Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W zasadzie jeden pies Dla świętego spokoju wybrałbym ex1700 z ex511
  3. Nie wiem, czy nie mieszasz Kwik Toggle z ABS+, w którym olej jest od powietrza oddzielony. Ma też regulowane LSC za pomocą wajchy a HSC przez zmianę shimstacka (dla chętnych i zdolnych:) MC od Rockshoxa to prosty otworkowy tłumik z zaletami i wadami tego rozwiązania. Działa w miarę i do spokojnej jazdy zazwyczaj wystarczy, ale szału nie robi. @Turysta05 Ludzie robią kalibrację ślizgów w topowych widelcach za grube tysiące, więc w Suntourze z niższej półki to nie szokuje:)
  4. Nie, pierwszy raz je widzę na oczy. Ale już widzę, że mi się nie podobają Klapa zakrywająca linki od boa. To co napisałem, jeździłem w butach z klapą i okazało się to klapą 😅 @Eathan gdyby Ci porobiły to szukaj jakiś zamienników, a ten zestaw "naprawczy" od Shimano sobie daruj. Nie dość, że są za krótki to jeszcze mają laminat na końcu który i tak trzeba obciąć, bo przecież robi się tam pętelkę żeby zacisk nie zjechał. U mnie po wymianie ledwo dało się but włożyć, a potem okazało się, że na tych nowych zacisk nie trzyma i zsuwa się na sam koniec do pętli ....
  5. . A to mnie zaciekawiło, jakież to dobre amortyzatory robi Suntour (to tak dla mojej ciekawości, nie żeby doradzać) to od razu pierwsza oferta z netu: ... i od razu pierwsze opinie 5*, 4*, 😲 które wyraźnie mówią, że nowy amortyzator wymaga czegoś więcej niż duży serwis, bo potrzebna ingerencja w konstrukcję😡 (inne uszczelnienia, kalibracja...), to ile gwiazdek* mój chińczyk, który od razu, po prostu, w zwyczajny sposób dobry, i po 3ooo km nadal dobry? Chyba 10*, bo trzeba zachować jakieś adekwatne proporcje😂🤣.
  6. To "zwykłą hulajnogą" się nie "jeździ" czy nie jest się "kierującym", ale się ją w czasie normalnego użytkowaniu "pcha"
  7. Dzisiaj
  8. Mogę o tych butach powiedzieć wiele dobrego, ale nie to, że są to dobre buty na niskie temperatury. Kombinowałem z ciepłą skarpetą, cieplejszą wkładką, dodatkowymi ochraniaczami...ale max po 2 godzinach w palce już zimno. I to nie przy minusowych temperaturach. Ostatnio kupiłem jakieś niby bardzo ciepłe ochraniacze zimowe na buty od Shimano. Na but 43 wziąłem rozmiar 44-46 i za wuja nie mogłem suwaka dopiąć. Rozmiarówka z kosmosu. Więc chyba wrócę do zwykłych butów zimowych i platform.
  9. Suntoury mają tandetne uszczelki i smarowane są smarem stałym co skutecznie upośledza pracę. Obydwa wspomniane tłumiki mają regulację kompresji i w obydwóch zachodzi pasożytnicze zjawisko mieszania oleju z powietrzem. Niczym żaden z nich się nie wyróżnia na plus. Markhor ma.opinię drewniamego kołka. Judy można okiełznać bo nie ma stalowek sprężyny o stałej charakterystyce jak mamiek i sr. W każdym razie brałbym tańszy bo żaden w ambitniejszy niż szutry teren się nie nadaje.
  10. Błotniki są pierwsza klasa i do tego mikrobagażnik na sakwy. Markowe opony, lampki, wygodne (dla mnie) siodełko - wszystko lux. I to tego rama jest dostosowana do konwersji na pasek zębaty, co już zrobiłem (podwajając wartość roweru). Nawet są skręcane chwyty i suport z zewnętrznymi łożyskami. Jako rower miejski - okazja.
  11. @Dokumosa Chyba w tym sensie, że oba mają regulowane tłumienie kompresji, bo konstrukcyjnie to jednak różne zwierzaki. @BiriaBiria Na Aionie nie jeździłem, z Duroluxa byłem bardzo zadowolony, Suntoura bym nie skreślał. Wersja Evo zdaje się na już olejowe smarowanie?
  12. Gaz na linkę i układ kierowniczy bez wspomagania zapewniały zwykle bardzo dobre czucie samochodu. Trudno tu było po drodze coś zepsuć, nic nie stało na drodze połączenia kierowcy z maszyną, a precyzja sterowania była analogowa, intuicyjna. Teraz pedał gazu nie wydaje już bezpośrednich poleceń przepustnicy czy dźwigni na pompie wtryskowej, a jedynie podaje sugestie, które komputer sterujący silnikiem przełoży na reakcję silnika według własnego uznania (obwarowanego wymogami ekologii, bezpieczeństwa i komfortu). Różnie to wychodzi, a takie efekty jak lag czy rev hang są na porządku dziennym w wielu współczesnych autach, jeśli nie w większości. Układy kierownicze bez wspomagania wyginęły, bo samochody są coraz cięższe i mają coraz szersze opony i większe koła, a ludzie "siły w ręcach nie mają". Hydrauliczne układy wspomagania nie były złe i zapewniały zwykle niezłe czucie, ale były ciężkie jako całość i paliwożerne (pompa napędzana mechanicznie od silnika pracowała cały czas, wymagały przewodów, zbiornika i płynu). Potem pompę zastępowano pompą elektryczną (taki hybrydowy układ ma Dacia Sandero 2). Obecnie większość aut ma układy w pełni elektryczne, gdzie silnik jest na kolumnie kierowniczej, co jest największą jego wadą, bo zwiększa bezwładność układu i tarcie. No i to głównie za sprawą tych ostatnich współczesne samochody straciły dużo z dawnego czucia, pomimo że ich układy kierownicze mają bardzo bezpośrednie przełożenie (czasem jest to lewie dwa obroty od oporu do oporu, gdzie kiedyś bywały nawet cztery). Miałem kilka aut bez wspomagania i na parkingu kręciło się ciężko, ale już w jeździe były bardzo przyjemne i wszystko był czuć bez filtracji. Peugeot 306 ma już wspomaganie hydrauliczne, ale też wymaga trochę siły, co mi nie przeszkadza, bo czuć, że w zakręcie trzeba pokonać siłę pojawiąjącą się na kołach - im szybciej i ciaśniejszy zakręt, tym większą. Nie ma odczucia kręcenia w próżni, które już często mam w Dacii (zdecydowanie za lekko przy większej prędkości). Tym razem zamiast filmów trochę do poczytania: Steering Feel Explained – How Forces At The Tire Contact Patch Are Transferred To The Steering Wheel Toffin_Influence of Steering Wheel Torque Feedback...8.27.… RE: Porsche and the death of steering feel - Page 1 - General Gassing - PistonHeads UK
  13. NO fajna, tylko nigdzie nie dostępna. I jeszcze wkrętki do nypli trzeba osobno, które też jest ciężko kupić. Raczej się to skończy DTswissem U663.
  14. Dzięki za opinie, choć w sumie nie można na tę chwilę wyłonić lepszego chyba, a co byście powiedzieli gdybym do tego zestawienia dodał SR Suntour Aion 35 EVO (ale to już boost i taper)? Ale tak po porostu teoretycznie, który z tych trzech widłów będzie lepszy do amatorskiego XC?
  15. To od razu rób licencję UCI Sorry, nie mogłem się powstrzymać
  16. No właśnie @HSM. O UTO jest wszystko i wszędzie, a o UWR mało co... I teraz zastanawiaj się co będzie jeżeli taka sytuacja kiedyś nastąpi 😀.
  17. Judy ma dwie komory powietrzne a tłumik mc odpowiada 1:1 tłumikowi abs+.
  18. @chudzinki to się nazywa: "wylać dziecko z kąpielą"... Przed 20 maja 2021 definicja pieszego nic nie mówiła o UWR, bo w ustawie nie było nawet wzmianki o hulajnogach elektrycznych, UTO i wymyślonych przy okazji tej nowelizacji UWR właśnie (jakby wrotki, rolki, zwykłe hulajnogi albo nartorolki potrzebowały specjalnego określenia 🙂), więc można było założyć, że ktoś np. na rolkach to dalej pieszy - po prostu wpisywał się w definicję ustawową: pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej Zmiany wprowadzone pod publikę i jakoś niby porządkujące cały chaos z hulajnogami elektrycznymi i UTO dopisały także nowe pojęcie - UWR. Od tego momentu definicja pieszego zawiera już wzmiankę o UWR (tylko nie tak, jakbyśmy chcieli - skoro pieszym jest wyłącznie osoba prowadząca/pchająca/ciągnąca UWR, to już korzystająca z tego UWR pieszym uznana być nie może... pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, hulajnogę elektryczną, urządzenie transportu osobistego, urządzenie wspomagające ruch, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także dziecko w wieku do 10 lat kierujące rowerem pod opieką osoby dorosłej Niestety światli ustawodawcy zapomnieli gdzie indziej określić, co taka osoba korzystająca z UWR może, a czego nie... Zrobili to w przypadku hulajnóg elektrycznych i uto, ale niestety nie w przypadku UWR, więc mamy lukę, gdzie widać wyraźnie, że gość na rolkach pieszym nie jest, ale też nie ma słowa, kim jest i co może, a czego nie... To trochę jak babol z hulajnogami elektrycznymi, które zaraz po tej nowelizacji (mimo ogłaszanych w mediach haseł) nagle mogły jeździć wszędzie (w tym na jezdniach, gdzie obowiązuje dopuszczalna prędkość pow. 30 lm/godz.) - wszystko przez zagmatwaną konstrukcję wykluczających się przepisów. Tylko, że ten babol (po cichu) załatano i teraz jest tak, jak na konferencjach od początku głoszono, a babola z UWR niestety nikt nie ruszył do dziś... Oczywiście i tak ostatecznie sąd może uznać, że taki "analogowy użytkownik hulajnogi" to pieszy i w ten sposób procedować konkretną sprawę, tylko to powinno wprost wynikać z ustawy, a nie z jednostkowej interpretacji.
  19. @Sniko Cholera I nigdy się nie dowiemy teraz, haha
  20. @marvelo Chciałbym osiągnąć tylko i wyłącznie efekt wizualny który mi się podoba Technicznie nic mi nie brakuje, @Brukiew_Niepospolity Dziękuję za wyczerupjącą wypowiedź, finalnie porzuciłem ten pomysł, tak jak wyżej napisałem chciałem to zrobić z przyczyn głównie "designowych" więc odechciało mi sie już w to bawić...
  21. Gość

    Ku wygodzie

    A jeszcze lepiej takie stopniowanie: https://www.rowertour.com/p/270514/kaseta-sram-red-xg-1290-rainbow
  22. Przez zmianę biegów w piaście i hamulce to to jest lepsza propozycja. Jeszcze błotniki są.
  23. Gość

    Ku wygodzie

    Można jeszcze poprosić Was o doprecyzowanie sprawy tej kasety? Tu taki skądinąd sympatyczny człowieczek mówi, że zakłada na płaskie kasety szosowe. Twierdzi, że najchętniej założyłby SRAM od 10z To czy w tym TREKu można by założyć np. taką kasetę? https://allegro.pl/oferta/kaseta-sram-red-xg-1290-e1-12rz-10-33t-rainbow-neometallic-nowa-technologia-15802622687 Chodzi mi o ciasne stopniowanie dołu (jeżdżę po płaskim) i co by nie wymagałoby jakichś karkołomnych przeróbek. O ile to w ogóle jest możliwe. Dziękuję z góry.
  24. No dobra. A rolkarz w takim wypadku co ma zrobić? Boso czy buty do plecaczka? 😀 Wiem, że temat niszowy i każdy pewnie jedzie normalnie prawą stroną, ale ciekawi mnie strona prawna tego zagadnienia.
  25. MZ głównie stąd, że RS ma spory kawałek tortu OEM i każdy go zna, a Manitou to nisza. Na Markhorze nie jeździłem, ale tłumik ABS ma dobre opinie.
  26. Ja również nie, dlatego zakładam, że skoro w takiej sytuacji jestem pieszym to idę lewą stroną prowadząc hulajkę. Z wrotkami czy rolkami gorzej, ale są tacy co lubią chodzić boso:)
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...