Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

Stosunkowo, to każdy element możesz wymienić w celu odchudzenia roweru. Nie lepiej było złożyć sobie rower z lekkich podzespołów? Tak płacisz dwa razy :woot:

 

Wiadomo, że byłoby lepiej, ale ja raczej nie zamierzam nic wymieniać w przeciągu najbliższego roku, dwóch. Pytam teraz puki każdy zna dobrze jeszcze model 2013, żeby wiedzieć na przyszłość czego się ewentualnie łapać.

 

PS. Jak to jest z zaworem presta, nie ma problemu żeby użyć dętek z prestą w naszych obręczach? Bo wiem, że są obręcze tylko na preste, ale w drugą stronę, tudzież gdy otwór w obręczy jest za duży, to chyba nie problem?

Edytowane przez Iwan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS. Jak to jest z zaworem presta, nie ma problemu żeby użyć dętek z prestą w naszych obręczach? Bo wiem, że są obręcze tylko na preste, ale w drugą stronę, tudzież gdy otwór w obręczy jest za duży, to chyba nie problem?

Tu masz odpowiedź: http://www.forumrowerowe.org/topic/135848-detkipresta-na-zwykla-obrecz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może z forumowiczów kupował rower u allegrowicza o nicku: tomkari13? Nie miał nikt z nim problemów (z gwarancją, czy rower przyszedł wyregulowany, itp.)?

Niestety ale chyba jako jedyny został, który posiada model z 2013 roku w ramie 19 cali...

 

Hej. Ja zakupiłem miesiąc temu i jestem zadowolony.

KM2013 przyszedł nastepnego dnia po zamówieniu i nawet nie trzeba było za dużo regulować.

Kontakt ze sprzedawcą także dobry - odbiera telefon nawet w soboty ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc w wyborze - wezme w takim razie SS . Swoja droga ciekawe czy sa jakies sposoby na podwyższenie odporności opony na przebicie wykluczając oczywiście jakiej chałupnicze podklejanie opon od spodu hehehe ;P

Użytkuję wspomniane Smart Samy w wersji 1.75. Ja przerobiłem ją na tubeless, co między innymi daje ochronę przed przebiciem. Przynajmniej gdy jest ciepło i sucho. :) Ponadto mogłem zejść na 1,8bara z przodu i 2bary na tyle, komfort wzrósł znacznie dzięki czemu mogę np. jeździć po płytach Jumbo z rozsądnymi prędkościami nie tracąc plomb w zębach :)

 

nikt chyba nie wpadnie na pomysł wyczynowego uprawiania downhill'u tym rowerem nawet poz mianie opon ;D

 

Na małej żółtej naklejce na goleni amora jest groźny napis który tego zakazuje :D Faktycznie nie warto, ten uginacz nie jest od tego. Korona amora może pęknąć. A gdy ona pęknie mogą też pęknąć inne elementy. Te w naszym ciele.

 

Witam. Mógłby ktoś mi zmierzyć średnicę rury przy przedniej przerzutce w Maestro 2014 ?

31,8mm.

 

@@BikerLight,

Kurde, muszę wrócić do naszej rozmowy nt. długości łańcuchów. Dziś zmieniałem właśnie łańcuch i z ciekawości przeliczyłem ogniwa i kurcze jest 114 a nie 116 :D Nie wiem skąd mi się ubzdurało, że skracałem ze 118 na 116 :D Także ten... przepraszam za wprowadzenie w błąd ;)

Oj tam oj tam :) . Liczyłem swego czasu te ogniwa wiele razy... i zanim ustaliłem właściwą wartość dostawałem różne dzikie wyniki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 Jestem z Łodzi i nie znalazłem nigdzie sklepu z KANDS aby się do niego przymierzyć. Czy może mi ktoś podpowiedzieć do jakiej innej firmy Meastro ma zbliżoną geometrię ramy - co by przymierzyć przed zakupem  i określić  rozmiar ramy (mam 186 cm - i wstępnie zastanawiam się nad 21cali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmontowałem swojego maestro (biały, 19", 2014) wiec podziele sie swoimi uwagami:

1. Montaż w 0,5 h

2. Regulacja kolejną 1h

3. Uwagi co do jakości:

- koła lekko zcentrowane (ale do przyjęcia)

- w dolnej części ramy np. pod widełkami ślady po pęcherzykach lakieru (nie mylić z farbą) , widać pospiech w wykonaniu.

- chwyty się kręcą w dłoniach

- i jeszcze jedna rzecz a mianowicie amortyzator - po zablokowaniu możliwe jest jeszcze ugiecie amora o jakiś 1 może 2mm (niby nic a jednak), pytanie czy też tak macie?

4. Wielkość ramy 19" dla mojego wzrostu 182cm jest jak najbardziej odpowiednia, w kroczu jakies 7-8cm bezpiecznego dystansu - to tak dla niezdecydowanych.

5. Rower kupiłem w romexsport (allegro) ale poza allegro za 1249 ( w tym przesyłka za pobraniem i błotniki). Zamówiony w piatek dotarł dzisiaj czyli w poniedziałek.

 

Na jazde testową wybiorę się jak przestanie padać.

 

aaa. w drodze mam Smar Samy 29x2.1... na pierwszą modyfikację.

 


Witam ponownie,

 Jestem z Łodzi i nie znalazłem nigdzie sklepu z KANDS aby się do niego przymierzyć. Czy może mi ktoś podpowiedzieć do jakiej innej firmy Meastro ma zbliżoną geometrię ramy - co by przymierzyć przed zakupem  i określić  rozmiar ramy (mam 186 cm - i wstępnie zastanawiam się nad 21cali)

 

 

Przy tym wzroście bierz 21" chyba że chcesz wymienić opony na 29" i szaleć po terenie.

Do jazdy po asfalcie i ubitych ścieżkach 21" bedzie ok a jak bedzie Ci niewygodnie to zmienisz mostek na krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrowskiGD

a tymczasem nikt nie celebruje...

100 stron wątku :P

szampan+zabija.jpg

 

 

 

Oczywiście ŚWIĘTUJEMY...stój takie ostatnio modne słowo....CELEBRUJEMY :teehee::sorcerer:

 

Rzeczywiście niezły wynik. Choć mam małą sugestię aby osoby, które mają maestro z rocznika 2014 założyły nowy temat i tam o nim pisały bo robi się mały zamęt.

 

Oj tylko nie to....

KM 2013 i 2014 różnią się tylko mało ważnymi duperelami, to ciągle ten sam rower. Zresztą dla jednych lepszy 2013 a dla innych 2014. Podział z tematem może tylko przysporzyć niepotrzebnego bałaganu na forum.

:thanks:

 

 

EDIT....

 

OoO 100 stron wątku i...200 moich postów...

 

Edytowane przez PiotrowskiGD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- chwyty się kręcą w dłoniach

- i jeszcze jedna rzecz a mianowicie amortyzator - po zablokowaniu możliwe jest jeszcze ugiecie amora o jakiś 1 może 2mm (niby nic a jednak), pytanie czy też tak macie?

 

 

U mnie wszystko elegancko wykonane, żadnych bombli na lakierze, chwyty trzymają sie dobrze!

 

Co do amortyzatora - mam dokładnie tak samo :-)

 

I ja mam jeszcze pytanie do Was..:

 

Panowie, a co powiecie o oponie Kenda Kwest? Niedroga, a czytałem pozytywne opinie! -zamiast stockowych!?

 

I jaka szerokość wybrać?

 

 

Moze ktos używał...

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez chsklika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrowskiGD
Panowie, a co powiecie o oponie Kenda Kwest? Niedroga, a czytałem pozytywne opinie! -zamiast stockowych!?

 

I jaka szerokość wybrać?

Moze ktos używał...

 

Pozdrawiam!

 

Sama markę KENDA oceniam bardzo dobrze, nie używałem wprawdzie tego modelu, ale markę jak najbardziej.

A rozmiar??

Obecnie masz 40c.....więc jeśli szukasz czegoś co szybciej bęzie pochłanialo km...to raczej 35c, albo wręcz 32c

W cieńsze opony bym nie szedł, bo rower swoje waży. Chyba, ze planujesz go bardziej odciążyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama markę KENDA oceniam bardzo dobrze, nie używałem wprawdzie tego modelu, ale markę jak najbardziej.

A rozmiar??

 

Obecnie masz 40c.....więc jeśli szukasz czegoś co szybciej bęzie pochłanialo km...to raczej 35c, albo wręcz 32c

W cieńsze opony bym nie szedł, bo rower swoje waży. Chyba, ze planujesz go bardziej odciążyć.

 

 

Dzięki Piotrze za odpowiedz!

 

40c bede szukał bo swoje tez waże...

 

Pozdrawiam!

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrowskiGD

@ chsklika

 

Seryjne opony jakie są w Kands Maestro są całkiem dobre... jest to wprawdzie pułap budżetowy, ale spełniaja swoje zadanie.

Są stosunkowo miękkie, ale ma to swoje dobre strony. Rower przyjemnie układa się pod cieżarem osoby powyżej 80 kg i dobrze trzymają na asfalcie.

 

Jeśli już planujesz sobie zmienić ogumienie spróbuj spobie odpowiedzieć w jakim kierunku chciałbyś pójść.

Czy w stronę uterenowienia go...poprzez załozenie grubszego bierznika, albo wręcz ogumienia 29er, ale to będzie pociągało za soba obciążenie go i zauważalne spowolnienie w jeżdżeniu.

 

Uszosowienie go - poprzez zalozenie ogumienia i mniejszym profilu ale z kolei odczujesz wyraźnie spadek komfortu jazdy.

 

Doradzając opony warto abys określił w jakim kierunku planujesz przeprowadzić te zmiany...

 

 

Edytowane przez PiotrowskiGD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek witam!

Czekam na przypływ gotówki i kupuję Majstra. Kolor bez znaczenia, rama 19" (mam 178). Czy z 2013 czy 2014 też bez znaczenia - przynajmniej na ten moment ;-) Rower kupuję w celu zagubienia kilogramów - biegać na pewno nie będę, fitnessy odpadają, bo z czasem różnie. No właśnie - kilogramy! Czy ten rower poradzi sobie z moją masą - zaczynamy od 110 :-\ i mam nadzieję, że będzie tego ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ chsklika

 

Seryjne opony jakie są w Kands Maestro są całkiem dobre... jest to wprawdzie pułap budżetowy, ale spełniaja swoje zadanie.

Sś natomiast stosunkowo miękkie, ale ma to swoje dobre strony.

 

Jeśli już planujesz sobie zmienić ogumienie spróbuj spobie odpowiedzieć w jakim kierunku chciałbyś pójść.

czy w stronę uterenowienia go...ale to będzie pociągało za soba obciążenie go i zauważalne spowolnienie w jeżdżeniu.

 

Uszosowienie go - poprzez zalozenie ogumienia i mniejszym profilu ale z kolei odczujesz wyraźnie spadek komfortu jazdy.

 

Doradzając opony warto abys określił w jakim kierunku planujesz przeprowadzić te zmiany...

 

 

 

Chciałbym pójść na kompromis... 70% asfalt 30% teren (leśne ścieżki, szutrowe drogi). Czytam cały czas co chłopaki tu na forum piszą... . I te koncepcje mi sie mieszają.

 

Dlaczego chce zmienić? Bo ostatnio jak wyjechałem na szutrową drogę na seryjnych oponach to zacząłem sie bać czy wrócę do domu:-)

 

Załóżmy ze te seryjne opony zostawię na zapas bo w sumie bez sensu wymieniać na Kendy - to czy np w podane wyżej preferencje 70/30 moge wybrać Continental Cyclocross Speed 700x42C?

 

Czytałem ze na asfalcie całkiem niezłe opory toczenia, a rownież w lekkim terenie sie sprawdzają!

 

Drutowa 42zł - idealna cena dla Mnie

 

 

Pozdrawiam

T

Na początek witam!

Czekam na przypływ gotówki i kupuję Majstra. Kolor bez znaczenia, rama 19" (mam 178). Czy z 2013 czy 2014 też bez znaczenia - przynajmniej na ten moment ;-) Rower kupuję w celu zagubienia kilogramów - biegać na pewno nie będę, fitnessy odpadają, bo z czasem różnie. No właśnie - kilogramy! Czy ten rower poradzi sobie z moją masą - zaczynamy od 110 :-\ i mam nadzieję, że będzie tego ubywać.

 

Poradzi! :-) Gratuluje wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swoją masą 110kg kolega przekracza delikatnie DMC ale chyba radę dać powinien, przynajmniej rama. Jak na to obręcze zareagują nie jestem pewien.

W przypadku Maestro 2013 DMC=120kg, nie podejrzewam, żeby w przypadku modelu 2014 coś się zmieniło

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...