masz ochotę, to możesz pobawić się w jakieś jeszcze dodatkowe podkładki pod zębatkę, ale czy ci śrub wystarczy? Jak za płytko wkręcisz, to możesz je wyrwać z gwintem, lepiej nie kombinować. Cytuj
Nastar Napisano 7 Czerwca 2017 Napisano 7 Czerwca 2017 To rozumiem ale bardziej chodzi mi o to czy nie powinienem dać jakiejś podkładki z zestawu suportu Accenta. Obecnie z żadnej ze stron ich nie ma. Cytuj
Arni220 Napisano 7 Czerwca 2017 Napisano 7 Czerwca 2017 Na 73mm powinna być jedna od strony korby, ale nie wiem co za przejściówkę masz, więc nie poruszałem tematu. Dziwne, że udało ci się to poprawnie skręcić w ogóle, ten bolec z lewego ramienia nie wszedł by w dziurkę bez tej podkładki, ale co tam zmajstrowałeś tego nie wiem. Cytuj
Nastar Napisano 7 Czerwca 2017 Napisano 7 Czerwca 2017 (edytowane) Mam zamontowany taki adapter o szerokości 73,5mm. Nie zakładałem tych środkowych przeciętych, skośnych pierścieni bo nie było tam na nie miejsca. Reszta weszła intuicyjnie tam gdzie miała wejść. Do tego wkład Accenta wkręcany - też bez problemu. Korby również dały się założyć bez problemu. Edytowane 7 Czerwca 2017 przez Nastar Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.