Skocz do zawartości
Special-Mullet
Farmerownia
Przez Farmerownia, 04.01.2020
  • 2085 wyświetleń
  • 8 komentarzy
  • Kolor Custom
  • Rocznik 2019
  • Waga 11800
  • Jednostka wagi g
  • Skradziony Nie
  • Numer seryjny ramy --
  • Opis Strasznie mi się spodobała koncepcja mullet'a wiec postawiłem zrobić, szosowo-wysokogórską wersję. Jeżdżę w mocno pagórkowatym terenie i mam sporo asfaltów które prowadzą na szczyty gór, ale brzydzę się amortyzacją (nie stać mnie na porządny widelec) wiec z przodu jest tani widelec. Jestem starym dziadem (38 i 3/4 lat) wiec chcę siedzieć w mocno wyprostowanej pozycji i takie też było założenie jak robię kierownicę, tzn dość wysoko ponad łożyska, lekko giętą lekko do góry i z bardzo miękkimi gripami. Oszukuje się, że karbon na kierze i pod siodłem tłumią drgania (chciałem mięć trochę węgla dla szpanu) Koła chciałem zrobić w miarę pancerne wiec 36szprych na kapslowanych obręczach (zdarzało mi się już łamać słabsze koła na sztywniakach) Z przełożeń jestem mega zadowolony, 3x10 z 27,5 calowym kołem z tyłu wspinam się bez wysiłku i z tobołami, na asfalcie na tej oponie strasznie fajnie mi się jeździ. # Sporym wyzwaniem było znaleźć sensowny support który by pasował do PF30 i zmieścił hollowtecowe korby. # Malowanie ramy było koszmarne, robiłem to dwa razy (pierwszy raz wyszło tragicznie) Za drugim razem z trudem położyłem klar. # Mam ciężki tyłek wiec do hamowania tyłem wystarcza mi byle co, wiec poszedłem po taniości z tylnymi komponentami. Przedni hamuje przecudownie. # Piasty chciałem porządne ale zrobiłem słaby "risercz" - tylnia już mi się się sypie po 300km - wymienię na model kilka oczek wyżej. # Z początku zamontowałem siodło Specjalized jet 143 (damskie, żel, tytan) - umierałem na nim, teraz mam decathlonowego noname i jest znacznie lepiej. Taki mój rower - chciałem się pochwalić :)

Komentarze

rambolbambol

Napisano

Rower zadziwiający. Surowy i zarazem bogaty w treść. Piękna robota.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Farmerownia

Napisano

Wow, dzięki :)

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
RafalxM

Napisano

Fajnie CI wyszedł ten rower, super lakier. 

Napisz czy te opony na asfalcie jakoś hałasują?

No i pytanie o MT200 - założyłbyś toto na przód ?  Duża jest różnica w pracy klamki/zacisku  względem tego kompletu m6000?

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Farmerownia

Napisano

RafalxM

Oponki są mega ciche, bardziej mi hałasuje napęd - słyszę ogniwa na zębatkach zamiast opon. Bieżnik jest bardzo miękki, te klocki się uginają pod palcami.

MT200 na przód raczej bym nie założył, jednak są za niskiej jakości, lepsze od moich starych V-brake Deore LX. Sam zacisk i modulacja są ok, muszę wkładać więcej siły, czasem nawet dwóch palców. Po kilku 1km zjazdach z góry, musiałem podpompować klamkę (kilkanaście zaciśnięć) bo się lekko zapadła. Na razie mi to zupełnie nie przeszkadza, bo nawet na suchym asfalcie mogę zatrzymać i zablokować koło podczas jazdy (mają tą siłę)  Ale m6000 z przodu bardzo zauważalnie lepszy, bardzo niewiele siły jednym palcem i dużo efektu. MT200 jest zwyczajnie toporny i wymaga większej siły.   Przy m6000 z przodu nie musiałem jeszcze nic regulować ani poprawiać - chodzą jak złoto - natrzepałem na nich już ponad 500km między Grudniem a Styczniem.

A lakier - dzięki - samochodowy, metalic + klar. :)

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Qbek84

Napisano

Wygląda zarąbiście :thumbsup:

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Farmerownia

Napisano

Dzięx Qbek :) 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
KurczakNorris

Napisano

Wyjątkowy. Widać, że wiesz, czego chcesz. Szacunek, piąteczka.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Farmerownia

Napisano

W dniu 16.01.2020 o 10:49, KurczakNorris napisał:

Wyjątkowy. Widać, że wiesz, czego chcesz. Szacunek, piąteczka.

Dziękuję.  <highfive>

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

IP.Board Collections by DevFuse
  • Najwyżej oceniane

  • Komentarze do rowerów

    • Simple
      Canyon Exceed CF SL 6.0 Pro Race
      Przez: Simple · 24.05.2020
      Dętki wypadły ponad rok temu. Zmiana opon z Thunder Burtów na combo Racing Ralph, Racing Ray na mleku. Większe opory toczenia, odczuwalne na szybkich mało technicznych odcinkach, szutrówkach, asfalcie. Troszkę lepsza trakcja w terenie.
    • Simple
      Santa Cruz Blur
      Przez: Simple · 24.05.2020
      Po prawie półrocznej przerwie od Santy (jeździłem na zmianę Marinem i Canyonem)  poczułem na nowo co to full  Wszystko po za szutrówkami objeżdża się wygodniej, zwinniej, szybciej
    • CukierMTB
      Kross Level 6.0
      Przez: CukierMTB · 23.05.2020
      Czasami się zdarza haha Co do ramy, to powiedziałbym, że może nawet troszeczkę za mała, mam 194cm wzrostu  a sztyca tak nisko bo według mnie, lepiej się rower prezentuje na tak obniżonej sztycy. Normalnie siodełko znacznie wyżej, raz miałem tak wysoko, ze wyglądało to dość komicznie, podsyłam zdjęcie  
    • KrissDeValnor
      Kross Level 6.0
      Przez: KrissDeValnor · 23.05.2020
      Do tego grasz mu na gitarze

      Nie za duża rama
      Sądzę tylko po wysunięciu sztycy, ale może lubisz mieć nisko...
      Górna rura jest tak wysoko, że wygląda prawie jak w szosie
      Jednak skoro dużo jeździsz ( kwestia względna ) i jest OK, to widocznie tak ma być.
    • Sk27
      Kellys Cliff 50
      Przez: Sk27 · 17.05.2020
      Tak, są razem.
    • arek_wro
      Scott Spark RC 900 Pro
      Przez: arek_wro · 17.05.2020
      Nie wiem, czy ci pomogę, bo przy zmianie zębatki z 32 na 34 przyszedł akurat czas na zmianę łańcucha i założyłem nowy. Oryginalnego łańcucha kupionego z rowerem i zębatką 32 chyba jeszcze nie miałem założonego na zębatce 34. Ale też mi się wydaje, że raczej powinien ogarnąć większą zębatkę Odnośnie owala, to ja kupiłem 32. Zastanawiałem się między 32 i 34, ale w końcu stanęło na mniejszej. Wczoraj w ramach testu owala zrobiłem prawie 100 km i ponad 2000 m w pionie w terenie i myślę, że to był dobry wybór.  
    • Piooter
      Scott Spark RC 900 Pro
      Przez: Piooter · 17.05.2020
      @arek_wro Jeszcze pytanie odnośnie zębatki w korbie Miałeś 32 zmieniłeś na 34 - wydłużałeś łańcuch ? Ja właśnie na dniach wstawiam owala 34 ( wcześniej była zwykła32) i na moje oko przerzutka i łańcuch jeszcze ogarnie troch wiekszą zębatkę ale ciekawy jestem drugiej opinii.
    • rzymo
      Kellys Soot 30
      Przez: rzymo · 17.05.2020
      Nie zaglądałem tu jakiś czas, więc sorry za tak spóźnioną odpowiedź
      Zobacz na specyfikację, trochę się zmieniło w stosunku do fabryki:
      * koła Mavic Allroad, niespecjalnie lekkie (blisko 2kg, ale i tak zysk kilkuset gramów), ale chciałem zobaczyć jak będzie mi się jeździło na obręczach o szerokości wewnętrznej 22-23mm, do tego tylna piasta ma bębenek stalowy, z mechanizmem bardzo podobnym do ratcheta od DT z piast 350/240, * lekka korba Shimano FC-CX70 + blat narrow-wide (tu zysk wagowy w stosunku do fabrycznego Clarisa b. duży), do kompletu suport Accent z łożyskami zmienionymi na porządne 6805/2RS, * brak przerzutki przedniej, na tyle Ultegra RX ze sprzęgłem, * klamkomanetki Tiagra 4700 (manetki 10s, ale uciąg linki jak 11s - czyli zgodny z przerzutką), * kierownica Accent Execute Road - bardzo mi podpasowało gięcie, szerokość/grubość samej kierownicy, * inne siodło, stery, tarcze hamulcowe (fabrycznie zwykłe modele na 6 śrub, obecnie SLX/XT centerlock z alu pająkiem), kaseta i łańcuch także inne.
×