Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11.06.2018 uwzględniając wszystkie działy
-
Bo: "Zmierzaj prosto do celu" Ścieżka rowerowa poprowadzona trasą kolejki wąskotorowej - okolice Rieth nad Zalewem Szczecińskim, Niemcy15 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo szarak coś usłyszał i pokazał tyłek. (uwaga-zdjęcie robione Mantą)2 punkty
-
Bo później potwierdziło się że zjazd z Przechyby dał więcej radości niż podjazd.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo zabrałem się za czyszczenie napędu i nadeszła haja. 01.06.2018 późne popołudnie,pierwszy deszcz od dwóch tygodni.2 punkty
-
[DIY] Przyrząd do prostowania haka przerzutki za 3zł Jakiś czas temu zaliczyłem rowerem karkołomną glebę. Od tego czasu zmiana biegów w rowerze to była czysta loteria. Wrzucenie niższego biegu wymagało siły a niższego szczęścia. Oddałem rower do serwisu, gdzie pan „serwisant” na oko wyprostował hak przerzutki, wyregulował napęd i skasował 30zł. Spodziewałem się, że użyje przyrządu do prostowania haka, ale takiego nie mieli. Było lepiej, ale cały czas źle. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Niestety wszelkie próby ustawienia prosto haka i wyregulowania napędu pogarszały pracę napędu. Byłem o krok od wydania 130zł na dedykowany przyrząd do prostowania haka przerzutki, aż znalazłem ten film: http://www.youtube.com/watch?v=WS2vd8N1Vos Czego potrzebujemy? - metrowy pręt stalowy gwintowany M8 - 6 nakrętek M8 (pod klucz 13) - 6 podkładek M8 średniej wielkości Całość wyniesie nas około 3zł Wszystko kupicie w markecie budowlanym lub sklepie metalowym. Pręt przecinamy na dwa kawałki o długości 43cm i 57cm. Nakręcamy nakrętki i podkładki, tak jak na załączonej wyżej fotografii. Aby podkładki się nie przemieszczały, dałem pomiędzy nie 2-3 zwoje taśmy klejącej. Demontujemy koło oraz przerzutkę i w ich miejsce montujemy nasz przyrząd. Ważne, aby pręt w haku przerzutki był mocno skręcony, bo nim będziemy prostować hak. Jak widać na fotografii, hak jest ewidentnie krzywy, bo nasze pręty nie są równoległe w żadnej z płaszczyzn. Przykładając siłę jak najbliżej haka, aby nie wygiąć przyrządu, doprowadzamy hak do stanu oczekiwanego. Oba pręty mają być równoległe w każdej z płaszczyzn. Nawet minimalne odchylenie jest bardzo dobrze widoczne. To olbrzymia zaleta względem dedykowanych przyrządów, które opierają się na założeniu, że mamy idealnie wycentrowane koło i prostą obręcz. Tu punktem odniesienia jest oś koła. Po złożeniu roweru i wyregulowaniu przerzutki, poprawa jest odczuwalna momentalnie. Zmiana biegów jest płynna, cicha i przyjemna. Śmiem stwierdzić, że moja Cobia nigdy tak dobrze nie zmieniała biegów. Byłem tak podekscytowany, że sprawdziłem jeszcze Waganta i Makroszrota tym przyrządem. Oba miały haki do prostowania. 3 zł dobrze zainwestowane! Pozdrawiam, Marcin ‘rambolbambol’1 punkt
-
Generalnie rowery 27,5" mają niżej przekrok, nawet jeśli suport będzie wyżej, to górna rura nie musi być przyspawana na górze podsiodłówki, natomiast z uwagi na niższe amortyzatory i mniejszą średnicę koła górna rura swój najwyższy punkt ma niżej, co daje nam niższy przekrok.1 punkt
-
Trek 17,5" na długość był dobry, zwłaszcza że wspominałeś o komforcie, a nie sporcie - 18,5" jest jednak o 2 cm dłuższy, no i przekrok też ma minimalnie wyżej, bo o 1 cm. Masz dwie możliwości - albo upierasz się przy dużym kole i szukasz czegoś względnie niskiego ( np. wspominany GT, który jednak nie jest krótki...), albo decydujesz się na średnie koło, gdzie teoretycznie powinno być łatwiej dopasować coś pod siebie, bo wszystko jest nieco niżej niż w "tłentinajnerze". Przy kołach 29" z automatu musisz szukać trochę mniejszych ram - grunt żeby nie piło w kroku, a jak Ci długość będzie odpowiadać, to wszystko będzie OK. Biorąc pod uwagę Twoją masę, to wskazane są sztywne osie.1 punkt
-
W Shimano od strony zacisków są dwa typy - prosty i kątowy (banjo). O ile z banjo bezproblemowo można zrobić prosty to w drugą stronę nie jest tak łatwo. W praktyce lepiej kupić odpowiednio zakończony przewód i skracać po stronie klamki gdzie jest typ prosty. Koszt przewodu na tył z banjo to około 90zł na przód 60.1 punkt
-
1 punkt
-
Wracam z Darwinem, bo zamienił piasty, siodło i obręcze z "łapanki" na pomalowane pod ramę. Nowe barwy dostały też błotniki. Nad jednym i drugim pochylił się Kacper (Velove Bicycles), który zasłużył się Stantonem i Ivanowym Puffinem. I tym razem czapka z głowy. Napęd 1x10, 42zęby z przodu i 11-42 na zębatce z tyłu, bardzo mi pasuje. Lubię mieć zawsze klamki pod palcami, dlatego nie ma barana. Do wymiany zostały pedały. Cały album https://www.flickr.com/photos/78633376@N06/albums/72157690477105704/with/41997747754/1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Podczas 8 dniowego kręcenia( kręcenia się) po Włoszech. Civita di Begnoregio1 punkt
-
Uff.. Bo nie było miejsca w autokarze na rower i musiałem pedałować Trasa: Tarnów ---> Nowy Targ ---> dookoła Tatr ---> Zakopane.1 punkt
-
1 punkt
-
Bo wczoraj wybrałem się na Pogórze Wiśnickie, oto zamek Lubomirskich w Nowym Wiśniczu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo wczoraj były takie upały, że większość trasy w lesie - a fotka tylko z fona - nawet aparatu nie brałem Okolice Łopuchowa, Trasa: Dziewicza Góra - Puszcza Zielonka - Łopuchowo - Łoskoń Stary i z powrotem: https://drive.google.com/open?id=1cj_mQZg0S4REg4HZ2tXDIbsRoBvkSQ7W&usp=sharing1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00