Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Witam. Mam ten rower http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x3 . I zamierzam go powoli przerabiać, żeby robić coraz lepszą formę. Mam pytanie, czy mogę w tym rowerze zmienić korbę z 3blatowej 42t, na 2blatową 53t, a niższa 42t. I do tego zmienić wolnobieg z takiego, który ma 7 blatów 14t, na taki, który na 7 biegu miałby 12 zębów, albo 11. I czy jest to możliwe, czy trzeba by było od razu zmieniać koła ? PS: Wiem, że regulacja z 3blatowej korby, na 2blatową bez zmiany klamkomanetek jest możliwa. Oraz mógłbym wstawić korbę szosową.
mklos1 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 W pierwszej kolejności należy się zastanowić, czy korba 42/53T w ogóle da się obsadzić w ramie. Ramy MTB mają szersze tylne widełki, ze względu na szersze opony. Widziałem kiedyś wolnobieg 12T. Moim zdaniem lepiej jednak pozbyć się obecnego roweru i kupić szosę (używkę) niż przerabianie roweru MTB na szosę. Z korbą 42T w terenie sobie nie pojeździsz, więc rower MTB na asfalcie nie ma racji bytu.
beskid Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Kombinacje wręcz Alpejskie. Widuję MTB przerobione na szosę z korbą szosową więc się da. Pytanie tylko czy każdą. Co do wolnobiegu z koronką 11T to już kilka lat temu był problem aby taki kupić a na dzisiaj jest pewnie jeszcze gorzej. Moja dobra rada jak chcesz z niego zrobić ściganta na szosę to kup korbę z blatem 48T i wywal młynek. Nie zaszkodzi też się pozbyć wolnobiegu i kupić kasetę z koronką 11T.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Ja właśnie jeźdżę tylko po szosie. Jak kupię szosę, to nie będzie to za dobry pomysł puki co, ponieważ wolę jeszcze potrenować na takim. Robiąc tak, że wywalił bym wolnobieg i kupił bym kasetę powiedzmy 12t i zmieniając korbę na 48 na większej, to nie musiałbym zmieniać np kół ? Moi znajomi mieli rowery MTB i zmienili korby na 54, lub 53t.
mklos1 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Jak kupię szosę, to nie będzie to za dobry pomysł puki co, ponieważ wolę jeszcze potrenować na takim. Moim zdaniem szkoda kasy... Ale co kto lubi... Dużo więcej zyskasz na założeniu większej korby niż zejściem z koronkami o 3 zęby. Wolnobiegi mniejsze niż 14T nie są szczególnie popularne - to wymierająca technologia. Moim zdaniem pozostań przy wolnobiegu 14/13T, korba 53T (o ile wejdzie) i to wszystko. Na większe dłubanie szkoda kasy. Mniej na uwadze, że jeszcze musisz wymienić przednią przerzutkę, gdyż obecna nie obsłuży ci szosowej korby, ani korby trekingowej (48T).
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Hmm a czy przerzutka przednia, to duży koszt ? I czemu 12t na kasecie/wolnobiego to zły pomysł ? Przecież im mniej jest z tyłu na najwyższym biegu tym szybciej się jedzie.
beskid Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Te kilka zębów na korbie nie wiele da. Też mam górala przerobionego na szosę ale nigdy bym takiej korby nie wsadził. Już sama idea takiego roweru na asfalt jest mocno naciągana więc wsadzanie takiej korby moim zdaniem mija się z celem. Nie musisz wymieniać kół tylko samą piastę. Trzeba na nowo zapleść koło i powstaje pytanie na ile koronek bo są też kasety 7 rz. Nie musiał byś wtedy zmieniać manetek. Potem kupujesz opony typu slick np 1,5 cala i już uzyskasz to co chcesz. Koszt przedniej zmieniarki w np Alivio to w okolicach 50-80 zł.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Czyli zmiana korby na 48t, wolnobiegu na kasetę jakoś 14/13t, piast, ewentuwalnie przedniej przerzutki, no i opon slick na 1.5. Tak ? Nie chcę na razie kupować szosy, bo będzie za łatwo wg mnie. Chcę jeszcze przejechać kolejny sezon rowerowy na tym, a na jeszcze kolejny pomyśleć o szosie. Dodam, że w jesień i zimę jest trening na rowerku treningowym. Mój staż wygląda tak, że w tamtym roku przejechałem 2000km, ale bez treningu w jesień i zimę i forma spadła. W tym roku przejechałem 3300km, ale zamierzam jeszcze przejechać więcej, potem na rowerek. Więc jeszcze rok treningu i mogę kupić szosę, a puki co stopniowo będę coś zmieniał.
beskid Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Jest kaseta 7 rzędowa z 11T http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg41-7-i3500071973.html?source=mlt. Do niej potrzeba też dystansu http://www.cyklotur.com/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-wolnobiegi-rowerowe/koronki-kaset-i-czesci-zamienne/p,podkladka-dystansowa-shimano,5319.html aby weszła na bębenek piasty.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 W takim razie muszę zmienić tylną piastę, kupić kasetę 11t, podkładkę, korbę 48t, opony, przednią przerzutkę ? W zimę będę się tym zajmował, więc chcę się dowiedzieć wszystkiego.
beskid Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Dokładnie tak bo wyjdzie najtaniej. W kwocie ok 500/600 zł powinieneś się wyrobić. W remacie piasty to często można dostać całe nowe koło zamiast przeplatać na starą obręcz ale to już zależy od ciebie.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Jakby można było, to niech pan mi wytłumaczy o tej piaście i kole szczegółowiej.
Kiciok Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Korbe 48t zalozylem juz dawno. Po przejsciu z 14t na 11t w kasecie, poczulem spora roznice. Wreszcie nie brakuje przelozen. Na prostej bardzo rzadko wrzucam na blat. Przewaznie lece na srodkowej tarczy.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Na prostej bardzo rzadko wrzucam na blat. Przewaznie lece na srodkowej tarczy. W kasecie, tak ? I też przeróbka górala ?
beskid Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Po prostu czasem jest to nie opłacalne. Przykładowo jedna z tańszych piast Alivio to koszt ok 70 zł. Do tego nowe szprychy i robocizna bo koło trzeba złożyć. Wyjdzie gdześ ok 150 zł albo lepiej. Dlatego niektórzy dają sobie spokój i kupują całe koło. Tu na ten przykład masz jeszcze do kompletu z kasetą 7 rz. za podobną cenę http://allegro.pl/kolo-tyl-26-rigida-x-pace-shimano-kaseta-7rzed-i3447942600.html @Kiciok miał zapewne na myśli korbę. Nie wnikam w to czemu nie korzysta z największego blatu ale Tobie raczej to nie grozi skoro jesteś z Mazowsza.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 A nie można by było kół troszkę cieńszych ? Wiem, że jeśli wyjdzie na to, że w przyszłości zmieniłbym na bardziej cieńsze, to widelec też bym musiał zmienić na sztywny, ale o tym i tak myślę, bo ten co mam, to nie dość, że dużo waży to jeszcze jest amortyzator.
Kiciok Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Na przedniej korbie. Srodkowy blat a tyl to tak miedzy 5 a 8. Zastanawiam sie jak koledzy pisali nad wywaleniem mlynka. Praktycznie go nie uzywam. Rower razem ze specyfikacja masz w moim garazu wystarczy kliknac na rower pod moim avatarem. Ja kupilem obrecze z wym wew 17mm i moge nawet 1" opony wlozyc. Polecam
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Zastanawiam sie jak koledzy pisali nad wywaleniem mlynka. Praktycznie go nie uzywam. Ok. A co to ten młynek, bo nie za bardzo się znam. a kupilem obrecze z wym wew 17mm i moge nawet 1" opony wlozyc. Polecam Nawet do tych moich szerokich kół by się dało takie cienkie ?
Kiciok Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Mlynek to najmniejsza zebatka w korbie. Kup sobie opony kenda kwest albo khan. W wersji 1.5 wejda na wszystkie popularne obrecze... a jak chcesz ciensze to zmien tez obrecze.
beskid Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Młynek to potocznie najmniejsza tarcza korby. Co do reszty to wyjaśnił @Kiciok. I teraz dopiero doczytałem, że chcesz wstawić sztywny wideł. Bardzo dobrze zrobisz jak pozbędziesz się tego kowadła, które masz obecnie. Pojawi się wtedy inny problem bo siądzie Ci przód a co za tym idzie obniży się suport z korbą (zmniejszy się prześwit). Jednym to przeszkadza i innym nie.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 No właśnie, bo tak naprawdę, to na początku chcę zmienić ten widelec, potem kierownicę na alu, krótszą i prostą, potem właśnie tą korbę i kasetę i wiadomo zmieniłbym te koła na cieńsze, bo muszę piastę do kasety zmienić. To musiałbym koła złożyć nowe, czyli piasty, szprychy, obręcze, opony. nie wiem, czy nie lepiej byłoby załozyć piast mechanicznych ?
Kiciok Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Ja zaplacilem 250zl za komplet kol na lozyskach i pod kasete. Jestem zadowolony. Przedni widel sporo zrzuci z wagi no i imho na asfalcie daje same plusy. Ja kierownice aktualnie mam prosta 560mm ale bedzie jeszcze krotsza bo dojda do tego proste rogi wygodniej jest niz na tej gietej.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Oo a te koła, to cienkie są, tak i lekkie ? Jakby pan mógł, to podesłał by pan link, gdzie można takie koła tanie kupić, cienkie w miare i lekkie ? Lub jakiś link z allegro.
Kiciok Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Po pierwsze - na forum wszyscy sa rowni. Nie ma panow Ciezko mi powiedziec, ale od moich starych kol sa spoooro lzejsze. Kreca sie bajecznie i ladnie wygladaja. http://allegro.pl/kola-26-na-lozyskach-kands-novatec-gipiemme-i3495975851.html Wbrew temu co tam pisza to mozna tam wsadzic opony nawet 1.0 bez problemu.
Gość Goral96 Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Ok 1.0 to nie będę wkładał, bo to za mało, jak na drogi nasze, no i chcę trenować na troszkę szerszych niż te 1,0. Jakieś 1,5 coś w tym stylu chyba też cienkie No i jak widzisz mój rower, to te koła mogą być lepsze od tych, co mam i lżejsze ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.