Skocz do zawartości

[Amortyzator] Sprężyna powietrzna Solo Air


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Ze dwa tygodnie w mojej Torze 302 zepsuła sie sprężyna powietrzna. Objawiło sie wypchnięciem górnej uszczelki na lewej goleni i utratą powietrza. Amor miał ustawiony skok na 120mm. Szybka wysyła do Harfy, reklamacja uznana, sprężyna wymieniona na nową, amor odesłany. I tu zaczyna się moje pytanie. Wg. opisu serwisowego z harfy dostałem sprężynę 80/100. Czy tak być powinno, a skok 120mm uzyskuje sie poprzez jakieś dodatkowe tuleje, czy powinienem jednak odeslać amor do Harfy z prośbą o ponowną naprawę?

Napisano

2i regulaminu

 

Pewnie wymienili uszczelki, ale to mogli napisać bardziej szczegółowo... Sprężyny powietrznej nie da się złamać, można co najwyżej zepsuć, ale to zupełnie inne zagadnienie:)

  • Mod Team
Napisano
Znaczy się jak wymienili ... Dmuchnęli świeżego powietrza?

Skoro napisali ze wymienili, pewnie wymienili cały moduł.

  • Mod Team
Napisano

Czepiam się określenia "wymiana sprężyny powietrznej" bo co złamała się, tzw. fachowcy w serwisie robią ludziom wodę z mózgu . Jeżeli tak, to można wymienić powietrze na nowe bo do tego to określenie się sprowadza.

  • Mod Team
Napisano

Jak wiadomo sprężyna to dość skompilowane urządzenie w porównaniu do zwykłej stalowej, co sie mogło zepsuć, no wiele rzeczy, od zwyczajnie uszczelek, do pęknięcia, uszkodzenia (bo to prawie wszystko plastik) części komory czego sie nie dało naprawić.

 

A co było robione to nie wiadomo :P

  • Mod Team
Napisano

Ja mniej więcej kumaty jestem Puklus, i nie raz grzebałem w bebechach amortyzatora powietrznego ale określenie sprężyna powietrzna to sprężony słup powietrza którego naprawić się nie da. Można wymienić te elementy które w/w powietrze trzymają wewnątrz amortyzatora.

Koniec czepialstwa z mojej strony. :wallbash:;)

Napisano

Tak poza tym to bardzo mnie dziwi, że wylazła uszczelka (chodzi o zespół z uszczelką wargową między golenią górną a dolną?) w wyniku awarii komory - wydaje mi się, że jeśli by puściła uszczelka między komorą negatywną a popychaczem tłoka, to wtedy wzrost ciśnienia wewnątrz goleni dolnej mógłby wypchnąć uszczelkę - ale tutaj jest Solo Air... Więc pewnie uszczelka albo cały tłok pneumatyczny... A z tym skokiem to bardzo mnie dziwi, ale niech im będzie, w końcu skok można samemu przestawić, tylko trzeba zachować ostrożność podczas odkręcania nakrętek u dołu, a najlepiej się posiłkować instrukcją.

Napisano

Dzieki za odpowiedzi. Gadalem dzisiaj z serwisem. Kazali odeslac ponownie amor i maja wszystko od nowa ustawic bo nie zauwazyli ze moj mial skok 120mm. :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...