tomiz1 Napisano 5 Maja 2012 Napisano 5 Maja 2012 Witam, jestem posiadaczem Canyona Yellow stone race prawdopodobnie z 2006 roku. Ostatnio zauważyłem luzy w miejscu uszczelek przeciwkurzowych, poprostu przy hamowaniu dolna goleń drga przód-tył. Mam amorka Manitou Black Super (tak pisze na goleni), rocznik nieznany (niedokładnie wybity znak) z regulacją odbicia, bez blokady, gazowy, 80mm. Co zrobić z tym fantem? Pozdrawiam.
Minor Napisano 5 Maja 2012 Napisano 5 Maja 2012 Zakładając, że golenie są całe. http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2012%20Service%20Manual.pdf Tu widać, jak wyglądają tuleje ślizgowe... Trzeba by wymienić to białe takie co jest dobrze widoczne, po zdjęciu uszczelek. Generalnie w tym temacie, sam za wiele nie zdziałasz. Po pierwsze musiał byś sobie takie kupić - nie jest powiedziane że łatwo je dostaniesz. Po drugie musiał byś jakoś wyciągnąć obecne - tak aby nie zniszczyć widelca. Po trzecie, musisz jakoś wcisnąć nowe (raczej na wcisk są, ale łatwo nie chodzą) - tak aby ich nie uszkodzić, i zrobić to równo. Generalnie, najlepiej zapytać w mieście. W jakimkolwiek sklepie o autoryzowany serwis manitou, powiedzieć w czym tkwi problem. Jak nie będzie autoryzowanego to popytać kto robi mańki...
Obes Napisano 5 Maja 2012 Napisano 5 Maja 2012 Trzeba mieć specjalny przyrząd do wybijania starych tulei slizgowych, jeśli zaczniesz je na siłę wyciągać możesz uszkodzić golenie dolne. Powinny pasować tuleje od Manitou R7.
tomiz1 Napisano 5 Maja 2012 Autor Napisano 5 Maja 2012 Rozumiem każdy z nich jest serwisantem http://www.manitou.c.../info.php?txt=7 Tylko pytanie czy warto dokładać kasę, nie wierzę, że to tania "zabawa", a amorek chyba z tym nie odpadnie.
Minor Napisano 5 Maja 2012 Napisano 5 Maja 2012 To jest chyba dość stara strona jeszcze przed zmiana dystrybutora na PL, ale myślę że spokojnie możesz tam podjechać, czy zadzwonić i zapytać czy są w stanie coś załatwić. Same tuleje nie powinny być drogie z 50zł max. Ale ile robocizna to nie wiem. Sam musisz określić czy Ci się opłaca czy nie
tomiz1 Napisano 5 Maja 2012 Autor Napisano 5 Maja 2012 A takie pytanie. Te tuleje są po prostu wbite w goleń dolną? Z czego one są wykonane, może dałoby się dotoczyć coś takiego, bo ja nic nie znalazłem na obecną chwilę.
1reed Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 Serwis i wymiana slizgow to koszt okolo 200 - 250 zl Mam Manita Black Super RTWD 130mm i tez przymierzam sie do tego samego, bo i golenie maja luz, i poci sie na nich. W Katowicach/Chorzowie taki jest koszt w sklepie/serwisie. Tapnięte droidowo
tobo Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 To czy ktoś serwisuje to jedno, czy ma części to drugie. A raczej takowych nie ma bo ślizgi to detal mało popularny i raczej nieskładowany przez sklepy. Kiedyś dystrybutorem manitou był wigwam z Warszawy i oni mieli duże zapasy części do manitou, nie wiem jak to jest teraz ale gdybam że nadal takowe mają, chwialili się że mogą reanimować nawet najstarsze manitacze.
Obes Napisano 6 Maja 2012 Napisano 6 Maja 2012 Przecież ślizgi z Blacka i R7 to jest to samo, te pasuja Manitou Axel/Minute/Splice/R7 Bushing Kit | Buy Online | ChainReactionCycles.com Pasują do amorów z goleniami 30 mm. czyli stara Minute, Black oraz R7.
tomiz1 Napisano 6 Maja 2012 Autor Napisano 6 Maja 2012 Ooo no to już jakiś trop 1reed, piszesz, że planujesz regenerację, ale skąd taki wniosek? Może ja przesadzam? Mniej-więcej jak patrzysz na mocowanie piasty to jaki masz luz.
tomiz1 Napisano 18 Maja 2012 Autor Napisano 18 Maja 2012 Problem zażegany, okazało się, że to nie tuleje. Po rozkręceniu zauważyłem, że goleń ze sprężynami nie jest dokładnie skręcona od środka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.