Skocz do zawartości

[napęd] Przejście z Shimano na Srama Opinie


uczaj25

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Chciałbym zasięgnąć waszej opinii na temat przejścia z Shimano XTR/XT na Srama XX a więc aktualnie specyfikacja Shimano wygląda następująco :

 

Przerzutka przód: Shimano XTR FD-M971

Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M972 Shadow Carbon

Manetki: Shimano XTR SL-M970A

Korba: Shimano XT FC-M770 175mm 44/32/22 Hollowtech II

Łańcuch: Shimano XT CN -HG93

Kaseta: Shimano XT CS-M760 9 speed

 

Ogólnie nie narzekam na wyżej wymienioną konfigurację ,lecz jestem ciekaw jak działa Sram XX i myślałem nad zmianą właśnie na tą grupę. Przyznam się że nigdy nie miałem możliwości przejechania się na komponentach Srama ,a słyszałem że Srama się lubi albo nienawidzi ,chodzi o specyficzną pracę. Czy naprawdę warto zainwestować w grupę XX 4000zł czy może pozostać przy XTR i zrobić full XTRa. Całe życie jeździłem na Shimano i nie chciałbym być zawiedziony pracą napędu. Aktualnie mój napęd to 3X9s jak myślicie czy przy decyzji pozostania przy XTR warto zmienić na 10s co wiąże się ze zmianą wszystkich komponentów. Wszelkie opinie mile widziane z góry dziękuję i czekam na wasze wypowiedzi związane z moim dylematem.

Napisano

Ja po przesiadce z XT na Sram X.9 odczuwam wyraźną zmianę na lepsze. Precyzja działania jest o niebo lepsza. Najważniejszy aspekt to brak wpływu błota na działanie w przeciwieństwie do Shimano.

  • Mod Team
Napisano

Ja przeszedłem z LX na X.9, zmiana biegów, hmm nieco szybsza, bardziej stanowsza, tak jak by agresywniejsza, praca precyzyjniejsza, no i w stosunku to zwykłęgo shimano skonczyło sie walenie łbem o sciane czyli przerzutki o rame :P

 

Manetki, mam gripy, praca fajna, dość twarda a zarazem idealnie wyczuwalna jak dla mnie +

  • Mod Team
Napisano

Ja się przesiadłem częściowo z XTR'a na srama X.0 i wrażenia są pozytywne. Możesz w podpisie obejrzeć jakie mam połączenie. Moim zdaniem kasety i łańcuchy shimano zmieniają biegi szybciej od srama, to samo przednia przerzutka.

Korby... no cóż co komu pasuje, mam przywiązanie do aluminium, shimano jest w tym względzie mistrzem.

Natomiast na manetkach xtr'a i przerzutce shadow srogo się zawiodłem, manetki źle spasowane, łapały brud, xt działało na tym samym poziomie bez tych problemów, tylna przerzutka zmieniała biegi ze strasznym trzaskiem miałem wrażenie że kiedyś ten carbonowy wózek się połamie.

Wstawiłem gripshifty i tylną X.0 powiem tak, zmienia ciut szybciej od klasycznych przerzutek shimano i na poziomie shadowa ale nie z takim trzaskiem, jest dużo bardziej odporna na błoto praktycznie nic nie jest wstanie upośledzić jej pracy, raz ustawiona prawie nie wymaga regulacji lub bardzo rzadko. Dodatkowo gripshifty proste do bólu w swojej konstrukcji i tanie (niestety xx już takie nie będą :/) zmieniają biegi dużo szybciej od klasycznych cyngli bo zawsze masz rękę na manetce nie musisz puszczać kierownicy, to spory plus. Latam już tak chyba 3 albo 4 rok i nic z tym sramem nie robię poza wymianą kółek, w shimano co chwila podregulowywałem coś.

 

Niestety niektóre osoby meldują dużo wolniejszą zmianę biegów na napędach 10s niż 9s, nie wiem ile w tym prawdy ale przy tak drogim osprzęcie warto go przetestować u kogoś.

W nowym shimano zmienili ciąg na wzór srama, być może działanie w błocie się poprawiło.

Napisano
tylna przerzutka zmieniała biegi ze strasznym trzaskiem miałem wrażenie że kiedyś ten carbonowy wózek się połamie.

 

Odczułem takie samo wrażenie z początku myślałem że łańcuch jest za krótki i tak wali ,działo się to jak zmieniałem przełożenia 1-9 czyli z góry na dół kasety ,jeśli chodzi o 9-1 to już bez trzasków łańcucha.Przyznam się że lekko denerwuję mnie te walenie łańcucha przy zmianie przełożenia.Powiedz mi jak jest z tymi gripshiftami ,nigdy nie jeździłem na tego rodzaju sprzęcie , jest kontrola nad zmianą przełożeń ,chodzi o to czy np jak przekręcisz gripshift to przełożenia nie przechodzą o parę biegów a dokładniej czy jest wyczuwalna zmiana biegów np tak jak w manetkach wiesz na jaki bieg przerzucasz o jedno przełożenie lub dwa w przypadku manetek XTR.Chodzi mi o sytuację że np chcę zredukować przełożenie o 1 a kręcąc gripshiftem redukuje się np 3.Dziękuję za wszelkie opinie i czekam na następne.

Napisano

Przesiadałem się Sory i manetki Alivio na X-7. Dużej różnicy nie czuję, jedynie jakby mocniej szarpie przy zrzucaniu na mniejsze koronki. Nie zawsze uda mi się tak płynnie przerzucić jak w poprzedniej.

  • Mod Team
Napisano

Jedyna trudność jaka występuje to zmiana biegu przy jednoczesnym hamowaniu, ciężko to zrobić ale da się. Trzeba zmienić przyzwyczajenie i najlepiej zmieniać przed do hamowaniem, nie mniej jednak gripshifty z nawiązką rekompensują to swoją szybkością.

Nie zdarza mi się zmieniać więcej biegów niż zamierzałem, zmiana jest precyzyjna, dodatkowo masz zupełną kontrolę nad naciąganiem linki, wszystkie manewry jak lekkie przeciągnięcie dla lepszej zmiany itp można tu zastosować, przednia manetka ma jak szosowa ustawienia pośrednie, ocieranie przedniej przerzutki można wyeliminować jednym kliknieciem bez godzin regulacji, całe życie jeździłem na cynglach shimano i sobie chwaliłem, nadal chwalę ale do ścigania gripshifty to lepszy wybór, są szybsze.

Napisano

Kolega zapytal o zmiane z xtr/xt na xx, a nie o roznice np. miedzy sora a x7....

 

Pare lat temu jezdzilem na podobnym zestawie (manetki, korba, kaseta, shadow 970, przednia 960) a przed tym na wczesniejszych modelach xtr.

Nigdy nie mialem powodow do narzekania, szczegolnie w przypadku 970. Shadow jest milym materialem na lajtowanie!

Rok temu zalozylem manetki, tyl i kasete xx. Powiedzialbym ze nie ma jakiejs dramatycznej roznicy. Jednak przyznam, ze praca srama zdecydowanie bardziem mi odpowiada niz shimano, precyzja i "zdecydowanie" ale o tym juz wiele poematow napisano :rolleyes:

Podobno xtr 980 dziala lepiej niz 970, a niektorzy powiadaja ze lepiej od xx. Ile w tym prawdy dowie sie ten kto sprobuje.

Niemniej xx to zajefajna grupa, pomijam korbe, lancuch i przednia przerzutke, te komponenty mozna zastapic czyms ciekawszym i lepszym.

Co do manetek obrotowych, to co kto lubi. Jednemu pasuje drugiemu niekoniecznie. Co prawda moje doswiadczenie z tym systemem jest male i niekoniecznie najszczesliwsze (manetki nobu) ale jak na dzien dzisiejszy wole triggery.

Co mi sie podoba w obrotowych to wiekszy porzadek i lad na kierownicy :thumbsup:

Napisano
Niemniej xx to zajefajna grupa, pomijam korbe, lancuch i przednia przerzutke, te komponenty mozna zastapic czyms ciekawszym i lepszym.

 

jakie komponenty masz na myśli a może taki set Przerzutka tył XX kaseta XX manetki tigery + Xtr 980 przód +korba Xtr 985 2 blatowa.Co do łańcucha to xtr współpracowało by z kasetą XX

Napisano

Jak chcesz miec korbe 2x to moze jakas szosowa przerzutka. Jakos jestem przeciwnikiem ciezkich przerzutek mtb.

Shimano DA jest swietna ale trzeba dobrac odpowiednia krzywke, xx ze standardowa nie dziala najlepiej. Nie wiem jak wspolpracuje z sramem red. Kiedys sprobuje przelozyc z szosy to sie zobaczy.

Kazdy dobry lancuch bedzie hulal z ta kaseta. Od lat smigam na kmc sl gold, ostatnio nabylem yaban (w szosie) to sa jak dla mnie dobre lancuchy :icon_cool:

Nie znam tej korby ale jak bedzie tak dobra jak 970 (pomijajac system mocowania - do bani) to bedzie ok.

Moze jakas karbonowa?

Napisano

Jak chcesz miec korbe 2x to moze jakas szosowa przerzutka. Jakos jestem przeciwnikiem ciezkich przerzutek mtb.

Shimano DA jest swietna ale trzeba dobrac odpowiednia krzywke, xx ze standardowa nie dziala najlepiej. Nie wiem jak wspolpracuje z sramem red. Kiedys sprobuje przelozyc z szosy to sie zobaczy.

Kazdy dobry lancuch bedzie hulal z ta kaseta. Od lat smigam na kmc sl gold, ostatnio nabylem yaban (w szosie) to sa jak dla mnie dobre lancuchy :icon_cool:

Nie znam tej korby ale jak bedzie tak dobra jak 970 (pomijajac system mocowania - do bani) to bedzie ok.

Moze jakas karbonowa?

 

Stanowczo nie będę bawił się w przerzutki szosowe itp , ale wszystkich sugestii wysłucham.Tak się zastanawiam czy bawić się w set czyli mieszankę XX i XTRa czy po prostu przejść na pełną grupę napędu.Jeśli chodzi o sety to czekam na wasze przykładowe konfigurację.

Napisano

Nie, no cos pomieszaj, bo bedzie wialo nuda :D

Jednak 120g to nie 70g, przy zadnej roznicy w dzialaniu.

Z tymi konfiguracjami to tu nie ma wielkiego szalenstwa. Pole manewru masz ograniczone: korba, lancuch i przednia przerzutka a tu tylko xx lub xtr, jak sie upierasz przy mtb.

Jakakolwiek korba bedzie ok, lancuch, tu tez nie ma zbyt szalonego wyboru: kmc, yaban (lekkie dobre) duzo pozytywnych opini o campie, poza tym lancuch i tak pujdzie do kosza lub na podmiane po kilkuset km, wiec mozna poeksperymentowac.

Napisano

Sram dużo sztywniejszy i pewniejszy , na własnym przykładzie wiele razy w trasie był pogięty troche butem troche ręką i mozna było jechać , przy shimano taki sposób naprawy zwykle juz nie skutkuje prawidłowym działaniem ; )

jak to mówi mój kumpel , " Sram działa dopiero po pierwszym wygięciu" :D

  • Mod Team
Napisano

Pomińmy ten drobny szczegół że amerykanom nawet się dobrze korpusów rd x.0 odlać nie chciało, takie to za przeproszeniem toporne w porównaniu do laserowo wycinanego i wykonanego z zegarmistrzowską precyzją. To samo z ciągnięciem linki, brutalna siła vs precyzja. Jak widać brutalna siła wygrywa :)

Nie miałem w ręku xx, ktoś opisze jak wrażenia względem jakości wykonania?

  • Mod Team
Napisano
W nowym shimano zmienili ciąg na wzór srama, być może działanie w błocie się poprawiło.

 

A za to w Sramie zmieniono ciąg na wzór Shimano - podobno w przypadku napedu 10 sp. Shimano działa lepiej niż SRAM, ale to zasłyszane opinie (LB) - nie testowałem.

Sugeruję przejechać się na jednym, na drugim i wybrać to co bardziej Ci odpowiada i tyle.

Napisano

W norweskim "gazetowym" teście porównywano wszelkie aspekty jakie można porównać w przypadku osprzętu mtb. Ostateczna konkluzja była taka, że jedynie kaseta xx zasługuje uwagę u osób które liczą się z gramami natomiast w pozostałych kwestiach (jakość wykonania, działania) wygrał jednak nowy xtr. Wg testujących poprzednie proporcje się odwróciły i teraz niewielką, ale jednak, przewagę ma shimano.

Shimano nie idzie z duchem czasu, nie oferuje komponentów w 1500 kolorach, wzrornictwo jest stonowane. Dla mnie jednak wygląd srama stał się ostatnio ciut jarmarczny, ale to kwestia względna.

  • Mod Team
Napisano

Osobiście nie mam nic do shimano mam je we wszystkich innych rowerach, poza tym do ścigania, tylko na boga, niech mi dadzą porządne gripshifty :D

Miałem takie akcje że trasa była tak kamienista że nie było kiedy zdjęć dłoni z kierownicy żeby odpoczęły, palce tak mi zdrętwiały że nie mogłem przepchnąć dźwigni manetki, to frustrujące..

Puki co ciesze się że jestem właścicielem 9s i z niepewnością patrzę w przyszłość, niedługo łańcuchy przestaną rzucać cień, już 9s się ludziom rwą. na kasetach są coraz mniejsze tolerancje, koronki coraz cieńsze. Potem się dziwimy że osprzęt zamiast działać lepiej, robi krok w tył.

No ale temat nie o tym, sorki za ot.

  • Mod Team
Napisano

Ale ja bym chciał shimano 10s i grpshifty :thumbsup::icon_cool:

Wiem, jest jeden producent który je robi i na yt mozna znaleźć filmiki gdzie gripy od x.0 ktos zmodyfikował do pracy z xtr'em 980 ale no hym.. drogo i niema pewności jak działa.

Ale może wróćmy do tematu rozmowy :D

Napisano
W norweskim "gazetowym" teście porównywano wszelkie aspekty jakie można porównać w przypadku osprzętu mtb. Ostateczna konkluzja była taka, że jedynie kaseta xx zasługuje uwagę u osób które liczą się z gramami natomiast w pozostałych kwestiach (jakość wykonania, działania) wygrał jednak nowy xtr. Wg testujących poprzednie proporcje się odwróciły i teraz niewielką, ale jednak, przewagę ma shimano.

 

Fakt kaseta XX jest naprawdę warta uwagi waga 208g 11-36 i 11-32 182g + wykonanie podobno wytwarzanie takiej kasety zajmuje 9 godzin.Ciekaw jestem jak 980ka reaguję na błoto , w poprzednich generacjach nie wyglądało to za dobrze.Plusem Srama jest odporność na błoto ciekawe jak się ma teraz do XTR 980tki.

 

Czytałem dziś recenzję shimano xtr 980 i po lekturze która była bardzo pochlebna skłaniam się do przejścia na xtr 980.Recenzję można przeczytać z http://download.bikeboard.pl/pdf/xtr980_985_8zycie.pdf

Napisano
Chcesz gripów do 10s ? Proszę bardzo już nawet na naszym podwórku są Allegro ale cena jak dla mnie kosmos :(

 

Z lekka przesadzili z tą ceną z kosmosu

Napisano

najgorsze jest to że ja celuje z wymianą osprzętu na srama tyle w klase max x9 a gripy bedą ponoć od X0 no chyba że w przyszłym roku zejdą do niższych grup

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...