modrzew Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Przecież tu już były całe dyskusje na ten temat Ostatnia wersja jest taka, że z rd-m7000/8000 i manetką 10s działa to malinowo, choć niektórzy nadal twierdzą że 10-rzędowa Deorka czy Zee to świat i ludzie. Ktoś miał nawet nagrać jakieś filmiki jak to pięknie działa, ale słuch zaginął... Cytuj
beskid Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Na co więc polecasz wymienić? 11 rzędowe Shimano? manetka slx 10 rzędowa jest więc przy Shimano bym pozostał. W takich przypadkach zwłaszcza bo jeżdzisz po górach dla świętego spokoju do takiego zakresu kasety najlepiej kupić zmieniarkę na 11rz. Tylko nie SLX'a. Tu jest to samo co w Shadow+ 10sp czyli słabsza sprężyna w porównaniu do XT. Ja zrobiłem błąd zastawiając SLX'a bo zaufałem radom, że to to samo co XT. Niestety nie to samo. Cytuj
erzurum Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 no to będzie trzeba w xt celować na 11 rzędów dzięki za rady. Cytuj
modrzew Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Czy rd-m8000 GS ogarnia kasetę 11-46 w wariancie 1x11 czy max 11-42 i musi być SGS? Ktoś się orientuje jak to jest w praktyce? Cytuj
kfas666 Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Ogarnia i musi być SGS Czy rd-m8000 GS ogarnia kasetę 11-46 w wariancie 1x11 czy max 11-42 i musi być SGS? Ktoś się orientuje jak to jest w praktyce? Ogarnia i musi być SGS. Przecież Shimano już wypuściło kasetę 11-46 . Spójrz kolego na mój post na 50 stronie. Cytuj
modrzew Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Wybacz, ale lekkie masło maślane Gdyby nie wypuściło, to bym się nie pytał. A po drugie to w końcu ogarnia czy musi być SGS..? Może zawile napisałem pytanie, ale sens był taki czy konkretnie GS ogarnia 46T w kasecie, a nie czy w ogóle m8000 w jakiejkolwiek postaci. Zaraz zerknę na Twoje posty. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez modrzew Cytuj
kfas666 Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Sorki, ja też za szybko czytałem GS ogarnia max 11-42. Do kasety 11-46 potrzebny jest SGS. Cytuj
modrzew Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Generalnie jest burdel z opisami u Szimano, stąd pytanie. A pytam bo SLX m7000 GS ma radzić sobie z 46T i ma podaną pojemność 41T, m8000 GS rzekomo tylko 42T i pojemność 39T, o m8000 SGS info brak. Czy Szimano gdzieś coś spieprzyło, dosztukowało koronkę 46T i musiało do tego wypuścić nową wersję przerzutki, a w później wydanym SLX 11s od razu zrobiło ok? A może długi wózek w XT jest głównie do napędów 3x11 jakby ktoś takie dziwo chciał jeszcze używać? Tylko znowu co z SLX gdzie jest tylko GS... Tak btw jak określić potrzebną pojemność tylnej przrzutki dla napędu 1x..? Cytuj
Chleje24na7 Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 (edytowane) GS Ogarnia bez problemu. SGS chyba do 3x11 jedynie się nadaje. GS 11sp jest prawie tak samo długi jak SGS 10sp. Po allegro widzę, że SGS M8000 jest tańszy. W SLX 11 jest on niepotrzebny bo XT jest sprzedawany w wersji 1/2/3x11, a SLX jest w wersjach 1x11 2x11 i 3x10. A co do SLX to niestety praktycznie wszyscy na forum polecają kupić tańszą przerzutkę i droższą manetkę, gdzie wszystkie od Alivio w górę są bardzo dobre, a XT i XTR mają bardziej agresywną charakterystykę pracy. SLX jest średnią przerzutką i chyba zawsze była najsłabszym ogniwem całej grupy. Lepiej włożyć XT, która działa bezkompromisowo, jak XTR. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez Chleje24na7 Cytuj
modrzew Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 (edytowane) Ok. W międzyczasie przejrzałem trochę internety i też wychodzi, że GS da radę. Są nawet zestawy z m8000 GS i kaseta 11-46 dla kupujących całą grupę. Co do przerzutek i manetek: - Jak do tej pory nigdy nie zawiodłem się na tylnych SLX (a mam dla porównania xt), choć też czytałem czasem na forum np. o rzekomej trudnej regulacji m662. Dopiero teraz przy 11s wygląda na to, że slx różnią się istotnie działaniem od xt a nie tylko stalowym wózkiem, częścią korpusu i łożyskowaniem kółeczek. - manetki poniżej xt nadal nie są tak samo dobre i nie będą póki nie zawita do nich wreszcie instant release. Pewnie to właśnie nazywasz „bardziej agresywną charakterystyką”. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez modrzew Cytuj
kfas666 Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 Powiem tam, w mordę misia Shimano robi jakiś burdel w opisach. Nie mogę znaleźć jakiejś serwisówki dzie uparcie pisali, że przy układzie 1x11 i kasecie 11-46 to tylko długi wózek. A zestawy z kasetą 11-46 i przerzutką z krótkim wózkiem też na allegro widziałem. Też dziwaczny jest dobór długości łańcucha w tych zestawach, bo niby łańcuchów 11 rzędowych nie powinno się skuwać.. Na zdjęciu, które dałem z roweru brata jest przednia tarcza 34T a z tyłu Sunrace 11-46. Łańcuch ma 118 ogniw i do tego żeby wózek na najniższym położeniu się położył brakuje jeszcze ze 4 ogniwa. Na szczęście wszystko chodzi ładnie od dołu do góry. Cytuj
Chleje24na7 Napisano 15 Stycznia 2017 Napisano 15 Stycznia 2017 (edytowane) - manetki poniżej xt nadal nie są tak samo dobre i nie będą póki nie zawita do nich wreszcie instant release. Pewnie to właśnie nazywasz „bardziej agresywną charakterystyką”. Dokładnie to i bardziej wyczuwalny klik. Manetki SLX itp. nie są gorsze, one są inne. W trekkingu XTRy mnie męczyły, dlatego używam dobrych LX T670 , które działają zdecydowanie lżej. Liczę że Instant-Release zostanie w wyższych grupach tylko. Chociaż w MTB mam XTR. SLX od początku mają gorszą sprężynę M662 M675 i pewnie M7000 od XT z komparatywnych grup. Edytowane 15 Stycznia 2017 przez Chleje24na7 Cytuj
ishi Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 W końcu pojawiła się na stocku konkretna kaseta 1x10. Jest szansa na przedłużenie życia 10s :] http://garbaruk.com/cassettes/10-speed/11-45.html Cytuj
modrzew Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 Z taką ceną to pozostanie gadżet dla miłośników biżuterii. Wygląda ładnie, a la SRAM. Ale podchodząc czysto pragmatycznie, to lepiej już od razu na 11s od Szimano albo na jakąś mieszankę Szimano/SRAM przeskoczyć... Cytuj
Arni220 Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 Eee, lekko skopana, zamiast 20/24/28/32 powinni zrobić układ 20/23/27/32 i wtedy końcóweczka miała by niemal liniowy skok przełożenia zawarty w przedziale 17/19%, a tak mamy schody Pomijając jednak ten niewielki mankament pokazuje ona nam potencjał jaki można było osiągnąć z 10s. No ale nie szło to z duchem nowoczesnego biznesu Cytuj
ishi Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 (edytowane) @@modrzew, sh*tmano/sunrace w tym zakresie waży tyle co małe kowadło, a wyższe serie Srama i tak byłby droższe. Gerbaruk jak każda nowość pewnie z czasem i tak stanieje... Mam nadzieje że ktoś coś podobnego jeszcze wytworzy bo nie chce mi się skakać tylko o 1 bieg przy przyszłej wymianie napędu. Edytowane 16 Stycznia 2017 przez ishi Cytuj
Chleje24na7 Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 11 – 42 to maksymalna ilość którą można osiągnąć 10 rządowej kasecie, powyższej już mamy ogromne dziury więc lepiej kupić 11 rzędów I mieć senaowny zrównoważony napęd. Cytuj
Arni220 Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 Nie ma dziur żadnych, skok 17-19% na podjazdach jest bardzo fajnym skokiem przełożenia i spokojnie tak jak w tym przypadku lub z taką poprawką jaką pokazałem, jest osiągalny i akceptowalny. Cytuj
ishi Napisano 16 Stycznia 2017 Napisano 16 Stycznia 2017 (edytowane) 11 – 42 to maksymalna ilość którą można osiągnąć 10 rządowej kasecie, powyższej już mamy ogromne dziury więc lepiej kupić 11 rzędów I mieć senaowny zrównoważony napęd. Really? Jak dla mnie G ma lepsze zestopniowanie przłożeń terenowych. Garbaruk 11-45 32 (+6)> 38 (+7)> 45 M8000 11-46 32 (+5)> 37 (+9)> 46 Edytowane 16 Stycznia 2017 przez ishi Cytuj
Arni220 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 ishi, przede wszystkim różnica skoku przełożenia nie wyraża się w ilości zębów lecz w %. Przyjrzyjmy się zatem tym dwóm kasetom: G 11-45 - 18/15/13/18/20/17/14/19/18 M8000 11-46 - 18/15/13/12/11/14/17/14/16/24 Na czerwono zaznaczyłem koronki, które odbiegają od liniowego stopniowania kasety dając zęby. Pierwsze co rzuca się w oczy, to w M8000 bardzo ciasne zestopniowanie w środku kasety 13/12/11%. Czy jest to złe? Moim zdaniem jeśli dobierzemy tak zębatkę korby (z praktyki mojej było by to ok. 36/38z), że na tych biegach wypadną nam najczęściej używane koronki czyli +/- w jeździe po płaskim, to jak najbardziej może tak pozostać. No ale kto ma taka nogę, by ukręcić na tak twardym blacie podjazdy w napędzie 1xX? Praktyka pokazuje, że zakładamy na blat 30, 32, max 34z, a wtedy przełożenia 12 i 11% wypadają nam już na podjazdach, a na podjazdach tak dokładne stopniowanie nie jest nikomu potrzebne i z powodzeniem wystarcza coś z przedziału 14/17%. Dodatkowo im podjazd stromszy/trudniejszy, tym skoki przełożenia mogą wzrosnąć spokojnie do 18/21% bo nie jesteśmy w stanie odczuć mniejszej różnicy, co w praktyce wygląda tak, iż wrzucamy po dwa biegi na raz. Coś takiego mamy właśnie w tej kasecie, skok 24% jest tzw. biegiem ratunkowym na najtrudniejsze fragmenty trasy, a jednocześnie dla osób, które są w stanie jechać na bardzo dużym blacie, przygotowano ciasne stopniowanie w środku kasety i nieco luźniejsze na zjazdy. Moim zdaniem to nie jest zła kaseta, ale ma pewne uwarunkowania (duży blat, bardzo silna noga, raczej trasy XC czyli do sportu). A jak to wygląda w przypadku Garbaruk 11-45 10s gdzie mamy o jedna koronkę mniej? Tu wyraźnie widać bardziej liniowe zestopniowanie, wybijają się jednak dwa skoki, 20 i 14%, pierwszy delikatnie za duży, drugi za mały. Moim zdaniem też nie ma tragedii, ale w jeździe typowo terenowej gdzie nie ma żadnych jazd po płaskim, a mamy ciągłą góra-dół lub góra-góra-góra-dół-dół-dół. Na takiej trasie równiutkie zestopniowanie jak najbardziej się sprawdzi choć można by je jeszcze bardziej udoskonalić o czym napisałem wcześniej (...20/23/27/32...) i przybrało by formę skoku przełożenia: 18/15/13/18/15/17/19/19/18 Jak widać niewielka zmiana dwóch koronek zrobiła praktycznie idealną kasetę MTB o bardzo liniowym zestopniowaniu, nie ma żadnych zębów w górę lub w dół. Niestety tylko 13% nie idzie zmienić z powodu niedoskonałości obecnych napędów rowerowych, ale i tu nie ma tragedii, bo stosując na korbie zębatki z przedziału 30-34 właśnie w tym miejscu wypadnie nam sporadyczna jazda po płaskich odcinkach czyli takie minimalnie ciaśniejsze stopniowanie się przyda. Dodatkowo im podjazd będzie narastał, tym stopniowanie rośnie z 15/17% do 18/19% czyli przyjmuje coś na kształt delikatnej paraboli. Także spokojnie, bo nie do końca jedna lub druga kaseta jest zła, obie mają pewne wady, ale i zalety, a wszystko zależy od naszych potrzeb. Dla przykładu i porównania kasety konkurencyjne Sunrace: 11-40 9s - 18/15/20/17/14/17/21/18 11-42 10s - 18/15/20/17/14/17/14/13/17 11-46 11s - 18/15/20/17/14/17/14/13/11/15 Nie wiem co za baran wymyślił taka kasetę 11s u tych tajwańców, ale chyba nigdy rowerem MTB nie jeździł Cytuj
rambolbambol Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Napisano 17 Stycznia 2017 Kaseta Sunrace 11-40 8 rzędowa jest już do kupienia (link) za około 110zł Stopniowanie niezłe: 11-13-15-18-22-28-36-40 Cytuj
Chleje24na7 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 11-46 Shimano jest fajne do zębatki 34T, ale do 32T się nie nadaje, z sunrace jest na odwrót. :> Cytuj
Arni220 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 Niezłe stopniowanie? Tragiczniejszego nia da się chyba wymyślić. Co to ma być? 18/15/20/22/27/29/11 Co robi te 11% na samym końcu, oni z koniem na łby się pozamieniali? To ja już wolę 11-30 z korbą 3rz. Cytuj
rambolbambol Napisano 17 Stycznia 2017 Autor Napisano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Jakby zmienili 28 na 27 i 36 na 33, to byłoby idealnie: 18/15/20/22/22/22/21 Edytowane 17 Stycznia 2017 przez rambolbambol Cytuj
Arni220 Napisano 17 Stycznia 2017 Napisano 17 Stycznia 2017 A no, jak na to co można wycisnąć z 8rz kasety, to tak. W sumie nic innego, rozsądnego nie da się zrobić, nie wiem czy w ogóle taka kaseta ma sens w 8s (za dużo tych 20/22%), no ale jako alternatywa, czemu nie. Bardzo rozsądnie wygląda 11-40 9s Sunrace, gdyby chcieli jednak pozbyć się tych 20%? No ale na góry, wieczne zjazdy i podjazdy pewnie da się przeboleć. Moim zdaniem powinni zrobić układ koronek ...15/17/20/24/28... lub ...15/17/20/23/27/33/40 i równiej by to wyszło lub przestawili by te 20% na koronki przeznaczone na podjazdy. Ale bardzo fajna kaseta, dać do niej jeszcze na korbie 36/24 i mamy miód malina na ściany Czemu zawsze tak musi być, że nie zrobią raz a dobrze? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.