Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

andrzejek

[tuning] zalewanie olejem amora

Rekomendowane odpowiedzi

andrzejek

Dzisaj wykonałem operację zalewania olejem mojego suntoura XC60. Kupiłem olej do amortyzatorów (http://www.e-motocykl.com.pl/product.php?p...product_id=1273- gorąco polecam olej jak i firmę :!smile.gif Odkręciłem regulatory naprężenia wstępnego kombinerkami (zjechały się troche ale ja na to leję :wink: ) wyjąłem sprężyny i elastomery a następnie ugiołem amora do końca (żeby dobrze widzieć ile oleju wlać). Wlałem olej - jakieś 200-250 ml na oko (nie do oka tylko do amora smile.gif :wink: ) wsadziłem sprężyny/elastomery, zakręciłem regulatory i w drogę na test biggrin.gif . Pierwsze wrażenie - :shock: troche zmiękł (dla mnie to bardzo dobrze bo mało ważę biggrin.gif ). Jadę sobie przez trawę - amor cały czas pracuje :shock: wybiera dosłownie wszystko większe od centymetra. Nie dobija, bardzo ładnie pracuje. Niestety podczas zalewania polałem lekko na obręcz i qpa z hamowaniem (przynajmniej przez jakiś czas) sad.gif

A więc wady i zalety zalewania amorow olejem fabrycznie ich pozbawionego:

PLUSY
:arrow: świetnie zbiera wszystkie nierówności
:arrow: zwiększa się płynność pracy
:arrow: cały czas się smaruje
:arrow: mięknie (zaleta dla ludzi ważących do 65 kg)
MINUSY
:arrow: słychać olej podczas większych ugięć
:arrow: mięknie (wada dla ludzi ważących więcej niż 65 kg)
:arrow: niektóre amory mogą puszczać trochę oleju uszczelkami i od imbusów pod amorem (mój akurat trzyma idealnie)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hiena cmentarna

a do CAPY T4 sie da?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

jasne że się da, tylko trzeba będzie uszczelnić dolne imbusy

|

|

V

Rada , jak po wlaniu oleju uszczelnić śrubki na spodzie amora:  

Zaopatrzyć się w taśmę teflonową do uszczelniania połączeń wodociągowych i gazowych , kilkakrotnie nawinąć ją na gwint śrubek (około 3-5 obrotów) , wkręcić śruby i oderwać nadmiar taśmy.100% uszczelnienia bez barowania się z wyłażącymi podkładkami z gumy.Koszt rolki taśmy to 2-3 zł.

Sposób uszczelnienia imbusów wg. Żaby :D

 

Narzekałeś że amor jest za twardy to olej będzie w sam raz :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

pojździłem przed chwilą na rowerku :D Amor chodzi dużo lepiej niż chodził poprzednio. Nic nie chlapie, wybiera wszystko. Ogólnie polecam taką operację :D :wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pixon

Taaaak jasne tylko, że wlej jeszcze do Capy oleju to juz się wogóle zrobi takie ciężkie to bydle. A wogóle tam gdzie nie jest przewidziany olej w amorach chyba lepiej nie kombinowac i zostawić jak jest przynajmniej ja tak uważam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

ale ten olej jest praktycznie tylko po to żeby zastąpić smar :wink: olej jest żadszy czyli zmniejsza tarcie :wink: A waga mi nie przeszkadza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Toma666

Ja mam 2-miesieczna Cape i przy moich 65kg jest cholernie miekka - ladnie wszystko wybiera ale dobija przy kazdym krawezniku,o progu nie wspominajac :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

może utwardź ją? jak to nie pomoże to pozostaje tylko wymiana sprężyn :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pixon
może utwardź ją? jak to nie pomoże to pozostaje tylko wymiana sprężyn  :D

 

Co proponujesz jak utwardzić czym i wogóle to gdzie można kupić nowe spręzyny w sklepie rowerowym :?: :?: :?: I jaki jest koszt spręzyn do RST CAPY T4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
variat

cos kolo 80 zł nowe sprezyny w sklepie (twarde)

 

Na allegro mozna dorwac juz za 30 zł, ale nie chodzi ich tam zbyt wiele.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Żaba

Pixon bujnij się do tego sklepu na Franciszkańską , tam mają sprężynki , elastomerki i wiedzę jak dobrać co do czego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

mówiąc "utwardź" miałem na myśli utwardzenie go regulacją naprężenia wstępnego :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Żaba

Dzisiaj siedzę w chacie , bo zdrówko coś nie tego.Więc co by się nie nudzić "ztuningowałem" moją Gilę przez zalanie olejem.Pruby trakcyjno-obciążeniowe przeprowadziłem w przedpokoju.Ocena:

-amorek zmiękł

-zrobił się czulszy

-dużo lepiej reaguje na ruch pokrętła naprężenia(wreszcie czuć różnice)

 

Olej typu ATF-czerwony , po 50cm.sześciennych do goleni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

a że zmiękł to dobrze czy źle ? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Żaba

Przy mojej wadze to dobrze (66kg.). No i zawsze mogę nadrobić to naprężeniem.Niestety prawdziwe próby trakcyjne dopiero za kilka dni. :):):D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

no ja też jestem bardzo zadowolony ja mi mój Suntour zmiękł (ważę 59kg) :) Jak zrobisz próby trakcyjne to napisz potem wyniki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Żaba

Nie omieszkam złożyć sprawozdania :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ihsahn

Ja mam amora Suntour MG-81 i ważę 58 kg no i rzeczywiście jest dość toporny...zachęciliście mnie chłopaki :mrgreen:

 

mam tylko takie jedno małe pytanie.....czy to jest bezpieczne dla amora??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Żaba

Chyba tak.Poleprzasz działanie amora , a wszystkie elementy gumowe i tak są olejoodporne więc nic im nie grozi. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ihsahn

No to ja jutro do sklepu po olejek biegnę :) I zaleję mojego amorka, zrobię mu taką kąpiel, że hej :) No a jak nie wytrzymam, to zabiorę rzepakowy matce z lodówki...... :mrgreen: Tyle że mój amorek może się za coś takiego na mnie obrazić :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Żaba

No i jestem po testach trakcyjnych.Po zalaniu olejkiem , amorek RST GILA T-4 wykazał:

- zwiększenie czułości przy wybieraniu drobnych nierówności

- wyraźną poprawę reakcji na ruchy pokrętłem naprężenia wstępnego

- płynność działania przy niskich temperaturach zrobiła się chyba nawet leprza niż latem

- brak denerwującego odgłosu ( takie metaliczne łupniecie) przy gwałtownym odbiciu amora np. przy zeskoku z murka lub mocnym wybiciu do manuala.

- totalny brak efektu bujania czyli nie doskwiera brak tłumienia.

Po powrocie do domu dolałem jeszcze po 10cm.3 oleju na goleń.Powodem było to iż dotychczasowa ilość (poziom)oleju była chyba za mała ponieważ amor poprawiał prace dopiero po zaliczeniu paru metrów jazdy(olej musiał się rozprowadzić po wnętrzu goleni)

To są moje wrażenia z testu "alfa".Test długodystansowy w toku. :):) :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

takie same objawy jak w mojej Gili TL (zalałem 15 min temu :) ) Tylko ja zalałem za dużo i jak amor dochodzi to 80 mm to z regulatorów cieknie olej (ale spływa na golenie górne więc jest system auto-smarowania :mrgreen: ) a więc mam też tłumienie dobicia bo jak amorek schodzi do końca to się olej spręża :) . Może uszczelnię te regulatory :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fikolek

W sprawie tego XC-60 to jakiej gęstości olej wlałeś 15? A próbowałeś go rozkręcić całkiem? Bo od dołu zdaje się nie ma imbusów, tylko do środka trzeba jakiś klucz wsadzić? Nie wiem tylko jaki rozmiar!

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
andrzejek

Tak wlałem olej o gęstości 15. Próbowałem go rozkręcić ale szybko sobie dałem z tym spój bo on ma chyba wewnętrzne śruby (w środku amora) , a ja nie mam takiego dłoogiego klucza :wink:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fikolek

czesc,

zalalem! :) dziala fajnie ale... wyplowa olej spod uszczelki. tez masz ten sam problem czy poprostu nalalem za duzo, a moze uszczeleczki wymienic??

pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Podobna zawartość

    • OnionBro
      Przez OnionBro
      Zaznaczę że pierwszy raz w życiu od wczoraj mam styczność z blokadą w widelcu :/. W ofercie było napisane że amortyzator (w tym przypadku Manitou Skareb) nie ma blokady ale jest zamontowana. To oznacza że jest zepsuta i da się ją naprawić czy nie ma już dla niej ratunku i trzeba ją wymontować? Nie mam jeszcze żadnych specjalistycznych narzędzi żeby się tego podjąć ale może kiedy sprzedam swój stary rower i zostanie mi trochę hajsu... 
    • diaglab
      Przez diaglab
      Witajcie,
      temat był już wałkowany, fakt. Jednak postanowiłem zasięgnąć porad osób z doświadczeniem, żeby nie żałować zakupu.
      Jestem posiadaczem roweru w którym zamontowany jest widelec amortyzowany NVX z 63mm skokiem- jest to rower crossowy orkan 5.0 z 2014.
       
      Jeżdzę głównie na zablokowanym widelcu więc postanowiłem że zmienię go na sztywny widelec, obniżając przy tym wagę roweru. Wysokość widelca od bieżni sterów do piasty to 49 cm, ugięcie wynosi około 2cm z tego co mierzyłem
       
      W związku z powyższym zastanawiam się nad dwoma widelcami:
       
      Mosso M5: wysokość 44,5 cm
      Force 29er: 47 cm
       
      Czemu w ogole zastanawiam się nad mosso i nie biorę force? Mosso ma grubsze golenie i fajniej wygląda... Nie ukrywam że wygląd też się liczy.
       
      Miał ktoś taki dylemat? Posiadacie doświadczenie w wymianie widelców amortyzowanych na wyzej wymienione?
       
      Dziękuje za opinie pozdrawiam
    • ChezVeZ
      Przez ChezVeZ
      Witam !
       
      Jak w temacie napisane, zastanawiam sie nad wymianą amortyzatora przedniego. Obecnie posiadam Fox 32 Talas O/C 110-130-150
      Jednak chciałbym go wymienic na coś z wiekszym skokiem
      Rower - Cube AMS 130 Race.
       
      Chciałbym wiedziec co myslicie o takiej modyfikacji i jak bardzo negatywny ( albo w ogole czy jakis ) moze miec ona wplyw na rower ?
      Wiem że to rower typowo do XC, jednak jeżdze na nim jednak  bardziej pod enduro. i stad pomysl na zmiane widelca.
      Jestescie w stanie mi powiedziec co sadzicie o tym pomysle ? jaki wplyw bedzie mialo to na rame i ogolną jazde ? ktory z tych amortyzatorow będzie lepszy ( lapanie drobnych nierownosci itp )
      waze okolo 68-70kg, rower rozmiar 20"
       
      dołączam zdjecie roweru
       

       
      Z góry dzieki za pomoc i porady !
×