Pepe91 Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 w rowerze do jazdy po mieście i ścieżkach mam widelec stalowy. ostatnio naszła mnie myśl żeby trochę rower odchudzić i w ramach tej operacji między innymi wymienić widelec na karbonowy. myślałem nad mosso ale doczytałem że to jest aluminium pokryte karbonem. czy w takim razie jest sens kupować takie widły? czy alu w powłoce z karbonu będzie skutecznie tłumić drgania? czy lepiej celować w widelec cały z karbonu? jeśli tak to co możecie polecić? potrzebuję widelec do kół 26" i pod vki. przydatne byłyby opinie osób które takich wynalazków używają.
Bikermen Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Ja ostatnio nabyłem widelec sztywny ale aluminiowy Mosso.Ze swojej strony mogę powiedzieć że nie ma się co czarować,widelec jest sztywny,ale ja mam opony 2.0 więc na kmfort nie narzekam.Wcześniej miałem załozony amortyzator ale doszedłem do wniosku że skoro roweru uzywam tylko do jazdy po drogach asfaltowych to ten zbędny balast nie jest mi potrzebny.Nie widzę też sensu kupować drogiego amortyzatora do jazdy po drogach asfaltowych.Po wymianie widelca oraz innych komponentów w swoim rowerze zbiłem wagę o dwa kilogramy,co ma jakieś tam znaczenie.Wracając do sedna to na twoim miejscu kupiłbym widelec aluminiowy,po pierwsze jest tańszy,po drugie ten karbonowy Mosso to ponoć aluminium pokryte węglem,na domiar jest cięższy od aluminiowego.Ale w tej kwestii niechaj wypowiedzą się koledzy którzy mają większą wiedzę w tym temacie,ja z karbonem nie miałem póki co styczności.
aizbaM Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Jeśli chodzi o tłumienie drgań to najlepiej spisuję się stal, za nią tytan, karbon i na końcu aluminium. Wypróbowałem już kilka widelców, jako że handluję widelcami Mosso to jeździłem i dalej jeżdżę na tych widelcach i powiem Ci że ja nie czuję różnicy między aluminiowym, a karbonowym, w innym rowerze po bułki do sklepu mam wsadzony widelec stalowy za 20 zł i komfort jazdy, a raczej jego brak jest identyczny jak w pozostałych przypadkach - to są moje osobiste odczucia, także w tym lepszym rowerze zostawiłem sobie aluminiowy widelec ze względu na niską wagę. Pozdrawiam.
grzegorz1974paszek Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Ja mam Mosso - ta starsza lżejsza wersja full alu , po docięciu sterówki może być nawet poniżej 600g . Na okoliczne maratony nie trzeba mi niczego innego , fajnie się śmiga , przyspiesza , podjeżdża . Dzięki temu widelcowi wkrótce mój rower będzie ważył poniżej 9kg na ramie 1640g alu . Używam Continental Race King SS 2,2 i jest super. Tak to wygląda Picasa Web Albums - małgorzata witek - 25-09-2011 V ... fotka jest z maratonu w Osiecznej , co ciekawe na dystansie Mega zwycięzca open jechał też na sztywnym widelcu . O tu - Paweł Ziober https://picasaweb.google.com/103141663355155763212/25092011VReal64StoMTBMaratonOsieczna#5656597969414810322
Pepe91 Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Napisano 4 Stycznia 2012 hm, na jakiejś stronce natknąłem się na informacje że jednak węgiel lepiej niż stal tłumi drgania. macie jakieś inne propozycje niż ten mosso?
grzegorz1974paszek Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Właściwie to nie . Cena/masa nie do przebicia.
aizbaM Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Sądzę, że nie jest to wyczuwalne dla zwykłego śmiertelnika (bez obrazy oczywiście:))
Pepe91 Napisano 7 Stycznia 2012 Autor Napisano 7 Stycznia 2012 a czy ktoś może jeździł na takim http://lato.bikershop.pl/produkt/7182/widelec_boplight_carbon_mtb_v-b.aspx ? bo jakoś nie mogę opinii o nim znaleźć.
Siurak Napisano 8 Stycznia 2012 Napisano 8 Stycznia 2012 Jeśli chodzi o tłumienie drgań to najlepiej spisuję się stal, za nią tytan, karbon i na końcu aluminium. Czemu tytan i stal lepiej tłumią od carbonu?
Punkxtr Napisano 9 Stycznia 2012 Napisano 9 Stycznia 2012 Czemu tytan i stal lepiej tłumią od carbonu? Bo ma(ją) większą sprężystość określoną tzw. modułem Young'a. To tytan, a nie stal najlepiej tłumi drgania. Patrząc na ten współczynnik, najnowsze włókna mogą dorównać stali, a czasem nawet ją przewyższyć. Oczywiście oprócz tego należy zwrócić uwagę na ciężar (carbon-->tytan-->stal), oraz wytrzymałość (stal-->tytan-->carbon). Na koniec można porównać stosunek wytrzymałości do ciężaru (carbon-->tytan-->stal) i możemy dobrać odpowiedni materiał do naszych potrzeb. Dla przykładu ciężar q(g/cm³): carbon: 1,5 tytan: 4,5 stal cr-mo: 7,9 Wytrzymałość Rm (MPa): stal cr-mo: 1400 tytan: 1170 carbon: 900 Stos. wytrzymałości/ciężaru: Rm/q: carbon: 510 tytan: 255 stal cr-mo: 185 Oczywiście istnieją różne stopy stali/tytanu, różne włókna i sposoby ich układania, także zabawa wcale nie jest taka prosta :-)
yamaha1 Napisano 14 Stycznia 2012 Napisano 14 Stycznia 2012 Znajomy który miał widelec z PRO zamienił się na tego Boplighta ale pojeździł trochę i pożyczył Mosso mówił że na podjazdach lepiej sie Mosso mu sprawdzało Boplighta sprzedał od razu i kupił aluminowego Mosso, podobno jak to powiedział patrząc na mosso czuje się pewniej i ma lepsze kąty(chop 85kg)
Pepe91 Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Napisano 16 Stycznia 2012 dobra, dzięki za wszystkie informacje
Emiks Napisano 19 Stycznia 2012 Napisano 19 Stycznia 2012 Witam Zastanawiam się nad zakupem sztywnego widelca do roweru mtb który fabrycznie posiadał fox o skoku 100mm i wysokości osie piast krawędź korony 471 mm. Widelce które mam na oku to: Superlekki Mosso 2011 pod hamulce tarczowe / v-ki (2061084397) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. RDX - rowerowe komponenty z karbonu i tutaj pojawia się pytanie czy za bardzo nie obniży się oś suportu względem podłoża czy nie będę w niektórych sytuacjach uderzał korbą o podłoże? ponieważ widelce te mają wysokość kolejno41,3cm, 40,5 cm. Czy raczej muszę wybrać taki widelec wysokość 44,5cm PRO-widelec sztywny MTB carbon XCR 445 V-brake disc post mont PRO Widelce 26â- MTB proszę doradźcie coś lub napiszcie jak u Was taka zamiana wyglądała jaka konfiguracja roweru była przed a jaka po zmianie
Fenthin Napisano 19 Stycznia 2012 Napisano 19 Stycznia 2012 Takie małe ale. Ten Mosso jest aluminiowy.
Emiks Napisano 19 Stycznia 2012 Napisano 19 Stycznia 2012 REGULAMIN 2i Wiem wiem jest też Mosso carbonowy -takie same parametry jeśli chodzi o wysokość ale odpadł ze względu na wyższą masę
grzegorz1974paszek Napisano 19 Stycznia 2012 Napisano 19 Stycznia 2012 Ja śmigam na Mosso - tej starszej wersji , nie dosyć że lżejszy - to jeszcze lepiej pracuje , nigdy nie zachaczyłem zahaczyłem korbą o ziemie .Rower to Simplon Zion . Wg mnie jedyną zaletą Mosso carbon jest ten efekt wizualny carbonu. Fotka mojego roweru parę postów wyżej.
Marcin13 Napisano 20 Lutego 2012 Napisano 20 Lutego 2012 http://allegro.pl/widelec-trekking-cross-carbon-1-1-8-i2149213228.html Co sądzicie o w/w widelcu? Szukam sztywnego widelca do trekkinga (koła 28). Jest to jakiś no name, waga niemała jak na karbon, tak mi się wydaje. Rozważam również coś takiego: http://www.rosebikes.co.uk/article/atb-fork-28700-c---chromed--/aid:29100 To stal cromo, czyli dobra, waga tylko trochę wyższa od tego karbonowego. Jest jeszcze taki: http://allegro.pl/widelec-stalowy-28-trekking-1-1-8-chrom-i2149213230.html Ale jakoś nie podchodzi mi wizualnie, i chyba trochę za wysoki jak dla mnie, i takie coś: http://allegro.pl/widelec-stalowy-trekking-28-pod-tarcze-i-bagaznik-i2156380660.html Tutaj waga 1,4 kg to chyba sporo za dużo... Będę wdzięczny za jakieś rady.
szkoder Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 chciałbym podłączyć się do tematu, choć z małym ''ale'' Interesuje mnie sztywny widelec, raczej nie z carbonu, raczej na pewno nie- w tym sezonie będą dojeżdżał do roboty rowerem i zastanawiałem się nad jakimś zamiennikiem dla amora.. opony chce założyć 1.0 '' i stąd moje pytanie- jaki będzie komfort jazdy na aluminiowym widelcu ( powiedzmy MOSSO) ? słyszałem że aluminiowe widelce słabo tłumią drgania, a co dopiero będzie z taką wąską oponą nabitą na maxa... Bardzo proszę o opinie na ten temat
tobo Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 Miałem sztywnego bontragera o prostych goleniach, aluminiowego, do tego oponę mtb na 4 bary kierownicę karbonową i chwyty bontragera xxx lite, cienkie i twarde. Taki zestaw powodował przy jeździe na asfalcie drętwienie rąk. Spuściłem trochę powietrza i zmieniłem te chwyty na owijkę (rower mtb), pomogło.
szkoder Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 czyli nie jest to najlepsza opcja:/ przy oponach 1.0'' będę musiał je mieć dobite a do roboty mam 25 km w jedną stronę... a jak to wygląda przy widelcach stalowych?
tobo Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 To znaczy możesz, ale przydałyby się komfortowe chwyty, ew karbonowa kierownica.
aizbaM Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 czyli nie jest to najlepsza opcja:/ przy oponach 1.0'' będę musiał je mieć dobite a do roboty mam 25 km w jedną stronę... a jak to wygląda przy widelcach stalowych? Idąc Twoim tokiem rozumowania, to co mają powiedzieć kolarze szosowi? Moim zdaniem nie powinieneś się tym aż tak przejmować, jest to sztywny widelec i trudno oczekiwać komfortu z jazdy.
arroyo Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Mam aluminiową szosę z karbonowym widelcem, koła 28", opony nabite do 10 bar. Do amortyzacji mam zwykłą owijkę na kierownicy i wystarcza to żeby szaleć po chodnikach.
tobo Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Idąc Twoim tokiem rozumowania, to co mają powiedzieć kolarze szosowi? Moim zdaniem nie powinieneś się tym aż tak przejmować, jest to sztywny widelec i trudno oczekiwać komfortu z jazdy. Tylko że szosówki poza absolutnie podstawowymi modelami mają widelce karbonowe/
aizbaM Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Tylko że szosówki poza absolutnie podstawowymi modelami mają widelce karbonowe/ Oczywiście, ale roweru nie wymyślili wczoraj i gdy standard się nie zmienił to ludzie jeździli na stalowych, aluminiowych widelcach i jakoś żyli.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.