Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. To właśnie miałem na mysli. Nowy rower w cenie trzech - czterech serwisów.
  3. Niecałe 1350 E to wg mnie bardzo dobra cena.
  4. Kosmiczna cena...
  5. Właśnie wspomniane przez @Charvel Giro Blaze kupiłem ale odesłałem dlatego, że nie sposób było dopiąć tego zamka na zewnątrz. Trzeba mieć cieniutkie nóżki, żeby ten kołnież pasował.
  6. @lukaso_g - miałem sh*tmano MW-501, potem MW-701 - nazwa celowo przekręcona, bo tak oceniam te buty w kwestii ich "zimowości" W 501 porobiły się purchle na sznurówce, nowe przysłane - fabrycznie za krótkie. Farsa? Żenada? O tym, że w nich marzną palce po godzinie przy 1-2 stopniach już nie muszę mówić? W MW-701 - też marzną palce - i czasowo może kwadrans później niż w 501. Ponadto: kołnierz buta z materiału chłonącego wodę - bomba rozwiązanie ! jeździsz w deszczowe dni i zastanawiasz się jakim cudem masz mokro w środku buta? Bo ten kołnierz zbiera wodę, przekazuję ją na skarpetkę, a ta już dalej moknie cała. Do tego - pęknięcie na tej klapie od zew krawędzi prostopadle do środka z 1.5-2cm. Rzepy które ledwo co trzymają. W tym roku wymieniłem w jednym bucie na nowe - kupiłem zwykłe rzepy za 2zł / 1m - przykleiłem klejem do tkanin na te stare ( klej wygląda mi na jakiś butapreno-podobny ) NIE POLECAM. W 501 przejechałem 5261 km, W 701 - 13770 km - był czas na wyrobienie sobie o nich opinii. @Lextalionis - od kilku dni jeżdżę właśnie w tych Rogelli - ROGELLI Artic MTB R-1000 - ale to jeszcze zdecydowanie za wcześnie by wystawiać im opinie Jeśli coś mogę poradzić - kupujcie buty które mają konstrukcje "but w bucie" - czyli tak jak np te Rogelli gdzie zewnętrzna warstwa stanowi pokrowiec antydeszczowy/wiatrowy, a w środku jest właściwy but którego zadaniem jest utrzymanie ciepła. Podobną konstrukcję mają Giro Blaze . Żadnych butów z "klapami" jak np MW-701/702 - to przez te klapy ucieka ciepło
  7. Giant Trance 1, ale tylko XL https://www.pepper.pl/promocje/rower-full-giant-trance-1-xl-fox-34-float-performance-130mm-naped-slx-1x12-1164192
  8. Dzisiaj
  9. Ja właśnie jestem blisko zakupu Lake MZX304. Czytałem trochę recenzji i wychodzi mi na to, że spełnią oczekiwania, ale boję się rozmiarówki. W Shimano letnich noszę 46 i zastanawiam się, czy 47 nie będzie za duży. Długość wkładki bardzo podobna.
  10. Przechodziłem przez temat zimowych butów niedawno i bardzo pozytywne opinie mają buty Rogelli - właśnie w kwestii tego jak dobrze utrzymują stopę w ciepełku. Nie potwierdzę osobiście bo mi wybitnie nie leży ich rozmiarówka (wydaje się, że jest zbliżona do Shimano bo dokłądnie tak samo nie jestem wstanie dobrać rozmiaru) ale mają chyba najwięcej opinii z butów dostępnych na naszym rynku i w większości bardzo pozytywnych. Mierzyłem Shimano, Northwave, Sidi, Giro i skończyłem z butami Fizika bo te mi pasują powiedzmy, że jako tako. Nie mam jeszcze pełnej opinii na ich temat bo chociaż recenzje mówią, że zapewniają komfort termiczny to moje odczucia póki co są mieszane. Nadal kombnuje optymalne zestawienie skarpetek z tymi butami więc testy w trakcie. Póki co przy temp 4-5stopni, dużej wilgotności i zwykłej letniej skarpetce po 2,5h zrobiło się chłodno, nie zimno ale chłodno w palce. Przy -2/-1 i skarpetce z merino od Endury i jeździe niecałą godziną (tylko dojazd do pracy wypadł) było ciepło i przyjemnie. Myślę, że te buty nadadzą się do jazdy w okolicach zera i niewielkich mrozach na krótsze treningi ale jako zimowe buty na długie wyprawy raczej bym ich nie rozważał. Zastanawiałem się jeszcze nad butami 45NRTH bo mają bardzo dużo dobrych opinii w zagranicznych recenzjach a tutaj akurat można je kupić przez stronę Kauflanda więc może ze zwrotem było by łatwiej. https://www.kaufland.pl/product/419183433/?utm_source=shopping&utm_medium=non-paid&utm_campaign=pricecomparison&id_unit=389612304875
  11. Bo daje. Wystarczy zmienić i przejechać się po sekcji brukowej Flara w szosie? Jeszcze jak prosta, choć? Z za szerokiej w dolnym chwycie, żeby nagle " za..bać i przytrzymać na mocy" ? Ja tego nie widzę, a maiłem i szczerze próbowałem Tak wracając jeszcze Posłużę się wcześniej wspomnianym CSC ( cena czyni cuda)
  12. No właśnie, ciężko uzyskać jakieś info jak to wygląda w praktyce ( Marcesco troche naświetlił sprawę), raczej wszyscy próbują przeforsować swoje opinie na temat danej marki. Większość producentów daje kpl podkładek, ale jak to pasuje w praktyce? Nie mam wielkich doświadczeń z chińczykami. Na forach Toseek, Ryet i Kocevlo mają różne opinie. W większości ok ale zdarzają się też narzekania. Na Ali jest Og-evkin który wszyscy chwalą, jest też Ican, Winspace ale tu kiera już ponad 1000. To już blisko pułapu za jaki można kupić w Polsce (Pro, Vision) a tu wiadomo zwroty w 14 dni itp. Bontrager to już ponad 2000, poziom cenowy Roval, Enve,Deda które są uznanymi markami. Planuje zakup za ok miesiąc, więc mam czas na przemyślenie.
  13. Jejku co tu się podziało 😅 Nie wiem od czego zacząć. Co do komponentów chińskich to mam już kilka kierownic i mnóstwo pedałów i rowerów też naprawdę sporo - części karbonowych w nich również. Stąd jednym rowerem rzadko jezdzę więc niski przebieg - niskie zużycie a z tych chińskich jestem happy mimo że odczuwam różnicę w jakości rurek (np sztyce wolę sprawdzone). Wiele ludzi wspomina że karbon kiera sporo daje - tu już będzie komfortowa oponka z mieszczucha na przodzie więc jako że rower jest w większości cały z karbonu to i kierownicę mógłbym dorzucić. Po co mi na szosie 500mm na dole? Pytam się was poniekąd czy to wygodne czy ktoś miał i było fest dziwnie np 😬 Wiem że ta standardowa 420mm jakoś mi nie pasuje, rower używka więc wszystko co tu było ktoś pod siebie zrobił. Rzadka grupa Sram force w połaczeniu z holenderską ramą malowaną w Belgii w włoskie kolory na amerykańskim osprzęcie - już jest dziwnie. To i widelec deddacai od niemieckiego Cube`a i chińska kierownica jakoś się przy tym gryźć nie będzie. Testowalićsie któreś kierownice z tych sflarowanych osobiscie? Ja tu o masę szczególnie nie walczę, względy ergonomiczne i estetyczne są bardziej na miejscu. A zamawiam z Chin bo za granicą jestem. Polskie sklepy mogłyby wchodzic w grę. Cenowo to to co tam mogę dostać (30 - 50 euro) jest niezłe na sucho ...
  14. Gość

    Ku wygodzie

    Piszą: RD-RX820 do napędów 2×12. Przerzutka obsługuje kasety 11-34 oraz 11-36 RD-RX822-GS do napędów 1×12. Przerzutka obsługuje kasetę 10-45 RD-RX822-SGS do napędów 1×12. Przerzutka obsługuje kasetę 10-51 Źródło: https://roweroweporady.pl/shimano-grx-12-rzedowe-lekkie-przelozenia/ Ale to faktycznie można sprawdzić zmieniając wpierw kasetę.
  15. @StrayRider, ten link się nie otwiera. Ale przeczytałem wiele innych artykułów i w żadnym nie znalazłem jasnej odpowiedzi na moje rozkminy 🙂
  16. Bo żeby dyskutować, to trzeba posiadać odpowiednią wiedze : ) No to Cie oświecę Na Ali wystawiają się producenci którzy już są " te 20 lat" na rynku, oferujący swe produkty " właśnie w takich cenach" Na tym jeździ pół światu, ba nawet jeżdżą teamy , czy wielu zawodników. Tylko , żeby o pewnych rzeczach wiedzieć to trzeba chcieć wiedzieć Nie trudno się domyślić , ze mowa o Elitach i CSC-kach. Tak , na tym tez trzaskam zawody po "uebach" Ale lecisz grupą i przeskakuje jeleń, czy ładujesz się w krater. Lecisz na ryj i usypuje się kupa O właśnie to A teraz do tematu Używam np tej kierownicy od wielu tys km, jeżdżone po kamiorach itd.. Używam, bo wiem, że to konkretny producent i nic się z tym nie stanie, a wykonanie jest naprawdę spoko
  17. Nigdy nie miałem butów zimowych, albo platformy których na rowerze nie ciepię albo zawsze jaieś kombinacje ze zwykłymi + 2 pary skarpetek, cienkie merino + zimowe skarpetki narciarskie. Próbowałem oczywista neopreny ale to porażka. Zawsze przy minus kilku tak po godzinie, zwłaszcza od bloków czuję wyraźnie jak zimno przenika. Zastanawiam się teraz poważnie i w końcu nad kupnem SPDów zimowych. Początkowo myślałem nad tymi od Bontragera, ale raz że niedostępne a dwa chyba jednak takie za 'wielkie i źle się będzie kręcić/będą zawadzać. LAKE też fajne wyglądają, fajne bo ze skóry naturalnej, ale rozmiarówki na szybki zakup/zwrot u nas brak. Teraz się zastanawiam nad tymi Vaude, bo widzę można dostać je w Zalanado (darmowe zwroty) a najbardziej Northwave'ami Himalaya., też podają że skóra naturalna. Ktoś ma jakieś doswiadczenia z nimi? Buty NORTHWAVE Himalaya | CentrumRowerowe.pl
  18. Oczywiście, ze są chińskie produkty wyśmienitej jakości. Zresztą jak mogłoby być inaczej skoro renomowane europejskie i amerykańskie firmy zlecają produkcję swoich komponentów Chińczykom.
  19. Da radę nawet piłką Teoretycznie powinno być do skrócenia 3,5 mm na stronę + wymiar kołnierza blokującego wsadzonego end capa qr
  20. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-500-lf-niska-rama/_/R-p-336198?mc=8669962&c=Niebieski Trzeba wymienić hamulce na hydrauliczne za około minimum 150 PLN, bagażnik za minimum 65 PLN i błotniki za minimum 120 PLN. Później można pomyśleć o siodełku, mostku i widelcu. Można też nic nie zmieniać. Mam taki rower od ponad dwóch lat i po zmianach j.w. cały czas jeździ.
  21. Tylko alu Aspre/Boreas, to są akurat geometrie sportowe Ale jeżeli jeździło się dobrze, to to będzie dobra opcja w tej kasie zwłaszcza jak się trafi powystawowy w decu
  22. Długie Endury Humvee II za 168 zł. korzystając z tej promocji. (można zrobić nowe konto i zadziała) Oba kolory ale nie wszystkie rozmiary.
  23. Ok, to można Sorry za off, ale dużo jeżdżę po Warszawie gdzie ludzie puszczają swoje małoletnie dzieci do lat 10 w ruch rowerowy, miedzy pędzące 40km/h ciężkie elektryki. Mnie to osobiście przeraża, po pierwsze brak świadomości co się może wydarzyć, a po drugie totalna nieznajomość przepisów.
  24. Gość

    Ku wygodzie

    Podziękował
  25. Znak C-13 i C-16 z poziomą kreską. asfalt na całej szerokości.
  26. 1. Wg specyfikcji tego roweru, maks zębatka to 38T. 2. jaką kasetę sobie założysz, taka będzie, przerzutka z dłuższym wózkiem powinna obskoczyć mniejszą kasetę, w drugą stronę to nie działa 3. Opona będzie pasować
  27. Ja mam taką ideologię, że w pierwszej kolejności rower ma mieć dobry rozmiar. Drugim najważniejszym kryterium jest wygląd - rower ma się podobać. Dopiero po spełneniu tych dwóch warunków zaczynam patrzeć na inne kwestie jak marka, osprzęt itp. Często zdecydowanie za dużo czasu spędzamy na porównywanie dwóch czy kilku modeli i kombinujemy, który jest lepszy gdzie w (w większości przypadków) realnym świecie nie ma to większego znaczenia. W tej chwili większość rowerów jest na tyle dobrych, że takie rozkminy mijają się z celem bo mało który z nas ściga się na takim poziomie żeby sprzęt miał realny wpływ na wynik. Jeżeli dobrze dobierzemy rozmiar i rower będzie wygodny to zawsze będzie szybszy od takiego, na którym się źle czujemy. Ten, który nam się bardziej podoba chętniej będziemy używać (i o niego dbać). A to co ma przykręcone do ramy to jest trochę drugorzędne. Fajnie mieć wszystko co najlepsze i o ile budżet pozwala to pewnie, go for it ale doświadczenie pokazuje, że doktoryzowanie się w tych kwestiach nie ma sensu. I tak sporo części w trakcie eksploatacji wymienisz bo takie będziesz miał widzimisie albo się spsuje (AXS pewnie szybciej niż GRX na lince).
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...