Skocz do zawartości

[tuning] zalewanie olejem amora


Rekomendowane odpowiedzi

Olej ten sam co wcześniej - producent i lepkość? Miałem kiedyś badziewny olej i po bardzo krótkim czasie wylała się spieniona breja więc nie sugeruj się aż tak bardzo krótkim czasem używania :)

 

Tłumik MC ma swoje uszczelnienia i nie ma cudów: jeżeli olej jest brudny to po prostu musiał zostać zanieczyszczony brudem z zewnątrz. Zacznij od najprostszej rzeczy i wymień o-ringi a potem sprawdź czy sytuacja się powtórzy. Na szczęście Pike/Reba mają normalne wymiary i nie ma problemu z dokupieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ten sam, ale może to jakiś badziew mi sprzedali w serwisie na ilość. A mógłbyś napisać, gdzie takie uszczelki można dostać :icon_question: Kiedyś byłem chyba w Praktikerze i jeszcze jakimś sklepie i nie znalazłem. Może były, ale są chyba różne do wody, oleju i gazu :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Poszukaj na forum spisu średnic i grubości.

2. Idź do sklepu z gumą czyli specjalistyczny punkt zawalony od góry do dołu uszczelkami (od biedy hydrauliczny, a od jeszcze większej biedy hipermarkety ale lepiej weź ze sobą suwmiarkę).

3. Interesuje Cię guma olejoodporna.

4. O sklepy pytaj lokalnie - na pewno ktoś Ci podpowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowerowy amortyzator (XCT v2) pierwszy raz rozebrałem i umyłem. Pewnie zaleję go olejem, aby upłynnić pracę i zastanawiam się jakim. Mam olej do amortyzatorów motocyklowych 10w, silnikowy 5w30 i przekładniowy do skrzyń 80w90.

Zdaję sobie sprawę, że na tłumienie i twardość w takiej konstrukcji amora ma to małe znaczenie, ale chyba najlepiej zalać najbardziej lepkim olejem przekładniowym, bo będzie najmniej ewentualnych przecieków i najgrubsza warstwa smarująca.

Jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam amorka RST Capa ML który strasznie kiepsko uginał się. Wyczyściłem i zalałem Castrolem 15W i jakbym miał całkiem innego amorka. Zalanie olejem oceniam na bardzo duży plus. W prawą i lewą wlałem po 20ml oleju i wyjechałem zobaczyć jak działa.

Ile jeszcze mu dolać oleju aby nie przesadzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LHM? Przecież to nie jest olej do smarowania więc jak coś co z założenia nie ma obniżać tarcia może dać dobre efekty na dłuższą metę? Cienko widzę ten pomysł szczerze mówiąc. Dziurki są do smarownicy, za pomocą której do wnętrza amora pcha się smar stały który ma zapewnić bebechom odpowiedni poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hydrauliczny jest w stanie zniszczyć uszczelki w hamplach olejowych- był nawet już taki test na forum więc uważaj na swojego sztućca i jego elementy gumowe...

czy ja wiem?

no LHM to olej hydrauliczny mineralny, plus dodatki antykorozyjne i ochronne dla gumy bo takie przewody mam w hydraulice auta.

a że trochę mniej gęstnieje na mrozie, to pomyślałem że smar rozrzedzę.

Wydaje mi się że wszystkie oringi w amorach są z gumy olejoodpornej.

a po za tym

ten piękny zielony kolorek...

nie mogłem się oprzeć

 

te żrące to płyny hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no LHM to olej hydrauliczny mineralny, plus dodatki antykorozyjne i ochronne dla gumy bo takie przewody mam w hydraulice auta. a że trochę mniej gęstnieje na mrozie, to pomyślałem że smar rozrzedzę.

 

Gumy jest milion pińcet rodzajów i ciężko kategorycznie stwierdzić, że w samochodzie i rowerze jest dokładnie to samo. Jeżeli smar Ci zgęstniał to możesz użyć Łt 43 który ma temperatury pracy do -30*C. Do smarowania ślizgów i bebechów jest akuratny. Uszczelki smaruje smarem silikonowym do uszczelek

 

Wydaje mi się że wszystkie oringi w amorach są z gumy olejoodpornej.

 

Jeżeli widelec był projektowany do pracy w oleju to powinny być. Jeżeli nie to może być różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, nie pryskałby ŚRODKIEM DEDYKOWANYM DO USZCZELEK, który od początku miał być dla nich bezpieczny. :stupid:

a jak tam w tym amorku bywa?

mi się wydaje że tam od środka to uszczelka od wycieku smaru chroni, a od zewnątrz od brudu...

czy dobrze myślę?

 

ps. wyjdzie w praniu ,

na chwilę ta jest lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...