Skocz do zawartości

[przerzutka] tylna sora i kaseta 11-32


cienkun

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukając znajduję sprzeczne odpowiedzi. Moje pytanie brzmi:

Czy przerzutka tylna shimano sora z długim wózkiem obsłuży kasetę 11-32? Przy korbach będą chyba 2 blaty. Zapewne 34 i 48.

Napisano

Model 3400 jak wynika ze strony producenta nie obsłuży tej kaset. Model 2013 3500 jak wynika ze stron sklepów, odsłuży. Może stąd sprzeczne informacje.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

A czy shimano sora rd3400 obsłuży samą tylną kasetę 32-11t?
Dodam, że mam możliwość założenia dłuższego haku tak, aby przerzutka nie była zbyt blisko kasety.

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Podłączam się pod temat i zapytam o nurtującą mnie kwestię. Mam napęd Kaseta CS-HG41-7 (11-28), korbę alivio fc-m410l (22-32-42) i obsługuje to z tyłu acera 7/8 biegowa, manetki są na siedem biegów. Chciałbym tę acerę zamienić na Sora RD-3500-SS (krótki wózek), jak podają w opisie pojemność 37T, więc od tej strony powinno być dobrze wszystko. Nurtuje mnie kwestia, czy ktoś jeździł na takiej konfiguracji lub podobnej i w praktyce może się podzielić spostrzeżeniami? Rozumiem, że łańcuch będę musiał skrócić po takiej wymianie. Czy sam fakt, że przerzutka jest 9 biegowa a manetki 7 biegowe, a obecny łańcuch to najtańszy shimano typu acera, nie będzie tworzyć problemów jakiś?

  • Mod Team
Napisano

Problemem będzie korba 3 rzędowa, dla wózka GS było by ok la e dla SS to za dużo, Nic sie nie stanie jeżeli na 3 biegu nie będzie redukował do oporu ... wtedy braknie łańcucha a jak braknie to zaczną sie straty najpierw hak, później cała reszta.

 

Oczywiście to zależy od danej przerzutki jaką ona na faktyczną pojemność nie tą co w tabelce podają, moja np X9 GS ma pojemność 45 i jest to już na styk, jeden ząbek więcej było by nie wesoło ... tyle co SGS a powinna mieć dużo mniej ... jak już założysz przerzutkę, SS do takiego napędu, najpierw nie skracaj łańcucha, tylko ustaw 1x9(8,7) i jeżeli łańcuch będzie wisiał, skróć go tak by nie wisiał.

 

Następnie wrzuć 3 z przodu i powoli redukuj na sucho z kołem w powietrzu, obserwując napęd, wtedy będziesz wiedział do którego biegu możesz zredukować, i czy trzeba coś zmieniać w napędzie czy może tak zostać.

Napisano
  W dniu 11.11.2013 o 12:04, Puklus napisał:

Problemem będzie korba 3 rzędowa, dla wózka GS było by ok la e dla SS to za dużo, Nic sie nie stanie jeżeli na 3 biegu nie będzie redukował do oporu ... wtedy braknie łańcucha a jak braknie to zaczną sie straty najpierw hak, później cała reszta.

 

Oczywiście to zależy od danej przerzutki jaką ona na faktyczną pojemność nie tą co w tabelce podają, moja np X9 GS ma pojemność 45 i jest to już na styk, jeden ząbek więcej było by nie wesoło ... tyle co SGS a powinna mieć dużo mniej ... jak już założysz przerzutkę, SS do takiego napędu, najpierw nie skracaj łańcucha, tylko ustaw 1x9(8,7) i jeżeli łańcuch będzie wisiał, skróć go tak by nie wisiał.

 

Następnie wrzuć 3 z przodu i powoli redukuj na sucho z kołem w powietrzu, obserwując napęd, wtedy będziesz wiedział do którego biegu możesz zredukować, i czy trzeba coś zmieniać w napędzie czy może tak zostać.

 

ja z korby wymontowałem najmniejszy blat (22) nie ma go już. Więc są dwa największe 42 i 32. Przerzutka w opisie ma, że obsługuje blat w kasecie 32największy, u mnie jest max 28. Korba szosowa Sora ma jeszcze większe blaty, największy chyba ponad 50 zębów. Jak więc w mojej konfiguracji może być problem?

  • Mod Team
Napisano

Nie wspominałeś ze wyrzuciłeś jedną zębatkę, w takim razie nie powinno być problemów. Przy doborze wózka przerzutki nie chodzi o wielkość zębatek tylko o ich różnice :P

Napisano
  W dniu 12.11.2013 o 09:01, Puklus napisał:

Nie wspominałeś ze wyrzuciłeś jedną zębatkę, w takim razie nie powinno być problemów. Przy doborze wózka przerzutki nie chodzi o wielkość zębatek tylko o ich różnice :P

 

Faktycznie zapomniałem wspomnieć o wyrzuceniu najmniejszej tarczy. Ale praktyka pokazuje mi, że nie korzystam z niej wcale, chyba że zostawiam rower luzując sprężyny w przerzutkach do stanu neutralnego. Co do pojemności przerzutki, to ja kumam, ale oprócz tego parametru producenci podają jeszcze jaką największą zębatkę w kasecie obsłuży przerzutka, więc po co to robią, jak to nieważne?

  • Mod Team
Napisano

Nie mowie że nie ważne ale nie zawsze to co oni piszą pokrywa sie z rzeczywistością, trzeba selektywnie dobierać informacje.

Napisano

Wersja SS i GS pod względem obsługi kasety są prawie takie same:

Duża korona: min. 25T, max 32T

Najmniejsza korona: min. 11T, max 14T

Różnica jest dla obsługi przodu:

SS - 16T

GS - 20T

Zatem wersja SS nie nadaje się do obsługi korby z trzema blatami, gdyż te zwykle mają zwykle 18T lub 20T (w MTB) lub 22T (dla szosowych "trójek").

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dlugosc wozka nie ma znaczenia przy pojemnosci kasety, liczy sie kat ulozenia pantografu, w szosowych jest on mniejszy dlatego nie obsluguja duzych zebatek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.