Bady Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Witam. Dzisiaj po wyczerpującej wycieczce w ciężkich warunkach zauważyłem że pękła mi rama i to w chyba najgorszym miejscu, bo w miejscu gdzie sztyca od siodła wchodzi w ramę Zdjęcia Lewa strona Prawa strona Przód tył(rozjaśnione by pokazać skale problemu) Jak widać sytuacja prezentuje się nie ciekawie, i gdyby nie sztyca która dość głęboko siedzi w ramie jeździł bym już bez siodełka. Ale teraz pytanie do was. Czy producent uwzględni gwarancję ?? Rower ma dopiero ROK!!! Nie czytałem za bardzo o takich przypadkach ale czego mogę spodziewać się po producencie? Nowej ramy czy raczej zaspawania miejsca pęknięcia? PS. czy kross produkuje aluminium z ryżu ? czy to raczej wina po mojej stronie, że jeździłem w ciężkim terenie a nie po zakupy na targ ?
artex232 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Jeżeli używałeś roweru do tego do czego nie powinieneś używać to Twoja wina. Ale KROSS raczej nie robi problemów i akceptuje gwarancję.
szliri Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 A ile ważysz kg ? Powinni uwzględnić gwarancje.
Bady Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 Jeżeli używałeś roweru do tego do czego nie powinieneś używać to Twoja wina. Ale KROSS raczej nie robi problemów i akceptuje gwarancję. Jeśli masz na myśli jakiś Downhill czy jazda w skate parku to wybacz ale nie. Tylko jazda po lesie i asfalcie A ile ważysz kg ? Powinni uwzględnić gwarancje. 85
artex232 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 No więc raczej bezproblemowo uwzględnią gwarancję
szliri Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Przy takiej wadze powinna wytrzymać bez problemu, oddaj na gwarancje
mklos1 Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 @@Bady, Podzieliłbyś się z użytkownikami form wiedzą na temat jaki to model i rocznik.
Bady Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 @@Bady, Podzieliłbyś się z użytkownikami form wiedzą na temat jaki to model i rocznik. hexagon x6 2012
Mod Team adamos Napisano 9 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 9 Czerwca 2013 PS. czy kross produkuje aluminium z ryżu ? LOL! To Ci się nawet udało!Nie ulega wątpliwości fakt, że wszystkie swoje ramy zamawiają u skośnookich Nie pierwszy i nie ostatni jesteś, jeżeli chodzi o pękniętego Krossa. Poszukaj na forum wątku o pękających ramach tej marki. Jeśli rower był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, to nie powinieneś mieć kłopotu z gwarancją, jeżeli oczywiście ta cały czas obowiązuje.
Schwefel Napisano 9 Czerwca 2013 Napisano 9 Czerwca 2013 Jeżeli sztyca fabryczna i nie wyciągnięta poza ogranicznik to powinni uwzględnić, ale to tylko Kross...
Bady Napisano 9 Czerwca 2013 Autor Napisano 9 Czerwca 2013 LOL! To Ci się nawet udało! Nie ulega wątpliwości fakt, że wszystkie swoje ramy zamawiają u skośnookich Nie pierwszy i nie ostatni jesteś, jeżeli chodzi o pękniętego Krossa. Poszukaj na forum wątku o pękających ramach tej marki. Jeśli rower był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, to nie powinieneś mieć kłopotu z gwarancją, jeżeli oczywiście ta cały czas obowiązuje. Zgodnie z przeznaczeniem? Myślicie że ja nim w skate parku skakałem?? Jeżeli sztyca fabryczna i nie wyciągnięta poza ogranicznik to powinni uwzględnić, ale to tylko Kross... Nie mam oryginalnej, bo mi ukarali siodełko. Sztyce mam dłuższą niż miałem oryginalnie ale jest na tyle długa że nie wyciągałem ponad ogranicznik
Mod Team adamos Napisano 10 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2013 Zgodnie z przeznaczeniem? Myślicie że ja nim w skate parku skakałem?? Przecież ja nic takiego nie sugeruję. Odnoszę się tylko do tego w jaki sposób Kross konstruuje swoje warunki gwarancyjne. W wątku o popękanych ramach Krossa już ktoś napisał, że użycie roweru (także modeli z wyższej półki) nawet w jakimś amatorskim wyścigu jest w/g Krossa "użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem" i może być podstawą do odmowy uznania gwarancji. Niedługo to sobie chyba napiszą, że udział w masie krytycznej jest także "niezgodny z przeznaczeniem" użytkowania roweru. A jeżeli wymieniałeś sztycę (nieważne, czy na dobrą, czy na złą), to nie chcę być tutaj "posłańcem złej wieści" (nie mam przed sobą warunków gwarancji), ale to także może stać się przyczyną odmowy uznania gwarancyjnego ze strony Krossa. Życzę powodzenia w dalszym postępowaniu.
Schwefel Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Bardzo prawdopodobne, że będą powoływać się na zmiany konstrukcyjne i odrzucą reklamację.
mklos1 Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Nie koniecznie. Jeden z kolegów wymienił przecież amor i mu bez problemu uznali gwarancję na ramę (temat Levelów Bx). Co oczywiście nie świadczy o tym, że będzie tak w każdym przypadku.
Schwefel Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 A po wymianie odpadła mu główka ramy, bo nie widzę związku?
pajak123 Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 mi kiedyś kross napisał żebym przesłał rower jak zaproponowałem czy nie lepiej jak wyśle samą ramę to wydawalis ie wrecz zachwyceni nie pytając czy orginalne części były wymieniane jednak nie chodziło o pęknięcie ramy jak w tym wypatku tfu tfu
Carbon Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Bardzo prawdopodobne, że będą powoływać się na zmiany konstrukcyjne i odrzucą reklamację. Zmiany konstrukcyjne? Jeśli sztyca została wymieniona na dłuższą (z tą samą średnicą), to żadna zmiana konstrukcyjna tu nie nastąpiła. Tam samo jeśli się zmieni opony w nowym samochodzie na gwarancji na inne niż podczas wyjazdu z salonu (przy tych samych rozmiarach).
Fenthin Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Oj, zdziwiłbyś się, gdybyś się dowiedział, jak pewna firma na G potrafiła podchodzić do tematu "zmian konstrukcyjnych".
Rulez Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Co do samej ramy, to dziwię się, że ktoś jest zdziwiony iż pękła rama Krossa Jeszcze trochę i na Forum będą tematy " jeżdżę już rok i nie pękła mi rama Kross - czy ktoś wie dlaczego ? "
Schwefel Napisano 10 Czerwca 2013 Napisano 10 Czerwca 2013 Zmiany konstrukcyjne? Jeśli sztyca została wymieniona na dłuższą (z tą samą średnicą), to żadna zmiana konstrukcyjna tu nie nastąpiła. Tam samo jeśli się zmieni opony w nowym samochodzie na gwarancji na inne niż podczas wyjazdu z salonu (przy tych samych rozmiarach). Widać, że mało masz do czynienia z reklamacjami i powodami ich odrzucenia. Tak to jest zmiana konstrukcyjna bo nowa sztyca mogła mieć minimalnie mniejszą średnicę i pracować w ramie, albo mieć ogranicznik w innym miejscu przez co wystawała więcej niż stara. Takich argumentów będą używać żeby odrzucić reklamację i po 6msc od zakupu to ty będziesz musiał im udowodnić, że jest inaczej. Opona w trakcie normalnej eksploatacji zużywa się, sztyca nie.
Mod Team sznib Napisano 11 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 11 Czerwca 2013 Ze sztycami jest właśnie ten problem że nie wszystkie trzymają tolerancję. Czasem komin sztycy nie trzyma. Trzeba by wziąć cyfrową suwmiarkę i pomierzyć sztycę i komin. Jeśli pomiary będą ok, wina ramy. Jeśli sztyca będzie miała mniejszą średnicę niż deklarowana Kross może się wykpić od gwarancji. Jeśli komin za szeroki, wina ramy. tylko od razu trzeba im pisać w @ że było mierzone.
Carbon Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 To już jest absurd. Innej sztycy o określonych wymiarach np. dopuszczonej do obrotu na terenie UE nie można potraktować jako zmianę konstrukcyjną. Rozumiem, że producenci próbują się wykręcać jak mogą, lecz jeśli poszkodowany (w tym przypadku) nie odpuści, zbierając np. ekspertyzy od rzeczoznawcy; później ew. sąd, to na pewno wygra sprawę. Równie dobrze tak samo można podejść do wymiany mostka na dłuższy, czy korby na taką z większą liczbą zębów. Co innego gdyby był taki zapis na gwarancji, lecz chyba nikt się z czymś takim nie spotkał.
Bady Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Napisano 11 Czerwca 2013 1. Przecież ja nic takiego nie sugeruję. Odnoszę się tylko do tego w jaki sposób Kross konstruuje swoje warunki gwarancyjne. W wątku o popękanych ramach Krossa już ktoś napisał, że użycie roweru (także modeli z wyższej półki) nawet w jakimś amatorskim wyścigu jest w/g Krossa "użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem" i może być podstawą do odmowy uznania gwarancji. Niedługo to sobie chyba napiszą, że udział w masie krytycznej jest także "niezgodny z przeznaczeniem" użytkowania roweru. 2. A jeżeli wymieniałeś sztycę (nieważne, czy na dobrą, czy na złą), to nie chcę być tutaj "posłańcem złej wieści" (nie mam przed sobą warunków gwarancji), ale to także może stać się przyczyną odmowy uznania gwarancyjnego ze strony Krossa. 3. Życzę powodzenia w dalszym postępowaniu. 1. W ogóle pierwszy raz spotykam się z czymś takim jak pęknięta rama. W sumie to dziwne miejsce i pewnie wskazuje na mój błąd użytkowania. Rower dzisiaj został bez problemu przyjęty. Ale na razie muszę czekać na decyzje producenta 2. Tak jak w samochodzie mamy hamulce, opony od niedawna nawet silnik to są to elementy które się zużywają i można a nawet trzeba wymieniać. A jeśli siodełko zostało mi skradzione to miałem jeździć bez siodła?
adiars333 Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Witam , mozesz napisac jaki jest final sprawy, masz juz moze jakas informacje od producenta ?. Mam praktycznie taka sama sytuacje z peknieta rama a nie wiem czy warto wysylac rower. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.