akkwlsk Napisano 9 Października Napisano 9 Października Godzinę temu, rambolbambol napisał: Bardzo dobrą opcją jest też Marin Muirwoods, który spokojnie grube opony też przyjmnie. Od strony geometrii to nawet lepszą, jeśli mówimy o roczniku od 23 w górę Cytuj
leejoonidas Napisano 9 Października Napisano 9 Października (edytowane) To samo chciałem napisać że Muirwoods 2023 jest lepszą opcją, kilka tysięcy kilometrów zrobiłem na tym modelu i mimo miesiąc temu sprzedałem go, to jakbym miał teraz kupić coś podobnego to ponownie wybrał bym Muirwoodsa 2023. Edytowane 9 Października przez leejoonidas Cytuj
Roballinho Napisano 9 Października Napisano 9 Października (edytowane) @rambolbambol Dla ciebie to ja mam Gienka IO, ale musisz poczekać, aż mi się znudzi. Jedyny problem jest w tym, że nie wiem kiedy to nastąpi, bo bardzo sie polubiliśmy. Edytowane 9 Października przez Roballinho 1 Cytuj
artoor Napisano 10 Października Napisano 10 Października Komuś, gdzieś zawadza ramset Surly Ogre w eMce, najlepiej w Champagne Supernova? Cytuj
Roballinho Napisano Sobota o 11:40 Napisano Sobota o 11:40 Chyba miałbym problem, żeby sięgnąć do pedałów... 1 Cytuj
kazafaza Napisano Sobota o 17:30 Napisano Sobota o 17:30 Kable to chyba od tandema musiałeś zadać? 🤡 Heheszki na boczki, ładnie i klasycznie wyszło, podoba się czerwone podmostkowo, ja bym jeszcze dodał żółte i czerwone śruby pod rejnoldsową wlepkę gdzie-się-da aby ocieplić wizerunek nieco, nawet końcówki pancerzy też bym wrzucił w kolorze 👍 1 Cytuj
Jareczek Napisano Sobota o 17:37 Napisano Sobota o 17:37 No dobra, nabrałem wszystkich, rama jest w rozmiarze 49 z kołami 16 cali Na poważnie - na razie wersja ostateczna, inaczej grozi mi bankructwo Muszę się przestawić z gripshiftów, szerokiej kiery, grubych opon i Bombera. Dziwne wrażenie w czasie pierwszej jazdy. GT szedł jak czołg, tu potrzeba finezji. Stery do zajechania, potem wjadą nowe. Te FSA na kulkach ponoć takie sobie. Jutro ustawianie siodełka, sztycy, obklejenie miejsc wrażliwych naklejkami i można zacząć pedałować. 1 Cytuj
olo850 Napisano Sobota o 19:53 Napisano Sobota o 19:53 Z ciekawości ile masz wzrostu? Chyba jesteś dobrym kandydatem do przetestowania 32er, masz szanse zostać pionierem w Polsce. 1 Cytuj
Jareczek Napisano Niedziela o 07:26 Napisano Niedziela o 07:26 198 cm, długie nogi, krótki tułów. Jeśli jakiś producent ma ochotę podesłać 32era do testów, nie ma problemu, przygarnę. 36era też Cytuj
akkwlsk Napisano Niedziela o 08:33 Napisano Niedziela o 08:33 Właśnie miałem pisać, że dla takich ludzi będą trzydziestodwucalery a potem w XC odkryją, że w zasadzie to większe koło ciśnie przez las jeszcze szybciej i rozmiar spłynie na lud, a potem jeźdźcy przeciętnego wzrostu stwierdzą, że to jednak nie był taki dobry pomysł, potem zatwardziali wyznawcy 29", którzy dopiero co otrząsnęli się ze straty 26" krzykną zbiorczo "HA, A NIE MÓWIŁEM" a potem znowu święta Oczywiście po drodze jeszcze wszystkie kombinacje mulletowe! A co powiecie na nowy rozstaw osi dostosowany do większych kół? 🤔 Dyskusji o tym jakie stopniowanie kasety dobrać do takiego rozmiaru nawet nie przywołuję, dajcie spokój. I zanim do ludzi dotrze, że hej, w sumie to fajnie, że jest tyle rozmiarów i każdy może sobie wybrać coś dla siebie, to już na horyzoncie pojawi się nowy rozmiar, bo przecież trzeba tego smoka karmić regularnie A goście tacy jak my, w zaawansowanym stadium cyklozy, będą dumać w czeluściach swoich szaf gdzież to pomieścić kolejny rower 🙃 ---------------- W temacie dużych rowerów jeszcze, Moxie przeszło pierwsze testy terenowe, chociaż do wyrobienia sobie pełnego zdania jeszcze daleko. Na razie podtrzymuję, że hardtaile z dużym skokiem są głupie i bez sensu. Czy to znaczy, że to jest zły rower? Absolutnie, po prostu wydaje mi się, że taka fura ma bardzo konkretną grupę docelową odbiorców, oraz że większość z nich mieszka na Wyspach Brytyjskich Daję sobie zimę na oswojenie się z geometrią, bo o ile na wprost wystarczy ustawić celownik i pociągnąć za spust, to w zakrętach wymaga to zdecydowanie więcej finezji. Coś za coś, jak sądzę. O ile z opcjami "long" i "slack" większego problemu nie mam, to przez nieco zbyt wybujałe "low" ciężko jest znaleźć wygodną pozycję do pedałowania. Jednocześnie, niedociążony przód potrafi się bardzo szybko zemścić w jakimś zakręcie właśnie. Uczymy się, uczymy! Na jurajskie singielki i skałki sprawdza się taki sztywniak wyśmienicie, ale gdyby skoku było dajmy na to 130mm, to też by się sprawdził. 6 Cytuj
Roballinho Napisano Niedziela o 08:58 Napisano Niedziela o 08:58 Święte (tfu) słowa. Ja na nowo odkryłem, że dwadzieściasześćcali, to wcale nie taki archaizm, jak wielu się wydaje. Co to za marka ten Ribble? https://m.olx.pl/d/oferta/ribble-rower-gorski-mtb-12x1-sram-deore-CID767-ID150d6y.html?reason=observed_ad Cytuj
artoor Napisano Niedziela o 13:19 Napisano Niedziela o 13:19 (edytowane) Anglosaksońska z tradycjami. Obmacałem ichnie wypusty kilka lat temu na targach w Londynie i wyglądały na mega solidne. 100% stali i tytanu. Ale więcej o Ribble'u wie Szanowny Kolega Kazafaza, który miał okazję zawodową z tą firmą. Edytowane Niedziela o 13:20 przez artoor Cytuj
BiriaBiria Napisano Niedziela o 15:42 Napisano Niedziela o 15:42 Z większymi oponami nie idzie tak gładko, ale jadę jak chcę i nie patrzę. Waga teraz to pewnie już pod 14/15 kg... 😀 2 Cytuj
Maciorra Napisano Poniedziałek o 11:18 Napisano Poniedziałek o 11:18 W dniu 19.10.2025 o 10:33, akkwlsk napisał: W temacie dużych rowerów jeszcze, Moxie przeszło pierwsze testy terenowe, chociaż do wyrobienia sobie pełnego zdania jeszcze daleko. Na razie podtrzymuję, że hardtaile z dużym skokiem są głupie i bez sensu Co to ja miałem? A... Herezja!!! W dniu 19.10.2025 o 10:33, akkwlsk napisał: Daję sobie zimę na oswojenie się z geometrią, bo o ile na wprost wystarczy ustawić celownik i pociągnąć za spust, to w zakrętach wymaga to zdecydowanie więcej finezji. Coś za coś, jak sądzę. O ile z opcjami "long" i "slack" większego problemu nie mam, to przez nieco zbyt wybujałe "low" ciężko jest znaleźć wygodną pozycję do pedałowania. Jednocześnie, niedociążony przód potrafi się bardzo szybko zemścić w jakimś zakręcie właśnie. Uczymy się, uczymy! To na pewno - dla mnie to był rower, którego musiałem się uczyć najdłużej. Ale kluczem do sukcesu jest nie jeździć jak na fullu - dociążyć mocno przód, nogi lżejsze niż na fullu, ale bez przesady, zwłaszcza na platformach. I w pewnym momencie wszystkie puzzle trafiają na swoje miejsce - wieszasz się na jedynym uginaczu, tył jakoś tam sobie odciążony przeskoczy po wszystkim, przednie koło jest tak daleko, że OTB nie zrobisz choćbyś chciał. Bardzo ciasne zakręty na tak długim rowerze zawsze są wyzwaniem, ale da się je opanować. W dniu 19.10.2025 o 10:33, akkwlsk napisał: Na jurajskie singielki i skałki sprawdza się taki sztywniak wyśmienicie, Owszem, ale Jura jest za łatwa (generalnie) - ten rower nabiera wiatru w żagle (o czym my rozmawiamy?) w górach na długich i stromych zjazdach. Wiadomo, że na fullu w takich warunkach jest szybciej, ale MZ satysfakcja z jazdy takim HT po trudnych trasach jest ogromna. Czuwaj! 1 Cytuj
akkwlsk Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Ja to w ogóle nie wiem jak Ty na tym jeździłeś dla mnie jest na styk, jestem dobre 10cm wyższy, a i tak zamówiłem do niego najkrótszy mostek jaki znalazłem. Oczywiście tak jak mówisz, jak jest stromo, i nieważne czy w górę czy w dół, to jest zupełnie inna rozmowa. Te "bez sensu" to z przymrużeniem oka oczywiście, bo od kiedy to rowery muszą być racjonalne? Dla mnie to poligon doświadczalny do zrozumienia geometrii, lubię jeździć na wszystkim (poza grawelami, hatfu). No i zainspirowany od jakiegoś czasu podejściem Petera Verdone co do "forward geometry", postanowiłem wskoczyć na tego kunia i organoleptycznie przekonać się, z czym to się je. Jest kilka niedociągnięć pomiędzy Moxie a tym, o czym rozprawia Pioter, ale ja mam czas i palnik. Będę informował o przebiegu eksperymentu, może kogoś to zainteresuje. A temat doświadczenia brzmi następująco: Czy nowoczesna geometria MTB ma zastosowanie w rowerze ATB - moim zdaniem (i nie tylko moim) tak, chociaż może się okazać, że akurat nie w przypadku dyskutowanego tutaj egzemplarza. Pyrsk! 2 Cytuj
Maciorra Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Cytat Ja to w ogóle nie wiem jak Ty na tym jeździłeś dla mnie jest na styk, jestem dobre 10cm wyższy, a i tak zamówiłem do niego najkrótszy mostek jaki znalazłem. Pamiętaj, że miałem niżej siodełko, patrząc na Twoje foto to tak z 10cm niżej, a przy wygiętej podsiodłówce to się przekłada na większy efektywny kąt podsiodłowej, więc miałem efektywnie krótszą TT. Do tego mostek 31mm i kierownica z gięciem do tyłu 12 stopni i taką geometrią, że faktycznie przybliżała chwyty do fotela, więc wszystkie te rzeczy trochę skracały pozycję. Cytat Te "bez sensu" to z przymrużeniem oka oczywiście, bo od kiedy to rowery muszą być racjonalne? Dla mnie to poligon doświadczalny do zrozumienia geometrii, lubię jeździć na wszystkim (poza grawelami, hatfu). Ale na grawele nie plujemy. Grawele są dobre, miłe i pożyteczne:) A niektóre nawet ładne. Moxie to dla mnie też był eksperyment, a dokładnie eksperyment pod tytułem "czy przy moim wzroście da się jeździć na bardzo długim rowerze". Eksperyment był udany i nie żałuję niczego:) Upewnił mnie w tym, że dzielność roweru w trudnym terenie to głównie sprawa geometrii, oraz że stylem jazdy można opanować rower za długi według powszechnych przekonań. Cytat ale ja mam czas i palnik. A to taka piękna rama była... Cytuj
akkwlsk Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 24 minuty temu, Maciorra napisał: Ale na grawele nie plujemy. Grawele są dobre, miłe i pożyteczne:) A niektóre nawet ładne. Dobra dobra, mrugnij dwa razy, jeżeli ktoś Ci grozi. 3 godziny temu, Maciorra napisał: Do tego mostek 31mm i kierownica z gięciem do tyłu 12 stopni U mnie też kiera z backsweepem 12 (tyle, że z dużym wzniosem), a mostek 33mm już do mnie jedzie. Także jedyna różnica to wysokość siodła, która na stojąco jest bez znaczenia. Także szacun, gibki Waszmość najwyraźniej No i nie bawiłem się jeszcze długością ogona! Kurcze, no niby sztywniak to krok wstecz, a tyle radości, że głowa mała. Ja to mam wątpliwości czy w ogóle na nim jeździłeś, bo rama miała 1 (słownie: jeden) odprysk, a poza tym żadnych śladów używania! Ja po 25km zostawiłem więcej, niż Ty po całym okresie użytkowania 🙃 Cytuj
Roballinho Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Mostek można odwócić do siebie i voilà.Próbowałeś? Cytuj
Maciorra Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Godzinę temu, akkwlsk napisał: Ja to mam wątpliwości czy w ogóle na nim jeździłeś, bo rama miała 1 (słownie: jeden) odprysk, a poza tym żadnych śladów używania! Ja po 25km zostawiłem więcej, niż Ty po całym okresie użytkowania 🙃 Obija, palnikami grozi... Sprzedawaj takiemu ramy... Cytuj
wojtt80 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 1 godzinę temu, akkwlsk napisał: No i nie bawiłem się jeszcze długością ogona! Kurcze, no niby sztywniak to krok wstecz, a tyle radości, że głowa mała. Takie sztywniaki nie są wcale takie sztywne🙃 Mam coś podobnego, gdzieś tam chyba jest zdjęcie. Frajdy daje co nie miara. Kiera mocno gięta, ja poszedłem w drugą stronę i mam prawie prostą. Niedawno udało mi się upolować mostek w poszukiwanej długości, a do tego wyszedł fajny zestaw z kierownicą. Niestety nie było jeszcze okazji przetestować z nowym mostkiem. 3 Cytuj
akkwlsk Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu El Roy! Ano, numerki ma prawie identyko. Nie no, z fulla nie rezygnuję, to raczej takie preludium do zmian. Cytuj
wojtt80 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Tak, to je to. Ja zrezygnowałem, rama fulla poszła w świat. Wróciłem do sztywniactwa, trochę na przekór trochę z wygody🙃 no i niestety ostatnio rzadko bywam w górach. Fakt jest taki że tych cromo ht z nowocześniejszą geo za dużo się nie widuje, zresztą chyba jeszcze nie spotkałem na szlaku. Czas się wybrać, może coś się zmieniło. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.